Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:29

Storm is sowieso heel erg sociaal, zowel naar mensen als naar andere paarden en dieren. Hij is echt een gezelligheidsbeest. Sta je met een groepje mensen te praten dan komt ie er gerust bij staan kletsen zeg maar.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 12:30

De beste wensen voor iedereen.

Ik wil even melden, dat we eindelijk weten wat maxi heeft,
Ze blijkt al flinke tijd hoefkatrol te hebben, ze heeft links voor graat 1 en rechts voor 3/4.
Dit ben ik te weten gekomen door dat we naar andere DA zijn gegaan.
Paardepraktijk westbraband inplaats van visdonk.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:15

Line: Da's niet best joh! Hoelang lijdt Maxi al aan dat hoefkatrol? Wat betekent dat graad 1 en 3/4? Wel allebei VOOR. Betekent dat nog wat?
Sterkte in elk geval.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 14:49

@ Sandrina
Graat 1 is lichte hoefkatrol, graat 3/4 betekent behoorlijk.
Ze moet nu op speciaal beslag, helpt dat niet kan je nog tilderen inffus proberen of zenuw sneeden (zenuwe door snijden) of inslapen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 17:05

line18 schreef:
@ Sandrina
Graat 1 is lichte hoefkatrol, graat 3/4 betekent behoorlijk.
Ze moet nu op speciaal beslag, helpt dat niet kan je nog tilderen inffus proberen of zenuw sneeden (zenuwe door snijden) of inslapen.

Meid toch! Wanneer weet je meer en kan je een goede beslissing nemen? 't Is niet niks zeg wat je voor je hebt. Veel sterkte.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 22:14

marylize & normann:
eindelijk is het dan zo ver, we gaan verhuizen!

morgen ochtend gaan we eerst alle spullen brengen en als laatste gaan we de paarden er naar toe! we gaan lopend naar de nieuwe stal dus hoop dat alles gaat lukken en dat normann en rocky rustig blijven! maar laat morgen nog wel weten hoe het is gegaan :)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 17:51

marylize & normann:

zozo ik ben eindelijk weer terug thuis! het was een erg drukke dag maar nu staan dan eindelijk mijn paarden op mn nieuwe plekje :)

mijn zus heeft me geholpen met alles, eerst hebben we alle spullen in de auto en een karretje gedaan en het naar het nieuwe plekje gebracht. (pfff wat een gesjouw was dat zeg :) ) toen nog hooi wezen brengen en ook nog eens om houtkrullen, toen snel de stallen opgestrooid en zijn we om de paarden geweest. ik ben er maar naast gaan lopen omdat normann. o,oo conditie heeft. gelukkig ging alles goed onderweg. en zijn we veilig op ons nieuwe plekje aangekomen. de paarden er in gezet. en nog even blijven kijken, gelukkig waren ze allebei best moe en rustig. dus zijn we maar snel thuis nog wat gaan eten. toen mijn zus nog met haar huis geholpen en daarna weer naard de paardjes gegaan :) tot nu toe is hij behoorlijk rustig gelukkig. morgen mogen ze lekker naar buiten toe. :)

maar natuurlijk heeft normann al aan de andere laten merken dat hij heeeeuulll nieuwschierig is whaha :)
misschien dat ik over een paar dagen nog wel een paar foto's post ofzoo als ik tijd heb :)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:38

@line: heel veel sterkte, hou je ons op de hoogte?

@marylize: succes op je nieuwe plekje!

sharon en lou:
Vandaag lekker de eerste buiten rit gemaakt, samen met dinnetje en andere haf.
Lekker rustig stap rit, genieten van het buiten zijn, en hopen op nog heel veel ritten zoals deze.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 19:04

@sharon: dankje :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:13

Weer een 'move' goed gelukt. Blijft nu iedereen op zijn plek voorlopig? Ik wel, sta daar best; pony vooral.
Goed bericht dat Normann goed is terecht gekomen. Wat ga je doen aan zijn conditie en hoe komt hij aan zo'n lage conditie?

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:25

@sandrina: ja gelukkig, ik ben nu wel van plan om lang te blijven :)

normann is best een tijdje kreupel geweest en nu was het pas echt over, dus heeft hij nu totaal geen conditie, ik ga het langzaam en voorzichtig opbouwen met hem. door eerst kleine rondjes buiten te wandelen en daarna weer eens voorzichtig in de bak te gaan rijden. :) maar goed ga nu maar weer eens naar normann kijken, vandaag mag hij lekker naar buiten :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:57

Oh kreupel? da's vaak een langdurige geschiedenis. Hoop voor je dat je nu weer kunt opbouwen en fijn ritje poedersuiker maken zoals iedereen hier.

