Flicka12 schreef:Skippy01 schreef:Is het nétjes? Mwah... Maar gezien het feit dat dit de eerste keer was in minstens 14 jaar dat ik weer een paard met scheermes te lijf gegaan ben, en de eerste keer dat dat op zo'n dichte vacht moest... ben ik niet heel ontevreden haha.
Hopelijk kan ze in elk geval haar warmte beter kwijt zo en blijft ze iets wakkerder in het werk.
Doortje vond het in elk geval bést een fijn karweitje, die stond half te slapen, vond het geloof ik wel fijn, dat gekriebel!
[ [url=m/fS0nda.jpg]Afbeelding[/url] ]
Netjes hoor! Is ze vast blij mee!ben wel benieuwd of je dan we een deken op doet?
Ja, maar ze stond al onder een deken
(het natte is nog vooral van het wassen)
ben wel benieuwd of je dan we een deken op doet?

We moesten éven zoeken hoe dat ging lukken: Doortje heeft nog nooit travers onder het zadel gedaan, en ik had het zelf al 14 jaar niet meer gedaan (ruim 10 jaar western gereden tot ik Doortje kocht). Doortje vindt haar achterbeen ónder de massa plaatsen echt lastig, en ik zit nog teveel in de houding voor het wijken ipv voor een appuyement. Uiteindelijk bleek de 'sleutel' te liggen in een meer lichte zit, bijna staande houding zelfs. Dan kan zij onder mij doorbewegen zonder dat ik in de weg zit. Nu is het puzzelen wanneer ik straks wél kan gaan zitten weer, maar voor nu kunnen we aan de slag
)
Maar ik merk dat het wel al beter gaat, de overgangen gaan steeds vaker netter. In het begin kon ik bijna niet blijven zitten in galop, dat gaat nu goed. Instructeur had als instructie gegeven, oefenen op netjes aan springen en tempo beheersing en dan vooral meters maken.