[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:17

haha dank je wel heb het al weer opgegeven voor vandaag zit nu maar met bus pringels met dip op de bank zometeen weer janken bij hart in aktie

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:18

is er soms niemand die voor mij een bewegende ava kan maken Haha! zo heel toevalligjes, ik vraag het liefjes Haha!

SUPERMICK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:19

Ik zal me ook maar eens voorstellen.
Ik ben Caroline en heb een haflingerruin Mickey van 9 jaar.Zijn vader is Neptun.Hij is grappig, lief, eigenwijs, kortom een echte haf.Ik start hem momenteel M1.
Dit zijn wij tijdens buitenrit afgelopen weekend:

Afbeelding

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:21

nice horse Haha!verliefd op jouw dekje Haha!

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:27

Wauw mooie haf zeg!

SUPERMICK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:33

Dank je!
Hij is eindelijk zijn vetrollen van 3 weken zomervakantie weer kwijt en is nu wel ongeveer zoals ik hem graag zie. Haha!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:35

Ohw wat een hoop nieuwe mensen Knipoog
Stoere haflinger supermick.

Meryl schreef:
dat zijn toch die kunststof zadels?

Inderdaad thorowgood en wintecs zijn van kunststof.

Meryl: Mooie haflinger, hoe krijg je haar zo slank?!

ArlandoO schreef:
Bedoel je met XXL langere zweetbladen?
Ik heb een Wintec Isabelle met langere zweetbladen Tong uitsteken (als inrij-zadeltje)

Ik heb zelf dus ook een wintec isabelle en ik vind het een heel fijn zadel. Maar ik twijfel dus of de grootste boom, de witte, niet te smal is. De wintec XXL is voor superbrede paarden. Maar misschien moet ik eerst even een zadelmaker naar mn zadel laten kijken, want straks koop ik een te breed zadel Tong uitsteken

Ik ben nu aan het 'werk' en kan weer niet naar mn paard toe omdat de stal al om kwart over tien dicht gaat Huilen Huilen Baal..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:40

Freya schreef:
@Hinke, ik zal het verhaal van mijn merrie vanaf mei 2008 even in het kort vertellen ... ( probeer het kort te houden)

Jeetje wat een verhaal... Maar als ik het goed begrijp is ze dus in de trailer gevallen, en ze heeft ook ergens tegen aan getrapt toen ze bij de hengst kwam? En je dacht dat ze haar griffelbenen gebroken had door dat laatste?
Pff wat rot.. Wat ga je nu met haar doen nadat het veulen er is?

Supermick: ik zie idd geen vetrollen, maar het is ook niet zo goed te zien door je shabrakje Tong uitsteken Eigenlijk zou ik ook zo'n shabrak moeten kopen, dan valt Ankies dikke buik misschien wat minder op Clown

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:41

Madeira_ schreef:
xLaus_ schreef:
hmm vind dr persoonlijk niet zo..
vind haar te sjiek Knipoog

wel een schattig koppie Haha!
Welkom en veel plezier hier en met je paardje natuurlijk Tong uitsteken

Was even te benieuwd Tong uitsteken

Vind je mijn haflinger ook ''te sjiek''? Tong uitsteken

*Volgens mij is ze niet helemaal een sjieke type namelijk*

Volgens mij ook niet, vind dr mooi. Mag naar mijn mening wel ietsjes dikker. Ik hou meer van iets mollige haffies, dan zo slank.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:43

oke ik ga mij nu nog even een paar uurtje op mijn schoolwerk proberen te concentreren dus ik zet bokt uit haha anders lukt dat ook weer niet!
fijne avond allemaal!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:44

Ik vind superschraal ook niet echt passen bij het beeld van een haflinger, maar zo moeten ze op de keuring dus wel zijn! Ik ben daarom hard (ahum) bezig ankie ook zo dun te krijgen voor volgend jaar. Nouja, zo dun gaat toch niet lukken, dat lukt volgens mij alleen als je ze niet in de wei houd maar in een paddock Knipoog

mloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:46

hoii

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:46

Hinke schreef:
Freya schreef:
@Hinke, ik zal het verhaal van mijn merrie vanaf mei 2008 even in het kort vertellen ... ( probeer het kort te houden)

Jeetje wat een verhaal... Maar als ik het goed begrijp is ze dus in de trailer gevallen, en ze heeft ook ergens tegen aan getrapt toen ze bij de hengst kwam? En je dacht dat ze haar griffelbenen gebroken had door dat laatste?
Pff wat rot.. Wat ga je nu met haar doen nadat het veulen er is?

