Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:55

Ja k ben tevreden zkr omdat t selectie is en er toch strenger gekeken word, nee 2e keer L2

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:10

Zazalover schreef:
Ja k ben tevreden zkr omdat t selectie is en er toch strenger gekeken word, nee 2e keer L2

ohhh ja das waar vorige x was de eerste x L2, nou dan mag je helemaal niet klagen hoor hahaha.

djuulsie

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:40

Julie en Soccie

Soc is vandaag naar zn nieuwe huis gegaan... Hij was erg relaxed bij aankomst! Net nog even terug geweest en hem nog lekker een uurtje buiten gezet! Hij doet t allemaal zo braaf <3 Zal morgen ff wat foto's maken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 22:21

Annemarie en Storm,

Vanmorgen toch maar gaan rijden het was even droog. Helaas toch kletsnat geregend, maar wat was ie braaf zeg. Volgens mij gaat hij beter lopen met slecht weer haha. Daarna heeft er nog een meisje van 12 even op hem gereden. Ze heeft nog niet veel rijervaring maar deed het prima. Storm gedroeg zich als een prima beginnerspony. Superbeest is het dan. Daarna heeft hij nog lekker buiten gespeeld met zijn vrienden.

Welke stal ben je heen gegaan Djuulsie?

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:01

Stal dichter bij huis... En lekker rustig :D echt super! Soc staat lekker in een buitenbox, dus heeft de hele dag wat te zien! <3 hij heeft t super gedaan

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 10:26

Mariska en Maron,

Even weer wat van me laten horen,
Na een week met veel zorgen was deze week een stukje beter gelukkig. Maron was wel heel erg aan de diaree maar dat zou de parafinen nog kunnen zijn. Inmiddels is de mest weer wat "normaal"
Mijn paddock is nu nat en maron staat 24/7 buiten dus met zijn hoeven nu in het natte zand. Vanaf dat moment loopt hij iets beter. Niet meer zo gevoelig en stijf in het begin. Maar we zijn er nog lang niet jammer genoeg, maron mag nu een 10 minuten aan de hand lopen en dat moet je hem best afdwingen. Hij gaat al snel stilstaan met zijn hoofd laag. Van de week toen hij ging stilstaan en ik hem door wilde laten lopen lag hij bijna op de grond. Zo snel is hij uit zijn evenwicht.
Maar gisteren ben ik even gaan spelen, met voer in mijn hand snel van de ene naar de andere kant in de paddock. En maron kwam in draf en zelfs met een flinke bok achter mij aan nou ja achter het voer aan dan :D
Hij ligt gelukkig veel minder, hoop dat het dan toch allemaal met de bloedarmoede te maken heeft en als de medicijnen op zijn we een juiste bloedwaarde en een " gezonde " maron hebben.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 01:49

@Mariska, jeetje wat moeilijk allemaal als ik zo je verhaal weer lees. Ik hoop zo voor jullie dat ie snel de oude is.

Marga & Azkaban:
============
Mijn lesgeefster heeft azzie gereden, helaas was hij echt heeeeeeeeeeeeel stout en weet niet zo goed meer wat ik met hem aan moet. Toen de paarden binnen gehaald werden werd azzie druk, daarna ging hij echt heeeeeeeeeel hoog steigeren en bokken. Mijn lesgeefster is eraf gegaan. Pfffffffff wat moet ik hier nu mee???????????????????????????????????

Weet echt even niet wat ik hiervan allemaal moet denken, even later toen ze hem gelongeerd had er weer terug opgegaan, maar daarna kwam er een paard voorbij over de weg en weer werd azzie super vervelend. Morgen ga ik erop en iemand anders kijkt even mee. Ik hoop dat het goed gaat want ik ben nog niet helemaal zeker van mezelf, nog erg duizelig en bibberig. Vorige week schrok hij ook tijdens het rijden toen mijn lesgeefster erop zat en ging aan de kletter.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:31

Aj Marga, wat vervelend... Veel succes morgen! Misschien helpt het als je hem op voorhand longeert?

Lore & Formera

Vandaag nog niet tot bij m'n paardje geweest, dat is voor vanavond. Ben er wel zeker van dat ze ondertussen lekker op de wei staat, lees "in haar schuilstal". Ja, ik heb zo'n paardje dat liever in haar schuilstal staat dan op de wei :o :P

Gisteren even gaan poetsen want moest gaan babysitten, m'n mama had haar stal al gedaan, iedereen dol op de pony <3

Zaterdag en zondag wel gereden, twee keer droog gebleven *\o/*
Merk tijdens het rijden nog steeds verbetering en de klik en vooral het vertrouwen is er (ben een bangetje...). Zaterdag verschoot Formera wel even, mag ik het verschieten noemen? Ze hefte haar hoofd op en ging twee stappen opzij... Heb echt een paardje uit de duizend gevonden. Woensdag/donderdag loopt onze proeftijd af, dit weekend gaan we ze betalen en is ze echt van mij :D

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:45

Jeetje Marga, wat ontzettend vervelend...

