Had woensdagavond een fotoshoot gepland maar die is afgezegd helaas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xxxmh schreef:Helaas hier mijn bijrijdpaard hoefbevangen... eigenaar wilde haar van de paddock afhalen en ze liep op eieren. Ze staat al niet op het land, waarschijnlijk door veel te rijk hooi. Hebben nu ook sinds vorige week erg groen hooi en dat is denken we de boosdoener geweest. Nu aan de pijnstillers, 3x daags koelen en in haar stal ligt vochtig zand en geen stro meer en nu heel weinig droog hooi en morgen hebben ze een stukje paddock helemaal nat gemaakt zodat ze in de modder staat. Met pijnstilling loopt ze wel goed en hard en is er amper wat aan te melden tijdens het stappen op het zachte zand dus zijn er denk ik op tijd bij gelukkig. Ze is wel jaren geleden ooit een keer bevangen geweest.
Lenexa schreef:Hebben jullie ook allemaal genoten van het mooie lange weekend? Ik heb zaterdag met een stalgenoot buitenrit gedaan, Roxy is hengstig en plakte echt aan de ander vast. Zo erg zelfs dat ze niet voorop wilde( behalve richting huis) en als de ander ons er dan langs wilde laten stonden we stil![]()
Vandaag zelf hetzelfde stuk gedaan, heerlijk 2 uur op pad geweest. Ze was super alert maar uiteindelijk schrok ze maar 1 keer echt. Ik moest er wel 1 keer af door fietsers op het ruiterpad. Die hoorde daar niet, daar had ze groot gelijk in.
Verder heerlijk 2 stukken kunnen galopperen al stonden we de tweede keer ook vrij abrupt stil want ze zag iets in het riet. Omdat het hele rondje zo'n 3 uur duurt rij ik nu naar het rondje toe en steek er dan in, keer om en steek nog een keer die andere kant op voor het water plekje. We hebben zelfs met lange teugel dat eerste stuk steken terug gedraafd. Dat deed ze normaal op hoge snelheid met ruzie dus was hier zo onwijs blij mee. Omdat ze zo aan het miepen was doen we terug express door het dorp. Dat is pas spannend![]()
Ben wel een beetje trots dat we gewoon alleen op pad kunnen!
[ [url=m/RRuAGE.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog een moe en gepaneerd weer naar de wei:
[ [url=m/KzbkzU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Skippy01 schreef:xxxmh schreef:Helaas hier mijn bijrijdpaard hoefbevangen... eigenaar wilde haar van de paddock afhalen en ze liep op eieren. Ze staat al niet op het land, waarschijnlijk door veel te rijk hooi. Hebben nu ook sinds vorige week erg groen hooi en dat is denken we de boosdoener geweest. Nu aan de pijnstillers, 3x daags koelen en in haar stal ligt vochtig zand en geen stro meer en nu heel weinig droog hooi en morgen hebben ze een stukje paddock helemaal nat gemaakt zodat ze in de modder staat. Met pijnstilling loopt ze wel goed en hard en is er amper wat aan te melden tijdens het stappen op het zachte zand dus zijn er denk ik op tijd bij gelukkig. Ze is wel jaren geleden ooit een keer bevangen geweest.
Ow jeetje, wat naar! Beterschap!![]()
Kijk wel uit met pijnstillers, want sommige zorgen juist voor hoefbevangenheid helaas...Lenexa schreef:Hebben jullie ook allemaal genoten van het mooie lange weekend? Ik heb zaterdag met een stalgenoot buitenrit gedaan, Roxy is hengstig en plakte echt aan de ander vast. Zo erg zelfs dat ze niet voorop wilde( behalve richting huis) en als de ander ons er dan langs wilde laten stonden we stil![]()
Vandaag zelf hetzelfde stuk gedaan, heerlijk 2 uur op pad geweest. Ze was super alert maar uiteindelijk schrok ze maar 1 keer echt. Ik moest er wel 1 keer af door fietsers op het ruiterpad. Die hoorde daar niet, daar had ze groot gelijk in.
Verder heerlijk 2 stukken kunnen galopperen al stonden we de tweede keer ook vrij abrupt stil want ze zag iets in het riet. Omdat het hele rondje zo'n 3 uur duurt rij ik nu naar het rondje toe en steek er dan in, keer om en steek nog een keer die andere kant op voor het water plekje. We hebben zelfs met lange teugel dat eerste stuk steken terug gedraafd. Dat deed ze normaal op hoge snelheid met ruzie dus was hier zo onwijs blij mee. Omdat ze zo aan het miepen was doen we terug express door het dorp. Dat is pas spannend![]()
Ben wel een beetje trots dat we gewoon alleen op pad kunnen!
[ [url=m/RRuAGE.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nog een moe en gepaneerd weer naar de wei:
[ [url=m/KzbkzU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lekker genieten!
Hier ook heerlijk weekend ja! Hoewel ik maar alleen vandaag gereden heb. Zaterdag hoefsmid, gisteren longeren. Vandaag wel heerlijk getraind. Véél galop, contragalop, wijken in galop. Allemaal met één hand aan de teugels. Super leuk om te oefenen, en natuurlijk heel handig voor de obstakels die we vaak oefenen als je met één hand kunt sturen
Lenexa schreef:Xxmh, wat naar! Hopelijk knapt ze snel weer wat op, zo sneu als ze zo'n pijn hebben. Stom dat zoiets als ander hooi gelijk zo een verschil maakt hé.
Flicka12 schreef:Jeetje xxxmh, wat balen zeg! Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!Was het hooi van dit jaar?
Wat heerlijk Lenexa en fijn dat het zo goed ging!![]()
Wij zijn gister naar het Drents Friese wold geweest![]()
[ [url=m/KqGgs4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hnow8x.jpg]Afbeelding[/url] ]
xxxmh schreef:Flicka12 schreef:Jeetje xxxmh, wat balen zeg! Hopelijk voelt ze zich snel weer beter!Was het hooi van dit jaar?
Wat heerlijk Lenexa en fijn dat het zo goed ging!![]()
Wij zijn gister naar het Drents Friese wold geweest![]()
[ [url=m/KqGgs4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Hnow8x.jpg]Afbeelding[/url] ]
Geen idee of het hooi van dit jaar was. Ze vond het in ieder geval erg lekker. Het rook ook echt lekker en was echt nog groen.
Skippy01 schreef:Klinkt wel als hooi van dit jaar. Dat moet sowieso een week of 6 'rusten' normaal gezien voor het gevoerd wordt. En gezien het feit dat de eerste lichting nog nergens langer dan een week of 3 a 4 binnen is, zal dat misschien de boosdoener zijn geweest. Buiten dat ze inderdaad wel wat kilootjes kwijt mag, maar dat zei je zelf al![]()
Nu maar zorgen voor écht arm hooi, geen gras en wél een vitaminekorrel (geen gewone brok dus, maar echt een vitamine/mineralen korrel) en hopelijk knapt ze dan snel op!
Novacam is nog wel te doen inderdaad. Laat ze haar geen bute geven in elk geval.
Lenexa schreef:Flicka, dat ziet er ook heerlijk uit! Is dat ver van jullie? Ik hoop deze zomer Roxy eindelijk trailermak te maken, ik wil zo graag een weekend met haar naar de Veluwe ofzo.