[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:21

@ Prissey, waar ik nu sta, heb ik de keuze in de zomer voor 24/7 weidegang, of alleen dagweide, en swinters staan ze een dagdeel buiten in kuddeverband.
Ik zit niet op een schopstoel, hoef niet gelijk weg. En ik hoop ook dat Donna straks weer helemaal de oude is en weer lekker bereden kan worden, want dan ga ik op zoek naar een betaalde bijrijder, dan kan ik gewoon lekker blijven staan. Opzich is de stalling als je wintertarief en zomertarief bijelkaar optelt en deelt door 12 mnd. Alleen in de winter is het een groot bedrag.
Maar ik ga nog het een en ander navragen op stal en heel rustig op mijn gemakje zoeken naar een andere stal., ik ga niet over een nacht ijs en wil zeker weten dat me meisjes het goed krijgen, want ik vertik het ik verkoop er geen eentje. Maar gaat goed komen, weet ik zeker.
En aan de andere kant wil ik niet weg waar ik nu sta. Donna heeft daar allemaal vriendinnetjes en heeft het daar reuze naar haar zin, meer als op andere stallen waar ik gestaan heb met haar.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 12:54

Leuke foto's Avalon!

Ik denk dat je straks je paardje kwijt bent kibitzi ;) :+

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:00

@avalon: ik vind de kleuren van de 1ste foto prachtig! Vind dat je best leuk op de foto staat :D
@kitzby: prachtige haflinger zeg! Je dochter zit er echt wel heeeeel schattig op :D

M'n beste vriendin is gisteren met Zyta komen rijden en dat ging best goed! Vanaf dat ze opstapte, schoot ze even weg maar dat was even snel terug gedaan als dat het opkwam. 20m verder is zyta even van de hoefslag geschoten omdat ze verschoot van iets. Dan heeft ze af en toe nog een bokje gegeven. Maar ze heeft wel voor de 1ste keer ECHT GEGALOPEERD onder het zadel :D :D Met het nodige gebok en de nodige nukkigheid erbij :')

Het 'probleem' met zyta is dat ze doet alsof ze doodop is! Melissa heeft maar 20min gereden en ze was niet nat, stond niet echt te pompen naar adem, maar toch slentert ze vrolijk verder op een slakkentempo. Ik ben blij dat ze niet veel aansporing van een zweepje nodig heeft om goed aan het lopen te gaan.

Ze moet echter wél op dieet, wat een BOM is het momenteel :=

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 14:09

Kitzbi, leuke foto's!

Ben er ook weer :D lees regelmatig mee :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:13

Avalon_ schreef:
Zoals ik (misschien) al heb verteld had ik gister zelf een shoot, hier zijn al een paar foto's van verstuurd. Ben ook wel benieuwd wat jullie mening is naar deze foto's en van mij als model...

Afbeelding

Afbeelding

snap je nu wat ik bedoel met 3hoekjes ;)?

Bootfeest was wel ok. de muziek een beetje saai. Daarna nog naar de kroeg geweest dat was wel echt super leuk :) ik heb gelachen :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 16:19

Nou dames, ben ik net thuis ga ik de deur weer uit! Ik ga naar de paarden :D naar springles :) toedels :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 19:34

Freya schreef:
@ Prissey, waar ik nu sta, heb ik de keuze in de zomer voor 24/7 weidegang, of alleen dagweide, en swinters staan ze een dagdeel buiten in kuddeverband.
Ik zit niet op een schopstoel, hoef niet gelijk weg. En ik hoop ook dat Donna straks weer helemaal de oude is en weer lekker bereden kan worden, want dan ga ik op zoek naar een betaalde bijrijder, dan kan ik gewoon lekker blijven staan. Opzich is de stalling als je wintertarief en zomertarief bijelkaar optelt en deelt door 12 mnd. Alleen in de winter is het een groot bedrag.
Maar ik ga nog het een en ander navragen op stal en heel rustig op mijn gemakje zoeken naar een andere stal., ik ga niet over een nacht ijs en wil zeker weten dat me meisjes het goed krijgen, want ik vertik het ik verkoop er geen eentje. Maar gaat goed komen, weet ik zeker.
En aan de andere kant wil ik niet weg waar ik nu sta. Donna heeft daar allemaal vriendinnetjes en heeft het daar reuze naar haar zin, meer als op andere stallen waar ik gestaan heb met haar.

Als het in de buurt van zoetermeer net zo lastig is als hier bij leiden hou je dan maar vast ;) Maar denk wel dat je iets kan vinden wat goedkoper is, alleen moet je het wel treffen met een stal waar ze swinters ook veel naar buiten gaan. Als je zelf wel wil mesten is er vast wel iets te vinden, gewoon elke dag op marktplaats kijken! Moet je nu voor wahida evenveel betalen als voor donna?

@avalon:wat doet je haflinger dan precies? Wat voor bit heb je?

@peelie: zo, springles! Is mara daar al weer goed genoeg voor in conditie? Heb je clubles of priveles?

Ik heb zaterdag weer mn eerste les sinds 3/4 weken. Ben benieuwd hoe dat gaat want ik doe de laatste tijd echt weinig met ankie.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:26

Ik heb zonet ook lekker gereden op Mandy :D , ging super :+: !

