Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arankeng

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:12

Super hopen dat het morgen ook zo goed gaat ik gun het jullie echt ;)

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:19

Wat een leuk topic! Kwam hem tegen en super idee!heb niet alle bladzijdes gelezen hoor!
Vandaag hebben wij een super rit gemaakt, mijn haf en ik, probeerde eens rustig te galoperen, hoewel meneer dit heel moeilijk vind was het wel heel erg geslaagd!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:22

Welkom loonew :D het is zeker een leuk topic zou je ons wat kunnen vertelen over jouw haf?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 23:24

loonew schreef:
Wat een leuk topic! Kwam hem tegen en super idee!heb niet alle bladzijdes gelezen hoor!
Vandaag hebben wij een super rit gemaakt, mijn haf en ik, probeerde eens rustig te galoperen, hoewel meneer dit heel moeilijk vind was het wel heel erg geslaagd!

Hoi Loonew:

welkom hier, graag eerst jezelf en je paardje voorstellen, mag ook een foto plaatsen. dan als je wat plaatst in het dagboek graag je naam en naam vh paard vermelden. bv zo

Marga en Azkaban:
10 dec
===============

en dan je verhaaltje
het is dan makkelijker en leuker voor de mensen hier om te reageren en het blijft lekker persoonlijk

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 00:58

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:08

Hoi sorry dat begreep ik niet helemaal!dus denk gewoon verhaal zetten en zien wat er gebeurt , Foto volgt dan nog!
Mijn naam is lione wittebol, heb meerdere ponys , waaronder een" gouden "haflinger! mijn lieve haf niels! Nielen is zijn stamboek naam, niels en ik beoefenen cross en bos racen! Niels is van iemand geweest die hem niet eerlijk heeft behandeld , en erg argwanend is! Hier is niks meer van te zien, alleen nieuwkomers! Je weet maar nooit,het is het "klasieke" type robuust sterk en met sok, hij heeft moeite op cross gedeeltes rustig te rijden, maar zijn hard op weg om t te veranderen, verder vind hij trailer laden vreselijk ! En eten heerlijk!. Kort om kort verhaaltje over mijn dikke vos!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:35

Sjemira schreef:
marga:

kort filmpje van vandaag:

http://youtu.be/Tq9_RLh_nXY

ziet er goed uit, mag ik jullie een tip geven?
probeer met het aangaloperen hem goed opgesloten te houdene en met de overgang van galop naar draf ook, dat zal vast nog heel moeilijk zijn omdat ie nog zo jong is, maar probeer dat stukje bij beetje wel te doen ;)
ik ben echt <3 op azzie

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:09

Goeiemorgen!!

Filmpje zier netjes uit Marga. Hij doet prima zijn best! De galop is nog een aandachtspuntje maar ook dat komt vast helemaal goed. Zeker gezien het feit dat het nog zo'n broekie is ;-).

Welkom Loonew!!

Ik ben vandaag lekker een dagje vrij. Mijn verzorgster doet vanavond Storm. Ga zo wel even naar stal om de paarden buiten te zetten. Staan nu op een kaal weitje wat meer een modderpoel is geworden. Maar ja hij staat nog lekker een paar uur buiten en die modder krijg ik wel weer af....alleen zijn staart schoonkrijgen is een ander verhaal haha. Daar moet ik van de week echt even werk van maken :-).

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:13

farah en fanny

hallo even weer een status update van farah en fanny

farah doet het super in de lessen, het schenkelwijken zit er nu ook op en het galop appyement naar rechts ook al aardig
ze is lekker actief en erg vrolijk.

fanny had steeds het probleem dat het lopen op ander terrein een drama was, weg rennen en steeds hangen aan de teugels
maar sins zaterdag heb ik het voorrelkaar, gewoon er tegen rijden, zij druk ikke schoudervoor inzetten. keertje achterwaards, keertje keertwendingen rijden, keertje wijken, dan word ze vanzelf rustiger , alleen soms is het een slim paardje want wijken en rennen kan ze ook haha :P
hopelijk volgendjaar met haar lessen en dan weer een mooie nieuwe start ;)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:26

wieneke en zaza

vandaag waarschijnlijk niet naar zaza
we gaan uit eten voor mn birthday :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:51

Gefeliciteerd!!

