[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 00:52

Arma vanaf de ene kant : Afbeelding

Alleen mijn hoofd is een beetje raar hihii.. het was voor het eerst zonder halster nog om of iets:p

en arma vanaf de andere kant: Afbeelding

En jaa ik ben er super zuinig op hihi:o

Nordsvensk

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 01:09

Wauw <3

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:35

Leuke foto's van Angel!
Sanne veel succes! is lekker dichtbij allemaal zo :)
Kwa geld heb ik zo'n 12 euro zakgeld pe;r maand, besteed ik vaak ook allemaal aan setjes enzo :D Maar hoef nog niks bij te betalen aan Jens stalling :)

Die bonte ziet er idd wel heel lief uit, maar zo is ie niet :n

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 09:59

Mooi die manen van arma! :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:14

Ik kan nog lekker sparen.
Mijn ouders sparen voor me en ik verdien zelf ook nog wat door te handelen op internet
( 250 euro per maand ongeveer ) verder geef ik geen cent uit van mijn spaarcenten max. 50 euro van mijn
zelfverdiend geld uit, voor het paard heb ik eigenlijk alles al omdat ik in paardenspullen handel, ik heb gewoon écht niets meeer nodig. Die 50 euro gaat naar hele speciale dingen zoals een bepaalt zadel, hoofdstel of een nieuwe cap.

Ik vind het fijn om te sparen, dan heb tenminste iets voor ''slechte'' tijden.

stevie; heb je MCQ als eens geprobeerd?
Dat is het enige middel wat in mijn omgeving écht werkt!
Bij een welsh die zich echt heel erg schuurde, bij een shetlander en ook bij halfingers.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat het niet werkte.
Dat zou ik als ik jou was écht eens proberen!

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:23

Oh Romy bedankt voor de tip! :) Ga het meteen opzoeken.
Gebruik zelf altijd TKC 97 wat ik ook wel goed vind werken, maar bestwel heftig spul moet zijn..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:25

Polkiej_x schreef:
Cowboymagic? Het wonder middel... :)

Oh heerlijk sanne, je werkt denk ik ook full time?

Even je naam kwijt superassie, maar wist niet dat je nog maar zo kort je paardje had! Even in je profiel gespiekt! Vind jullie wel heel leuk samen& fijn ook lekker een binnenbak!

Die binnenbak ben ik kwijt |(

Lol :') Het zit zo: Ik had iets meer als een jaar geleden een verzorgpony waar ik al 2 jaar kwam, maar 't klikte niet meer goed met de pony en naar omstandigheden is er overlegd dat ik zou stoppen. Toen kwam mijn vriendin met een 'projectje' voor mij. Een vriendin van haar had haar pony op dezelfde stal staan als waar zij toen reed en zij zocht een bijrijder. Nja zo gezegd zo gedaan en zo kwam ik bij Andor :)
Heb hem ruim een half jaar(van februari tot juni/juli) met heel veel plezier verzorgd maar ook daar door omstandigheden(die ik niet op internet wil zetten, mag via pb als iemand de echte reden wilt) heb ik toen de beslissing gemaakt te stoppen.
Lang verhaal kort, Andor werd op internet gezet en uiteindelijk na veel tijd en gepraat kon ik hem dan toch overkopen. Heb hem in totaal 4 maanden niet gezien, en ik was echt super blij dat ik hem eindelijk weer kon opzoeken(ik wist wel waar hij stond maar ging er bewust niet heen omdat ik dat mezelf niet wilde aandoen).

Dus we zijn nu ongeveer een jaar samen, met aftrek van die 4 maanden dan nog :P
En de binnenbak is dus ook foetsie xd
Aangezien ik m lekker kort bij huis heb gezet op een super stalling die ook nog eens ruim 50-60 euro goedkoper is. Die andere stal is voor mij gewoon te ver weg. Andor én een auto kan ik nu niet opbrengen, dus ben ik afhankelijk van de fiets en soms de auto van mijn ouders. Wie weet, misschien over een X aantal jaren, dat ik toch weer een binnenbak heb :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:51

Mooie manen van Arma! Angels manen gaan ook lekker volgens mij!
Ik vind dat Jelle het nog best goed doet voor een eczemer hoor. :j
Sanne, dan zitten wij ongeveer gelijk qua afstand naar stal/binnenbak. :D
Tamara, wat jammer van de binnenbak. Maar volgens mij heb je een heel fijn plekje nu!

