[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:48

Fijn dat ze al zo snel kan komen, het is deze week heerlijk weer om eens buiten op pad te gaan.
Missie dappere Doortje gestart! Zodra zij wat dapperder is wordt jij dat vanzelf, paarden spiegelen niet alleen ons, wij hen vaak ook.

Ik ga hopelijk vandaag, ik heb mezelf vorige week uitgenodigd maar wil vandaag eerst nog wel even nog een keer zeggen dat als we pech hebben het echt een rustig ritje wordt met veel stappen en hier en daar een drafje. En anders ga ik een half uurtje alleen proberen, desnoods rij ik alleen het stukje heen en loop ik terug.

Skippy01

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 08:57

Zeker weten. Niet alleen paarden hoor, de hond hier is ook zo'n gevoelig spiegel-zieltje ;)

(ik heb ze ook beide niet echt zelf uitgezocht, de hond liep in het asiel als enige OVERAL achter mij aan, en alleen mij, niet mijn ouders, niet de meneer van het asiel. Klaar, ga maar mee, ik hoef de rest niet meer te zien. En Doortje was nummer 13 in mijn zoektocht, en ze kwam naar me toe en legde zo haar hoofd op mijn schouder. Ok, ook klaar, laat maar keuren, dan mag ze mee... :Y) :') )

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:44

Flicka vandaag geschoren :D. Ze verhaarde slecht en had er echt last van. Nu is ze weer blij :(:) Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:03

Ziet er weer mooi strak uit zo! Ik ben zelf vooral blij als de rui voorbij is ;) OVERAL vliegt haar!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:53

Skippy01 schreef:
Ziet er weer mooi strak uit zo! Ik ben zelf vooral blij als de rui voorbij is ;) OVERAL vliegt haar!

Haha vreselijk hé dat haar! :')

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:47

Skippy, hoe is het gegaan met dappere Doortje training?

Flicka ziet weer weer goed uit, klaar voor de zomer!

Hier paar lekkere dagen gehad, rijden ging goed laatste dagen. Gister met de nieuwe hoefschoenen gereden op de baan, voor het eerst wat langere stukken gedraafd en stiekem een paar passen galop gedaan om te testen. Deed ze prima, ze blijven ook goed zitten.
Verder had ik van de week wat dingen in de bak gezet om zonder zadel wat te klooien. Paar pionnen voor slalom, zeil met balken zodat we erover heen konden en 2 springpalen met touw als hek. Überhaupt kom ik er niet charmant op zonder zadel, maar goed. Eerst de pionnen even snuffelen, de eerste gooide ze gelijk om en pakte ze in de mond om een meter verder te zwiepen, de tweede liep ze gelijk omver (ik denk expres). Het zeil ging ze prima overheen maar wilde ze ook even kijken waarna ze paar keer maaide met haar been en het zeil onder de balken vandaan trok waardoor dat ook onbruikbaar was. Het 'hek' blijft ze zo leuk vinden dat ze het wilt zien dus draait ze telkens bij. Dus dat lukt me niet zonder zadel. Zonder grappen was ik met 12 minuten weer van paard af en heb ik alles opgeruimd. Tuurlijk had ik strenger kunnen doen en hadden we iets meer kunnen doen maar na 2 dagen rijden wilde ik iets 'leuks' met haar doen. Ze had de grootste lol, missie geslaagd.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:37

@Lemexa, mijn trainer kwam met Doortje werken om te achterhalen wat er misgaat zodra we het erf af gaan.

Conclusie: Doortje heeft nooit echt een systeem aan zichzelf geleerd om met problemen te 'dealen'. Doortje zegt liever "er is een probleem, los jij het voor me op?" Als het antwoord dan is "los het zelf maar op", is de reactie van Door "ok, ik ga vast hè, houdoe!"

Dus trainer is echt op en over de prikkelgrens heen gegaan, werd Doortje eerst aardig heet en gefrustreerd van. De prikkelgrens buiten ligt een beetje op het niveau van '1+1', het doel is zelfstandig de wortel van 81 uitrekenen. Trainer had haar handen ook wel even vol met Doortje's gestuiter en begreep wel dat dat met mijn stomme schouder niet zo lekker gaat.

