[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:30

Freya schreef:
Kur op muziek is zo leuk ... zeker omdat je er al een tijdje mee bezig bent, muziek uitzoeken, dan kur in elkaar zetten en dan oefenen oefenen en nog een oefenen.

Lijkt me ontzettend lastig. Het idee is toch dat je alles een beetje in het ritme van de muziek doet? Zou niks voor mij zijn ;)

Chipieke: nee helaas dat is wel heel ver weg ;)

jSophiaF

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:34

Valt best wel mee hoor.
Als je aan de muziek kan horen of het een stap, draf, middendraf of galop stuk is, kan je er alles op rijden.
Het mooiste is een stuk muziek die verschillende tempo's heeft. zodat je mooi je stap,draf en galop kan laten zien.
Gewoon een keer op een muziekje gaan rijden en kijken wat het met jouw en je paardje doet.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:35

Komen er nog meer uit de Haflingerklets naar de beoordelingsavond ?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:35

Ik helaas niet... Het is heel interessant maar niet in België he :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:38

Jammer, we doen wel verslag hier chipieke

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:38

Ik had in een ander topic gevraagd of er iemand van het haflinger forum ging, maar daar reageerde niemand op ;) Dus volgens mij komt er niemand van hier.
Ik ga wss wel met een oud stalgenoot, zit ook wel eens op bokt, maar dan weer niet hier ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:39

Idd ;)
Ben jij al eens met donna naar een keuring geweest freya?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:44

Nee, nog niet. Wil eigenlijk met haar en de kleine naar een keuring, maar durf niet meer te reizen met me merrie. Vanwege haar been natuurlijk.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:47

heeey hinke jij ook hier ?
Gezellig.
Ankie loopt nu hele dagen buiten of heb ik het mis?
Zag haar vanavond nog buiten lopen, vandaar.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:57

Hey :D Jij ook hier :+ Ja, ze blijft snachts ook buiten ;) Vind ze zelf ook leuker dan snachts op stal staan!

Freya:tsjah dan wordt het lastig idd! Maar naar de keuring in hoofddorp is toch niet zo ver rijden?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 20-04-09 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:00

Waar en wanneer is die keuring in hoofddorp??

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:03

Ehmm ergens in juli Weet eigenlijk niet wanneer!

Heb je een pbtje gestuurd ;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:12

Ik heb gereageerd op je pb.
Naar die keuring in Hoofddorp ga ik wel. Heb net even een vriendin gesproken die daar op stal rijd.

was nog vergeten te vragen in pb. Gaat Ankie nog mee naar de andere weide waar Pebbels heen gaat of blijft ze lekker op stal?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:24

Oh dat is een goede vraag ;) Heeft bram daar waar pebbles komt te staan ook een wei? Ik neem niet aan dat ankie dan in dezelfde wei als pebbles komt te staan toch?
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit, zolang ze maar buiten kan staan met andere paarden. En het liefst zou ik toch ook wel af en toe in de bak kunnen rijden, tenzij ik in de wei mag rijden. Het is wel dichter bij mijn huis trouwens ;) Bram heeft er nog niks over gezegd tegen mij, ik zal het eens vragen!

Wanneer gaat pebbles daar heen?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:27

Zolang pebbels kreupel is gaat ze er zo ie zo nog niet heen.
Als pebbels niet meer kreupel is rijden wij/of nouja katja eerst nog de ripse dagen( 6 of 7 juni) en daarna gaat ze naar de weide.
In dat weiland hebben wij vorig jaar ook gewoon mogen rijden dus neem aan dat het geen bezwaar is.
Verder rijden wij wel veel buiten met pebbels als ze op de weide staat.
Op stal kan dat natuurlijk niet.
Ook zijn wij van plan om 1 keer in de week richting stal te rijden om haar even in de bak aan het werk te kunnen zetten.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:32

Hopen dat pebbles snel beter gaat lopen weer :(:)

Als ik kan kom ik wel ff kijken bij de ripse dagen :D Dat is een cross toch? Is altijd leuk om te zien ;)

Ik ga naar bed! Ben echt moe :Z

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 23:40

Vanavond heb ik heel hard gewerkt aan mn afstudeer opdracht en het begint gewoon ergens op te lijken.. k ben nu alleen een beetje hyper en kan dus nog niet slapen haha!

