Haflingerdagen 11/12/13 mei 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Haflingerdagen 11/12/13 mei 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:27

Ja klopt! 1 of 2 kruisingen, maar erg haflingerig :D
De mijne is ook haflinger achtig, alleen ander vacht kleurtje. Maar donker vos komt zo nu en dan wel voor :D

enefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:47

Haha ja de jouwe is de bredere versie van de rocky die bij de eigenaren van Mika staat xD Echt heel leuk om te zien :) Wij hadden ook bijna zon veulen rond lopen, alleen is de dekking met Rick een aantal jaar terug mislukt.. Anders had hun hafje vera een veulen van Rick gekregen :)

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 09:19

Grani is echt mooi! ik ben voor het meedoen! hoe meer zielen hoe meer vreugde toch? En het mag best wat drukker worden, de Tinkerdagen zijn veel drukker van wat ik heb begrepen!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:36

Volgende keer al 1 meer :o

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:47

Vorige keer waren er wel wat te weinig haflingers en hebben er toen wat manege ruiters meegedaan om toch de estafette en hindernisbaan door te kunnen laten gaan.
Zij deden niet mee voor de prijs maar gewoon als opvulling.
Stel dat er dit jaar weer te weinig haflingers meedoen, wat heb je dan liever? Manege ruiters, andere (koudboed)rassen of haflinger kruisingen (haLFlingers).
Als je dan anderen rassen of haLFlingers toelaat is wel de vraag, mogen die dan voor de prijzen meedoen?
Of stoot je daarmee de echte haflingers en hun bazen dan voor het hoofd?

@Enfede: Wat leuk! Rick is ook een prachtige hengst! Die wilde ik ook wel graag op mijn merrie zetten maar hij dekte dat jaar niet meer :(. Gráni is idd een ronde rocky om te zien maar in het echt is het meer een haflinger met een donker kleurtje :). Hij zou bij beide stamboeken goedgekeurd kunnen worden :).

@gina: de tinkerdagen zijn idd véél drukker -O- (leuk voor de tinkerdagen hoor! Maar jammer dat de haflingerdagen niet zo druk zijn)

@Chasey: You're in?? :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:54

Daan weet het nog niet, maar ik wil volgens jaar wel graag een keer echt mee doen ja. :D Sowieso de cross.

Lastige vraag Succubi,
Succubi schreef:
Als je dan anderen rassen of haLFlingers toelaat is wel de vraag, mogen die dan voor de prijzen meedoen?
Of stoot je daarmee de echte haflingers en hun bazen dan voor het hoofd?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:02

Idd een lastige vraag :). Vandaar dat ik hem ook stel ;).
Als je koudbloed rassen toelaat dan krijg je de discussie wat is een koudbloed? Horen Friezen daarbij? En mogen die meedoen met de prijzen.
En haLFlingers idem dito, veel lijken op haflingers maar ze komen is alle kleuren en maten, waaronder bruin, bont, vos, zwart, wit.... En... Gezien ze zo "anders" zijn, mogen ze dan meedoen met de prijzen?
Óf mogen ze meedoen als "vulling" dat ze wel mee mogen doen, en voor de KNHS punten mogen rijden maar dan NIET voor de haflinger weekend prijzen.
Als ze wel mee mogen doen voor de punten en niet de weekend prijzen vind ik (en dan is mijn persoonlijke mening) dat het leuk is om in haflinger thema te blijven en de haflinger kruisingen te tonen. Máár... De haflinger fokkers zou je dáármee weer tegen het hoofd stoten wat dat is vloeken in de kerk om een haflinger met papier te kruisen :=.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:04

Btw: Haflingers en trekpaarden delen hetzelfde stamboek (organisatie) dan kunnen we ook de trekpaarden toelaten... Maar ik weet niet of de stal daar zo blij mee is zo'n kolos van een paard die even de cross om ploegt _O-
Ik heb wel eens een trekpaard in het Z mee zien doen, wel érg gaaf! :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:05

Mmm lastig.

Een trekpaard in z? Gaaf, dat lijkt me wel mooi om te zien. Keer wat anders. :+

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:08

Chasey schreef:
Mmm lastig.

Een trekpaard in z? Gaaf, dat lijkt me wel mooi om te zien. Keer wat anders. :+

Idd gaaf om te zien :D....
Maar voor de 2e keer zeg je lastig, maar wat zal jij er van vinden? ;)

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:06

ik zou trekpaarden wel heel leuk vinden of andere koudbloeden. Ik denk vooral dat je meer haflingers kunt regelen door de organisatie beter te doen (wil best een handje helpen). Ik merkte nu dat veel mensen het onduidelijk vonden en weinig reactie op de mail. Daardoor haakten andere mensen toch op den duur af.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:10

Was idd. jammer dat er manegepony's mee "moesten" doen met de estafette.
Ben wel van plan om komend jaar met meerdere dingen mee doen als afgelopen keer alleen de dressuur.

Opzich vind ik hafweekend leukst als er alleen hafjes zijn, maaaaaaar als dat betekend dat het animo te laag is ( waar het nu dus wrs op neerkomt) sja waarom dan heel HaLflingers toestaan. Dan zou ik wel vinden dat 1 van de ouders 100% haf is ( met of zonder papier vind ik dan niet zo heel belangrijk) dus wel echt 50% haf dus. en niet dat er "ergens" iets van haflinger inzit.