Ze zijn samen gaan werken naar 'als je het heel spannend vindt, mag je weg, mits je daarover communiceert (hoofd naar de grond), niet zomaar wegrennen'.

Na een uur zat dat er wel aardig in en zei Doortje "als ik invloed heb op het weg mogen lopen van de prikkel door mijn hoofd omlaag te doen, kan ik ook wel heel even blijven staan bij de prikkel... Hey, verrek, die sproeier heeft mij nog niet opgegeten, ik ga nog even bij de rotonde kijken. Ow, toch wel spannend, ik wil weg...oh nee, hoofd omlaag! Samen weg. Ja, dat is eigenlijk wel beter, samen weg!"

Van daaruit werken we verder naar "hoofd laag is pauze, dan kun je nadenken. Wil je echt weg, dan mag dat, in stap. Wil je toch verder, dan krijg je een snoepje."

Gaat nog wel even duren, maar het ligt in elk geval niet helemaal aan mij, dat vind ik al fijn.

Gaaf dat jij ook met obstakels bent gaan trainen! Doortje vindt dat echt geweldig altijd! Zo goed voor hun vermogen zelf na te denken ook

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:26

Het was dus een leerzame training voor Doortje. Kun je dit nu zelf ook oefenen (zonder het terrein af te gaan ofzo) of is het handiger dat je trainer dit nog een keer of wat doet zodat jij het rustig kunt overnemen?

Ik heb vandaag een heuse buitenrit gemaakt met stalgenoot, Rox was 90% braaf en 10% een irritante drammer. We hebben vooral veel gestapt en wat stukken gedraafd, ze was me sommige stukken iets te onrustig maar dat lag absoluut meer aan mij want eigenlijk deed ze het hartstikke goed (voor 90% dan hé).
Ik heb wel een leuke foto, ik vond het hier nog best even spannend want onder ons staan 5 joekels van wilde koeien.

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 07:45

ik kan zelf op het erf inderdaad wel oefenen met prikkelverwerking, dus dan doen we wel!

Ziet er op de foto als een stukje van het 90% braaf gedeelte :D Fijn dat dat goed ging!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:02

Skippy01, Met ogen dicht! :oo Dapper hoor.
Flicka, heerlijk dat je haar hebt verlost van die vacht! Hier nog steeds een haarbal helaas...
Lenexa, fijn dat je hoefschoenen tot nu toe nog blijven zitten. Wat leuk zo met attributen in de bak! Mentaal moet je de boel ook leuk houden natuurlijk.
Skippy01, leuk dat je je trainingswijze (of die van je trainer) zo uitlegt. Deze gedachtegang ken ik niet en het van hoofd omlaag ook niet. Als je daar een keer een filmpje van hebt zou ik dat weleens willen zien. Mooie manier om je paard te laten communiceren dat het teveel is. Ook mooi om die beloning dan in te bouwen. Ik hoop heel erg dat ze op deze manier met de spanning leert te dealen en jou daarbij dan ook kan helpen!
Lenexa, dappere Roxy! Wat is ze licht trouwens! De foto ziet er heel relaxed uit.

Ik heb alleen een fotospam :') Ik maak zelf al jaren hobbymatig foto's van de paarden van kennissen en vriendinnen etc en in ruil daarvoor draaien we de rollen vaak om. Dus Monroe en ik waren weer eens slachtoffer! *-:)

Ik heb hem een nieuw kunstje geleerd en dat vindt hij toch echt schitterend. Binnenkort eens kijken wat ik hem nog meer kan leren :Y) Vinden die van jullie dat ook zo leuk?
Afbeelding

En omdat het leuk is om terug te kijken.
25 maart 2019
Afbeelding

17 april 2020
Afbeelding

En nog 1
25 maart 2019
Afbeelding

17 april 2020
Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:47

Monroe is echt van baby naar vent gegaan in een jaar! Knapperd!
Hoe loopt het met het trainen? Kun je nog tochten maken nu of mogen jullie ook beperkt op stal zijn?