Supermick: ik zie idd geen vetrollen, maar het is ook niet zo goed te zien door je shabrakje Tong uitsteken Eigenlijk zou ik ook zo'n shabrak moeten kopen, dan valt Ankies dikke buik misschien wat minder op Clown

Ze heeft haar griffelbenen gebroken door te trappen tegen iets van een schot aan, tijdens de laatste keer schouwen.
Door het trappen met laden ( ze stond toen nog goed 5 mtr van de laadklep af ) zijn de onderstukjes verschoven, daardoor ben ik er achter gekomen, omdat toen haar been is gaan zwellen.

Als het veulen straks geboren is ( over pas 9 mnd ) laat ik haar lekker lopen, en ze gaat pas nadat de kleine gespeend is, terug naar de kliniek om eerst weer op de foto gezet te worden en vanuit daar te beslissen of ze nog geopereerd moet worden. De losse onderstukjes moeten er eigenlijk nu al uit,maar als ik haar nu laat operen ben ik het veulen kwijt en ze loopt niet kreupel, dus daarom kan ik haar lekker laten lopen en van haar dracht en straks veulen laten genieten.

Ze kreeg toch zowiezo volledige rust als het veulen er eenmaal is, alleen is die grote vakantie nu veel eerder begonnen.

We wandelen nu alleen nog met haar. We laten ipv de hond, nu het paard uit.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:47

Mooie van het weer is wel dat balou voor het eerst de inloopstal heeft gebruikt, voor zo'n .. 5 sec Clown

Sorry kwam er net op en wou het melden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:50

Hinke schreef:
Ik vind superschraal ook niet echt passen bij het beeld van een haflinger, maar zo moeten ze op de keuring dus wel zijn! Ik ben daarom hard (ahum) bezig ankie ook zo dun te krijgen voor volgend jaar. Nouja, zo dun gaat toch niet lukken, dat lukt volgens mij alleen als je ze niet in de wei houd maar in een paddock Knipoog

Die van mij krijg ik echt niet dunner dan op de foto toen wij ons aanmelden gisteren, dat is echt op haar dunst. Ik heb dr nu 6 jaar en nog nooit dunner gekregen dan dat. Misschien dat straks als de kleine er is, haar hormoonhuishouding veranderd is en dat ik haar inderdaad voor een keuring nog slanker krijg.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:57

Als die van mij af valt wordt hij niet slanker maar gaat gelijk invallen.
Ik ben nu tevreden met zijn formaat en heb er liever niets af, ben blij dat hij nu weer wat voller is.
Zal ook wel de leeftijd zijn dat het wat makkelijker eraf gaat..

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:57

mag ik hier ook gezellig meepraten ???
zal ik me even voorstellen.
Ik ben Nienke , bijna 18, en dit is mijn trots Clown :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Winner. Hij word in mei 3 jaar, en hij is een stoere hengst Vingers aflikken Hij is een zoon van Wirbelstein...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 20:59

Gezellig!

wow wat een manen en voorpluk!

SUPERMICK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:01

Hoi Nienke, welkom.
Wat een stoeer paard, geweldige manen Vingers aflikken

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:02

daar ben ik ook echt heel trots op... Zo gauw die op stal komt, dan ga ik die wassen en uitkammen, ben benieuwd hoe hij er dan uitziet...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:13

prachtig, machtig beest zeg, die manen, die voorpluk Lachen om jaloers op te zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:21

wow zeg Bloos! die laatste haf die er is bijgekomen... Habahaba Haha!

Wou dat zyta ook zo'n manen en voorpluk had Haha!

Heeft die van jou er geen last van in z'n ogen? Mijn merrie wel en dan begint ze me toch te schuren he...

Dames, ik ben er mee weg, halve trouwboek naast mij eist aandacht Haha!

tot morgen Haha!

xxx

jelle2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:30

Ik zie haflingers ook liever iets voller, die van mij werd echt vreselijk dun toen ik haar net 2 weken had... Dus ik haar ontwormen bleek dat ze vol zat met spoelwormen, terwijl ik aan de vorige eigenaar had gevraagd wanneer ze voor het laatst was ontwormt. Volgens hem 4 weken geleden. Maar ze was na een tijdje zo ziek nadat ik al een paar keer de DA erbij had gehaald dat ik dacht ze overleeft het niet... Maar na een tijdje knapte ze toch op... Gelukkig... De vorige eigenaar wilde er niks van weten en nam de telefoon nooit op als ik belde... Heel vreemd...

Maar het gewicht is er zo af maar het duurt een hele tijd voor het er weer aan zit...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:31

Welkom alle nieuwkomers!
Wat een ontzettend gave haffies zie ik voorbij komen zeg!

jelle2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 21:39

Mooie hengst hoor echt prachtig die manen Vingers aflikken Weet je ook ongeveer hoe groot die al is?