Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 16:38

Haha een hafactie met die krui. Dat klinkt zo herkenbaar.

An en Storm
Vandaag is Storm alweer 8 jaar geworden. Heb m verwend met peen en muesli. Net ff wat meet als dat ie normaal krijgt. Verder ondanks het weer gaan rijden. Hij deed super zijn best. Wel voor de tweede keer deze week zeiknat geregend. Maar ja ff doorbijten nog deze winter. Zodra die voorbij kunnen ze beginnen aan de bouw van de binnenbak. De 2 buitenbakken waren allebei prima te rijden gelukkig.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:07

@sabrina is de verhuizing goed gegaan? :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:35

@marylize: haha leuk die truck met de kruiwagen. ze zorgen er wel voor dat we werk blijven houden. is bij mij ook al vaak gebeurt. moet snel afkloppen....
@sabrina: hoe ging de verhuizing. meegevallen??
@ann: nog van harte met je haf en dat er nog vele jaartjes bij mogen komen. ik vind het knap dat je toch in de regen bent gaan rijden. hoor ik toch echt bij de watjes. nu moet ik wel zeggen dat die van mij alleen `snachts binnen staan. dus die is kleddernat met dit weer.

hier bij ons niks te melden. alleen maar regen...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:42

Hej alles goed met iedereen? Wat een regen hè? Hier zwemmen de zwanen op de weilanden, echt heel veel plassen. De gemalen kunnen het nauwelijks aan.

Ja ja Fralla en ik, we hebben HET gedaan! We hebben eindelijk die buitenrit gemaakt en solo! Het regende dat het goot toen ik van huis ging, maar zag op buienradar dat er rond 11.00 uur de buien weg zouden zijn. Tijdens de koffie; het werd droog en lichter! Nog veel wind, maar dat is niet erg.
Fralla was snel gezadeld en braaf; we gingen een rondje van +- een uur stappen. Zooooo zalig! Ze was zooooo braaf. Er kwam ons een jogger achterop; die merrie van mij ziet dat van kilometers afstand. Als ik zeg dat 'er niets achter ons zit' dan loopt zij al te kijken en dribbelen. Haar ontgaat echt helemaal niets; zoo gochem! Ben stil gaan staan om jogger voorbij te laten gaan, maar toen stond Fralla weer niet stil. Hem tegemoet gelopen, hem laten passeren en onze weg vervolgd= achter jogger aan. Toen werd ze rustig en kon ik ook ontspannen= teugels in een hand. Toen----> genieten van onze rit! Op stal waren er 2 dames die wisten dat ik weg was en evt. alarm konden slaan als Kadetje alleen thuis zou komen. Na een uurtje was ik terug en ik heb ze hartelijk bedankt; ze gaven me nét even dat extra dat ik nodig had om die 1e rit te maken. Nu kan ik vaker weg!!!!!!!!!!!!

Sabrina: hoe was de verhuizing gegaan? Alles nu goed met hafje?

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:01

@kim jaa daar zorgt normann wel voor hoor dat ik werk genoeg heb ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:20

@IEDEREEN: via deze weg wil ik iedereen een fijne kerst toewensen.

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 10:31

@An: gefeliciteerd met storm! Haha leuk dat Stor, stiekem in andere stal kruipt en niemand het door heeft.
@Marylize: lief dat je er naar vraagt. Ohoh, wat een ondeugd is Norman.
@kim: bij ons ook heel veel regen, helaas!
@sanrina: wheehoew, wat goed van je!! Oh Fralla toch, ze von die jogger gewoon heel gezellig ;-).

Fijne kerst iedereen!!

Sabrina en Harry
Zo hier even verslag van onze verhuizing.