Rox is deze periode inderdaad licht, was vorig jaar ook. Ik denk omdat ze bijna klaar is met verharen maar nu de lichte lange haren er nog gedeeltelijk zitten waardoor ze zo licht lijkt.
Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn van vrijdag dus hangt er ook een beetje vanaf hoe het licht valt denk, de nek en schouders zij alweer wat donkerder. Maar die waren ook geschoren.
Was vrijdag met mijn moeder en Roxy wandelen, bij het park konden wij bij de picknicktafels wat eten en Rox even grazen. M'n moeder is erg bang voor paarden, moet je net met zakjes gaan zitten kraken. Tot mijn hilariteit kwam Rox toch iets te vaak iets te dichtbij volgens moeders.

Oh ja, kunstjes vind de mijne ook heel leuk. We waren ook begonnen met deze, maar tijdens het aanleren is het iets anders geworden, als ik nu pas zeg en bij de singel zeg maar haar been aanraak zet ze dat been naar voren en gaat ze met haar neus naar haar hoef. Als een soort buiging naar de koning. Te schattig, dus daar ben ik blijven hangen omdat ik niet weet hoe ik deze kan houden en een andere met ander handig commando kan aanleren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:58

@peerappel mijn trainer is een beetje 'anders dan anders' ;)
Zij is sterk aanhanger van het idee dat dieren prima zelf kunnen nadenken en is daar ook echt succesvol mee, bij alle paarden van levensgevaarlijk tot super angstig. Op haar Facebook pagina 'Via Equestra' vind je wel beeldmateriaal, niet van Doortje, maar van paarden die intern in training staan.

Wat loopt Monroe lekker zeg. Jaloersmakend achterbeen op die foto van 17/4!! <3

Doortje vindt kunstjes geweldig! En wij zetten alle dressuuroefeningen er dus ook in als spelletje, dan vindt ze het gewoon super leuk om te doen en biedt ze van alles zelf aan altijd.

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 22:50

Mijn lieverd doet de laatste tijd ook super zijn best!
Heel actief en alert nu het weer beter wordt. Zo leer ik ook maar weer dat het echt een lente en zomer paardje is haha!
Herfst en winter is niet zijn ding :(
Nu het lente weer is, wil hij graag werken en staakt hij nauwlijks meer!
Ik heb zelfs zelf gelongeerd vandaag! Hij heeft een paar keer gestaakt maar hij blijft er niet meer zo lang in hangen zegmaar.
Ik had een angst ontwikkeld nadat hij tijdens het longeren mij 20 meter door de bak had geslingerd en de keer erop in galop bokkend naar mij toe kwam. Die angst probeer ik nu te overwinnen :j
Mijn zus longeert hem voornamelijk dan een keer per week en vandaag moest ik eraan geloven! Spannend maar het lukte <3

We hebben nu iedere donderdag les en ik kijk er echt naar uit. Ik kan nu eindelijk echt met hem werken. Ik heb geleerd dat hij het liefst in het begin gelijk zijn energie eruit gooit door een kort galopje te doen. Niet te lang instappen en draven, lekker alert op het been en toch even lekker aan de gang. Dan kunnen we nu eindelijk beginnen met dooroefenen op stap-galop, enkele wissel, schouderbinnen- en buitenwaarts en wijken! Zo leuk om eindelijk andere dingen te doen dan hem proberen voorwaarts te krijgen en uit zijn staak-modus te halen. Hij was echt gemeen en is nu echt een heel ander paard! Ipv lopen met de rem erop, vrolijk de oortjes erop!
Zo blij met hem <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel verhaal, sorry! Moest het even kwijt :=

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 08:04

@marizka ik moet zeggen dat ik het ook zo doe: niet te lang stappen. Eerst even écht opwarmen. Hoppa, gauw een drafje en in verlichte zit ook al gauw even wat galopperen. Ze komen bij mij recht van de wei altijd, dus dat kan prima. En inderdaad, van daaruit bochtenwerk en van daaruit buigingswerk en meer verzameling. Werkt heel fijn! (Mijn vorige paard moest ik juist echt laten opstarten in stap en draf, maar Doortje vindt het fijn om ook al even wat tempo te maken, dan wordt ze beter warm en is ze daarna beter aan de hulpen.)

