Doortje kan af en toe echt als een hengst over t erf gaan hoor, krijsen, hals erop en dan naast me dansen. Prima te controleren, maar niet echt 'braaf' of 'een dooie'.
Stilstaan met poetsen is prima, maar zodra ik even wegloop, gaat ze Spaanse pas showen.
Op de wei als ik met kruiwagens rijd, staat ze daar met haar neus bovenop, liefst zou ze hem omgooien, maar ze weet dat ik dát niet ok vind.
Dat soort grapjes. Ik moet er meestal wel om lachen. Andere mensen ook wel op stal gelukkig. Maar ze heeft echt wel praatjes altijd
Ik vind ook maar weinig mensen vriendelijk rijden en ik wil niet zeggen dat alles wat ik doe alleen maar vriendelijk is. Ik pruts ook wel eens, soms moet ze ook gewoon even luisteren. Maar wat jij zegt over teugeldruk dat zie ik ook veel, zelf rij ik juist met te weinig teugeldruk omdat ik altijd bang ben dat ik in haar mond zit te hannesen. Dus mijn juf zegt ook vaak, veel rijden met teveel druk maar jij bent zo'n geval dat precies het tegenovergestelde doet.

Wij doen ook achteruit gewoon als we wandelen, tussendoor bij longeren of bij grondwerk. Rox kan het inmiddels ook onder het zadel, maar we pakken het vaak extra mee. Ook andere grondwerk oefeningen kunnen met buikspieren helpen, wij doen zeker in de winter dagelijks stretch oefeningen waarbij ze ook de buikspieren moeten aanspannen, carrot stretches noemt de fysio het.
Vorige week wel al even bitloos op de dijk gestapt, ze was rete druk maar merkte geen verschil met of zonder bit.