Gisteren gecrosst }> :D .

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 20:34

@ Hinke, ik heb clubles met Mara (voor het springen dan) Ik spring nog niet zo veel als de rest zeg maar. Ik neem de sprongetjes gewoon wat minder vaak. Dat houd ze erg goed ;)

Mara gaat ook gewoon erg hard vooruit. Ze valt goed af ze loopt 9 van de 10 keer goed, voor de afwisseling springen we 1 keer in de 2 weken. Ze begind het ook duidelijk weer leuker te vinden om aan het werk te gaan. Ik kan haar weer uit de wei halen, ik kan weer met haar knuffelen zonder dat ik haar vast hoef te houden... Het gaat gewoon een stuk beter met haar.

Hoe gaat het met Anky? valt die al af?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:40

Nash is gister 4 maanden geworden :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:18

Gefeliciflapstaart met Nash ...

Nog eventjes en dan weten wij of we weer aan de bak kunnen met Donna.

Vanavond, Wahida weer buiten de box gepoetst en voetjes gevraagt, ging beter dan de vorige keer, Donna bleef in de box, een paar keer lelijk doen en daarna stond ze rustig haar hooi te eten. Met Wahida rondje erf gewandeld en daarna de rollen omgedraait, en die kleine gaf ook maar een paar keer een brul en ging toen ook staan eten. Ben weer trots op ze.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:27

pfff, ik moet nogsteeds een keer met Nas alleen aan de wandel gaan, het komt er maar niet van :+

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:34

hallo allemaal....

vandaag weer even op stal geweest, gisteren ook trouwens, morgen ga ik een ritje maken met 2 kennisen, lekker veel stappen en een beetje kwebbelen enzo...... Hij moet nog een beetje zijn conditie opbouwen.......

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:36

Morgen is de dag! Themba word rond 4 uur gekeurd! erg spannend en als alles goed is gaat hij gelijk mee!! morgen extra lang knuffelen!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:38

spannend!!

hoe word hij allenmaal gekeurd? alleen maar klinies of ook rundgunologies? (hoe schrijf je dat :+)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 01:47

Peelie schreef:
pfff, ik moet nogsteeds een keer met Nas alleen aan de wandel gaan, het komt er maar niet van :+

Ach dat hoeft toch ook niet meteen? Mijn veulie komt pas weer in handen rond de kerst, als ik weer thuis ben. En die is nu al bijna 6 maanden.

Peelie schreef:
spannend!!

hoe word hij allenmaal gekeurd? alleen maar klinies of ook rundgunologies? (hoe schrijf je dat :+)

Neem niet aan dat hij rontgenologisch gekeurd wordt? Dat doe je toch vooral bij duurdere sportpaarden ;)

[HAR] Waterdichte staartzak: bestaat het? Heeft iemand een idee?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 05:12

spanend themba

freya hopelijk binnen kort meer duidelijk over je meisje

peelie wat gaat het hard he al weer 4 maanden oud
ik was woensdag avond nog in eemnes was alleen donker dus tja dan zie je zowiezo niks ;)

freya heb mijn verhaaltje ook gestuurd eindelijk mischien kan je er nog even na kijken of het zo goed is ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:34

Mijn kleine Wahida komt bijna elke dag in mijn handen. Maar ben nu langzaam aan het laten wennen dat ze ook dingetjes kan doen zonder dat Mama er bij is. En dat gaat steeds beter. En beide wennen ze er aan dat ze strakjes alleen moeten staan, dus heeft zo ze voordelen.

Ik ga hier weer even aan de slag. Misschien tot vanmiddag, anders vanavond ...

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:54

Dit topic loopt nu weer langzaam op het eind :+

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:26

Iedereen is druk aan het werk Dieuwke, of druk met school of druk met de paardjes.

Vandaag is het file-dagje, er ligt maar voor een jaar file-werk in me la , oeps , nu maar alles een keertje opruimen....

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:31

Het is hier idd druk druk druk...
Grote opruiming bij jou freya :+

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:34

zo ben i k ook weer
heb het erg druk vandaar dat ik er zo weinig ben....
wat was het e-mail adres ookal weer waar je je fotos naar moest sturen...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:43

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 10:56

oke dankje wel ik heb het verzonden :P
heb natuurlijk alleen de haflingers gedaan :P

ik ga naar me meiden toe
doeggg

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:24

whoehoeee..
:D Heb me zwarte neusriem binnen, gewoon helemaal goed :D
perfecte maat.. helemaal happy!
Verder gaat het ook goed.. Alleen vriendin die mee was maandag is helaas gebeten door een paard, heeft nooit een dktp prik gehad, en kon eigenlijk meteen door naar de huisarts voor een tetanus prik.. Helaas dus geen foto's.. Wel echt super gereden!
Zat de eerste les op een ex draver, echt een heerlijk beesie.. en me eigen les op een fjordje, we waren beide nogal.. moe.. dus weinig uitgevoerd (A) Moet ook wel eens kunnen
Het goede nieuws :D Vanaf november rij ik in die andere les :D