Daarbij vind ik dat als er voor gekozen wordt om die mee te laten doen, ze ook gewoon voor de prijzen meedoen. Anders is het ook beetje raar, mogen ze alleen meedoen voor opvulling ofzo.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:15

_Aurora_ schreef:
Ik denk vooral dat je meer haflingers kunt regelen door de organisatie beter te doen (wil best een handje helpen). Ik merkte nu dat veel mensen het onduidelijk vonden en weinig reactie op de mail. Daardoor haakten andere mensen toch op den duur af.

Dat denk ik zeker wel! En geloof ook wel dat er voldoende mensen willen helpen.
Dat het topic nu al weer leeft zegt denk ik ook wel wat. ( qua animo tov vorige jaar)

Ik heb ook al hulp aangeboden bij Michel, dus effe afwachten allemaal.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 17:46

Ik was van de HaflingerxFjord. En ik had toen toestemming gekregen van Michel, omdat er toch Haflingerbloed in haar zit. Ik was volgens mij ook de enigste kruising :P

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 18:50

Ja, leuk paardje...

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:18

@Samsie: Leuk! Volgens mij waren er 2 kruisingen maar allebei erg haflinger :).

@Nala: Ik ben het eens met 1 haflinger vader of moeder, geen "10% haflinger bloed" maar gewoon 50%.
Maar dan nóg... Heb je daar allerlei soorten en maten in.
Hier een kleine greep ;)
[RPA] Bewuste kruising haflinger x welsh, wie fokt hierop?

Oke, dus betere organisatie, sneller/beter mail wisseling. Maar bijna alles is te vinden op de website, of gewoon na te vragen in dit topic.
Ik ben het eens met sneller en duidelijker mail wisseling! Maar het zijn wel mensen met een baan en een leven die dit erbij doen. 1 mailtje is te doen maar als er allemaal vragen worden gesteld die op de website terug zijn te vinden?.... Vraag en antwoord op de site zetten??

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:28

Ik vind zelf de website niet heel duidelijk en veel verspringt ook. Daarnaast was vorig jaar veel onduidelijkheid over het programma. En tuurlijk hoef je niet snel te reageren maar musschien wat meer hulp? Veel mensen ik ook willen wel helpen.

Ook was er een pas de deux terwijl veel mensen een kur wilden. Dat kan je ook alleen oefenen.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:49

Een kur had ik ook wel willen doen, een pas de deux kan niet zo snel, tenzij iemand in de buurt staat

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:44

@Aurora: Duidelijk :)

Kur is leuk, maar er moet wel geluid zijn. Dat kan lastig zijn en veel tijd in beslag nemen.
Bij de tinkerdagen had je 3 koppels die pas de deux deden en dat was ook erg leuk! Maar moet idd wel haalbaar zijn (ook qua geluid :) ).
Ik heb organisatie ff een pbtje gestuurd of het uberhaupt wel word gehouden volgend jaar :=

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:54

Ik ben benieuwd en hoop het echt!!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:15

Heb dus echt geen idee! Mijzelf zou het niet zoveel uit maken. Hoe meer zielen hoe meer vreugde toch? En een haf kruizing is ook half haf. Dus tja waarom niet? Maar snap best dat andere mensen met een echte haf dat niet zo waarderen. Zal het niet voor de derde keer zeggen. :+

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:34

ik zou kruisingen ook niet erg vinden als het maar wel nog op een haflinger lijkt. En inderdaad 50%. Anders ga je wel heel veel andere kruisingen toelaten. En op dit moment is het denk ik alleen maar leuker als er meer deelnemers zijn!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:39

Zijn er echt zo weinig dan? Dat had ik niet gedacht.
Nog een reden om juist mee te doen met een haffie. James moet er dan volgend jaar ook maar aan geloven. En ik ook.. :Y)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:24

Helaas lijken 50% haflingers ook 50% op hun andere ras. Ze hebben vaak wel de romp, korte nek mee (en wat karakter :Y) ) van hun haflinger kant. Maar ze zijn vaak ook bruin, zwart en bont wat ze weer totaal anders maakt :).

De aanmeldingen waren vorig jaar erg laag, eigenlijk te laag om de organisatie te moeite waard te laten zijn.
En zij hebben natuurlijk ook gewoon hun werk, studie en paarden dus doen dit ook voor hun plezier erbij.
Maar dan moet er wel animo voor zijn en na 2 of 3 jaar organiseren zou het meer vanzelf moeten gaan.
Zoals bij de tinkers is het bekend, zij melden zich snel aan, halen informatie bij elkaar of op Bokt en dat rolt. Bij de haflingers is het (schijnbaar) meer werk om haflingers aan te trekken en zich te laten aanmelden.

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:00

Dat ze niet allemaal precies op een haf lijken, lijkt mij geen probleem. Vind meer alleen dat het niet meer "halve" moeten zijn als haffies, dan is de essentie van een haflingerweekend beetje weg. Maar als er aantal haLflingers bij zullen zijn, lijkt mij dat geen probleem!

Bij de dressuur was het opzich wel vrij vol, alleen de andere onderdelen bleven erg achter. Cross volgens mij naar 1 dag teruggebracht ipv 2, en de estafette met manegepony's om het door te kunnen laten gaan, pas de deux afgelast.....snap wel dat dat natuurlijk erg jammer is als je iets organiseert en je dan onderdelen moet schrappen.

Moet zeggen dat ik me daar vorig jaar ook "schuldig" aan gemaakt heb, door alleen dressuur te gaan rijden. Ook omdat ik niet goed wist of mijn pony meer zou trekken op 1 dag. Nu is ze wat beter getraind, dus dan zou ik wel aan meer onderdelen willen meedoen zoals de cross en estafette. Pas de Deux is erg leuk alleen idd. lastig voor veel om dat ook te oefenen samen.