[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:41

@K_Nolan, wat grappig! In de stad hier heb je nog weleens wat drukkere tijden, maar ik woon daar op bijna 40 km vanaf in een kleiner stadje en hier doen we niet aan echte files.
@Skippy01, hahaha dan kun je fietsen! Heb je al helemaal geen files.
@Fangio, staat ook gewoon prima op jouw Haflinger. Zou ook niet zeggen dat je dat gewicht hebt, al is dat overigens ook een prima gewicht. Ik heb voor Monroe (en mezelf) een beetje een 75 kg grens, maar die is dus echt klein en kort en ik denk dat ik mezelf niet zo leuk meer vind als ik meer dan 75 kg zou wegen.
@K_Nolan, leuk zo een beetje spelenderwijs het hangen en gewicht dragen introduceren! Heb ik met Mon ook gedaan. Toen ik er ineens op zat keek hij ook echt om van: "Hey wat leuk! Kun je zo ook snoepjes geven?"
@Maessie, dan is dat wel heel weinig! Wel gaaf zoveel Haflingers.
@Lenexa, zou dat betekenen dat je dan ook nooit een springzadel op Roxy kan hebben, of is dat weer anders?
@K_Nolan, wat leuk! Op het scheren na is Wolf wel een koele vent dus?

K_nolan

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:38

@PeerAppel: Op het scheren na is hij gelukkig heel nuchter. Ik ben blij als straks de tandarts is geweest want dan kan ik weer met hem over de weg; we hebben hier best een leuk rondje (langs molen en alles), maar het eerste stuk is wel echt langs het fietspad van een 60 weg. Nu moet ik zeggen dat hij op het verkeer niet reageert, maar ik vindt met enkel een halster erlangs lopen nog te tricky.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 19:57

De zadelpasser is net geweest maar ze liep absoluut bagger. Ik vond haar de afgelopen tijd met zadel idd bagger lopen(had ook een boomloos zadel te leen), ze liep rechtsom als een plank. Compleet m'n binnenbeen negeren. Zonder zadel liep ze goed, maar nu ik erover nadenk ging dat de laatste week ook slechter.
Dus het zadelpassen was een ramp, 2 zadels geprobeerd, andere singel maar niets hielp. De zadelpasser vond haar heupen ook niet gelijk in draf verder liep ze wel gewoon goed.
Gelijk de chiropractor die ook dierenarts is gebeld, die kan woensdag al komen dus die gaat haar even nalopen. Hopelijk ligt daar het probleem en kan ik ook gewoon met mijn eigen zadel verder!
Verder is ze mega loom, meerdere uit haar groep. Ben dus ook aan het experimenteren met ander voer en wat extra vitamine e.
Beetje aan het aanmodderen nu, hopelijk snel weer de goede kant op. Het is natuurlijk nog steeds een schatje!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:36

@lenexa he, dat is even een domper zeg! Hopelijk vindt de chiropractor het probleem en kan het opgelost worden! Loom kan van het verharen komen ook, kost veel energie over het algemeen. Doortje was ook echt wat trager laatste weken.

Wij zijn lekker aan het schakelen geslagen. Gisteren vierkantjes rijden om het achterbeen er bij te houden, buiging te krijgen en meer gesloten te blijven. En vandaag veel gewerkt aan schouderbinnenwaarts en travers op de volte en aan achterwaarts - draf - achterwaarts - draf. En daarmee dus meer flexi te krijgen en daarna liep ze ook veel ruimer en soepeler in stap en draf. In het begin van de training wat verzet op het achterwaarts gaan (hoofd omhoog of proberen of travers ook een goed antwoord was) en traag wegdraven, en uiteindelijk fijn over de rug achterwaarts en super goed vanuit achter wegdraven.
Allemaal oefeningen in de voorbereiding op zwaarder werk zoals de pirouettes en de piaffe ooit O:) (doelen stellen hè, altijd :j )

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:47

Lekker bezig met Doortje!