Julie en Soc
-------------

Mn stalgenootje smste dat ze Soc buiten had gezet, dus toen ik kwam had ie al lekker 3 uurtjes buiten gestaan. Ik stalletje gemest, voer klaar gezet. Wilde gaan wandelen, maar toen begon het zo hard te hagelen, dat ik heb besloten dat 4u buiten voor vandaag genoeg was. Dus Soc lekker warm in zn stal gezet en ik lekker warm naar huis! Vanavond rondje bak hobbelen als t weer het toelaat

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:03

@mariska wat naar goed om te horen dat het weer wat beter gaat

Ik heb eindelijk wat foto's van sandra ze zijn wel al van 3 jaar terug dat ik haar net kwam verzorgen

*-:)
Afbeelding

er slaat een paard naast me op hol :=
Afbeelding

lekker in de wei met dat dikke buikje van haar :Y)
Afbeelding

<3
Afbeelding

op de stal in de buurt noemen ze haar altijd een teddy beer :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:48

Mariska en Maron

Teddy beer heb ik hier ook :D

Afbeelding

Het lijkt erop dat maron gelukkig weer zelf graag wil lopen.
Laat hem nu 15 minuten stappen aan het halster en dat gaat nu zonder elke keer stil te gaan staan.

Kreeg de rekening van de DA binnen kan ik hier met de pet rondgaan ;)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:42

mooi dat het weer beter gaat :D
die oortjes die tussen de manen uitspringen zien er leuk uit :o
vanmiddag een nieuw halster mee genomen (van die liefe sinterklaas <:) ) echt prachtig!!
vandaag niet zo veel gedaan door die regen :( de hele bak leek net een strand

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 08:48

Julie en Soc

Soc heeft gister lekker 5 uurtjes buiten gespeeld met zn vriendjes... gisteravond heerlijk gewandeld door de woonwijk, t was droog en weinig wind... Ruim een uur aan de wandel geweest, denk dat het vandaag toch wat minder is...

Hier nu ontzettende onweer!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:27

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:38

Ooh... Wat een beslissing. Moedig van jou!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:58

Sjemira schreef:
Ik heb na lang nadenken besloten Azkaban te verkopen, ik wil een paardje waar ik lekker op kan hobbelen en mee naar het bos kan.

[EA-TK-PP] super mooie Sport Haflinger ruin 4,5 jaar met stamboek

Marga moedig om die beslissing te nemen, jaren terug dacht ik hetzelfde maar wist ook dat een ander paardje waarschijnlijk hetzefde probleem zou geven. Vertrouwde maron de eerste jaren voor 100% maar door een harde val was dat weg. Een ander paard zou mij wel weer de 100% vertrouwen geven tot er iets gebeurd dan stort ook dat weer in. Ik heb ooit de hele advertentie gemaakt maar kon de klik op de knop niet geven. Achteraf ben ik blij dat maron nog steeds hier is ook al kan ik nog steeds niet alles doen wat ik echt wil doen.

Nogmaals moedige beslissing en sterkte ,

Vandaag niet veel kunnen doen met het herfstweer :( Zelfs poetsen is niet mogelijk omdat meneer gewoon buiten wil blijven.
Gaat dus gewoon ook in het natte zand liggen en niet in de droge stal.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:48

wauw moedig dat moet echt heel lastig zijn. ik heb er echt respect voor
sterkte :(:)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:51

Wauw dat is echt een radicale beslissing. Wel erg moedig. Hoop dat je een leuk paardje weer kan vinden en dat azkaban een leuk nieuw baasje krijgt.

Ik heb zaterdag gereden. Ze was dribbelig maar niet vooruit te branden. Weer niet aan been. Heb daar gevraagd op mijn tijdelijke plekje of ik daar lessen mag van mijn eigen privé instructrice en heel begrijpelijk mag dat helaas niet. En lessen bij 1 van de instructrices daar heb ik geen belang bij.

Zondag ben ik nog even bij heidi geweest heb ik haar samen met haar viendinnetje naar buitengebracht. Verder ben ik er nog niet weer geweest. Heb sinds dinsdag ander werk. Dus nog geen tijd gehad om langs te gaan. Moet eerst even zien hoe ik dat ga plannen.

Morgen komt de hoefsmid kon er gelukkig nog even gauw tussendoor. Dus morgen ga ik weer heen :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:12

Sjemira schreef:
Ik heb na lang nadenken besloten Azkaban te verkopen, ik wil een paardje waar ik lekker op kan hobbelen en mee naar het bos kan.

