[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:24

we zullen proberen om ons in te houden, hahahaha

Ik kan je helaas niet helpen aan foto's van mij alleen, heb ze alleen in combi van me paard, of me trouwfoto, maar om die nou hier te plaatsen, gaat manlief ook niet goed vinden denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:51

Chipieke: ik ben je mail adres kwijt?!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 23:57

saskia_de_clercq@hotmail.com

Moet niet van jou alleen zijn hoor :D Mag ook met de paarden zijn! Dat heeft zelfs de voorkeur zodat we weten welke haflinger van wie is ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:08

Naomi ik was niet in shok maar was gewoon weg... ikke blij dat mijn baas een vrouw is en ik toch 95% hetro ben :P

Ooit zou een meisje nog wel eens door kunnen :P

Of zeg ik nu iets heel geks? :o

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:12

Freya schreef:
NessaX schreef:
Hehe jammer!
Zou het wel willen zien zo schoppen van een veulentje :P

Ja ik vond het ook jammer dat ik net te laat was.
Vanaaf bewoog de kleine weer en toen had ik geen camera bij me. Maar die gaat vanaf morgen standaard tot me staluitrusting horen.

Goed zo! Dan is het het eerste veulen die ik zie schoppen in de buik :D

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:14

chipieke schreef:
ik ben 20 en mijn vent is er 23, maar aangezien een man 4 jaar achterstaat met zijn verstand heb ik voor een jongere man gekozen :')

Even aan herinneren dat ik nog van VEEL mensen foto's moet hebben :D Ik ben de rest van de week niet echt aanwezig, dus zal vanaf volgende week dinsdag verderdoen met de openingspost van het nieuwe topic.

Hoi Mag ik ook al een foto sturen? nieuwe/oude lid haha :P
Wat voor foto wil je , als ik erbij mag :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:17

NessaX schreef:
Freya schreef:
Ja ik vond het ook jammer dat ik net te laat was.
Vanaaf bewoog de kleine weer en toen had ik geen camera bij me. Maar die gaat vanaf morgen standaard tot me staluitrusting horen.

Goed zo! Dan is het het eerste veulen die ik zie schoppen in de buik :D

Ik heb ook een filmpje van Mara dan haar buik hele hobbeld en bobbeld. Moet je even zoeken op

Van dekken tot nu

En dan bij auteur

Peelie

Als het goed is staat het filmpje daar ook gewoon.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:25

Peelie schreef:

Ik heb ook een filmpje van Mara dan haar buik hele hobbeld en bobbeld. Moet je even zoeken op
Van dekken tot nu
En dan bij auteur
Peelie
Als het goed is staat het filmpje daar ook gewoon.[/quote]

Heb gereageerd, mooie hengst. Het zal wel een prachtig veulen worden. :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 00:42

Peelie schreef:
natatie kijkt niet verder dan paarden....

Het is een jonge natuurlijk.... hoe oud is hij?

Natatie doet niet meer aan mannen (voorlopig dan :+ ) brengt alleen maar een hoop verdriet en gezeur.. Dus ja al mijn aandacht gaat op het moment naar de paardjes :+

OMG Freya!!! Ze is echt dik!! Dat ze uberhaubt nog lopen kan!! _/-\o_ Nora was nog volslank in vergelijking met haar :? Ben wel heel benieuwd wat er uit komt..

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:48

Hoi..
Pff wat een week, lees zo ff bij.
Gister met Roziena op buitenrit geweest. Ik wist dat ze omhoog ging, ze ging recht omhoog, we klapten op zij & nu heb ik iets met me enkel en rug, zware koppijn
Roos heeft niks. Daarna is ze nog 4 x omhoog gegaan, verder niks..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 10:27

Hihi oops... niet gekeken naar wat ik schreef... Moet natuurlijk zijn Nathalie :P

*blonT*

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:05

hej hej,

goed nieuws!
we halen morgen onze nieuwe haflinger op..
ik heb er enorm veel zin in en kan niet wachten..
ze zal wel weer getraind moeten worden, want ze is al een jaar niet meer onder het zadel geweest, maar dat komt wel goed.
het leuke is dat ze misschien nog drachtig is ook, dus misschien hebben we volgend jaar een veulentje!

ze heet Xamira (spreek uit als: sjamira) en ze is 5 jaar. Ze is verder wel beleerd en super braaf, alleen ze moet even weer wennen aan het zadel en dat skooieren gaan we haar ook heel snel afleren, want die vorige eigenaar heeft haar behoorlijk zitten verwennen dus ze wil alleen meewerken als ze een snoepje krijgt. Dan heeft ze bij ons dus pech, want dat krijgen ze hier slechts af en toe.

precies over 24 uur hebben we afgesproken.. ik tel de uren al af.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:09

xxmyrtheexx

Gefeliciteerd en laat je ons mee genieten met je nieuwe aanwinst?