Loom kan inderdaad nog meerdere redenen hebben, ze heeft het ook snel warm met die dikke vacht. En ze krijgen graszaad hooi, dus daar krijgt ze ook niet alles uit kwa energie en vitamines. Vandaar het zoeken naar het juiste voer.
Vooral omdat meerdere er last van hebben ook niet iets om zorgen over te maken, hoop wel dat ze snel weer wat voorwaardser is. Toch een stuk fijner te rijden!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 20:52

Lenexa schreef:
Lekker bezig met Doortje!

Loom kan inderdaad nog meerdere redenen hebben, ze heeft het ook snel warm met die dikke vacht. En ze krijgen graszaad hooi, dus daar krijgt ze ook niet alles uit kwa energie en vitamines. Vandaar het zoeken naar het juiste voer.
Vooral omdat meerdere er last van hebben ook niet iets om zorgen over te maken, hoop wel dat ze snel weer wat voorwaardser is. Toch een stuk fijner te rijden!

Ah ja, graszaadhooi is inderdaad wel echt arm meestal! Is het wel gegarandeerd lollitrem-vrij? Voordat ze straks echt omvallen...
Indien daarvan vrij inderdaad iets opschroeven qua vitaminebrok maar of zelfs beetje krachtvoer.

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:08

Oh dat weet ik niet. Maar ik inmiddels staan er denk ik 40 paarden op, waarvan een deel echt al 3 of 4 maanden. Dus ik ga er wel vanuit dat het hooi oke is, behalve dat het dus echt arm is. Ik ben nu 2 dagen overgestapt naar de vitalbix active met nog wat extra vitamine brok. En dan vitamine e erbij omdat ze in de zomer als een tierelier ging op gras en dan nog magnesium en silicium voor de hoeven. Het staat allemaal nog in de auto, ik rij echt een halve paardenwinkel rond op dit moment. Hopelijk kom ik ook weer uit op een mooi voerschema!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:12

In je auto ook echt? Haha, je moet er wat voor over hebben dus duidelijk! Ik heb ook een aardige collectie staan overigens hoor: ruwvoermix, krachtvoer, psylliumzaad, laatste beetje lijnzaadbrok nu met verharen nog... :')
Voor de hond overigens ook altijd van alles: diverse smaken brok in voorraad, diverse soorten botjes, kauwstaven, gedroogde vissenhuid etc etc.
Gelukkig niet alles in de auto _O-

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 21:28

Haha ja we hebben gewoon een voerhok, maar moet het nog even uitzoeken. Heb ik m'n locker nog een grote bak met gedroogd gras staan, in de auto ligt ook nog een bijna volle zak speedibeet en in m'n voerkist een zak slobber. Moet even een grote reorganisatie plaatsvinden, hopelijk van het weekend even tijd..
Voor de katten heb ik inderdaad ook een kast vol, maar kastje dicht en ziet niemand. Dat werk toch anders met zakken van 15 kilo :')

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:19

Wolf heeft een nieuw vriendje 8-) ouder shetlander hengstje van de staleigenaar. Net 20 min bij elkaar gezet en dat ging goed, dus als het goed blijft gaan kunnen ze vaker spelen.

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:32

K_nolan schreef:
Wolf heeft een nieuw vriendje 8-) ouder shetlander hengstje van de staleigenaar. Net 20 min bij elkaar gezet en dat ging goed, dus als het goed blijft gaan kunnen ze vaker spelen.

[ [url=m/k8qlPz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah, wat fijn voor beide heren! <3

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:42

K_nolan schreef:

[ [url=m/k8qlPz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn zeg! Kunnen ze lekker samen spelen :D

Wij hebben vandaag weer een proefje gefilmd!
Afbeelding

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 18:46

Ja ben ook echt blij voor Wolf, hopelijk blijft het goed gaan.

Duurt het eigenlijk lang voor je dan de uitslag krijgt van zon online proef?

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 19:25

K_nolan schreef:
Ja ben ook echt blij voor Wolf, hopelijk blijft het goed gaan.