Hier een vraagje:
Zit met een 'weerprobleem'! Nu het zo zacht is, en niet sneeuwt, hagelt of andere ellende over ons heen gooit, ga ik Fralla weer voor de koets/kar zetten en ijzers onder doen. MAAR......................... Wat nu als het toch gaat sneeuwen, vriezen etc? Ik wil weer wat doen met haar, zeker nu het gewoon zomerswarm is. Dit is toch geen winter? Zal je zien als ik haar ijzers geef, gaat het wel 'winteren' Wat moet ik doen? afwachten of de smid bellen?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:06

Maureen en Angel:

Dag lieve dames... Angel en ik laten eventjes wat van ons horen!
De verhuizing is zoals de meeste van jullie weten probleemloos gegaan. Angel staat heerlijk op haar nieuwe plek en maakt het goed. We hebben al meerdere keren in de bak gereden wat eigenlijk ook wel goed ging, op een klein keertje na dat ze even wou testen niet erg! , en zijn gisteren zelfs al een prachtige buitenrit gaan maken

Ik ga vaker dagtochten maken van 45 kilometer door bos, heide, veld etc etc en dat is prachtig.. Maar waar ik nu kan gaan rijden is het ook echt SUPER ! Heel veel wegen zijn onverhard en daar kan ik heerlijke galopjes doen. Ook ben ik op een kwartiertje in het sint pietersbos..

Een fototje van ons rijden in de bak :)
Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:43

Wat een mooie linten rond de bak. Was je je zwembandje vergeten? Wat loopt ze lekker, dat achterbeentje er zo goed onder!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:44

Sandrina schreef:
Wat een mooie linten rond de bak. Was je je zwembandje vergeten? Wat loopt ze lekker, dat achterbeentje er zo goed onder!

ja ze hebben lint als omheining maar dat maakt totaal niks uit :)

Ja het was heel toevallig eigenlijk... Ik ging naar daar, regen regen regen, alleen maar regen. Toen dacht ik: mhh dan maar opzadelen en in de regen rijden. Poort achter me dicht getrokken en gaan zadelen, doe ik de poort terug open. Zon en een blauwe lucht :D

achterbeen is er idd mooi bij.. maakt ze altijd goed gebruik van

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 15:12

@crazyshar
ik hou jullie op de hoogte.

maxi gaat zaterdag op speciaal beslag.
dat is met aan de achter kant een stuk tussen en een zooltje met soort gel er tussen.
ben erg benieuwt hoe het gaat worden en alles.
zal foto's maken en ga een soort van dag/week boek ergens bij houden. zal de link neer zetten als ik gemaakt heb.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:16

Goh daar is Aline weer. Vervelend voor je paardje en jou. Das het enige wat ik even meld, want mijn mening is verder nog niet veranderd.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 17:33

voor iedereen die verhuisd is veel succes op jullie nieuwe plek.
@sharon, fijn dat je leuke buitenrit hebt gehad en de rest volgt vanzelf.
@marilyze: balen als het niet goed zit, maar blij dat alles weer goed is. hoop dat de cdonditie er ook weer zo is.
@maureen: zo die heeft er zin in. en geen zwemvliezen nodig?

kim en nelleke
wij hebben sinds 5 weken weer eens een lekkere buitenrit gemaakt. het was droog toen ik weg ging en al gauw begon het weer met miezeren. maar zoals een echte ruiter zijn we door gegaan. :j we zijn al met al 2 uur weg geweest. ze had energie te over. maar geen galop. de paden waren te modderig. lekker draven en stukken stappen. een keer schrok ze zich van iets en ging er even van tussen, maar ik had haar al gauw weer bij me. verder hebben we ondanks het mindere weer heerlijk gereden. bij de wei aan gekomen heb ik haar even de deken opgegooid,ze was toch nog net iets te nat en toen de stal gedaan. heb een waterdicht deken gekocht, wollen zweetdeken staat te koop en die was ook beetje te klein voor mijn reusje.
nu hopen dat we weer een aantal keren kunnen gaan rijden. heb nieuwe sticker voor op mijn kenteken aangevraagd en hopen dat we gauw weer duitsland in kunnen.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:11

marylize & normann:

eerst een rondje gelopen met de haf van @tossielove omdat ze een dagje weg was. daarna naar normann gegaan en hem gepakt en ging ik lekker een rondje buiten wandelen, in het begin ging ik er even naast, maar al gauw ben ik op hem gestapt omdat het best goed ging. nou ik zat er op, en gaf hij toch een paar bokkesprongen, gelukkig ben ik er wel op blijven zitten en al gauw stopte hij met bokken en konden we onze rit weer voortzetten. er waren hele goede stukken tussen maar ook momenten dat hij heeeuullee mooie wolken in de lucht zag ;P en wat was hij druk zeg pffff. maar ja dat is eigenlijk wel te begrijpen na zolang stil te hebben gestaan! daarna heerlijk op stal gezet en gevoerd.