Harry kwam keihard op ons af gegaloppeerd vanuit het land toen ik hem op ging halen. Heel even dacht ik ojee, die heeft teveel energie. Hoofdstel in gedaan en gaan wandelen. Wandelen echter ging prima zoals verwacht. Na een goed uurtje wandelen door de regen kwamen we aan.
Kennis maken met het paardje van dat andere meisje, ook een haflinger was grappig. Harry zo met zijn pootharken en de merrie hard hinniken en dan der kont naar Har toe draaien, snapte hij niks van de schat! Waren om twee uur op de nieuwe stal. Toen hebben ze tot half vier buiten gestaan,met zijn twee in 1 paddock. Daarna naar stal gebracht, lag hapje voor ze klaar. Wel wat onrustig, beetje rondjes draaien. Hapje eten Nemen en zijn koppie weer over de deur heen hangen. Nog even wat getut en toen naar huis gegaan.
Kreeg 's avonds bericht dat het goed ging.

Hij heeft zich de eerste nacht netjes gehouden. Toen ik zondag vroeg aankwam even lekker geknuffeld, bleef hij even voor staan. Hij had nog voer liggen, maar geen honger meer blijkbaar. Wel wat diarree, maar dat kan spanning en wissel van voer zijn. En volgens mij had Harry gelegen, hihi zag een vieze plek op zijn bil.
Toen ging ik weg om me poetsspullen te halen, toen werd hij wat ongeduldig en ging tegen zijn deur trappen dat ik weg liep. Eer ik terug was was hij alweer gestopt.
Tijdens poetsen kon hij niet stil staan, maar dat kennen we wel van hem.
Even later kwam de eigenaar, en toen werden de paardjes onrustig omdat ze naar buiten mochten. Hihi, Harry ging hinniken en beetje gek doen zoals hij dat kon doen bij zijn vorige plekje als hij wat lekkers kreeg.
Maar ik kon rustig zijn halster om doen. En hij liep heel lief en braaf mee naar de paddock. Hij was wel ontzettend stijf! Zij gaven aan dat hun paarden dat ook altijd hebben, als na op het land gestaan te hebben voor het eerst weer een nacht op stal staan.
Hij ging wel voor Harry een pot stal maken, zodat hij meer vering heeft. Om te wennen, erg fijn dat ze zo mee denken en meteen handelen.
In de paddock ging hij al snel soepeler lopen.
Die andere paarden voor in de paddock waren helemaal gek door de storm bokken en rennen. Harry nam in de achterste paddock een modderbad en ging gewoon lekker staan.
Die eigenaar vond dat super grappig, hij zei nog nooit mee gemaakt dat de paarden die achter staan en nieuw zijn zo rustig staan en ook niet reageren op het gek doen van de andere.
Har is er voor zijn doen  nog heel rustig onder!
Harry doet het dus goed, zo trots op hem!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:04

Prettige kerstdagen iedereen!!!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:08

Jij ook an!

Maureen en Angel:
Neenee.. maureen en angel zijn niet dood. Angel en ik zijn helemaal klaar voor de verhuizing de 29ste. We moeten om 11 uur de spulletjes brengen en daarna het paard overzetten per buitenrit. Voor angel zal het wel weer eventjes gek doen worden want ze is al lang niet meer buiten geweest.

Ik wens iedereen een fijne kerst toe en alvast een gelukkig nieuw jaar :) <3

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:35

Sabrina: fijn dat de verhuizing rustig is verlopen. Evt druk gedoen komt misschien nog wel. Hij kan nu onder de indruk zijn van een andere stal, vriendjes, eten. Laat hem even wennen.
Nog een verhuizing:Maureen en Angel Nog een paar daagjes. Ik hoop dat die verhuizing net zo fijn verloopt als die van Sabrina.
VROLIJK KERSTFEEST ALLEMAAL!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:51

@sabrina goed dat het zo goed is gegaan de verhuizing.
@maureen heel veel succes met de verhuizing :)

iedereen vrolijk kerstfeest :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:28

@sabrina: wat fijn dat het allemaal goed is gegaan.
@maureen: nu is het voor jou veel succes gewenst.
@sandrina:wat goed he dat je alleen naar buiten bent gegaan .