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 10:23

Fijn Marizka dat het nu zoveel beter gaat! Stapje voor stapje, als het rijden al zoveel beter gaat komt dat longeren vanzelf ook wel.
Ik heb ook veel baat bij elke week les, helaas ligt het nu al enige weken stil gezien wij per paard maar 1 persoon op stal mogen hebben. Kan niet wachten tot de lessen weer opstarten. Ik probeer nu dus ook niet teveel in de bak te rijden, dan frustreert het me alleen maar als het niet zo goed lukt.
Bij Rox doe ik wel relatief lang losstappen, maar dan ook snel wat galop. Ook in verlichte zit, dat vind ze aan het begin echt het lekkerst. Hier ook na de galop het lekkerst los en reactief.

Gisteren hebben we even losgesprongen, dat doen we niet zo vaak omdat ze er vaker langs rent dan er over heen gaat. Maar gister vond ze het leuk, ze bleef lekker op een volte er over heen springen.
Het idee was dat we met de stal klusdag de menweide zouden gaan klaarzetten met daar ook wat sprongetjes in zodat we daar kunnen springen en de menners een men parcours hebben. Dat ligt nog even stil maar hopelijk komt dat nog wel.
Had nog een leuke foto van stal van Rox met haar vriendinnengroep:
Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:04

Toch even vertellen hoe knap Roxy gisteren was, we zijn alleen op buitenrit geweest.
Ik vond het zelf nogal heldhaftig aangezien we dit jaar alleen die ene keer zijn mee geweest met iemand. Maar ik wilde graag en er was niemand met wie ik anders kon.
Hetzelfde rondje als vorige keer, ik heb meer gelopen dan dat ik van plan was maar dat kan de pret niet drukken.
Dus dijk af, nieuwe bruggen over en dan bij het eerste hek, kudde van 20 schapen daar moesten we dwars doorheen, ik zag de kudde paarden ook al staan langs het ruiterpad. Dus dit park heb ik even er naast gelopen. Teveel onzekerheden met het aantal fietsers in de buurt. Hek door, volgende hek door. Daar staan precies de koeien te grazen, met een heel jonge baby. Schattig! Maar ook onhandig. Toch opgestapt met 1 van de koeien op 3 meter afstand denk ik, Roxy is niet bang voor koeien. Tot zover was ze meer verbaast over wat we allemaal tegen kwamen maar eigenlijk nog steeds heel braaf. Beginnen aan het eerste rondje, dat gaat een berg om. Op die berg ligt een mountainbike pad. We hebben denk 1/3 van dit rondje gehad, mountainbikers op de berg. Het rotte is is dat je ze dus niet ziet aankomen want bomen, bosjes, berg en dat pad gaat slingerend die berg over en om. Rox schrok zich de tandjes en spoot opzij, gelukkig is ze geen renner en sprong ze opzij om bij te draaien om te kijken. Kwam er nog een mountainbiker achteraan. Toen was het emmertje wel een beetje vol en ben ik afgestapt. Je komt die fietsers dan namelijk elke keer weer vanuit het niets tegen. Met een hyper paard een berg aflopen via een mul ruiterpad, geen aanrader.
Hekken door, volgende park weer opgestapt. Werd ze even heel druk en drammerig, maar was ze daarna weer controleerbaar. Bij het laatste hek afgestapt en samen naar huis gewandeld, even ontspannen stappen. Ze vind het dan toch wel fijn als ik er even naast loop.

Het was een tocht vol spannende dingen die we uiteindelijk allemaal goed doorstaan hebben. Ze was echt heel stoer, ja de mountainbikers waren heel spannend. Maar menig stalgenoot is daar al aan de kletter gegaan of eraf gevallen dus dan hebben wij het voor een eerste keer onwijs goed doorstaan.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:28

Wat stoer dat je toch gewoon gegaan bent Lenexa! En op zo'n manier kan je haar alleen maar een goede ervaring en vertrouwen geven! Komt vast helemaal goed!
Sinds een aantal maanden rij ik een 16 jarige KWPN merrie van iemand, die eigenlijk nog nooit met haar naar buiten is geweest. Heel langzaam aan ben ik dat ook aan het oefenen met haar, maar man dat arme paard wist niet wat haar overkwam, best wel sneu :(:). We doen nu zelf mini stukjes erop, of iets verder met iemand ernaast en dat gata steeds beter :D Ik denk dat als we haar rustig het vertrouwen geven dat het wel goed komt! Het enige lastige is dat als ze iets engs ziet dat ze steigert, omdraait en wegrent... :Y)

