Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
schaam me dood, weet niet of ik ze wel durf te plaatsen

. 
ben blij met mn meisje!

chek dat been van lola..
en ik reed met springzadel én korte beugels

Babsie_Flash schreef:sesambeentje is een bot(je), zit toch in de hoef? of in het been?
Mijn paard heeft daar een lichte beschadiging aan, wss opgelopen door vervroegde slijtage. Hij was vroeger manegepaard en heeft voor de kar gestaan, dus hij heeft wat zijn benen betreft een pittig verleden gehad.
Zelf rij ik veel met hem buiten in zwaar zand, en hij is nogal een sukkel en tilt zijn benen niet altijd goed op, dus wie weet heeft dat er ook wel invloed op gehad...
Doordat hij zo zwaar gebouwd is, is hij ook niet zo heel soepel. Hij heeft nog steeds moeite met longeren en voltes galopperen, hij vindt die buiging erg lastig.
Wat ik gehoord heb van mensen die hem van vroeger kennen, heeft hij ook 2x een losse hoefwand gehad, waarvan sowieso 1x aan hetzelfde been als waaraan hij problemen had met het sesambeentje, die andere keer weet ik niet meer of dat ook linksvoor was maar in elk geval voor. Dat zou er mss ook nog weleens mee te maken kunnen hebben. Mijn hoefsmid zegt ook dat hij lage zolen heeft, wat zou kunnen wijzen op dat hij hoefbevangen is geweest, wat me ook weinig zou verbazen gezien zijn grote eetlust maar zijn luie aard (echte Haf hè) !!!
Vroeger sprong ik wel met hem (max. 60-70 cm) en dat ging best lekker, maar dat doen we nu maar niet meer omdat zijn benen dat niet zo goed kunnen hebben. Opzich wel jammer, maar ik vind een gezond paard toch een stuk belangrijker en springen kan ook op zoveel andere paarden !!

Anseltje schreef:Oew klinkt niet zo best Maxie. Hopelijk gaat het snel beter met je paardje
Hij heeft 4 maanden rust gehad (2 manden op stal en iedere dag wandelen, en 2 maanden in de wei) en sindsdien hebben we nergens meer last van gehad.

Babsie_Flash schreef:Zeg Anne-Sophie, wat is jouw trollen naam???
Maarre, waar slaat die onzin in godsnaam eigenlijk op ?

Monica_86 schreef:maxilover weet nie hoe je irl heet, maar geweldige haf heb je!! en woon je aan zee????? *zwaar jaloers*
Bedankt voor je complimentje, ben ook errug trots op mijn knappe kereltje !! Jep, ik woon aan zee, in Noordwijk.
Halfuurtje rijden en ik ben op het strand !!!
Als je zin hebt kom je maar een keer met knol en trailertje deze kant op, kun je ook eens op het strand rijden. Is echt supergaaf !!!