Freya schreef:Shanna, wat een leukerd ...
Mijn haffie ( is ook maar een kleine opdonder ) past full, heeft lange onderbenen zeg maar.
Denk als je Cob-maat neemt dat je redelijk safe zit.
En waarom zet je hem niet met gewone transportbeschermers op de trailer ? Desnoods in combi met springschoenen.
Wanneer ga je Lambik ophalen ?
Maandag wordt mijn KWPN E-pony opgehaald, die gaat verhuisen naar belgië, en direct daarna gaan we Lambik ophalen maandags dus.
Hij is nu 1,43/ 1,44 geloof ik? Maar hij gaat zekers nog een stukje doorgroeien, ik heb alleen maar cobmaat peesbeschermers maar ik heb bij Full staan kijken maar die zijn echt mega, hij heeft natuurlijk geen friese-paarden benen en mijn fries (1,65) heeft maat full. Van strijklappen neem ik wel alle 2 mee.
Ik zet hem niet met transportbeschermers op de trailer omdat ik die niet heb en hij kent helemaal niks om zn benen. Daarbij heeft hij net als mijn fries een afwijkende beenstand, en transportbeschermers zijn natuurlijk wel gemaakt voor rechte benen, dus lijkt me dat die gaan irriteren. Springschoenen die ik het nut op de trailer niet zo van in, ik heb zelf daarbij ook altijd het idee dat ze gaan irriteren dus die heb ik gelijk weggegooit toen ik ze bij een 2e handse set kreeg.
chipieke schreef:@Monique: hopelijk komt alles goed...
@Shanna: leukerd! Die tred dat hij heeft (heb er geen verstand van...) kan het niet verergeren ofzo? Daar moet je zeker allemaal rekening mee houden in de toekomst... Mijn haflinger is 1.46m, heeft van alles cob behalve onderleggers

Verergeren niet. Hooguit dat hij later wat eerder last van slijtage heeft, hij loopt er ook niet raar mee maar lekker ruim dus het mag van mij het enigste is dat hij zn benen naar buiten gooit maar ik wil er toch alleen maar recreatief mee rijden. Daarbij heb ik al een paard met een krom been en daar rijd ik ook mee merk ik ook niets aan, scheef bekappen en ze lopen nooit kreupel o.i.d.!