[EA-TK-PP] super mooie Sport Haflinger ruin 4,5 jaar met stamboek

wooow wat heftig, schrok er eigenlijk een beetje van, ik hoop dat jij een leuk nieuw paardje vind en azkaban een leuk nieuw baasje
heel veel sterkte!

k zou m best graag willen :o maarja moet wel geld, tijd en ruimte zijn haha klein puntje

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:16

Heftig zeg, had ik niet verwacht.
Hopelijk krijgt hij een leuk nieuw baasje en jij een leuk nieuw paardje.

Marlissa en peeps
Vandaag gelongeerd met de pessoa. Peeps liep lekker, ging alleen een beetje tegen de wind in lopen.
Maar ach ze deed haar best weer :) Daarna nog wat foto's gemaakt toen ze weer terug in de hitactief stond.
Ze was lekker aan het dollen met een 1.5 jarige merrie :)
Topic: [ITP] Een dag uit het leven van Pé Pé in de Hit actief!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:52

Marga:

Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan, ik zou vandaag naar een ander paardje bij iemand gaan kijken die dus Azkaban graag zou willen hebben. Ik heb vanmorgen afgebeld, ik kan het niet. Ik ben er nog niet mee klaar. Ben vandaag dus op zoek gegaan en heb iemand gevonden die hem voor mij de komende 2 weken heel intensief wil gaan rijden en ook wil corrigeren. Mijn eigen lesgeefster reed azzie ook maar na zijn laatste stunt heeft zij gezegt: sorry Marga maar hier kruip ik niet meer op.

Als Azzie in de komende 2 weken gecorrigeerd kan worden en ik kan daarna met hulp van haar zelf Azzie weer op een normale manier kan rijden zonder dat meneer gaat steigeren en bokken dan blijft azzie bij mij. Mocht het lukken maar hij blijft het wel bij mij doen dan ben ik er wel klaar mee, of mocht het niet lukken ja dan heb ik in iedergeval dit nog geprobeert. Maar nu kan ik nog geen afscheid van hem nemen, hij is me te dierbaar en ik ben stik dol op hem.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:57

Sjemira schreef:
Marga:

Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan, ik zou vandaag naar een ander paardje bij iemand gaan kijken die dus Azkaban graag zou willen hebben. Ik heb vanmorgen afgebeld, ik kan het niet. Ik ben er nog niet mee klaar. Ben vandaag dus op zoek gegaan en heb iemand gevonden die hem voor mij de komende 2 weken heel intensief wil gaan rijden en ook wil corrigeren. Mijn eigen lesgeefster reed azzie ook maar na zijn laatste stunt heeft zij gezegt: sorry Marga maar hier kruip ik niet meer op.

Als Azzie in de komende 2 weken gecorrigeerd kan worden en ik kan daarna met hulp van haar zelf Azzie weer op een normale manier kan rijden zonder dat meneer gaat steigeren en bokken dan blijft azzie bij mij. Mocht het lukken maar hij blijft het wel bij mij doen dan ben ik er wel klaar mee, of mocht het niet lukken ja dan heb ik in iedergeval dit nog geprobeert. Maar nu kan ik nog geen afscheid van hem nemen, hij is me te dierbaar en ik ben stik dol op hem.

Heel verstandig. Hoop dat het goed komt met jullie!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 20:21

Mariska en maron.

We konden vandaag weer even wat rondstappen. Maron liep prima mee.
Zie nu vooral verschil in het rondstappen dat het allemaal wat minder moeizaam gaat. Maar zie ook dat we er nog lang niet zijn. We hebben de tijd,

Marga kan helemaal met je meevoelen. Moment van angst en geen plezier doen je denken dat verkoop het beste is. Maar je heb ook veel leuke momenten gehad, toch is het vertouwen zo belangrijk.
Weet dat je met grondwerk ook bezig was en dat zou je de komende tijd natuurlijk weer kunnen oppakken. Het rijden voorlopig laten zitten of in jou geval dan door iemand anders laten rijden.
Maron kon ook helemaal uit zijn dak gaan als iedereen de bak uit ging. Daarna was er ook gewoon niet meer mee te rijden. Loste het op door of gelijk mee uit de bak te gaan, of tijden te zoeken dat ik alleen was in de bak.
Zou lekker de tijd nemen je ben zelf ook niet helemaal fit, je ben ook nog naar een andere stal gegaan ook dat moet azzie allemaal verwerken.

Sterkte, en hopelijk kan je straks wel lekker slapen ;)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:16

Sjemira schreef:
Marga:

Heel wijs! Kan het me ook goed voorstellen... maar mag ik vragen waarom je 2 weken als tijdslimiet opgeeft?

Juul en Soc:
Ik was helemaal niet lekker vandaag, dus soc heeft alleen buiten gespeeld met zn vriendjes... hoop me morgen weer beter te voelen en wat te kunnen doen (hoop ook dat de wind wat gaat liggen)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 21:49

Wijs besluit marga! Hoop echt dat t lukt, jullie zijn in mijn ogen zon leuk team! Waar staat azkaban ook al weer!(Mag via pb)