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:52

Oh draaien en wegrennen zou voor mij echt niet te doen zijn, dat zou echt niets voor mij zijn. Dapper dat je het dan toch langzaam gaat opbouwen, hopelijk gaat dit paard het ook snel waarderen!
Roxy vind het erg leuk buiten, het is alleen weer even wennen al die rare dingen overal. Ook niet zo raar, we zijn sinds november de dijk niet meer afgeweest.
Met een ander paard doet ze alles heel ontspannen, dus het is juist oefenen op alleen gaan.
Vandaag een rondje dorp gedaan, het is relatief rustig op de weg dus dat is fijn om te oefenen. We liepen namelijk niet overal netjes langs de kant Ze was op het einde best gespannen, er kwam een paard in een trailer voorbij die naar haar hinnekte. Daar wilde ze achteraan zelfs nadat ik naast haar ben gaan lopen werd ze nog niet veel rustiger dus terug nog even in de bak de spanning eruit galopperen.

Ik heb nu in 2 dagen wel gelijk alle spannende plekken weer een keer gehad. Hoop dit weekend nog een keer het rondje dorp te doen, dat is de beste oefening kwa drukte en indrukken met iedereen bezig in alle tuinen. Ze gaan woensdag bij ons het land op dus dan blijven ze altijd een paar dagen staan om de groep te vormen. Dus lekker paar dagen vrij, heeft ze ook verdiend.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:58

@lenexa stoer zeg!! Goed bezig *\o/* :))

@flicka dat is precies het gedrag waar we bij Doortje vanaf willen ook ja _O-
Trainer heeft er van de week nog eens mee gewerkt en het ging al een stuk beter. Super fijn! Volgende keer wil ze er onder het zadel mee aan de slag :)F

xMarizka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 18:08

Stoer @lenexa!! Alleen nog wel, tof!
Ik wil deze zomer ook op buitenrit, met proefrijden was Silver mega braaf langs de drukke weg! Ik ga zeker met de staleigenaresse de weg op deze zomer, kan niet wachten!

Gisteren zijn ze hier voor het eerst dit jaar op het gras gegaan! Vond het wel spannend hoor! :n
Maar ging super goed! Geen gewonde paarden en mijn zus haar pony als beschermengel bij Silver. Zo lief samen!

Hier wat foto’s van mijn dikkie gister <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:33

Heerlijke foto's zo op de wei Marizka! Ik geniet altijd al als m'n paard zo blij is.

Vandaag weer een rondje park gegaan, er ging een vriendin mee stuk wandelen dus het werd sowieso een stap rondje. Ze was braaf. We gingen in het park even een foto maken en daarna terug. Roxy heeft echt geen geduld, niet gewoon. Ik ook niet, dus ik snap dat. Maar nu moest ze even op de foto van alle kanten, daarna even wachten dat de wandelaar slokje drinken op had. Dat duurde mevrouw te lang, dus we hadden daar een beetje ruzie over. Ik zei stil staan, zij zei nee we gaan alvast. Deed ze gewoon een iniemini steiger. Ik denk max 2 cm van de grond uit pure frustratie. Ik heb haar dat op stal 1x eerder zien doen omdat het voer nog niet klaar was en ze dus ook even moesten wachten. Terug was ze wel wat aan het dribbelen, dus op stal nog even paar minuten in de bak gegaloppeerd. Ook maar even niet gelijk stoppen zodra we thuis zijn.

Nu heeft ze weekje vrij, morgen regen woensdagochtend wei. Vorig jaar lag ze dag 1 al in de sloot dus hoop dat het nu meevalt.
Afbeelding

Lenexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:21

Ik ben zo aan het genieten dat Roxy weer op de wei staat. Ze is zielsgelukkig.
Woensdag zijn ze het land op gegaan, ik heb een filmpje uit Ruitje haar topic gestolen: https://youtu.be/EnXyzjx7Bpw
Hier zie je Rox voorbij komen, ze rennen hier dus de draf aan af naar het weiland. In het begin komen een paar nieuwe paarden voorop, die weten nog niet wat de bedoeling is. Er komt nog een drone filmpje daar ben ik erg benieuwd naar.
Ze heeft nu lekker een weekje vrij.
Vanmorgen kreeg ik deze foto, om blij van te worden
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 11:16