Ik ga ook niet naar de beoordelingsavond..

Kur op muziek lijkt me echt super stoer om een keer te rijden/maken..
Hebben alleen geen radio bij de bak.. Wel leuk om van de winter eens te doen, met mn mp3 desnoods en dan lekker trainen.. Heb ik weer een leuk doel om naartoe te werken :D

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:12

Nathalie, gefeliciteerd!
Welkom, Danielle.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:14

1. Nathalie83 & Nathalie
2. Freya & Jolanda
3. naomimak& naomi
4. _Laura__& Laura
5. Angela_ & Angela
6.monique22 & monique
7. chipieke & Saskia
8. Joopiexx & Jody
9. Isabell & janise
10.VivaLaVida & Rose
11.ArlandoO & Danielle
12. Stravero & Evelien
13. Mystique04 & Elisa
14. Hiphopje & Jeanne
15. Peelie & Gail (pony's Mara en Matador en een uk in Mara's buik )
16. Melody93 & Michelle
17. levitrol & Kim

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:43

De les bij mij ging gisteren GOED :D :D :D

En *\o/* Zondag *\o/* tot *\o/* en *\o/* met *\o/* dinsdag *\o/* ga *\o/* ik *\o/* bij *\o/* mijn *\o/* vriendin *\o/* in *\o/* Helmond *\o/* slapen, zij *\o/* komt *\o/* dan *\o/* dinsdag *\o/* tot *\o/* en *\o/* met *\o/* donderdag *\o/* naar *\o/* mij *\o/* :D :D IK HEB ER MEGAVEEL ZIN IN *\o/*

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:45

Goeiemorgen !

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 07:53

Goedemoggel...

Ik heb geen brief van de KVTH gekregen... Als ik naar de keuring ga dan ga ik waarscheinlijk in duitsland omdat het een buitenlandse hengst is die er op heeft gezeten :) Het veulen krijgt waarscheinjnlijk dus ook een duits paspoord :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:10

Hinke schreef:
Hey :D Jij ook hier :+ Ja, ze blijft snachts ook buiten ;) Vind ze zelf ook leuker dan snachts op stal staan!

Freya:tsjah dan wordt het lastig idd! Maar naar de keuring in hoofddorp is toch niet zo ver rijden?

Nee dat is waar, maar durf het gewoon niet aan, wil haar eerst op de foto hebben.
Het bobbeltje is nu bijna niet meer voelbaar, dus ben zeer voorzichtig. Wie weet hoeft ze niet geopereerd te worden en daar doe ik echt alles aan. Zolang ik geen uitslag heb van het vervolg onderzoek, wat pas gaat plaats vinden na de bevalling ( alleen als ze dan niet goed loopt ) of na het spenen van het veulen, ga ik niet weg met de trailer, tenzij het echt noodzakkelijk is.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:12

Peelie schreef:
Goedemoggel...

Ik heb geen brief van de KVTH gekregen... Als ik naar de keuring ga dan ga ik waarscheinlijk in duitsland omdat het een buitenlandse hengst is die er op heeft gezeten :) Het veulen krijgt waarscheinjnlijk dus ook een duits paspoord :)

Die zat volgens mij bij het vorige blad er bij. Je kon je ook opgeven voor een curcus mennen.
Ik kan je wel het mail adres geven, voor als je nog mee wilt, misschien is er nog plek. Alleen heb ik dat mail adres vanavond pas, zit nu op me werk

MLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:14

Jeeeej.
[even van de hak op de tak kan jullie gesprekken soms niet volgen :$]

Gisteren hebben we in de groepsles dressuur gereden, balkjes gelopen en gesprongen even voor afleiding, omdat de meeste volop bezig waren met de wedstrijden enzo, en omdat de balken al klaar lagen van iemand die voor onz had gesprongen voor iemand haar cursus, het was echt SUPER, vooral het springen ging dan ook echt goed, en dat zei Viola[instructrice] ook dus dat vond ik heel leuk om te horen.
Vandaag of morgen even goed trainen, want ik heb aankomende zondag mn wedstrijd =D, heb er ook echt veel zin in !

Liefs.