kim en nelleke.
dezeweek niet veel gedaan dus. we zijn de kerst goed door gekomen. dindag bij schoonouders en woensdag in eindhoven in het zwembad.
vanmorgen had ik de stille hoop om weer even te gaan rijden. niet dus. het begon al gauw te betrekken en te regenen. ben maar eerst vlas gaan halen en daarna naar de wei. (wat een bagger) -:(- . heb het vlas weggelegd en nelleke gepoetst. het was waarempel even droog vanmiddag. alleen haar vacht was niet helemaal droog. dus toen maar een ommetje gewandeld. tegen 4u weer terug en ja hoor daar begon het weer. nu komt het weer met bakken eruit vallen. dit was ons dagje.
morgen doen we ook niks dan ga ik met onze meis kijken naar de nieuwe stek van een vriendin.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:55

hee allemaal, fijne kerst gehad?
ik wil jullie alvast een onwijs gelukkig, maar bovenal gezond nieuwjaar wensen, en veel paarden plezier natuurlijk

Wieneke, Zaza en Trienke
ik weet niet of ik het gemeld had, maar inmiddels rijd ik trienke weer, dat is een echt bom onder het zadel, die kan ontploffen dat is niet normaal haha, met 4 benen tegelijk in de lucht, maakt haar niet uit, doet ze even :P
maar ze kan ook lekker lopen :j en ja ze valt nog wel eens uit elkaar, of krult zich helemaal op, maar hey, k heb er net hooguit 7 keer op gezeten, ik zal wat foto's plaatsen om jullie een beeld te geven :)
met zaza gaat t super goed, die zit lekker dik in de vacht, en heeft t prima naar dr zin :)

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XFSGYTYK-D.jpg

Afbeelding
een van de momenten dat ze ontploft :+

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 16:56

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:32

@wieneke: nou dat is idd een kanon zoals ze zich op de foto`s laat zien.
@maureen: heb je topic gezien erg leuk en nogmaals veel plezier op je nbieuwe stekkie.

kim en nelleke
na even keuvelen vandaag haar stal weer gedaan. is die alvast gedaan voor de laatste keer dit jaar.morgen doen we ook niks, moet thuis weer alles even bijwerken. is een beetje blijven liggen door de kerst en met lieke naar de nieuwe plek van het paard van een vriendin gaan kijken. dus dan is de dag zo om. maarja dan kom je er op een gegeven moment toch niet onderuit. dus hopen dat we het nieuwe jaar kunnen beginnen met een ritje op misschien donderdag.....

IK WENS IEDEREEN ALVAST EEN GOED UITEINDE EN GELUKKIG NIEUWJAAR!!!!!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 22:37

Sharon en lou:

Gisteren eindelijk mijn nieuwe singel gehad, zadel ligt weer als een huis, terwijl de singel minimaal 3 gaten strakkerr kon achteraf hihi.
Paar bokjes erbij en nog steeds als een huis.zo fijn!
Dus nu kunnen we eindelijk weer werken aan goed recht richten zonder af te vragen of het zadel komt en of ik niet dubbel bezig ben.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 09:09

Goedemorgen!!

Weer een tijdje niet geweest maar druk door de kerst enz.

@Sabrina, fijn dat de verhuizing goed is gegaan.
@Sandrina, super joh je eerste rondje helemaal alleen.
@Maureen; fijn joh dat het allemaal goed is gegaan.
@Wieneke; leuke fries is het, lekker voorwaarts paardje, daar hou ik wel van. Fijn dat het met Zaza ook goed gaat.
@Kim; Genoeg gedaan en nog te doen dus. Dat huis opruimen moet ik ook nodig doen.
@Sharon; Fijn dat je zadel weer goed ligt met een kortere singel.