verder heeft normann het tot nu toe heel fijn op zijn nieuwe plekje :) hij is er gelukkig best rustig! vandaag voor de eerste keer er buiten gestaan, ging het gelijk regenen maar al snel was het lekker droog :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 07:59

@marylize: is wel lekker he als het goed gaat. nelleke was bij mij ook erg fris. maar bokken heeft ze bij mij nog noooit echt gedaan. ze zal zich eerder gaan showen. ook zij was erg druk en zoals normaal zeer kijkerig.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:13

Hier een klein verslagje:
Heb gisteren ën vandaag niets hoeven doen, de verzorgers namen alle werk uit handen. ben wel gaan kijken en ik zag een braaf paard.
Wat ik wel kan vertellen is dat ik me iets op de hals heb gehaald:
[AR] Kur op muziek voor menners, is daar belangstelling voor?
Ik ga me opgeven om daaraan mee te doen. Daarvoor wordt de sulky verbeterd. Man Kees heeft hem gemaakt, maar er zaten nog wat praktische 'ondingen' in. Nu eindelijk na 2 jaar zeuren wilde hij die lastige zaken eruit halen. De ondingen waren: bomen te smal (dikke-kont-fralla kon alleen maar rechtuit lopen en geen wendingen maken (zielug) Er zat een rare knik in de bomen, ze zaten te hoog. Nu is knik "omgelegd", zodat A de bomen breder worden en B die rare knik eruit is. Afijn; sulky is gereed, nu nog 'even 'een kür op muziek in elkaar draaien. Jaja!

Wie heeft voor een Kür op muziek 'n leuk idee? Ik sta voor alles open.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:38

zo sandrina jij gaat 2013 goed beginnen!!!! helaas kan ik je niet helpen. heb hier geen verstand van. plaats eens een reactie op de boktmarkt. wie weet wat er uit komt. succes ermee.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:57

kinel schreef:
zo sandrina jij gaat 2013 goed beginnen!!!! helaas kan ik je niet helpen. heb hier geen verstand van. plaats eens een reactie op de boktmarkt. wie weet wat er uit komt. succes ermee.

Kinel: ik heb (geloof het of niet) wel 6 grooms/verzorgers waaronder een menlesjuf. Allen met veel fantasie. Ik hoop eerst binnen deze groep info en hulp te krijgen, maar als ik er dan nog niet uitkom zal ik jouw advies gebruiken, DANK JE!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 17:56

@sandrina: wel leuk lijkt me een kur op muziek voor menners!! :) alleen ben ik niet zo goed in zulke dingen bedenken :p

marylize & normann:

vandaag een wat kleiner buitenritje gemaakt dan gisteren. vandaag ging het al wel wat beter. alleen toen we een andere ruiter tegen kwamen was normann weer erg druk.

op dit moment is er op ons nieuwe plekje nog geen bak! (komt er nog wel als het weer het toelaat omdat er met deze nattigheid geen vrachtwagens kunnen komen) dus denk ik dat ik morgen eens ga vragen aan iemand er in de buurt of ik tijdelijk in hun bak mag rijden. want waarschijnlijk doe ik in april weer aan my special horse competition mee dus wil ik wel nog heel wat trainen na dat hij nu zolang niet meer heeft gedressuurd :)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 15:41

marylize & normann:

net terug van de paarden. normann opgezadeld en samen met een verzorgertje van mijn andere pony wilde ik een kleine buitenrit gaan maken. allebei de paarden opgezadeld en we gingen weg. we waren nog maar net weg of ik merkte dat normann een beetje vreemd aan het doen was, dus dacht ik stap maar even af, keek ik naar normann! normann stond echt behoorlijk raar op zijn benen en was de hele tijd aan de grond aan het ruiken en daarna erg hard aan het snuiven. heel diep adem halen en weer uit. en daarna was het weer over. ik vertrouwde het toch niet helemaal dus ben ik direct terug gedraait. en heb ik normann weer in zijn paddock terug gezet. voor de rest is hij wel heel vrolijk enzo maar in de paddock deed hij best raar met zijn achterhand. als hij ging draaien deed hij echt een keertwending zeg maar, terwijl die gewoon makkelijk er kan draaien. wat denken jullie dat dit zou kunnen zijn??