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 11:13

jah, ik zal als ze bij ons is gelijk wat foto's maken en hier op bokt plaatsen!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:25

xxmyrtheexx schreef:
hej hej,

goed nieuws!
we halen morgen onze nieuwe haflinger op..
ik heb er enorm veel zin in en kan niet wachten..
ze zal wel weer getraind moeten worden, want ze is al een jaar niet meer onder het zadel geweest, maar dat komt wel goed.
het leuke is dat ze misschien nog drachtig is ook, dus misschien hebben we volgend jaar een veulentje!

ze heet Xamira (spreek uit als: sjamira) en ze is 5 jaar. Ze is verder wel beleerd en super braaf, alleen ze moet even weer wennen aan het zadel en dat skooieren gaan we haar ook heel snel afleren, want die vorige eigenaar heeft haar behoorlijk zitten verwennen dus ze wil alleen meewerken als ze een snoepje krijgt. Dan heeft ze bij ons dus pech, want dat krijgen ze hier slechts af en toe.

precies over 24 uur hebben we afgesproken.. ik tel de uren al af.
oeh, spannend joh.
dat schooien hebben ze zo afgeleerd, gewoon niks uit de hand geven. Die van mij zocht ook alle jaszakken af en was alleen maar op zoek naar lekkers. Nu krijgt ze alleen iets nèt voor we gaan rijden en na het rijden één snoepje. Mijn hafje had bij de vorige eigenaren ook niet veel hoeven te doen, ze doet nu in een week al meer dan wat ze toen in een maand deed, die conditie hebben ze zo terug!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:26

levitrol schreef:
Hoi..
Gister met Roziena op buitenrit geweest. Ik wist dat ze omhoog ging, ze ging recht omhoog, we klapten op zij & nu heb ik iets met me enkel en rug, zware koppijn

oei, had je wel een cap op?
zou je anders niet even langs de huisarts gaan?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:40

Peelie schreef:
heey cool hinke!!! Hoezo dat opeens?

Freya waarom mag ze niet bij het andere geslacht? Ze zal de ruin meiden dus hij zal nieteens in de buurd kunnen komen??

Mara staat met een 10 maanden oude hengst in de wei

Lang verhaal :P Ik wilde Ankie eigenlijk laten dekken misschien, dit jaar of volgend jaar (daarom had ik ook een merrie gekocht). Maar ik zat te twijfelen of ik ankie liet dekken door een haflinger of een kwpn-er (want kwpn-ers vind ik nl nog steeds de mooiste paarden :o ) Maar als je een kruising hebt moet je maar afwachten wat er uit komt, en als ik een haflinger zou fokken zou ik het veulen uiteindelijk sowieso gaan verkopen, maar het is dan maar afwachten hoe goed je je haflinger kunt verkopen omdat er een beetje een overschot is.. En de opfokkosten zijn altijd veel hoger dan wat een haflinger uiteindelijk op gaat brengen, als je hem tot zijn 3de houdt.

Uiteindelijk kreeg ik het aanbod om een paard van mn ouders te laten dekken, en dat ik dan dat veulen mocht overnemen, als ik ankie dan niet liet dekken :P En toen bedachten ze dat ik in plaats daarvan ook wel het veulen mocht hebben dat ze dit jaar zouden krijgen, als dat een merrie was. Ik wist het dus al in januari, maar ik ging er steeds vanuit dat het een hengst zou worden :P

Maar goed, voorlopig heb ik daar nog niet zoveel zorgen om want het veulen blijft sowieso een jaar bij mn ouders staan :D En daarna tot drie jaar of in de opfok of bij mn ouders ;) En daarna hoop ik zelf de ruimte te hebben om 2 paarden te kunnen onderhouden :j

@Levitrol: pff! was het de eerste keer dat ze op buitenrit was?

@freya: leuke filmpjes!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:19

[/quote]oeh, spannend joh.
dat schooien hebben ze zo afgeleerd, gewoon niks uit de hand geven. Die van mij zocht ook alle jaszakken af en was alleen maar op zoek naar lekkers. Nu krijgt ze alleen iets nèt voor we gaan rijden en na het rijden één snoepje. Mijn hafje had bij de vorige eigenaren ook niet veel hoeven te doen, ze doet nu in een week al meer dan wat ze toen in een maand deed, die conditie hebben ze zo terug![/quote]

ja ik denk ook wel dat ze snel weer de oude is..
toen ik op haar ging rijden de eerste keer dat ik haar zag,
was ze in het begin heel onrustig, maar naar een paar keer heen en weer langs de weg,
werd ze al rustiger en ze lag heel makkelijk in de hand, dus daar had ik wel vertrouwen in..
ik kon ook gewoon met haar langs de auto's lopen,
was geen enkel probleem, dus dat was erg fijn!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:33

Gaaf Hinke!! Jij natuurlijk super blij dat het een merrie werd :+

Ik heb vanmorgen op me nieuwe bijrijd haf gereden, Echt wat gaaf! Wat een ervaring! Heerlijk gewoon! Vergeleken bij haar is Levera echt een lompe olifant :+ Ze is 4 jaar en moet alles nog leren! Had stiekem al beetje bedacht dat het misschien leuk paardje voor mij zou zijn om te rijden maar had het nooit uitgesproken. Totdat de ouders van het meisje van wie ze is naar me toe kwamen en zeiden dat ik er ook wel eens op mocht en dat ik ook best door de week wel mocht komen. dus meteen gegaan vandaag. Ga zeker vaker op Athosja rijden! echt super zo'n jong ding te beleren :D
(ben door al m'n enthausiasme natuurlijk wel vergeten foto's te maken :P )

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:41

Peelie schreef:
Freya waarom mag ze niet bij het andere geslacht? Ze zal de ruin meiden dus hij zal nieteens in de buurd kunnen komen??

