[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:37

:( ikke ben boos :( er mogen bij ons op stal geen jaarlingen, alleen paarden die 2,5 of ouder zijn :(
omdat ze met leeftijdsgenoten moet kunnen spelen en ze wel niet rustig naar buiten kunnen, alsof mijn babykind zo'n wildebras is.

Op aanrade van me hoefsmid ( een van de , ja ken er een hoop ) heb ik de opfok gebeld waar Bo van Moyra staat, daar gaan we zondag kijken en
als het bevalt, staat Wahida daar volgende week zaterdag al.
De rede van vertrek, vertel ik alleen via PB.

Maar ben nog steeds boos dat ze niet naar stal mag komen :( :( :(

Marlis

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:44

Ja snap dat je boos ben, met volwassen paarden staan is helemaal niet erg voor ze hoor. Dus snap hun probleem niet. En drukker hoeven ze ook helemaal niet te zijn, ja ze spelen meer maar dat is niet erg toch.

Peep der veulen zou volgens mij zover ik weet gewoon mogen blijven, ook als het een hengst is en het zich gedraagd.

Succes ermee en ik hoop dat je een goed plekje vor der vind.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:52

Jeeetje wat ontzetten rot dat ze niet naar stal mag komen.
Ik hoop dat de opfok waar Bo staat wat is en dat wahida daar nog een tijd plezier kan hebben voordat ze dan wel naar stal akn komen.
Peeps kan afentoe (vaak genoeg)drukker zijn dan een veulen hoor dus snap de eigenaren van jou stal niet echt.
Echt heel raar en erg vervelend voor je.
Ik weet ook nog steeds niet wat ik met peeps der veulen ga doen, als het goed is mag het gewoon op stal blijven staan.
Maar weet niet of ik m naar opfok doe als het geboren is en oud genoeg of het op stal laat.
Daar kan het ook lekker naar buiten enzo en komt het in de hand.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:07

ja ik snap ze echt niet, het zijn zowiezo al een stelletje, kuil zou beter zijn dan hooi en volgens hun is elk brok hetzelfde, duh echt niet.
want hun kuil en hooi zijn van dezelfde kwalitiet omdat het van eigen land komt, ze snappen echt niks van paardenhouderij en vooral niet van koudbloeden

Dus dat wordt weer zoeken naar een andere stal ... nog even en ik heb ze bijna allemaal gehad hier in de buurt, er moet toch ergens een stal zijn waar ze niet zo lopen te zeuren enzo.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:13

Ik had het ook hoor, stond op een vereniging heb hier vier jaar gestaan er was veel gezeur en je moest veel zelf doen(stro en kuil kopen, kantinediensten, voerbeurten...) maar had het er prima naar mn zin. Moest hier weg omdat ik in hetr weekend ging werken end e diensten etc niet meer kon doen wat zich uitte in boetes. Ben achteraf blij dat ik er weg ben, ze hebben namelijk bijna geen land meer en het is echt een zijkstal nu. Toen ben ik naar een boerderij gegaan van een manegeeigenaar, dan denk je dus dat het een normale man is want hij heeft een grote manege. Nou niet dus zo seksistisch als maar kan , zat aan mij/marlis en mn moeder ook mocht peeps tijdelijk de kudde niet in van de dierenarts doordat ze flinke wonden had op beide knieen. TOen begonnen mijn stalgenoten te zeggen dat ze gewoon de kudde in moest en er anders niet meer in mocht enzo want dan moest de rangorde weer ebpaald worden blabla allemaal onzin dus daar weggegaan. Helaas was er in de buurt nergens plek dus naar verweg gegaan 24/7 land en dat was al helemaal eeeeen drama, nu sta ik gelukkig op een leuke stal zonder prutsmuts!
Hoop dat je voor zowel donna als wahida een leuke stal vind.

