Nee, wij starten niet. Ik denk ook dat de jury het allemaal heel anders wil zien dan mijn trainer en ik, en heb echt geen zin in die frustratie eigenlijk.
Wij trainen echt heel klassiek, dus écht naar de bouw van het paard kijkend en van daaruit verder bouwen. En dat betekent dus ook dat Doortje veel minder 'rond' gesteld is dan een jury wil zien en niet showy loopt - ze mag echt haar natuurlijke tempo houden en dus niet óver haar tempo zoals ze wel zou moeten om aan een plaatje te voldoen. We trainen echt heel hard op biomechanisch correct rijden en helaas gaan wij als ik de juryleden hier een beetje inschat dan de B nog niet doorkomen - met vermoedelijk het commentaar 'te weinig impuls', terwijl impuls niet het probleem is, maar 'tempo' is wat ze eigenlijk bedoelen. Terwijl we trainen op M/Z niveau thuis

(Ik heb het met mijn paint wel eens geprobeerd, dressuur wedstrijdje. Dat was het commentaar dat ik met hem altijd kreeg, te weinig impuls, niet genoeg 'aan de teugel'. Ik lig duidelijk niet in lijn met juryleden haha)
Ik zou wel nog eens met haar WE wedstrijden willen oppakken denk ik, maar dan is het merendeel van de paarden barok / klassieker of zelfs pony, dus dan voelt dat 'zuiverder' ten opzichte van hoe ik train. Klinkt misschien heel raar wel
Qua 'moderne' ruiters denk ik dat wij nog het meest in lijn trainen met Uta Graf, terwijl de jury liever Isabell ziet zeg maar, grofweg omschreven. Niets mis mee hoor, maar ik wil mezelf die frustratie besparen. Ik weet wat wij kunnen, mijn trainer weet het ook. De piaffe staat op onze 'einddoel lijst' en moet volgens mijn trainer echt geen probleem opleveren voor Doortje. En dat is genoeg voor mij

Voor de beeldvorming:
https://www.youtube.com/watch?v=J9F4qsH ... R&index=14Dit vind ik zó veel fijner dan wat ik op de meeste GP wedstrijden zie, en dit is ook echt hoe ik het zou willen doen