An en Storm weekoverzichtje :-)

Maandag; meegereden in de groepsles. Ging best aardig, was een erg drukke les, maar reden elkaar niet echt in de weg of zo.

Dinsdag;
Tja vaak heeft iedereen het eerste kerstdag druk met van alles en nog wat, maar ik heb gewoon een privélesje gereden. Ging behoorlijk lekker alleen erg jammer dat de rits van mijn rijlaars knapte en ik echt niet verder kon rijden. Hier even een fotootje. Overduidelijk dat ik mijn binnenhand moet ontspannen, maar hij blijft in ieder geval een stuk lager en gecontroleerder in de galop en das al heel wat.
Afbeelding

Woensdag en donderdag;
Zelf was ik bij een vriendin in Almere, gezellig gegourmet en bij haar paard geweest. Er is ook een klein vakantie ideetje ontstaan, maar dat vertel ik pas als het echt doorgaat.

Vrijdag;
Rijlaars is kapot dus dan maar rijden met chaps. Daar word ik echt niet vrolijk van maar ja het moet maar. Chaps en wat gebeurt er...pats breekt ook het lipje van deze rits af. Overduidelijk dat ik in de fase alles gaat kapot zit. Maar ja rits zat gelukkig al dicht. Heb een beetje met hem gehobbeld en een klein sprongejte van 30 cm of zo mee gepakt. Daar draafde hij natuurlijk gewoon over heen.

Zaterdag;
Met een stel meiden af gesproken om te gaan springen. Dat heb ik dit jaar maar 2 keer met hem gedaan of zo omdat de faciliteiten er op mijn vorige stal niet echt voor waren. Ben zelf ook niet zo'n held. Achteraf kan ik niet anders zeggen dan dat ik het echt super leuk vond. Storm springt dus echt alles, kan er met een lang teugeltje op af rijden bij wijze van spreke. Zijn techniek is beroerd, maar dat wordt wel beter als we het vaker gaan doen. Willen dit toch wel 1x in de twee weken gaan doen, misschien dat het zelfs wel een springlesje wordt.
Afbeelding

Vandaag;
Heb nog geen idee wat ik ga doen. Voel me helemaal niet zo lekker, dus misschien dat ik miijn verzorgster wel lekker met bezig laat gaan.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:40

zo ik heb 3 dagen weer niks kunnen doen omdat ik 3 dagen naar parijs was. dus heeft mijn lieve vriendinnetje @tossielove voor mn paarden gezorgd, gelukkig is alles goed gegaan :)

2 januari gaan we verhuizen naar ons nieuwe plekje, ik hoop zo dat het allemaal goed gaat. omdat normann een behoorlijk stressvol paard is. maar goed als hij eenmaal daar staat zal het wel goed gaan denk ik :)

morgen ga ik nog naar de kroo (dump day) allemaal nieuwe spulletjes voor normann halen :) en hoop ik normann weer op te gaan pakken als we op ons nieuwe plekje staan :)

IK WENS IEDEREEN EEN MEGA GELUKKIG NIEUWJAAR :D

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:08

@Sandrina; Ja ik laat Harry even rustig wennen. Verwacht dat hij zijn trukendoos binnenkort wel open gaat trekken. Hij heeft al even laten merken dat als laatste in stal achter blijven (ze werden 1 voor 1 naar buiten gebracht) echt niet zijn ding was.
@Maureen;leuk topic, fijn dat het goed gegaan is.
@Wieneke; leuk dat je zo lekker aan het rijden bent en het goed gaat met Zaza.
@Kim; Blegh, dat huis opruimen moet ik ook echt gaan doen. We hebben onze zolder net geïsoleerd, maar het hele huis ligt overhoop.
@Sharon; Fijn dat je zadel weer goed ligt met een kortere singel.
@An; Balen dat je in de alles gaat stuk fase zit! Wel leuk om te lezen en zien dat je zo lekker bezig bent met storm.
@Marylize; heerlijk even naar Parijs. Fijn dat je paardjes in goede handen waren. Ook jullie verhuizing gaat hopelijk goed verlopen. We hebben nu tweede goede gehad, dus gaat vast en zeker bij jullie ook lukken. Harry is ook een kleine stresskip af en toe, maar ook dat is goed gegaan.