Zo vanmorgen de paarden buiten gezet en gelijk maar Storm zijn stal uitgemest dan hoeft mijn verzorgster dat niet meer te doen. Heb nog een grappige foto van vorig weekend met Storm zijn oom.
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 19:42

hahaha Annemarie een paard met 8 benen.

Wieneke gefeliciteerd meis, veel plezier vandaag.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:44

ja haha met manen op zijn rug en een staart tussen zijn achterbenen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 19:56

Marga en Azkaban:
==============

Nou vandaag was het zover. Op de poetsplaats werd meneer heel druk want de paarden bij de buren gingen naar binnen en dat hoorde hij. Met zijn hoofdstel indoen was vandaag dus weer een heel gevecht. Trainster kwam lekker op tijd. Dus wilde opstappen en Azzie bleef weer eens niet stilstaan. Toen ze zat begon hij meteen te draken, maar niet voor lang. Hij maakte aanstalte om te gaan steigeren en bokken maar ze had hem meteen in bedwang, ze had een spoortje aangetrokken. Toen onze paarden naar binnen gingen ging hij natuurlijk hinneken maar ze hield hem zo goed in bedwang en zo goed aan de gang dat meneertje geen kans meer kreeg. IK BEN ZO BLIJ. Hij liep als een trein, heel uitbundig beloont, knappe Azzie.......

hier een filmpje van het begin:

http://youtu.be/QGvarPTYCoU

deel 2 volgt nog

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 20:19

Goed opgelost. Lijkt inderdaad op pubergedrag wat even heel goed de kop in moet worden gedrukt. Netjes opgelost zo.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:19

Fijn dat t zo goed ging met Az... :D Super trots op jullie!!!

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:36

He marga..dat is goed nieuws!!! Kan inderdaad pubergedrag zijn!!! Gewoon aanpakken!!!!
Ik heb het filmpje gezien maar dit is echt aanstel! Hij is er een paar keer mee weg gekomen en probeert er zo nu steeds onderuit te komen...kwestie van aanpakken hoor..consequent zijn....ik weet zeker dat als hij een paar keer goed gereden wordt dit gedrag zo over is......
ps echt een mooie haflinger hoor!!!!!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:53

GEFELLICITEERD!!!!! zazalover +:)+ :))

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 22:21

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:32

Tja heb er niets op aan te merken. Ziet er keurig ut zo voor een 2de keer. Fijn joh moet voor jou ook een goed gevoel zijn. Volhouden zo!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:58

Het ziet er goed uit als het zo blijft gaan geen probleem
(als ik azkaban zie word ik echt jaloers)

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:17

Marga, wat moet dit je een fijn gevoel geven!!
Puberende Azzie...
Maar ben en blijf fan van hem.
Dit kun je straks zelf ook oplossen!!

De trainster lost het voor een 2de leer erop zitten, en dan de eerste keer druk, erg netjes!

Goede beslissing geweest!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 23:26

Dank jullie wel allemaal, echt dit doet me zo goed, en dan te weten dat ik hem te koop had gezet, echt ik hou zoveel van dat beest, ik heb er weer een beetje vertrouwen in dat het goed gaat komen. En echt ik hoop dat als mijn tijd daar is en ik er op ga dat ik dan nog steeds dat vertrouwen zal hebben en hem er ook doorheen kan rijden. Zijn trainster, had nog nooit op een haflinger gezeten, dacht dat ie als een tank zou sturen hahaha, ze vindt hem erg leuk en heerlijk rijden. Woensdag a.s komt ze Azzie weer rijden, ook gaat ze hem binnenkort meenemen op buitenrit naar t bos.

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 00:47

Gefeliciteerd,Het ziet er goed uit hoor marga! ik hoop dat t helemaal goed gaat komen t is een schitterend dier!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 01:04

loonew schreef:
Gefeliciteerd,Het ziet er goed uit hoor marga! ik hoop dat t helemaal goed gaat komen t is een schitterend dier!

Dank je wel. Ik ben ook helemaal blij vandaag.