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:14

na jaa echt stom

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:33

suus_elviera schreef:
ja leuk is dat als ik mijn 2 honden roep doe ik ook altijd vluitend en dat doet hij ook na

haha ja hier roept de papegaai de hond gewoon bij zijn naam :')

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:35

@Freya: Wat onwijs kl*te zeg dat ze niet naar stal mag komen :(
Hopelijk vind je gauw een stal waar ze idd niet zo zeuren!!! Succes ermee meid!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 07:39

suus_elviera schreef:
mijn valkparkiet chico kan praten en fluiten als je goed luisterd zegt ie voor chico :D

http://www.youtube.com/watch?v=jb7VxFIKmHM[/video
Hoe krijg je dat voor elkaar ??? Ik heb hier twee tamme valkjes zitten, Coco en Kiki, maar ik krijg ze niet zo ver dat ze gaan praten, beide zijn het kerels, alleen Coco fluit me na, Kiki is nog te jong die is van eind maart.

muppetmayo schreef:
Freya bij een andere werkgever..
Mijn contract werd niet verlengd vanwege de crisis... Beetje jammer dus..
Mij zul je dus niet meer spreken hihi.

Jammer, en ook wel balen dat je contract niet verlengt werd. Maar wel super gefeliciteerd met je nieuwe job, is ook niet een makkelijke opgave tegenwoordig om iets anders te vinden.
Per 1 juli of 15 juli, de excate datum is nogniet bekend, vertrek ik naar het hoofdkantoor, ben gevraagt voor een nieuwe afdeling. Helemaal super.

suus_elviera schreef:
http://suusieq.come2me.nl/
mijn site met foto`s van elviera

Ziet er leuk uit je site, heb je vlinders gepikt ...

horsii schreef:
Peeps wordt zondag weer bekapt, hoefjes zien er niet uit!
Ze is een maand geleden bekapt maar nu weer nodig!
Ze zijn nog niet lang, maar voor peeps der doen wel krijgen ze verbreding/ flapper aan de binnenkant haaha

De hoefjes groeien ook harder in de zomer dan in de winter. Ik heb er ook last van, althans niet ik maar Donna dan he.
Om het brokkelen tegen te gaan, kan je haar eens per week of 2 keer per week met de voetjes voor 5 minuten in een emmer water zetten en laurierzalf op de kroonrand doen, niet gaan vetten enzo, dat sluit de hoef af en kan er geen vocht meer in of uit. Die tip kreeg ik toendertijd van me hoefsmid en het heeft wel geholpen, ze brokkelen nog wat iets af, maar niet extreem veel meer en dan dan kan je wel je 8 weken goed uitzingen.

Maandag wordt me babykind bekapt, had het aangegeven vorige week zondag, maar de stalsmid komt pas volgende week of de week er na pas. Dat is veelste laat, want Wahida groeit iets scheef, dus moet met nog meer regelmaat naar de smid en gelukkig kwam ik een oude bekende tegen op stal gisteren en hij doet daar ook al een paardje en nu dus ook die van mij, kan ze mooi netjes bekapt naar de andere opfok.

Madeira_ schreef:
:wave: hoi meiden :D ben net terug uit Bosnië, moet nu naar fysio maar Bosnië was erg interessant en ook wel zwaar... Kom gauw weer mee kletsen als jullie dat goed vinden :)
[/quote]
Jij mag altijd mee kletsen Paulien.
We zijn wel benieuwd naar je verhalen ... dus brand maar los. :D

Ik zou vandaag stage moeten lopen in St. Oedenrode voor de cursus Juryopleiding voor de Haflinger, maar ik ben gefijld door de buikgriep, baal er zo van, had er zo'n zin in, en hoop dat ik de dag mag inhalen, want anders mag ik geen excamen doen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:34

Beterschap Freya!
Wat een hoop tegenslagen weer :(:)
Jammer dat de opfok van Daims is gestopt, dat was ook een hele goeie.
Welke opfok ga je nu heen?
Hoop dat je voor Donna snel een leuke stal vind!

Wel onwijs gaag dat je naar het hoofdkantoor gaat. Wat ga je precies doen voor nieuws? (mag ook per pb hoor ;) )

Madeira we zijn benieuwd naar je verslag!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:39

Ja schiet lekker op hier ...