Sabrina en Harry
Nu een weekje op onze nieuwe stek. Even wennen aan de nieuwe omgeving, de nieuwe paarden en nieuwe stalgenoten.
Allemaal aardig hoor.
Harry doet het voor zijn doen echt heel goed, super trost op hem.
Hij heeft wat kleine hobbels te overwinnen, maar ook dat gaat wel goed komen.
Hij was van de week bijvoorbeeld even in paniek toen ze hem pas als laatste uit de stal wilden halen.
Meneer ging keihard rondjes rennen en beetje springen in zijn stal, hoezo meneer kan niet tegen alleen zijn.
Vrijdag heb ik hem even lekker losgegooit in de bak. Heeft hij even laten zien dat hij echt wel lenig is met een paar mooie bokken :-) en dat hij ook best snel kan zijn, als hij zelf maar wil, hahaha.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:14

Heej mensen.

Ik zal ook even weer wat van ons laten horen.

Harmanda en Heidi
We zijn lekker bezig samen. Weer een wedstrijd opgegeven voor 13 januari. Tandarts is inmiddels geweest. Gewoon de dierenarts met papieren voor tandarts en die zei dat ze een goed gebit had voor een 18 jarige pony. Ze had alleen een paar hele kleine haakjes. Verder zei die nog dat ze niet lekker op 1 van haar hoefjes staat. Dus de hoefsmid moet even weer lang komen.

Vandaag haar benen weer geschoren omdat we wedstrijd hebben binnenkort maar ook omdat ik mok ontdekt heb. En maar goed ook want ze zit er weer flink onder. Had er vanmorgen behoorlijk dik been er van. Geschoren even laten lopen. Liep in het begin iets onregelmatig maar werd naar een paar rondjes beter. Daarna gewassen met betadine en ingespoten. Haar toch maar weer op stal gezet durfde het niet aan om weer in de natte wei te zetten.
Ik hoop echt dat het niet slechter gaat worden met de mok.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:59

@sabrina: ja heerlijk even weg :) ja ik hoop ook dat het goed gaat!
@harmanda: hopen dat de mok niet erger word zeg!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:00

Geen dagboek, hoewel Storm en ik uiteraard wel gewoon bezig zijn geweest gisteren en vandaag.

Ik wens jullie een gezellige avond en alvast een leuk en gezond 2013!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:47

Ik heb een klein verhaaltje voor het dagboek:
Gisteren OHZ achter de fjord aangelopen met 2 dames aan de hand. Na 10 minuten was hafje aan het dringen; spiertjes waren warm dus.(Fralla=dramkont)... "Ik kan harder!!!!"Ikke: " Nee, achteraan aansluiten; de wandelende dames geven het tempo aan, je hebt het maar te accepteren." Bij een pad vlak bij stal vroeg ik of ik er langs mocht. Dat mocht, dus kadetje neemt grote stappen. Toen we 30 mtr vooruit waren, stopte ze, keek achteruit en wachtte tot het gat was dichtgelopen. Toen liep ze weer door! En zo nog 2 maal! Hoe vinden jullie dat? Ik kijk ervan op! (maar vind het wel heel sociaal van haar)

FRALLA EN IK WENSEN JULLIE ALLEMAAL EEN HEEL FIJN, GOED, GEZOND EN VEILIG 2013!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:59

Haha dat wachten en omkijken doet Storm ook :-)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 19:24

Faringo schreef:
Haha dat wachten en omkijken doet Storm ook :-)

Echt waar? Oh wat leuk!

(Zouden haflingers dan socialer zijn aangelegd dan ik vermoedde?)