[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:34

blijvend letsel tot nu toe wel, hulp zou inderdaad gaan kijken wat er nog mogelijk is met evt. andere trainingen enzo.

Of Wahida echt nog 2 jaar in de opfok blijft weet ik zo net nog niet.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:40

Kan me voorstellen. Mag je haar in die opfok uit de groep halen? Bij veel opfokbedrijven kan dat nl niet. Ook niet zo gek, want dat zal best gevaarlijk zijn als ze in grote groepen staan. Maar dan kan je dus niks met ze doen!

Ik zie trouwens net dat donna nu in voorschoten staat: waar staat ze precies? Ankie heeft ook in voorschoten gestaan nl ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:45

Donna staat op stal Duivenvoorden.
Met Wahida mag ik niks doen, helaas, mag haar wel uit de kudde halen en achter het lijntje zetten, maar de andere blonde dame in de kudde wou mee en ging onder het lijntje door, dus heb precies vanmiddag een borstel over Wahida kunnen halen en daarna terug gezet en de andere blonde dame terug gedreven naar de kudde, want die liet zich niet pakken.
Mede ook daarom zou ik Wahida weer op stal willen hebben, wie weet komt die dag eerder dan gedacht.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:50

Duivenvoorden, weet wel welke stal het is maar heb er zelf niet gestaan. Bevalt het daar?

En snap dat je het liefst wat doet met wahida. Waar hangt je beslissing van af om haar wel of niet terug te halen?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:52

*ff snel onder de douche door gesprongen*

Kan me goed voorstellen dat je Ankie bij je wilt hebben.. en als je de mogelijkheid hebt zou ik het doen :)

Meen je!! ik wist helemaal niet dat je niks met je paard mocht doen in de opfok!.. dat is wel erg naar!! Ik zou dat niet kunnen/willen denk ik..

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 22:58

@Nathalie: inderdaad, ik ga er ook even goed over nadenken. Desnoods zoek ik een bijrijdster/verzorgster! Ankie is nu ook al vijf dus ze kan best wat meer bereden worden.
Over de opfok: tsja er zit ind in dat opzicht wel nadelen aan ja. Ik had het eerst ook in mijn hoofd gehaald om mijn veulen in de opfok te toen (terwijl ze gewoon swinters bij mn ouders kan staan). Ben toch wel blij dat ik dat niet gedaan heb! Zomers staat ze wel op het land dus kan er dan niks mee doen. Maar swinters staat ze bij mijn ouders en kan ik af en toe wat doen. Zo ga ik er van de winter maar vast een longeersingel aan hangen :Y) Ben toch wel blij dat ik dat kan doen! Anders haal je mss na drie jaar een compleet verwilderd paard uit de opfok :+ Dat kan ook wel, maar ik wil zelf toch wel graag een paard dat als driejarige al mak is ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:14

Hinke schreef:
Duivenvoorden, weet wel welke stal het is maar heb er zelf niet gestaan. Bevalt het daar?

En snap dat je het liefst wat doet met wahida. Waar hangt je beslissing van af om haar wel of niet terug te halen?

Bevalt niet zo. En de beslissing hangt af, of we een landje kunnen bemachtigen voor het hele jaar door met schuilstal voor veel minder geld dan de huidige stalling voor 1 paard per maand.
We zijn druk bezig met de onderhandelingen enzo. Zodra we groen licht krijgen, zeg ik stalling voor Wahida op en dan zou ze per oktober weer herenigt worden met Donna en Rinske het paard van me vriendin.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:18

Nathalie83 schreef:
Meen je!! ik wist helemaal niet dat je niks met je paard mocht doen in de opfok!.. dat is wel erg naar!! Ik zou dat niet kunnen/willen denk ik..

Daar heb ik me ook erg op verkeken, maar ben wel blij dat ze meer sociaal geworden is, nu ze in de kudde staat. maar zou blij zijn als weer "thuis" is.

Hinke schreef:
Vakantie :D en daarna alleen nog maar stage *\o/* Gaat ook wel druk worden, maar zit er wel weer over na te denken om ankie dan wel terug te halen aangezien ik wel wat (best veel) betaald krijg voor de stage. Ben alweer zwaar aan het dubben! Vind het gewoon zonde als ankie straks nog een heel jaar bij mn ouders staat te niksen. Vind het zo lastig!

Kan ik me heel goed voorstellen, waarom niet, heb je gelijk weer ontspanning en kan je wat stoom afblazen na je stage-dagen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:19

Lastig he een goede/leuke stal vinden, waar niet alleen jij met de mensen kan opschieten maar waar je paard het ook naar zn zin heeft (en die betaalbaar is) ;( Marktplaats afstruinen wil ook nog wel helpen, en gewoon bij stallen langs gaan werkt ook. Maar je hebt dus al iets op het oog?