Er komt een nieuwe afdeling, prijzen landelijk invoeren enzo en later controle uitvoeren over wat er landelijk ingevoerd is.
De precieze inhoud wordt nog bekend gemaakt, maar zoals ze me het hebben uitgelegt, ben ik erg enthousiast geworden en kan ik niet wachten om daar te beginnen.

( wou eigenlijk al weg bij me huidige functie,niet om het werk, maar om de leidinggevende, en mijn oude manager werkt al voor die nieuwe afdeling zeg maar en heeft mij gevraagt,dus helemaal leuk )

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 08:41

Owwww klinkt leuk zeg :D Heel erg veel plezier!

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 09:55

Hee allemaal! Ben deze week niet actief in het forum.. Heb toetsweek & heb moyra toegezegd te helpen met de filmpjes dus daar ga ik me nu even helemaal op richten dat dat optijd afkomt en dan kom ik weer meekletsen! :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:13

Jaaa, bijna het nieuwe topic :D
Hoe ging je toetsweek lisa?

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:29

heel veel zeggen en ik deed het met een trostgeerst ( weet niet hoe je het moet schrijven)
en dan een happie geven en dan zeggen en dan weer happie geven en dan weer zeggen en dan w8 tot ie wat doen en dan wilt ie een happie en toen in 1 x zij hij het voor chico

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:43

suus_elviera schreef:
heel veel zeggen en ik deed het met een trostgeerst ( weet niet hoe je het moet schrijven)
en dan een happie geven en dan zeggen en dan weer happie geven en dan weer zeggen en dan w8 tot ie wat doen en dan wilt ie een happie en toen in 1 x zij hij het voor chico

klinkt heel makkelijk bij jou :') haha. Mijn valkje heb ik bij de dierenwinkel gratis meegekregen (ken die mensen goed), hij was
mishandeld geweest en ze wou hem een goed tehuis geven... Mja ik merk het wel aan hem.. Hij komt inmiddels wel naar ons toe,
en hij fluit al behoorlijk veel.. maar aanraken mogen we hem niet, dan gaat ie blazen en happen.. En uit de hand eten wil die ook
niet.. ook heb ik nog geen ander eten gevonden wat ie wil eten behalve zijn voer..... nja zo lang hebben we hem ook nog niet :)
komt vanzelf wel haha

Freya schreef:
Maar wel super gefeliciteerd met je nieuwe job, is ook niet een makkelijke opgave tegenwoordig om iets anders te vinden.

En ook echt niet!!! ben nu alweer een tijd opzoek maar denk je dat ze ergens mensen aannemen .....
om gek van te worden :? !!!

Ennuh beterschap meid! hopelijk mag je de dag inhalen..

Moet eigenlijk eens druk in huis bezig haha maar kan de zin niet vinden 8)7
heb weer eens zo'n luie dag haha... Straks voetbal op tv, gaan er hier ook mensen naar het voetbal kijken?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 11:59

Ze nemen inderdaad bijna nergens mensen aan door de crisis.
Ik wordt per september ontslagen bij mijn weekendbaantje als keukenassistent.
Ze gaan alle 0 uren contracte eruit gooien en alleen met het overige personeel verder, nou ik wens ze succes want ze hebben nu al personeel te kort.
Gelukkig begint mijn nieuwe werk/leer opleiding dan waars. al dus hoef ik niet opzoek naar iets anders.

Peeps heeft vadnaag een dag vrij, ga een dagje niet.
Dalijk lekker voetbal kijken!

Hoe gaat met met je vzhaf miranda?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:26

Nou dat is mooi k*t Jolanda :( snap dat je boos bent!! Misschien gaan zoeken naar een prive stalletje waar ze plekje over hebben.. (zo heb ik ook een goed en betaalbaar plekje gevonden voor m'n toekomstige paardje) Dat zijn vaak mensen die er voor de paarden zijn, en niet voor de centen..

Heeey Paulien!! Welkom terug!! Ik wil alles horen!! :P en natuurlijk foto's zien!! :)

Lisa gaat zich ook op de filmpjes storten :) en succes met je toetsen.

