[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liiisaaa

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:21

Nou ze zou er vast wel iets van hebben geleerd, dus wel iets positiefs! :)

Kan me voorstellen dat je haar nu lekker op stal wil, komt ze wel bij Donna of..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:27

ja dat is geen probleem, alleen wil wel vragen of ze beide in een ander landje mogen volgend jaar zomer, zodat ze niet gek gaan lopen doen als ik er eentje uithaal om te gaan rijden, ze hoeven ook niet persee naast elkaar te staan.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:57

Ik ga dalijk even bijlezen nu even cake bakken want heb morgen mn laatste stage dag en daar hoort natuurlijk wat lekkers bij:P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:01

Toen d'r tijd was het een goeie keus denk ik om haar naar de opfok te doen.. Toen kon je niet weten dat er zo'n treurige gebeurtenis zou plaats vinden.. :(:)
Ben heel blij voor je dat je haar nu toch weer naar huis haald. kun je idd lekker met haar bezig gaan :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:28

Liiisaaa schreef:
Zit nog te denken met Nibbit naar Ermelo te gaan, erg mooie accommodatie en lijkt me super gaaf!

Wij gingen met hele school voetbal kijken, was wel erg gezellig! Heb zelf ook heel lang gevoetbald en vind het nog steeds erg leuk om te doen, maar kon het niet meer combineren met Nibbit en de shows etc.

Met onze hond gaat het nog steeds niet zo goed. Hij is al wel weer iets levendiger, maar heeft duidelijk last van zijn poten en is nog steeds erg sloom. Voorlopig nog even rustig aan doen maar!

sterkte met je hond
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar het Haflinger evenement in Ermelo
Pony is wel al een keer in Ermelo geweest en was heel braaf.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:29

farahtjuh schreef:
ik doe de opleiding manager transport en logistiek;)
moet hierna nog 1 jaar en dat begint met 22 week stage
dan nog een paar toetsen en mijn examen is een ondernemers plan ;)

Klinkt best lastig haha. Heel veel succes dan:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:32

Gefeliciteerd met wahida nog.

En wat is er gebeurd in de opfok dan?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:32

melody93 schreef:
Kon het niet laten om het filmpje van de Haflingerdag hier neer te zetten :D
Toen ik hem zag dacht ik echt, wat ziet het er makkelijk uit :+ (wel 2 punten wat ik terug zie waar ik aan moet werken, maar spring niet zo vaak :))
Denk dat ik de volgende keer maar wel wat hoger start :D

leuk filmpje en leuk parcours

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:55

Leuk dat elvira verhuist en ook erg fijn dat wahida naar stal komt.
Mijn cakes zijn bijna klaar hmm..
volgend jaar wil ik met peeps ook naar een haflingerdag, lijkt me erg leuk en goed voor peep der eraring, nog nooit op vreemd terien geweest. maar meestal wel bomproof en op vele plekken geweest buiten.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:51

Vandaag me LLB(leren, loopbaan en burgerschap = examenvak en heel saai) portfolio ingeleverd hopen dat die nu helemaal goed is, ga nu nog even proberen me ontwikkelingsportfolio af te krijgen voor morgen want die moet ik morgen inleveren...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:55

Marlis schreef:
Gefeliciteerd met wahida nog.

En wat is er gebeurd in de opfok dan?

Thnx, er is nog niks gebeurt. Wahida ging er aardig rond heen, ze is nu mooi op maat, maar de andere jaarlingen zien er niet uit, kan je de ribbetjes zien, misschien dat het hoort.

Ik wilde me kleintje nooit in de opfok, maar toen ik zwanger was, dorst ik het niet aan om met een sping in het veld te gaan wandelen met een kleintje in me buik, maar heb zo'n spijt, gewoon gevoel, weet niet hoe ik het moet omschrijven, mis haar ernorm. Ik zal stukje van me hyves, soort brief aan me babykind hier zo plaatsen, is best een lang stuk hoor, maar dan begrijp je mss hoe ik er over denk en voel.
Kort door de bocht gezegt, mis ik de band die ik met haar heb, ze is gewoon zo'n knuffelkont, nog meer dan dr moeder.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:57

Ik mis je...
6 jaar heb ik naar je verlangt, 6 jaar lang manlief over proberen te halen, wat uiteindelijk gelukt is.

