[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:48

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:56

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:16

Hello Allemaal, hoe is het hier ?
Ik heb niet meer bijgelezen sinds mijn laatste berichtje.

Hier weinig nieuws, alleen dat mijn merrie afgelopen vrijdag de mijlpaal van 290 dagen heeft bereikt. En morgen voor hele dagen het land op gaat ( waar ik helemaal niet blij mee ben )

Ook net nog even berichtje richting de melkerij heb gestuurd, zie Haflingerklets gaat op meeting

Mochten er nog meer mensen zin hebben om mee te gaan, meld je aan in de topic ... datum nader te bepalen, wat we gaan doen is zo goed als rond. ( ligt nog even aan de prijs )

Zo dat was het weer voor vandaag, pc mag uitrusten en ik ga ook me mandje opzoeken.
Ik ga proberen om wat meer op bokt te komen en wat actiever mee te kleppen ...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:25

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:25

Spannend freya :D

Waarom vind je het jammer dat ze het land op gaan?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:26

@stravero: 1.60 is inderdaad beestachtig groot!! Heb je er een foto van?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:27

vanwegen haar benen, de griffelbeentjes zijn gebroken. Door te veel beweging zetten haar benen misschien weer op.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:29

Dat van die griffelbenen wist ik ;) Maar ze moet daarom dus zoveel mogelijk op stal staan? Wel rot...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:30

nou, ik ben ook wel benieuwd naar een foto van die haflinger van 1.60 !!!!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:31

Vandaag trouwens weer ff op mijn knollie gehobbeld buiten, en ik dacht dat ze iets was afgevallen maar ze is aan de singel te merken toch nog even vet als eerst :+ Sommigen zeggen nu dat ik veel meer moet gaan rijden, maar ik zie dat niet zo zitten omdat ze nog maar 4 (net) is... Ben ik nou te voorzichtig?

@hiphopje: idd, zal er wel gek uit zien :D

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:32

Nee hinke dat ben je niet ;)
Zoals ik al zei lekker doen waar je je prettig bij voelt.
Jou paard jou keuze.
Maarja een klein beetje afvallen zal ankie niet verkeerd doen hihihihi.
Nee hoor grapje, lekker zo door blijven gaan.

pebbels mocht zaterdagavond weer lekker op de foto.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NOTRCRZV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WQHSKVIP.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SW3GLKTM.jpg

Pebbels haar manier om van de jeuk onder de buik af te komen.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SQZ4NG7V.jpg
Gewoon over de grond heen schuiven

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:41

Idd moyra ;) Maar ik vind het soms zo lastig. Ik weet dan niet naar wie ik moet luisteren :P De éen zegt dat ik maar af en toe moet gaan rijden omdat ze nog jong is en de ander zegt dat ik veel meer met haar moet gaan doen omdat ze anders dicht groeit... En ze is nu ook wel weer echt dik :+
Maar goed, deze week zal er ff niet veel van terecht komen, want morgen ga ik naar mn ouders t/m vrijdag, en dan zaterdag en zondag moet ik weer werken..

Leuke foto's hoor ;) Die appeltjes van haar zijn echt opvallend. Is ze nu weer dekenloos? Loopt ze nu weer goed?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:36

@ Hinke en Peelie.
Niet vanwege de griffelbeentjes.( ze heeft vorig jaar ook op het land gestaan, nadat we wisten van de breuken ) Maar ze is al mega dik. Haar hele voerschema ligt overhoop, we zijn bang dat we bevangen wordt door al het grasmaaien. Donna kennende gaat gelijk na het betreden van het land, koppie naar beneden en die houdt niet meer op tot dat ze naar binnen gaat, dus goed 8 uur per dag.
Maar we gaan het aankijken, als ze dicht groeit gaat ze weer naar binnen en moet ze in het kampje blijven tot na de bevalling.
Dus vandaar dat ik een van de weinige ben die niet blij is dat de trouwe viervoeter het land op gaat.

@stravero , jeetje 1,60 das groot. Ben ook erg benieuwd naar de foto.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:18

Hoi ik kom ook weer eens langs in dit tropic.
Weiland en halfingers tja weer er alles van. Mijn haflinger is in de jaren ook een lopende grasbuik met vet geworden. Tot tegen hoefbevangen aan. En wij maar denken dat we het hele stevige haflinger type hadden :o Het hele rijden was geen pretje meer en toch moest er gereden worden, om hem in beweging te krijgen en de kilo's vet te verminderen. Natuurlijk is het eten aangepast en moest hij van de wei af, loopt nu op een heel klein stukje wei van hooguit 20 bij 20. Maar vanaf augustus 2008 tot aan nu zijn we 60 kilo kwijt en hebben nu nog 80 kilo te gaan. Het rijden gaat nu ook weer een stukje beter/fijner en dan gaan de kilo's er geleidelijk toch vanaf.

