@Juul: nou ja na 2 weken kan zij me wel vertellen of het wat gaat worden met ons, snap je? Natuurlijk zal zij hem echt wel over zijn gedrag heen kunnen helpen maar of ik dat ook kan samen met Azzie dat is de vraag. Ik zal echt dan mijn angst opzij moeten kunnen zetten en hem weer helemaal moeten kunnen gaat vertrouwen. Mijn vertrouwen is nu zodanig aangetast door wat ik hem heb zien doen bij mijn lesgeefster dat ik er heeeeeeeeeeeeel gespannen op zit.
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-11 00:01
Zazalover schreef:
Wijs besluit marga! Hoop echt dat t lukt, jullie zijn in mijn ogen zon leuk team! Waar staat azkaban ook al weer!(Mag via pb)
Alweer 2 weken is mijn kleine man een ruin. Maar wat ben ik blij met mijn beslissing! Surprice is veel rustiger! Kan aan hem merken dat hij zich nu beter en prettiger voelt dan toen die nog hengst was.
Ben zelf nu al een paar dagen ziek, dus ze staan paar uurtjes buiten, en al strompelend en veel moeite mest ik. de stallen uit. Manlief doet het voeren etc. Zodra die thuis is.. dus dat scheelt wel momenteel..
Ben dit weer overigens goed zat! Bak is zo nat, en nog even en ze moeten voor hun veiligheid binnen blijven.. Stomme kleigrond.. Hopelijk kunnen we volgend jaar de bak opnieuw doen, dan drainage erin en 2 verschillende soorten zand erin.. Maar ja.. nu even flink ervoor sparen..
Marlissa en Peeps. Peeps heeft vanochtend weer aan de pessoa gelopen. Luisterde niet zo heel erg goed, brak weer uit. Ging de andere kant op rennen met lijn achter der aan. Maar zaten wel goede stukjes tussen en ze heeft het braaf afgesloten.
Zou graag weer willen rijden en lessen met Peeps. Dus ben hard aan het sparen voor een passend zadeltje voor der...
mandje
Geplaatst: 09-12-11 18:53
Heb hier even een beetje pech Gister zou de hoefsmid kopen. Helaas kon hij het niet meer redden. Wel heb ik even een klein rondje gewandeld. en lekker gepoetst. Durfde niet zoveel te doen omdat er al een ijzer los zit. Gister afgesproken dat hij dan vandaag zou komen (vrijdag). Heeft hij gebeld maar ik was aan het werk. Heeft hij er een sms erachteraan gestuurd dat hij in het ziekenhuis is en dat ik maar even moet bellen. Met andere woorden kon hij helaas weer niet .
Heb nog geen contact weer gehad. Wel gebeld geen gehoor. Hopen dat het niet te erg is waarom hij daar is. (weet verder nog niks)
Durf nu ook niet te rijden of longeren door los ijzer maar hij zit eigenlijk niet los genoeg om hem eronder weg te halen. Ben ik ook voorzichtig meer want dan kunnen hoeven weer snel brokkelen. En ze heeft voor ijzers omdat ze veel schraapt.
Balen van de smid Mandje. Ach een periode van rust wil ook nog wel eens goed helpen. Wij gaan ook wel eens op vakantie.
Peeps zette het weer even op een lopen aan de lijn. Hopen dat je snel een zadel gevonden hebt.
Annemarie en Storm: Storm heeft een rustig weekje. Maandag was hij vrij, dinsdag heb ik gereden, woensdag heeft mijn verzorgster hem een beetje gelongeerd in de wind, gisteren heb ik hem maar met 2 vrienden buiten gezet in de storm en regen. Vanavond is hij weer vrij. Tja ach het is ook baggerweer en op de dag staat hij ook nog een uur of vier buiten.
Mandje welke hoefsmid heb jij dan?? Be anders Ties Pot eens Die kan vaak wel erg snel Heb wel een nummer voor je Ben al 6,5 jaar tevreden klant bij hem
Zondag wordt Azzie voor het eerst gereden. Zelf rij ik deze triainingsweken niet op Azzie. Zij gaat hem ca 4x per week rijden en ik doe andere leuke dingen met hem. Zoals vandaag ging er een vriendin mee, eerst ff gepoetst, daarna ben ik met hem voor het eerst hier buiten gaan wandelen, op mijn andere stal durfde ik dat niet omdat er erg hard gereden werd en er maar een klein strookje gras was en dan dus een sloot. Hier kunnen we zo richting bos lopen, hij was echt braaf, erg kijkerig maar dat mag, langs blaffende honden achter een hek gegaan en toen op de terug weg er weer langs, terug vond hij spannender langs de honden. Daarna ff in de bak NH gedaan, dat vindt hij zo leuk. Hij was op een gegeven moment helemaal ontspannen, vroeg mijn vriendin om een voetje en ben zonder zadel op hem gaan zitten. Mijn vriendin met hem door de bak gewandeld en ik erop hahaha, dat was voor het eerst dat ik zonder zadel op Azkaban heb gezeten. Hij vond t prima. Ik heb hierdoor weer zoveel goede moed dat het goed gaat komen. Ik ben zo benieuwd zondag. Duimen jullie mee?