Ik ga straks weer fijn naar Pien :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:27

Owja, hier ook een herrie vogel :P
Mijn Pietje in actie:

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:56

Gekke vogel:P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 12:57

:+ Noem hem ook altijd herrie piet :=

En nu ik toch met filmpjes bezig ben, kreeg net deze doorgestuurd _O-

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:01

hmm, kan ik niet horen mn geluid hapert opeens heel erg haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:02

Even een klein verslagje :) ik ben heel erg moe en op, dus ga zo lekker nog even slapen en morgen ofzo zou ik weer even bijlezen
en reageren.

We gingen vrijdag weg, we hebben 27,5 uur in de dubbeldekker gezeten met 90 man. Het voordeel met de bus gaan is dat je echt mensen leert kennen op deze manier dat was wel gezellig. In Bosnië was het erg warm. Zaterdag hebben we geholpen
bij het kidsfestival (dit is een festival voor kinderen die in Bosnië wonen, kunnen dan allemaal leuke spelletjes doen of workshoppen). Dit hebben wij (onze school) verder niet zoveel mee te maken, je sprong gewoon in waar kon en hielp mee. Dit vond ik niet zo heel leuk, maar dat komt omdat ik niet overal bij kon helpen en dan voel je je ja.. best wel nutteloos. Zondag hielpen we daar ook mee. Maandag en dinsdag zijn we naar de instelling geweest voor licht verstandelijke beperkte mensen. Dit was erg leuk, 2e dag dat ik binnen kwam wilde gelijk 3 kinderen bij mij op schoot zitten die ik dag daarvoor ook had ontmoet. 1 jongen heeft veel indruk op me gemaakt, hij ging bij me op schoot zitten en legde zijn wang tegen de mijne. Hij keek steeds in mijn ogen en hij omhelste me regelmatig. Hij wilde ook niet van mijn schoot af toen ik weg moest, moest hem er echt af tillen. Ik weet niet waarom, maar mijn gevoel zegt dat hij
ook niet veel kon zien... Woensdag zijn we naar de zware instelling geweest. 1 jongentje heeft daar weer veel indruk op mij gemaakt. Ik kwam bij hem staan, en begon hem te strelen en masseren. Een meisje dat naast me stond zei dat hij heel erg glimlachte als ik dit deed, hij was wel vergroeit wat ik goed kon voelen aan zijn rug bijvoorbeeld. Ze liggen daar 23 uur per dag in bed (1 uur eruit om even te wassen, bed verschonen enz.) dus ze hebben ook totaal geen bespiering. Op dat moment heb ik er geen seconde aan gedacht, ik had mijn verstand op 0 gezet en ben daar echt met het idee geweest dat ik nu de kans had om er voor ze te zijn. Ook was er een vrouw die heel erg gespannen was met haar handen (ik vermoed dat ze een soort spasme heeft) ik heb haar handen gemasseerd met niveau
creme en haar handen ontspande helemaal heel mooi gevoel is dat. Daarna donderdag gingen we terug 24 uur hebben we er over gedaan. Gister was ik heel moe, gevoel dat ik in een film speelde ofzo.. totaal geen besef hebben zeg maar... Nu ben ik nog steeds erg moe, ga nu ook lekker liggen en even bijkomen. Het heeft me veel geleerd, ik ben altijd al erg tevreden geweest met hoe ik leef en wat ik om mij heen heb, maar nu ik dit heb meegemaakt... Heb ook een enorm respect voor de mensen die daar werken, want je ziet dat ze alles aan willen doen om de mensen het zo goed mogelijk te maken maar ja helaas is er gewoon te weinig geld.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 13:07

Super om te lezen Paulien :) Fijn dat je dit hebt kunnen doen voor die mensen.. Sneu eigenlijk dat die mensen de hele dag op bed liggen.. maar idd geld is daar een groot probleem..
Jij hebt ze nu iig weer een fijne herinnering gegeven :) Super meid!!
Enne trusten voor jou :)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:25

heey

heb nie veel tijd dus ik heb nie alles gelezen

maar ik kan vandaag vrij en ik ging rijden en het goed super goed
shakira was lekker ontspannen. das zzo fijn gevoel

maar suus_elviera
komt bij mij op stal staan ;)

had je donderdag al gezien op stal
maar had jij nou shakira ook gezien