Dan 3 lange weken op stal of je moeder wel drachtig zou zijn, daarna 7 lange weken ging je moeder uit logeren, heb de staleigenaar daar gek gebeld om te vragen hoe het metje moeder ging.

Dan eindelijk op 1 augustus 2008 het verlossende antwoord, je moeder is drachtig van jouw, mijn droomveulen.

En dan komen de 11 maanden, 11 lange maanden wachten.
Je moeder dr buikje steeds groter zien groeien en zelf de kleine uk voelen bewegen.
Met ongeveer 3 maanden zag ik je bewegen op de scan, wat een machtig mooi moment is dat.
Al is dat geen pretje voor je moeder geweest.

Uiteindelijk was ik zo blij als een klein kind dat je moeder begon te kegelen en helemaal toen de staleigenaar ons uit bed belde dat je moeder begonnen was met bevallen.

Op precies 7 uur smorgens op een mooie dinsdagochtend kwam jij, ons droomveulen terwereld.
Heb een traantje van geluk gelaten toen ik zag dat je een merrie is ( ook een hengst was van harte welkom geweest )

Samen hebben we de eerste 4,5 maand van jullie samen genoten, lekker spelend in de weide en je een lieve bezorgde moeder om je heen had.

Toen werd het tijd dat ons kind op eigen beentjes ging staan en alleen ging wonen.

Elke dag met jullie twee optrekken, samen maar 2 andere stallen verhuisd en de dag dat jij naar de opfok zou gaan, lekker spelen met leeftijdsgenootjes kwam steeds dichter bij, ondanks dat ik het voor de buitenwereld niet liet zien, had ik het daar erg moeilijk mee.

En toen de dag dat we jouw weg moesten brengen, met lood in me schoenen heb ik je op de trailer gezet, met lood in me schoenen heb ik je op de nieuwe stal er uitgehaald.
En zeer deed het dat ik bij het afscheid geen kusje meer van je kreeg, omdat eten belangerijker was.

Hoe zeer deed het terug op stal de volgende dag, een lege stal, zonder mijn ukkie er in die staat te roepen om aandacht naar je.

Hoe veel liefde er door je heen gaat, als je na een week gaat kijken hoe het met je ukkie gaat op de nieuwe stek en jij mij luid hinnikend begroet.

Maar goh wat mis ik me ukkie en oh wat schaam ik me, dat ik de gehele maand mei nog niet een keer bij je langs ben gegaan.

Maar ondanks dat ik je zo mis, stap ik van de week in me auto en rij ik met lood in me schoenen naar je toe. Met gemengde gevoelens, blijschap dat ikje weer zien en weer liefde kan geven, maar daarna verdriet dat ik je toch achter moet laten , samen met jouw vriendinnetjes en ook al weet ik dat je het reuze naar je zin heeft, lekker paard zijn , lekker spelen, maar ondanks dat ik het zo goed weet , mis ik je vreslijk veel.

Het is net een gevoel of ik een deel van mezelf kwijt ben. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Mijn kleine meisje woont nu in de zomermaanden op het land, dag en nacht, regen of zon, kou of warm weer, samen met nog meer jaarlingen.

Mijn lieve kleine vriendin, ik mis je heel erg en wil dolgraag dat je snel weer thuis komt, ook al weet ik dat dit beter voor je is. Nu kan je ongestoord spelen en groeien tot een mooi volwassen paard.

Maar ondanks mijn verdriet, mis ik je nog steeds en dat zal tot de dag dat je weet thuis bent zo blijven.

Je vriendin.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:21

:oo ik ben er stil van freya :(:) mooi verhaaltje en weet hoe het voelt

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:22

zo voelde ik me vorige week, toen speelde het al door me hoofd om haar terug te halen.

En zo op deze manier schrijf ik veel dingen van me af en zet ze soms wel online, niet altijd

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:26

echt respect voor je freya _/-\o_
ik wou dat ik dat kon dingen van mij afschrijven maar ik ben een propper

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:30

ik kom het vroeger ook niet, propte ook alles op, maar heb wel geleerd na twee keer overspannen te zijn geweest om te schrijven of te praten. Voor mij geen derde keer meer

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:35

dan hoop ik ook dat ik dat nog ga leren, dat is niet fijn om overspannen te zijn geweest :(:)

nou heb fanny met het nieuwe hoofdstel gereden ze liep super hoofdstel zat
ook heel netjes maar mijn mama kon geen foto maken miscchien nog vant weekend

Citaat:
Marlis
Klinkt best lastig haha. Heel veel succes dan:)

het lijkt heel lastig maar is het niet, je moet denken dat wanneer je naar stage gaat of naar je school
dat je je zelf transporteerd ;) via trein bus fiets auto eigenlijk heel logisch na denken :+

der is nog iets wat ik jullie wel graag wil vertellen maar krijg pas de 25 uitslag
farah staat bij notting's naidoo

ik ga me douche
en dan mijn bedje in freya rustig aan he ;)

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:37

Prachtig Jolanda..