Duurt het eigenlijk lang voor je dan de uitslag krijgt van zon online proef?

Ja inderdaad!
Ongeveer een week als je geluk hebt :Y)

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:40

Ik ga 9 november bij een haflinger merrie kijken, 12 jaar en ze is echt prachtig! PeerAppel had me een goede advertentie gestuurd en het is ook nog redelijk dicht in de buurt. Ben echt super benieuwd hoe het gaat gaan en of ik een klik met haar heb

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:42

Coalizione schreef:
Ik ga 9 november bij een haflinger merrie kijken, 12 jaar en ze is echt prachtig! PeerAppel had me een goede advertentie gestuurd en het is ook nog redelijk dicht in de buurt. Ben echt super benieuwd hoe het gaat gaan en of ik een klik met haar heb

Ben heel benieuwd! Veel plezier alvast met kijken :)

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 22:14

Coalizione schreef:

Succes, en heel veel plezier!

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:16

Coalizione schreef:

Oke grapje ik ga vandaag al kijken, ben erg benieuwd

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:21

Oeee spannend!! Veel plezier :j

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 11:49

Coalizione schreef:
Coalizione schreef:

Oke grapje ik ga vandaag al kijken, ben erg benieuwd

haha dit klinkt bekend. Heel veel plezier :D

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 12:27

@ Knolan, zo ben ik ook met de mijne begonnen en dat uitgebouwd naar leren inparkeren. Echt ideaal, want ik ben oud en stijf en heb een krukje nodig om op te stappen :') Hij kan het overal, dus ook als ik met de trailer weg ben dan laat ik hem naast de trailer komen en kan ik vanaf daar opstappen. Hij blijft ook staan tot hij z'n snoepje heeft gehad (en dat krijgt hij pas als ik goed zit), ideaal vind ik het.
Ook superfijn dat hij nu ook een shettemans heeft om mee te spelen!
@ Peerappel, ja ik heb 75 kg inderdaad ook als harde grens voor mn bollie, wil eigenlijk liefst nog een paar kilo kwijt zodat ik onder de 70 zit, maar dat gaat niet zo makkelijk :+
@ Lenexa, misschien toch een akkefietje gehad in de groep ofzo? Kan ook best dat nu de nieuwe groep enzo weer even veel energie van haar vraagt. Toch een poosje wat meer op haar hoede zijn enzo. Hopelijk is het snel weer voorbij. Mijne krijgen naast graszaadhooi (onbeperkt) toch ook beperkt wat weidehooi bij voor wat extra vitamientjes e.d.
@ Flicka, mooie foto, jullie zijn een knap stel <3
@ Coalizone, spannend! Veel plezier!

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:05

Aaaaah het was echt geweldig, echt een paard wat precies bij mij past en waar ik ook echt naar op zoek ben. Voor foto’s kunnen jullie op @goldenhorse.jolina op instagram kijken <3. Ben benieuwd wat de huidige eigenaresse gaat beslissen, hoop natuurlijk dat ik het ben maar ik moet eventjes wachten :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:16

Coalizione schreef:
Aaaaah het was echt geweldig, echt een paard wat precies bij mij past en waar ik ook echt naar op zoek ben. Voor foto’s kunnen jullie op @goldenhorse.jolina op instagram kijken <3. Ben benieuwd wat de huidige eigenaresse gaat beslissen, hoop natuurlijk dat ik het ben maar ik moet eventjes wachten :)

Oh wauw wat een knapperd!! Sterkte met wachten :Y)

Coalizione

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:23

Flicka12 schreef:
Coalizione schreef:

Oh wauw wat een knapperd!! Sterkte met wachten :Y)

AAH verlossend woord gekregen, ze heeft voor mij gekozen <3 Volgende maandag (9nov) keuring en als dat goed gaat 12 november ophalen :)

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:30

Aaaah wat leuk!! Gefeliciteerd! Hopelijk is de keuring goed *\o/*