Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Anseltje schreef:Hmpf, ben nu dus bezig met verhaal aan het typen over vianne.. maar ik kom er niet uit
Anseltje schreef:Haha tanja, beetje ongeduldig?
Btw ik zah ondertussen 2 nieuwe, Pris en 'kelsy'?? Welkom

Citaat:Vianne in okt.05 gekocht, met als bedoeling fijn rijpaard etc. Ze was braaf en erg aanhankelijk en ze zou braaf zijn onder het zadel, maar niets bleek waar.. Ze was idd lief en aanhankelijk, maar o zoo lomp en o zoo niet braaf onder het zadel.
Heb d'r kort nadat ik d'r kocht naar een africhtingsstal in de buurt gebracht, de volgende morgen kon ik haar ophalen met de mededeling; 'Je paard is gevaarlijk, die willen wij hier niet meer hebben.'
Ik helemaal over de zeik, want zo te horen was vianne echt door het lint gegaan.
Uiteindelijk is het wel allemaal goed gekomen, ze had een lange hersteltijd nodig. Nadat ze echt genezen was- ondertussen heeft ze nog zoveel andere wonden opgelopen- heb ik eraan gedacht om d'r naar de hofjes te brengen, maar dat was wel helemaal in de Achterhoek, beetje ver vanuit Brabant..
Toen zijn we via via-en met tips van vriendin- aan een man gekomen die vaak de laatste hoop is voor paarden zadelmak maken. En ik moet je zeggen, het is 'm goed geluktHet heeft uiteindelijk wel 3(dure) maanden gekost, maar vianne was zo goed als rijdbaar.
Citaat:Vianne heb ik in oktober 2005 gekocht met de bedoeling haar zadelmak te laten maken en als fijn rijpaard. Er is mij toen verteld dat ze braaf ohz is. We waren eigenlijk opslag verliefd op het paard, ze was mooi, braaf en kon super lopen.
We hebben haar toen nog klinisch laten keuren en daarna mee naar huis genomen, want ze was goedgekeurd!
Niet lang daarna hebben we haar naar een africhtingsstal in de buurt gebracht, en de volgende morgen kon ik d'r alweer ophalen: 'Ja je paard is volledig door het lint gegaan, ik heb nog nooit zo'n gevaarlijk paard gezien!!!"
Ik helemaal in stress en janken en huilen, helemaal in paniek. Want dit kon niet waar zijn. Staleigenaresse en m’n vader hebben toen Vianne opgehaald en zijn er mee naar de kliniek gereden.
Heb later te horen gekregen dat Vianne tegen een deur aan is gerend, alle hoeken van de binnenmanege heeft gezien, over een tractor is gesprongen op strobalen etc. Helemaal door het lint dus![]()
Vianne zat ook goed onder de wonden, d’r benen lagen open, alles. Ze was ook helemaal in shock, gelukkig is ze wel beter geworden. Het heeft alleen erg lang geduurd.
Toen waren we van plan om d’r naar de hofjes te brengen in de Achterhoek, maar helaas.. Vianne had elke week wel iets anders, dan brak ze uit en mocht weer een hechting in d’r hoofd erbij, dan lag d’r been weer open, altijd hetzelfde liedje.
Eindelijk was ze weer beter van alles, heb d’r in de tussentijd wel gewoon gelongeerd enzo.
Dec. 2006, Vianne moest echt weg. Want zo kon het niet langer, heb toen al een tijdje overwogen om d'r te verkopen... Maar ik vond het maar niks, omdat ik wel toekomst zag in dit paard. We hebben haar daarna naar een man gebracht- vaak als enige oplossing voor onhandelbare paarden-, en het is 'm gelukt. Hij heeft er uiteindelijk wel 2maanden over gedaan en nog een maand om d'r verder te rijden, maar we konden een keertje langs komen.
