Ermelo-weekend 2013 --> datum bekend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Ermelo-weekend 2013 --> datum bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 06:10

Ik knal ook gelijk door met 10 punten maar ik train inderdaad op hoger niveau.
Verzameling past beter bij Mando dan verruiming want daar heeft hij moeite mee

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 09:28

@S_uus: ik ken dat gevoel wel en ik ben ook erg onzeker en ga ook niet met 10 over. De proeven zijn goed opgebouwd om door te stromen en ik train ook een niveau hoger maar heb er toch altijd moeite mee. Zeker de M2 is een hele moeilijke klasse. Mijn droom is natuurlijk om Z of hoger te kunnen/mogen rijden! haha ik droom dus nog even verder ;)

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:20

Ik heb er super veel spijt van dat ik bij 11 wp over ben gegaan naar het L1. Maar ik moest ook wel een beetje noodgedwongen omdat zoontje vd eigenaar ook gewone B ging starten dus dan moesten we constant tegen elkaar, voor mij niet zon groot probleem omdat Mika er bij mij redelijk aan loopt, maar voor hem dus niet leuk omdat hij er van voor niks aan doet.
En aangezien ik mijn punten toch had maar overgegaan, maar het gaat zo verschrikkelijk slecht in het L... had liever nog even een half jaar/jaar in het B rond gereden, zeker nu zoontje lief bijna alleen maar springt...

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:30

@enefde: de klasse B is ook wel een beetje een saaie klasse en bij 10 wp heb je die klasse wel gezien. Je kunt ook gewoon even stoppen met wedstrijden en thuis doortrainen. Dat scheelt ook weer geld.hihi
Waarom lukt het dan niet in de klasse L1? Komt 5 meter wijken extra bij en verder is deze klasse toch wel te doen. :)

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:07

Hmm ik rij sws al niet super veel wedstrijden, stuk of 10 in het jaar. We zijn ook niet echt aan het trainen om hoog te komen, meer omdat wedstrijden gewoon leuk zijn. En in de B had ik nog een redelijk deelnemersveld. Ik zit nu standaard maar in een groepje van 3 omdat ik in de klasse L1/C rijd.
Pony zet zich de laatste tijd vast, krijg haar gewoon niet meer nagefelijk. Dan zit je in een proef en drukt ze zich er bij haar kaak net de hele tijd uit. Nouja dan kun je het vergeten, dan gaat wijken ook niet omdat ze direct haar hoofd in de lucht steekt.
Rij ik thuis zonder zadel loopt ze goddelijk, heb ik van voor niks vast en loopt ze er stap/draf/galop perfect aan, ook in de overgangen. En aangezien we springen en buiten crossen veel leuker vinden ga ik dat sneller doen dan heel serieus dressuur training.
En daarnaast rij ik haar maar 1x per week..

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:23

Birmaantje schreef:
@enefde: de klasse B is ook wel een beetje een saaie klasse en bij 10 wp heb je die klasse wel gezien. Je kunt ook gewoon even stoppen met wedstrijden en thuis doortrainen. Dat scheelt ook weer geld.hihi
Waarom lukt het dan niet in de klasse L1? Komt 5 meter wijken extra bij en verder is deze klasse toch wel te doen. :)

Eens, ik ben bij 17 overgegaan maar dat was indd omdat het saai werd en omdat Asra zich ook verveelde, hij kende snel de proef uit zijn hoofd

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:27

1x per week is inderdaad weinig, wel rot zeg!
Maar je bent afhankelijk van de eigenaren ....

Chantal, ik ben ook onzeker, en de rest wat je zegt lijkt wel alsof ik dat getypt heb haha!

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:08

Ja klopt, en ik mag alles doen hoor! Heb alles daar wel een beetje open gegooid wat wedstrijden betreft xD Mag Mika ook altijd meenemen, zolang het maar kan in hun agenda is het nooit een probleem, mijn pa rijd dan altijd :)
En voor de rest, ik zou ook zeker niet meer tijd hebben. alleen het is nogal vervelend dat er dus ook iemand anders op rijd, en die rijd er dressuurmatig helemaal niks aan. Dus ik kom daar niet mee vooruit, en hij reed Mika 2x per week, nu nog 1x, ik op vrijdag en zodra ik een keer vroeg vrij ben een andere dag.
Maar ik weet wel voor mezelf hoe hard Mika en ik vooruit zijn gegaan, in de 4 jaar tijd zijn we van 30/40cm naar een meter gegaan en van half rondje galloperen naar gewoon normaal lang en er netjes aan etc noem maar op, dat geeft voor mij veel meer voldoening dan netjes rond rijden op wedstrijd..
Zeker nu ik weet dat ons doel toch echt bij springen ligt :) Alleen is hetnadeel van springen dat je niet op dezelfde pony mag als iemand anders. in het dressuur konden we het altijd combineren. maar aangezien wij beide B-springen gaat dat niet.. merk dat daardoor mijn aantal concoursen behoorlijk gezakt zijn..

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:24

@enefde: blijft altijd lastig als het niet je eigen haflinger is en je maar 1x per week kan rijden. Springen is natuurlijk ook erg leuk en je moet doen waar jij je fijn bij voelt. Het is en blijft hobby en je moet wel met plezier rijden. Ik vind springen ook erg leuk maar ik vind 50 cm al hoog dus wedstrijden zijn voor mij uitgesloten!haha Moet ook nog eens bij de paarden starten en die afstanden en hoogte zijn toch wel heftig.
Als ik het springen zie zoals in Ermelo dan wil ik dat ook maar durf het gewoonweg niet :n
@S_uus: Ik moest in de L1 beginnen en ook daar had ik na 15 wp het wel gezien en merkte ook aan Manchester dat hij dan op een gegeven moment de proef wel kende en niet meer zat op te letten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 09:45

Ah joh.. ik heb hindernis 1-2-3 ongeveer 3x gezien maar had wel de grootste lol _O-

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:09

Haha ik heb na hindernis 1 in de barrage de grond geknuffeld... weet niet wat erger is xd
En het scheelt dat mika een C is, was ze een halve cm groter geweest had ik bij de D moeten springen, dus nu mag ik nog 70, dat scheelt enorm!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:17

Niets moest toch, je mag toch gewoon voor 70cm kiezen

Volgend jaar doelstelling.... 4 hindernissen _O-

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 13:19

Ik sprong ook 70 terwijl we hier veel hoger springen.

Ja mijn doelstelling is 5/6 hindernissen :))

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 17:57

haha nee ik bedoel op normaal concour, c-pony's moeten 70cm, Dpony's 80. Dus daar heb ik nog geluk mee!
Ermelo was heerlijk oefenen omdat dat mijn normale hoogte is :) Barrage is mijn L hoogte of wanneer het gewoon hoog gebouwd staat :)