Ik werd vanochtend wakker en ik rook gewoon mooi weer. Helemaal happy nu dus. Heb echt het gevoel dat het al zomer is. Heerlijk om deze week dan ook vakantie te hebben, ga lekker naar stal zo.
Dus om alvast even in de zomerstemming te komen, een stukje van mijn stal te laten zien én Abby's manen te laten zien, hier deze foto van Augustus 2012

Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 10:55

Geweldig, die manen <3
En wat een leuke zomerse foto!

Ik ben inderdaad blij met mijn plekje nu. Ik voel me er thuis, heb fijne stalgenoten, kan het goed vinden met de eigenaren enz.
Ja de bak is wat minder, maar daar word al wat aan gedaan binnekort. En in de winter komen ze niet zoveel buiten. Dat is het enige wat ik jammer vind, maar goed voor de rest is het super. Betaalbaar en ook nog eens bijna om de hoek xd

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:02

Thanks! Vind dit ook echt een van de leukste foto's van ons.
Dit is mijn favoriet:
Afbeelding

Maar inmiddels ben ik wel een beetje veranderd volgens mij. := Langer haar, donkerder haar en ik hoop een iets oudere uitstraling hahaha.

Klinkt inderdaad heel fijn, Tamara! Sowieso altijd fijn als je het naar je zin hebt. En het klinkt zo herkenbaar, alsof je mijn stal beschrijft! (behalve het stalgenoten, niet iedereen heeft door dat je nog altijd te gast bent op het terrein van een ander... Maar dat is de minderheid gelukkig!) en de eigenaren kan ik het sowieso goed mee vinden! Het is alleen 4,6 km fietsen, maar goed. Het valt nog mee tegenover mijn 15 km fietsen naar school, hahaha.
Is jouw bak ook zo nat nu? Verkeerd zand ofzo? Drainage? Vertel! :D

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:17

wauuw abby's manen :wow: Had ze die aan 2 kanten of aan 1??

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:30

Aan 1 kant. Ze heeft ze gelukkig nog steeds hoor, ietsje minder. (deze zomer heel erg hoefbevangen geweest) maar ze groeien inmiddels weer. Al heeft ze nu ook een rij aan de andere kant. Eerst was dat echt heel kort, misschien net de lengte van mijn vingers, maar nu (3 week later) past mijn hele hand er al bijna in :oo
Voor mij dus een teken dat ze goed groeien! Ze smeert er zelf ook graag zand, modder en klei in. Volgens haar helpt dat :')

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:33

top dat het weer zo snel groet dan! en je doet er in zo'n geval toch niks aan als het gebeurd..

Ooh ik heb als ik weer kan/mag rijden weer een negerpaard want ze is zwart van het zant en het rollen net een fries.. en ze heeft dreadlocks in haar staart en manen hihi!

dus misschien heeft abby wel gelijk dat het helpt hihi! alleen het uitborstelen :p

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:39

Hahahahaa, klinkt zo herkenbaar. Abby wil ook veel liever bruin zijn. Vos is zooo saai :roll:
Als ik het los zou laten zou het ook vol met dreadlocks zitten, maar dan moet ik het uitkammen en valt er zoveel uit. Daarom vlecht ik het dus. En dat zielige rijtje manen aan de andere kant gaan pas vast als het moet en daar ziet het er nog niet naar uit. Het kan nog niet eens klitten dus ja. :=
Sterkte alvast met poetsen!

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:49

hahahaha! haflinger eigen denk ik hahaha!

ik denk dat uiterlijk morgen een forum bericht komt over het begin van arma en mij! ik zal hier een linkie neerzetten! als je het leest zul je ook zien hoe bang ik ben geweest van arma en wat voor vertrouwen we nu hebben! en en en Er komen fotos bij hihi en veel ook!!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:16

Wij hebben speciaal bakzand en drainage, maar de bak is al zo'n 15 jaar oud en is langzaam 'op'. Dus die is nu extreem nat, mja ik kan ermee leven xd

Andor rolt zich ook graag, knol is zo vettig als wat altijd haha.