Freya Spannend hoor met Donna.

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:21

Dan ga ik er ook maar eens voor :D

Mijn naam is Jessica. ik ben 17 Jaar en zit examenjaar SDV. woon in Sas van Gent ( mijn huis staat half nederland half Belgie).

ik heb een Haflinger Genaamd Macho . Macho is nu een 6 Jarige Haflinger ruin ik heb hem sinds hij 3 was en hebben alles zelf aangeleerd ect.
Op wedstrijd scoren wij best goede punten we mogen nu naar in totaal 4 Maande( met veel tussenpauzes). L2 starten , maar wegens ziekteproblemen met mijn vader liggen we er weer even uit , maar we trainen gewoon vrolijk verder !

xxx Jessica

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:27

Welkom Jessica en Macho

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:33

Welkom Jessica!

Ik heb vandaag een bruiloft dus me zusje mag weer naar het paard toe! Vanaf morgen moet ik het elke dag doen, dan gaat ze een week naar roemenie!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:57

welkom jessica
leuke bikini en rij broek :P nathalie

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:16

Freya schreef:
@ Hinke en Peelie.
Niet vanwege de griffelbeentjes.( ze heeft vorig jaar ook op het land gestaan, nadat we wisten van de breuken ) Maar ze is al mega dik. Haar hele voerschema ligt overhoop, we zijn bang dat we bevangen wordt door al het grasmaaien. Donna kennende gaat gelijk na het betreden van het land, koppie naar beneden en die houdt niet meer op tot dat ze naar binnen gaat, dus goed 8 uur per dag.
Maar we gaan het aankijken, als ze dicht groeit gaat ze weer naar binnen en moet ze in het kampje blijven tot na de bevalling.
Dus vandaar dat ik een van de weinige ben die niet blij is dat de trouwe viervoeter het land op gaat.

@stravero , jeetje 1,60 das groot. Ben ook erg benieuwd naar de foto.

Dat probleem had ik ook met ankie ;) Nu heeft ze haar eigen stukje land wat gelukkig heel kaal is dus ik hoop dat ze wat af gaat vallen.

Er is een veulen geboren en het is een merrieveulen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ze staat nu net:
Afbeelding

Macho_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:25

bedankt iedereen :D !

ik ga strakjes ook maar weer is hobbellen , macho is op dieet haha , overlaatst moesten we naar dierenarts en hij vertelde me meteen dat hij op dieet moest. nu zijn we een maandje verder en hij zegt dat het weer helemaal goed komt , het kwam vooral ook door winter koud & weinig zin om zo te koukleunen op macho , nu zijn we weer vollebak aan het werk :D ! hij staat nu weer lekker op de wei zijn buikje vol te eten dus het komt weer allemaal goed !

ik ben ook erg benieuwd naar die foto van een haflinger van 1.60 mijne is maar 1.45 :+

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:33

gefeliciteerd hinke

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:36

Het probleem is met Donna, dat ze dus niet werkt, als ze aan vol aan het werk zou zijn is de kans veel minder op bevangen, ze werkte normaal tot nu goed 11 mnd terug een uur tot 5 kwartier per dag. Nu moet ze van mij en veel mensen vinden het zielig, 15 tot 20 min per dag rondjes rennen in de bak. Ik ren net zo hard mee, dus is ook goed voor me eigen conditie. Ze vinden het zielig omdat ze met een hoogzwangere buik moet lopen van me. Maar wat is nu wijsheid, niet laten lopen en dr vol laten lopen met vet met alle nare gevolgen van dien, of laten lopen met evt. het gevolg dat er een iets mager veulen uitkomt. Ook al vind me merrie me niet zo lief als ik haar op jaag. Maar is voor haar eigen best wil.
Ik baal daarom zo giga dat ik haar niet gewoon in het werk kan zetten ... en alleen met wandelen komen we er ook niet, dus dan maar wat arbeid en een voordeel ze hoeft alleen maar te draven, want galoperen kost haar erg veel moeite.
Ik hoop dat ik het zo goed mogelijk het uitgelegd.

Jesscia welkom op het forum ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:26

je kan ze beter tot op de laatste dag in conditie houden, maakt de bevalling veel makkelijker voor ze :)

hoi iedereen :P
ik ben weekje vrij dus eindelijk eens niet hele dag op bokt te vinden :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 13:37

Mara die heeft echt weer van die dagen dat ze niet wil. Ze is drammerig en loopt voor me weg... Gezellig joh...

Nouja... Komt verder wel goed als ze weer een beetje bijtrekt.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:06

Donna trekt nu juist heel erg naar me toe. Overal waar ik ben is zij ook. Normaal moet ik haar gaan halen als ze in het kampje staat. nu fluit ik en roep ik haar en ze hinnikt en komt in een rustig drafje naar me toe. Ze is zo totaal anders nu ze drachtig is. Hoop dat dit ook zo blijft.