Donna sloopt het andere geslacht. Zodra er maar een in de buurt komt, gaat ze of de andere kant op en als dat niet kan bijt ze letterlijk van zich af, incombi met slaan.
En aangezien ze dan bij 5 ruintjes komt te staan en 1 merrie ga ik het niet op zoeken.

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:01

whaa:P
vandaag met koningedag in hoor gestaan met liedewij en dulsenea bijna €200,- opgehaald:p

kevin niet gesproken of gezien mobiel was uit gevallen en weet niet of ik vanavond naar dat ga waar hij is ....:P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:35

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 22:01

hiphopje schreef:
levitrol schreef:
Hoi..

oei, had je wel een cap op?
zou je anders niet even langs de huisarts gaan?

Haha zonder cap stap ik niet op een paard O:) Nouja, er zijn uitzonderingen.
Hinke schreef:
Peelie schreef:
heey cool hinke!!! Hoezo dat opeens?

@Levitrol: pff! was het de eerste keer dat ze op buitenrit was?

Nee hebben we al veel vaker gedaan..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:10

Nathalie83 schreef:
Gaaf Hinke!! Jij natuurlijk super blij dat het een merrie werd :+

Ik heb vanmorgen op me nieuwe bijrijd haf gereden, Echt wat gaaf! Wat een ervaring! Heerlijk gewoon! Vergeleken bij haar is Levera echt een lompe olifant :+ Ze is 4 jaar en moet alles nog leren! Had stiekem al beetje bedacht dat het misschien leuk paardje voor mij zou zijn om te rijden maar had het nooit uitgesproken. Totdat de ouders van het meisje van wie ze is naar me toe kwamen en zeiden dat ik er ook wel eens op mocht en dat ik ook best door de week wel mocht komen. dus meteen gegaan vandaag. Ga zeker vaker op Athosja rijden! echt super zo'n jong ding te beleren :D
(ben door al m'n enthausiasme natuurlijk wel vergeten foto's te maken :P )

Wat leuk, dus je hebt nu een nieuw bijrijdpaard?

Citaat:
Nee hebben we al veel vaker gedaan..

Oh okee.. En normaal steigert ze ook zo?

@stravero: je ziet idd wel dat dat een grote haflinger moet zijn. Hij heeft wel een beetje de bouw van een paard!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 08:20

@Levitrol, beterschap meid. Gaat het al wat beter met je? Bekommen van de schrik?
@Gail, ik vind het niets geks aan, ik val zelf niet op vrouwen maar iedereen heeft zijn ding toch :)
@Nathalie, super dat het je zo beviel, je nieuwe bijrijdhafje :)
@Naomi, toch weer even mooi 200 euro :D
@xxmyrtheexx, heel veel plezier van je nieuwe haf! Laat je wel foto's aan ons zien :D?

Rijden ging wel goed (denk ik, durf ik nooit zo erg te oordelen over). Eerst ging mijn schoonzus er even op. Ik zou bijna zeggen gelukkig, klinkt heel hard, trok Madeira even haar trucendoos open bij haar (ze rijdt ook al meer dan 10 jaar). Dus zag even dat ik niet de enige was . Daarna ging ik, maar ze rende niet onder mij uit!!! Joeppie!! Was wel 1 paard in de bak, dus dat is toch weer 1 overwinnen, niet waar? Ze doet het namelijk ene keer wel bij 1 paard in de bak andere keer niet. Ik heb ook voltes geoefend in de galop, maar dan aan te springen zonder dat je de bakrand bij je hebt.. vind ik best wel lastig! Omdat ik het moeilijk kan inschatten (omdat ik onbewust volte ene keer groter maak dan de andere keer, scheelt toch weer net een paar seconde, en dan ben ik te laat of te vroeg). Daarna gewoon voltes gedraafd, ik gaf beetje been omdat ik vond dat ze te SLOOM liep (???) en ze snapte het even niet, wilde gelijk weer in de galop aan springen, dus ze let wel goed op maar ik legde natuurlijk mijn been niet achter de singel, dus kreeg een bok daarna haha omdat ik haar terug nam Madeir ging er ook van door (vanuit de galop) ik schrok even omdat ze heel hard de bocht om galoppeerde (wist wel dat er ergens een bocht zat, maar moeilijk in te schatten he als een paard zo er van door gaat dat je ook haast niets meer kan horen)… Maar daarna moest ik zelfs gewoon lachen, MEIDEN IK BEN NIET MEER BANG VOOR HAAR!!! En dat is voor mij, hoe belachelijk het misschien ook klinkt, een super overwinnen :D