[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Polkiej_x

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:26

Ja klopt longeerweek!
Vorige week dinsdag is ze behandeld door osteo/ fysio dus moest ze week stil staan, nu week longeren en week erop week longeren met zadel en uitstappen erop! En 18 maart komt ze weer terug :) ben erg benieuwd!!!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:39

Ik ben ook benieuwd!

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:53

Vervelend dat het zo ging met Niels!

Ik heb vandaag een super bijrijder gevonden! Heel aardig meisje van 19 en kan het goed met Jens vinden, ze kon met rijden ook gelijk al dingen kwa stelling wat ik nog niet eens kan haha. Ze gaat hem nu 2/3 keer in de week rijden en dan ik zelf ook nog 1 of twee keer, zodat ikk genoeg tijd over houd voor Starwien :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:41

Sanne heb je al spierpijn ? :=

Oooh Noa, wist niet dat je een bijrijdster zocht! Maar fijn dat je een leuke heb gevonden! :D

Pfoeh, begin keelpijn te krijgen en begin te snotteren.. NIET WEER ZIEK WORDEN, pas geweest := En heb over 2 weken vakantie haha

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:44

wat fijn dat je een leuke bijrijder gevonden hebt, Noa

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:31

Whieww vandaag andor wat laten vrijspringen, hij had niet veel zin en wilde me alleen maar pesten door iedere keer de palen omver te lopen enz xd
Dus hem erna lekker op de wei gezet zonder deken, had ik weer spijt van want nu mag ik twee uur gaan poetsen morgen :')

En ze hebben vandaag het land bemest dus als het GOED is mogen ze over 2 weken de wei op!!
Echt ik ben zo blij he :D
Wel in het begin uiteraard maar een uurtje, en langzaam uitbouwen enz, maar gewoon, lekker buiten, gras eten, vriendjes maken(al kent hij zijn weidemaatjes al), spelen, genieten van de zon enz.
Ahhh voorjaar <3 *\o/*

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:44

Oooh dat is wel fijn dat ze dan de wei op mogen! Geen idee wanneer ze bij ons de wei weer op gaan! Hoop snel en dat het snel groen mag worden, dat levert EINDELIJK leuke foto's van Jolina op! Hopelijk gaat ze uit der plaat als ze de wei op mag := Haha

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:49

Ja ik ben echt blij! Hij komt nu ook wel buiten, maar goed dat is op een blubberwei die er meer uitziet als chocomel :')

Andor is trouwens ook blij dat hij nu na het werk wat lekkers krijgt :')
Ik heb vanmorgen een zak muesli gehaald, en daar krijgt hij nu twee handjes van(omdat hij ook nog gewoon brok krijgt) met wat knoflook en lijnzaadolie, en als ze over een tijdje dag en nacht buiten staan krijgt hij iedere dag een halve schep met knoflook en lijnzaadolie.
Is goed voor zn vacht en luchtwegen(aangezien hij al zo gevoelig is) en de knoflook jaagt meteen wat vliegen weg >:D

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 09:31

Goeiemorgen dames :D

Zo beetje druk gehad, niet veel gereageerd! Wel in de app hihi :o

Sanne we kunnen elkaar een handje schudden! Keelontsteking (denk ik) en. Snot verkouden grieperig pff!
Heb t ook net een paar weken terug gehad, maar niet Goed uitgeziekt en te snel weer gaan werken!

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:29

Zieke boeg met jullie :=

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 16:25

Beterschap Ilona! En niet ziek worden Sanne!
Leuk dat je hebt vrijgesprongen met Andor Tamara!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:31

Zo Andors staart is weer wit en shiny :'D
Er werd vanmiddag gemest op stal en er stonden hengsten los in de bak en in de wei ernaast dus rijden ging een beetje moeilijk :')
Poetsen in de loods is dan ook geen doen ivm de herrie enz, dus heb zn staart maar lekker gewassen en weer netjes gemaakt(was vlecht vergeten te maken op de wei dus de drap zat óveral..), antiklit en wat babyolie erin, vlecht erin en klaar :D

En zondag ga ik buitenrijden *\o/*
Met sowieso 2 stalgenoten(misschien meer), dat word voor mij al even wennen omdat ik nog nooit echt met meer dan 2 paarden weg ben geweest :')
Hopelijk vind Andor het dan allemaal niet zo dramatisch om weg te rennen en me eraf te gooien, dat zou ik echt top vinden _O-

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:40

Sanne fijn dat Niels zo goed liep!
Sanne beterschap!
Ilona ook beterschap!
Fijn dat je een bijrijdster hebt gevonden Noa! Kun je lekker op Starwien gaan rijden. :D

De meeste van jullie weten het al, maar Abby loopt al een tijdje niet goed. Dit weekend bedacht ik dat het klaar was zo en dat ik de dierenarts ging bellen (ze moest toch ook geënt worden, dus 2 vliegen in 1 klap). Ivm school kon ik alleen vrijdag dus dat was goed.
Vandaag kwam ze dus. Eerst gedraafd voor haar, toen hoeven uitgeplozen (zoeken waar de pijn vandaan komt) en daarna buigproef. Dat ging echt vréselijk. Het deed Abby zo'n zeer. Om een lang verhaal kort te maken, dierenarts wist bijna zeker dat het artrose was in beide kogels in de voorbenen. Hoefde geen foto's voor gemaakt te worden zei ze. Metacam gekregen voor een week en advies qua beweging. Komt erop neer dat we nog vrij weinig mogen helaas.
Komt aan als een klap... :\ Weg trainen, weg galopperen, weg startkaart, weg lange buitenritjes...