Nou ik kom net onder zegt mn moeder: stap in de auto. ik zo; he, waarom? Gingen we dus naar die winkel *\o/*
Sorry Deborah, volgende keer mag jij ook mee xd

Ik wilde eigenlijk een rood setje kopen, of een zebra halster. Mja rode setjes hadden ze niet(alleen bordeaux rode dekjes en daar waren geen kappen bij) en zebra halsters alleen in maat full.
Dus ben nu thuis gekomen met een zwart/grijs met babyblauw dekje en kappen <3
Ook nog wat leerspul en een poetsblokje meegenomen en ik weet mijn verjaardagscadeau al >:D
Mam heeft n limegroene zweep gekocht voor me *\o/*

Ik ga nu eerst even wat eten en dan naar stal dus dan maak ik een foto van mn nieuwe setje haha

Ik was wel 25 euro duurder uit dan gepland maar goed, moet kunnen. Ik kan toch nog wat sparen deze maand en t is niet zo dat ik iedere maand een nieuwe set koop dus ik gunde mezelf dat wel hihi

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:34

oehh leuk! benieuwd naar die foto's :D

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:54

Zo die angel is weer goed onderhanden genomen.. Oh oh... Lekker gekraakt, en los gemaakt! En der hoefjes zijn weer bekapt! ze kan er weer even tegen! Over 3 weken komt de fysio terug.
Mag nu 1 week niks,daarna week longeren, dan longeren en uitstappen onder het zadel.
En dan komt ze al weer terug! Hopelijk gaat dit vele malen beter werken... :D
Heb er vertrouwen in, ze werkt samen met m'n instructrice en DA praktijk :)
Ze hadden angel ook al helemaal door gesproken met m'n dierenarts :)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:01

Ilona: Geen massage meer?

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:17

Nee!!!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:42

Dit is 'm dan!

Afbeelding
Dekje en kappen van Harry's Horse :)
Kappen waren helaas bijna 2x zo duur als t dekje maar goed :')
Ben er zo blij mee :D
Uiteraard was alles lekker smerig nadat ik ermee gereden had dus heb ze eerst nog 10 minuten staan drogen en met babydoekjes schoon staan maken _O-

Andor ziet er ook echt goed uit vind ik, niet omdat ik op wil scheppen maar gewoon, ik kan echt genieten als ik hem zie <3

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:44

Hij ziet er idd erg goed uit!!! Leuk setje!!!

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:45

svb16 schreef:
Nu het zo' n lekker weer is wil ik ook wel weer in het nieuw met mn knol :') heb ook nog niet zo veel spullen voor hem.

Welke kleuren hebben jullie meestal bij je haf? Vind het nl best lastig welke kleur leuk is behalve altijd blauw.

Niels heeft deze week een weekje vakantie, ik heb het veel te druk met leren

Heb eigenlijk vanalles!

Blauw, licht roze, knal roze, rood/roze achtig, grijs, donkerblauw,zilver, knal blauw etc etc.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 15:51

svb16 schreef:
Nu het zo' n lekker weer is wil ik ook wel weer in het nieuw met mn knol :') heb ook nog niet zo veel spullen voor hem.

Welke kleuren hebben jullie meestal bij je haf? Vind het nl best lastig welke kleur leuk is behalve altijd blauw.

Niels heeft deze week een weekje vakantie, ik heb het veel te druk met leren

Ik heb:
Limegroen
Donkerblauw(met amerikaanse vlag aan één kant)
Zwart met lichtblauwe bies(zie foto hierboven)
Grijs met rode bies
Bruin met strepen(helaas vzh dekje, moet nog even kijken of ie onder t dressuur zadel past)
Wit
En voor de rest heb ik nog wel wat dekjes hier thuis liggen maar dat is ook allemaal vzh geloof ik. Moet ze eens meenemen en passen :P
Wat ik weet dat verder erg goed staat bij haffies: Rood, bruin, blauw(licht en donker), groen, roze, grijs etc :)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 16:47

Wat een leuk setje van Andor! Hij ziet er goed uit.
Jens rolt ook heel graag.
Angel is lekker verwend! :D

Mijn dekjes zijn:

-Lime groen
-rood
-donkerblauw
-lichtblauw
-wit
-paars
-Grijs/paars

We beginnen al in de buurt te komen van een nieuw topic! Zijn er mensen die het volgende topic willen maken? Ik zou t wel leuk vinden om te doen tegen die tijd, maar weet niet of er nog meer mensen zijn?