En ja, toen was het dus 10maart, ik mocht eindelijk naar m'n paardje. Wat was ik blij, helemaal spannend enzo. Maar ik had wel een probleem, wie zou mij hierna helpen? Want ik had te weinig ervaring, en Vianne was geen beginnerspaardje zei de man. Toen kreeg ik van staleigenaresse te horen dat Caitlin een leuk paardje zocht om te gaan rijden, want ze was net gestopt met d'r vz-paarden. En aangezien ik nog iemand zocht die mij wou helpen, en Caitlin aardige ervaring had[heeft oa. stage gelopen bij springstal Ernest Kwint]. Dus dat was wel een goede match, zij is dus 10maart ook mee geweest naar Vianne.
En nu, Caitlin en ik rijden nog steeds samen Vianne. Het is dan wel mijn eigen paard, maar we delen d'r toch. Ik vind het een prima oplossing, wij alle 3 zijn happy en ik heb ontzettend veel geleerd zowel van cait als van Vianne.
En nu je dit verhaal hebt gelezen zullen er wel een paar vragen zijn opgekomen..
Waarom het paard dan toch gekocht als ze nog niet zadelmak was?
Waarom zo'n jong paard als jij nog zo weinig ervaring hebt etc??
Ik geef je hier gelijk in, ik heb hier ook aangedacht.. Máár dat waren allemaal gedachtes achteraf.
Desondanks ben ik super blij dat ik Vianne nog heb, nog nooit heb ik zoveel van iets of iemand geleerd en nog nooit heb ik zoveel plezier gehad in paardrijden.
Voordat ik Vianne had, heb ik 3 jaar op een manege gereden en een eigen haflinger gehad. Ik heb 'm verkocht, omdat ik Vianne had en het niet geheel klikte tussen ons. Met Vianne heb ik wel een klik, ondanks dat ik soms echt angstig ben durf ik toch wel alles op Vianne. Áls ik Vianne niet had gehad, was ik waarschijnlijk nooit zo geweest en had ik waarschijnlijk niet meer gereden.[heb ook al een aantal keer overwogen om echt definitief te stoppen met paardrijden, ik vond het niet leuk meer en het was allemaal zo moeilijk. Máár paardrijden is moeilijk, je hebt lef nodig en goede begeleiding. Dan kom je er wel, want alleen aan een paard heb je niks, hoe goed die ook is. Je leert er wel van, maar je moet ook durven. Je moet dingen durven aan te nemen, dingen durven te doen, je grenzen overleggen.]
En het is me allemaal gelukt met deze meid.
Ik heb in oktober ook mijn eerste buitenrit op Vianne gemaakt [Caitlin is er al vaker mee naar buiten geweest, en dat ging allemaal super.op een paar misstapjes na, maar die houd je niet tegen
Ik was ook altijd mee, maar dan op een ander paard, dus ik wist wel hoe Vianne was.]
Ik vond het allemaal spannend enzo, en had met cait afgesproken, niet galopperen alleen stappen..
Maar wat ben ik blij dat Caitlin uiteindelijk toch gewoon is aangedraafd en aangegalloppeerd, als ze dat niet had gedaan was ik zover niet gekomen. Dit is dus een voorbeeld met grenzen overleggen, ik moet niet zo veel nadenken, meer dingen doen!
Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en ben ik erg trots op ons en Caitlin!Dit had ik werkelijk noot durven dromen.
Vianne een onhandelbaar en lomp paard tot lomp maar rijdbaar paard. Ze zal je nooit met opzet pijn doen, ze zal nooit snel kwaad op je zijn, maar je moet wel geduld met haar hebben. Vianne pakt dingen erg snel op en dat is een voordeel, maar het is een slim paard. Je moet d'r voorzijn, anders heb je je handen vol aan d'r

HAFxGEK schreef:Hée
ben even kerstkaarten schrijven en ga daarna aan m'n Duits
vind talen zoo poedersuiker het
ben veel beter in de exacte vakken
Jasia schreef:Ow en hallo allemaal..