Wat heeeerlijk hé die paarden weer lekker op de wei :D Vandaag gingen ze bij ons ook weer voor het eerst, Flicka mag helaas niet ivm groot risico voor bevangenheid. Maar ze mag wel weer lekker de hele dag buiten staan met haar vriendinnetje die ook de wei niet op mag :j

Wij hebben gister voor het eerst een proefje gefilmt voor de KNHS. Best wel tevreden over, dus ben benieuwd wat de jury ervan vindt :Y) Hebben jullie dat ook al gedaan?

Ook nog wat foto's gemaakt <3 (kijk hier voor topic [RIJ-ITP] Haflinger Flicka en haar online debuut (klasse M2))

Afbeelding

Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 13:25

@Lenexa, wij hebben op stal eigenlijk niet echt beperkingen gehad. Er staan maar 9 paarden en er is genoeg ruimte voor die 1,5 meter afstand. Dus ik kon prima doorrijden.
Roxy is zeker heel licht zeg! :oo Wat leuk samen wandelen met je moeder en Roxy. Met zakjes knisperen moet je inderdaad niet doen bij een Haflinger als je er bang voor bent nee :')
@skippy01, ja interessant om te lezen! Monroe kan lekker sjouwen als ie er zin in heeft ja!
@Marizka, grappig een zomerpaardje! Leuk dat je al allemaal oefeningen op kunt pakken.
@Lenexa, jammer dat les niet meer mogelijk is. Wat leuk zo vrijspringen! En heerlijk die foto :') Ze valt wel op met haar uiterlijk.
Fijn dat je buitenrit alleen zo goed ging! Dapper hoor! Geeft weer vertrouwen voor de volgende keer.
@Flicka12, leuk een extra uitdaging! Wel heel anders dan Flicka. Omdraaien vind ik ook niks...
@Marizka, lief stel zo! <3
@Lenexa, jammer van dat ongeduld. De foto is wel leuk geworden! Heerlijk weer op het land
@Flicka12, ziet er goed uit! Hoe waren je punten? Leuk dat je, ondanks dat het niet echt hoeft, toch helemaal in tenue gaat.

----

Monroe staat ook weer op de wei!

Afbeelding

Ik ben er met kerst een keer afgevallen toen ik alleen op buitenrit was, puur omdat het zadel eraf gleed. Toen hebben stalgenootjes mij zo bang gemaakt (nooit alleen op buitenrit, super gevaarlijk blablabla) dat ik sindsdien niet meer echt alleen op buitenrit ben geweest. Altijd met een stalgenootje of iemand mee op de mountainbike. Nou sprak ik de laatste tijd al weleens af in het bos met iemand om dan samen te rijden en dat ging heel goed. Dan was het stuk van stal naar bos dus alleen en terug ook. Gister vond ik het tijd om eens echt alleen een rondje in het bos te doen. In het bos direct maar een drafje gedaan en ik vond het zo fijn gaan dat ik dacht: Zal ik gewoon er een groter rondje van maken? En dat deed ik. Nou echt, ik kon wel huilen. Dat paard van mij is zo precies wat ik wilde. 10 dagen niet gereden, een halfjaar niet alleen weggeweest en hij doet alsof hij het elke dag doet. Viaductjes, bruggetjes, motors, alles helemaal goed. Zit ik die aap te vertellen dat ik zo enorm trots op hem ben, gaat ie flemen. :')
Nou verhaal is lang genoeg, hier nog een foto van Monroe na de rit.

Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:13

Knappe Mon <3 verkeer zou hem niet moeten deren, als veulie stond ie al naast een 80km weg met veel grootverkeer :D

Berber staat Flicka in de zandpaddock rechts naast het weggetje? Of links voor de bak? Ik vraag het mij elke x af als we er langs fietsen :j

Ik vond Nora net met een dikke poot.. -O- licht onregelmatig, en ietsje warm. Vast een tik gehad van Bucks, ze blijft altijd net even te lang in de weg staan..

Afbeelding