Nou ik ga me niet opgeven met Nibbit voor Appasionata, had me érg gaaf gevonden maar is in de periode van Oktober 2011 tot Juni 2012, en dan elke donderdag tot maandag. En dat kan ik gewoon niet missen in VWO5. Erg jammer maar misschien als ik klaar ben met school.. :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:38

Ja hoor, ik doe rustig aan.

Vanmiddag weer in de bak gereden, gisteren had ze vrij en die dag er voor naar buiten geweest.
Ze liep super, zelfs nageefelijk in stap en draf, draf nog ietjes verzet , maar in stap totaal ontspannen, we zijn weer aan de weg van terug komt aan het timmeren ... We are coming back *\o/*
Morgen middag weer eventjes in de bak rijden, ze liep echt lekker, netjes oprichten met achterhand er onder .. werd weer helemaal verliefd op me kleine tuttebel.
Heb maar 20 minuutjes gereden, veel gestapt en nog 20 minuutjes buiten uitgestapt.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:39

Schrijven gebruik ook ik om dingen van me af te zetten.. werkt goed..
Ik snap jou gevoel erg goed.. Lijkt me ook vreselijk moeilijk.. Maar zoals ik al zei.. Toen d'r tijd heb je die keus gemaakt om kleine Thad te beschermen, toen d'r tijd was het naar mijn idee een goeie keus.. Maar kan me nu heel goed voorstellen dat je haar graag weer bij je wilt hebben! En gelukkig komt ze weer fijn thuis :) Maar voel je niet schuldig meis dat je poosje niet geweest bent.. Wat jij hebt moet doorstaan is vreselijk, en dat is het nog steeds.. Door haar weer naar huis te halen laat je nogmaals zien hoe groot je liefde voor haar is..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:47

Klopt helemaal ... om Thad te beschermen, omdat ik weet waar madam toe in staat is,heb ik die keuze toen gemaakt en daar stond ik toen ook voor de volle 100% achter.
Maar of ik de keuze nog een keer maak, om een paard "weg te zetten" als ik straks voor de 2e keer zwanger ben, weet ik niet.
De keuzes die je moet maken, kan pas beslissen met wat er op je pad tegen komt.

Achteraf had ik haar niet weg te hoeven brengen, want Thad was al geboren, voordat Wahida naar de opfok ging.
Maar ze heeft wel geleerd om zich te gedragen in een kudde en kan haar ook zonder moeite uit de kudde halen zonder dat ze uit dr koekie gaat, wat eerst niet kon, dus het heeft zijn doel bereikt, de opfok.

Aan de ene kant voel ik me schuldig, aan de andere kant ook niet. Wahida heeft me de maand april er aardig door heen gesleept, ze voelt alles zo haar fijn aan, anders dan haar moeder en dat heeft me op de been geholpen, maar denk dat het voor onze band ook goed is geweest dat ze straks een half jaartje mij niet elke dag om haar heen heeft gehad.
Afgelopen zondag, kwam ze naar het hek en direct knuffelen, haar hoofd weer op me schouder, net als of ze wil zeggen, ik heb je gemist. En bij het terug lopen naar de kudde, omkijken met een blik, tot snel weer he ... dan smelt je ...

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:54

Danis farah bij een hele mooie hengst :D

Erg mooi geschreven freya!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:07

Hallo dames!

Wel meegelezen, even geen tijd om te reageren, net begonnen bij een nieuwe baan, druk druk druk.

WIl Freya wel even een hele dikke knuffel geven :(:)

Iemand trouwens nog een zadel nodig?

[EA-TK-AP] wintec 500 vzh €150,-

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:09

Hey muppet , waar ben je aan de slag gegaan ??? ben niet nieuwsgierig , hihihi

Thnx voor de knuffel , en nee heb geen zadel meer nodig, had wel intresse gehad als het dressuur was geweest hihihi

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:09

Gaat niet passen op peeps, die wintec:P