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:44

Jeetje wat een rot nieuws over Abby. Ik weet hoe je je voelt, Marit heeft precies hetzelfde. Helaas kan ik niks meer met haar doen. Ze loopt altijd onregelmatig. Belangrijkste is dat ze wel veel blijven bewegen en wat je kan doen is glucosamine bijvoeren. Sterkte!!

Beterschap voor de zieke! Ben zelf ook ziek helaas. Snotter snotter..

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:47

Klopt! We mogen stappen op hard en zachte grond. Het liefst wel zoveel mogelijk rechtuit. Gelukkig sta ik direct naast een dijk en is daar een pad helemaal tot aan Groningen (waarschijnlijk zo'n 15 km) dus ruimte zat om te stappen. Draven mag ook, maar alleen rechtuit op zachte grond. Galopperen mag nu echt even niet en springen mag waarschijnlijk nooit meer.
Ik maak eerst even de metacam op en dan ga ik me verdiepen in eventueel bijvoeren. Heb vandaag nu al wel 30x die naam gehoord hahaha. :D

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:36

Echt verschrikkelijk nieuws over Abby! Geef haar maar een dikke knuffel van mij, en ook een voor jou! :(:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:37

He bah wat een naar nieuws :(
Veel sterkte, maar gelukkig mag je toch nog íéts met haar doen!

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:41

Hallo,
Mag ik ons hier voorstellen?
Dit is Vrouwke, na haar 1 jaar te hebben verzorgd is ze nu mijn eigen paardje. Vrouwke is 1.43 en 6 jaartjes jong. Ik rijd met Vrouwke B/L niveau dresuur. Ik spring met haar lekker voor de lol, maar doe daar geen wedstrijden in. Vrouwke is een pittige haflinger die de eerste prijs wint met haar bokserenades.

Dit is Vrouwke:
Afbeelding

Afbeelding

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:41

Echt vreselijk voor jullie beiden! :(:) Jammer van je dromen met haar, zo in 1 klap niet meer mogelijk! Maar blijf genieten van elk moment dat je haar hebt! <3

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:58

Polkiej_x schreef:
Ja klopt longeerweek!
Vorige week dinsdag is ze behandeld door osteo/ fysio dus moest ze week stil staan, nu week longeren en week erop week longeren met zadel en uitstappen erop! En 18 maart komt ze weer terug :) ben erg benieuwd!!!

Gaat de goede kant op lees ik

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:58

Kim_97 schreef:
Hallo,
Mag ik ons hier voorstellen?
Dit is Vrouwke, na haar 1 jaar te hebben verzorgd is ze nu mijn eigen paardje. Vrouwke is 1.43 en 6 jaartjes jong. Ik rijd met Vrouwke B/L niveau dresuur. Ik spring met haar lekker voor de lol, maar doe daar geen wedstrijden in. Vrouwke is een pittige haflinger die de eerste prijs wint met haar bokserenades.

Dit is Vrouwke:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Leuk, welkom

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:00

PeerAppel schreef:
Klopt! We mogen stappen op hard en zachte grond. Het liefst wel zoveel mogelijk rechtuit. Gelukkig sta ik direct naast een dijk en is daar een pad helemaal tot aan Groningen (waarschijnlijk zo'n 15 km) dus ruimte zat om te stappen. Draven mag ook, maar alleen rechtuit op zachte grond. Galopperen mag nu echt even niet en springen mag waarschijnlijk nooit meer.
Ik maak eerst even de metacam op en dan ga ik me verdiepen in eventueel bijvoeren. Heb vandaag nu al wel 30x die naam gehoord hahaha. :D

Daar word je niet vrolijk van, sterkte

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:14

Welkom Kim! Leuke haflinger heb je.

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:50

Welkom Kim, wat een mooie haflinger heb je!!

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:50

Flurk jaaa! Gelukkig wel!!!
Nog heel erg veel sterkte... Verwerken van die klap moet je eerst zeker doen! En niet te veel zorgen maken hoor meis :(:) komt goed, met glucosamine gaat het straks vast super! Ik zal je een hele goeie site door pb'en ;) heb Vanalles geprobeerd destijds en dit was toch echt de beste! Stalgenootje gebruikt het nu voor haar paard die mei vorig jaar plotseling zijn kniebanden afscheurde.. Het is lichaams eigen stof :)!

Hallo nieuwe! Stel jezelf ook even voor! :)
Leuke haf ook, leuk ook he zon pubertje... Stuiter stuiter stuiter... Hier ook zo 1 alleen die is de helft jonger hihi!