Ik heb me hier ooit aangemeld maar heb nooit meer gepost, sorry!
Marga, ik hoop zo hard voor je dat het gaat lukken met Azzie! Ik vind jullie erg leuk samen Ik schrok zelfs een beetje toen ik hem te koop zag staan. Ik ga voor je duimen!
Anoniem
Geplaatst: 10-12-11 16:50
Ik ben vandaag ook weer bij de paarden geweest. Heb niet bijzonder veel gedaan. Even Ivi uit de wei gehaald en wat geborsteld, het zonnetje scheen zo leuk dat ik graag wat foto's wilde maken. Ivi was erg knuffelig en was niet bij me weg te slaan. Foto's maken was dan ook erg lastig, maar ach, mijn hartje klopt des te sneller als hij zo aanhankelijk is!
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-11 22:04
Dank je Kayleigh, leuke foto's weer.
Marga en Azkaban =============
Vandaag weer even bij Azzie geweest, vanuit de wei direct de straat weer op meteen het bos in, hij vond het leuk. We zijn weer een stuk verder gegaan dan gisteren. We kwamen op een stuk wei uit waar meneer even heerlijk beloond werd door er te mogen grazen. Op de terugweg zaten de honden gelukkig niet buiten en kwam er een mevrouw naar buiten of Azzie een hard broodje mocht hahahaha. Hij werd dus dubbel beloond en vond het maar al te leuk. Daarna kwamen we nog 2 ruiters te paard tegen bij ons voor de deur en even staan kletsen. Toen de paarden weer doorreden dacht azzie even hmmm ik wil met hun mee hahaha. Toen we de oprit opliepen dacht ie Ohhhhh Neeeeee ik ben thuis. Daarna nog Azzie even in de bak gezet en zijn spanning van het buitenlopen moest er ff uit, zo gek als een deur sjeesde hij bokkend door de bak. Daarna lekker op stal gezet met een pluk hooi. Zo meneer zijn dag was weer goed, nou morgen de grote dag voor ons, ik ben zo benieuwd wat ze van hem vind en hoe hij zich gedraagd.
Morgen krijgen jullie zeker een dagboek verhaal van ons.
arankeng
Geplaatst: 11-12-11 13:00
@sjemira: verwende azkaban hopen dat het allemaal weer beter word met hem
Fijn dat het zo goed gaat met Azkaban... Natuurlijk duimen we voor je!
Juul en Soc Vandaag heerlijk 2 uurtjes in het bos gereden. Soc was helemaal happy en lekker druk! Verder manen weer gevlochten en hij heeft lekker slobber gehad daarna nog buiten gespeeld met zn vriendjes!
Zaterdag met Storm gereden in de bak. Had al 3 dagen weinig tot niets gedaan dus was benieuwd naar hoe wakker hij was. Viel reuze mee. Sterker hij heeft geen stap verkeerd gezet en deed super zijn best. Vandaag is hij met mijn verzorgster lekker mee geweest op een buitenritje.
Leuke foto's van Ivi Kayleigh.
Marga weer lekker in het bos gewandeld met Azzie. Fijn joh dat hij dat zo braaf doet.
Djuulsie heeft lekker een tochtje in het bos gemaakt.
Aranka en sandra -------------------- Ben bezig met sandra voor de kar te krijgen, toen ik achter haar ging staan vond ze het wel super eng maar wel leuk ze heeft het super gedaan. Binnenkort met een band erachter dat word spannend
Marga en Azkaban: ============= Vandaag is de grote dag dat Azzies training begint. We hadden om half 2 afgesproken, Azzie was echt superrrrrrr braaf, had eigenlijk ook niet anders verwacht rond dit tijdstip. Maar morgen hebben we afgesproken dat ze om 16 uur komt rijden, de paarden gaan tijdens het rijden naar binnen, ik ben benieuwd hoe Azkaban dit gaat doen. Ik hoop t morgen te kunnen filmen. Zijn trainster had nog nooit op een haflinger gereden en verwachtte een tank die heel sterk zou zijn. Nou ze was super verbaast dat Azzie zo'n zacht mondje heeft en zo werkwillig is onder het zadel en zo nageeflijk loopt dat je hem op je pinken kan rijden. Hoop dat ze dat morgen nog vindt. Morgen is dus echt de dag waar ik zo benieuwd naar ben.
Een goed begin is het halve werk . Op naar morgen en dan maar zien of hij het op zijn heupen gaat krijgen en hoe dat dan afloopt. Voor haar in ieder geval wel fijn dat ze alvast op hem heeft gereden zonder dwaze buien.
verwijderen
Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-11 23:09
Faringo schreef:
Een goed begin is het halve werk . Op naar morgen en dan maar zien of hij het op zijn heupen gaat krijgen en hoe dat dan afloopt. Voor haar in ieder geval wel fijn dat ze alvast op hem heeft gereden zonder dwaze buien.