Ik heb me opgegeven voor een puzzeltocht in september met ankie:
http://www.youtube.com/watch?v=ZY7WpzkaVw4
Ziet er toch wel erg spannend uit met dat lint,die waterbak en al dat muziek :) Maar ik sta pas 8ste op de wachtlijst dus maar ff kijken of het doorgaat

Ik ga naar bed! :Z

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:21

lijkt me erg gaaf om mee te doen, hinke, ga duimen dat je mee kan doen.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:32

Is ook supercool, daarom zit het ook altijd zo snel vol! Heb jaren geleden wel eens mee gedaan maar dat was niet met Ankie. Met ankie zal het wel behoorlijk spannend zijn, omdat ze zoiets nog nooit gedaan heeft. Maar dat is juist nog een reden om mee te doen ;) Maar goed, ik moet eerst maar hopen dat er 8 van de paarden van mijn voorgangers kreupel worden/niet meer willen :D
Nu ga ik echt slapen, welterusten!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:39

Lijkt me idd erg leuk om te doen!! Misschien alvast oefenen met lint en water thuis :) dan is dat daar misschien niet eng meer..
Ik vind alleen die meid op die fries van je filmje helemaal niet leuk :o loopt te schoppen van hier tot tokio! en ook nog met d'r handen lopen slaan! haalt voor mij beetje beeld bij het idee van zo'n tocht weg.. Sorry..

*edit*
Ik ga ook maar eens naar bed.. aangezien ik morgen vroege heb, had ik er eigenlijk al lang meote liggen :+

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 23:46

Zo zie ik mezelf ankie ook nog niet door het water duwen hoor... Werkt bij ankie trouwens ook niet:) Maar weet niet of je wel eens bij bijv een cross bent geweest? Daar is het nog veel erger! Mensen die met sporen en zwepen lopen te prikken en slaan en schreeuwen. Niet mijn stijl, maar goed dat is wel de normale gang van zaken bij de gemiddelde waterbak. Maar goed, hoe anderen hun paard rijden, daar trek ik me dan weer niks van aan bij een tocht :)
Ankie kan al vast aan water wennen als we op vakantie zijn! Voor lint is ze niet bang, maar de combinatie muziek, wapperende vlaggen, andere paarden en groot kasteel kan mss wel wat op haar zenuwen gaan werken :D

Ok, nu ga ik écht naar bed!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:16

ik heb zelf aan crossen mee gedaan, dus weet wat je bedoelt, spoortje is niet erg als je maar weet hoe je er mee om moet gaan. Ik ga ook maar slapen.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 00:34

Hai hai allemaal,

Mijn naam is Miranda en ik ben 20 jaar jong (23ste deze maand 21 :D ).
Sinds 12-06'2010 heb ik een haflingermerrie van 8 jaar jong als verzorgpony,
dus leek het mij wel leuk om hier mee te komen kletsen :D
Haar naam is ZsaZsa (weet niet zeker of de naam goed geschreven is) en ze
meet ongeveer 1.35 dus niet zo heel erg groot. Wie haar ouders zijn weet ik zo niet,
dat zal ik dan ff aan dr eigenarresse moeten vragen, ze heeft iig wel papieren..
Ze is nog een beetje van het oude type maar heeft een mooi elegant hoofdje! :D
Ben er zaterdag nu voor het eerst geweest en zou vandaag heen gaan om een proefritje
te maken, alleen de eigenarresse is getroffen door buikgriep, dus ga nu woensdag heen!
Dan komen ook wel foto's denk ik hihih.

Groetjes Miranda :wave:

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:34

Nog 45 minuten & dan gaan we kijken voor een zadel voor de bolle. Hoop dat we nog tijd hebben om te kijken hoe het ligt. Moet om kwart voor twee naar stage dus:(.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:38

Welkom Miranda!

Jolanda; kan me voorstellen hoor dat het moeilijk is Wahida in de opfok, maar ze leert nu wel sociaal om te gaan met andere en kan nog even lekker spelen. Ze is ook wat meer van Donna afgeweest, scheelt misschien ook?

Gail; Hoe zit het nu met Nash? Die moest toch verhuizen?

Hinke; Leuk zo'n puzzelrit, jammer dat de inschrijving zo snel vol zit zeg!

Ik ben weer aan het werk, laatste dingen voor de proefwerkweek voorbereiden!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:51

Klopt, Nash moest verhuizen. Dat is ook gebeurt. We hebben hem voetje voor voetje in de traier gezet :+ maar dat ging heeeel erg rustig, geen gespring of gestijger of gebok. Had ik ook eigenlijk niet anders verwacht van hem.
Onderweg op de trailer was hij ook heel erg rustig. Een keer schrok hij heel erg van een auto die langs reed op de snelweg. Maar hij stond nog gewoon netjes op zijn plekkie toen we de trailer open maakte.

Hij staat nu samen met zijn halfbroertje Notorious. Nash is echt GROOOOOOOT in vergelijking met Notti. Is wel grappig. Het zijn ook heel verschillende soorte paardjes. Nash is veel groter robuuster en minder 'arabiesch' als Notti. En als ik heel eerlijk ben vind ik Nash ook veel mooier lopen, veel soepeler en heeeeel erg trots! Echt gaaf. Hij staat nu ook samen met een 2 jarig arabiertje van Anthal. Die wou Nash constand bereiden, maar dat pikje hij natuurlijk niet :+ Die de arabier heeft een flinke klap gekregen. En komt binnenkort ook een paint hengst bij te staan van 2. Dat scheind een heel dominant ding te zijn. Maar dat is juist erg goed voor Nash. Ik ben dus benieuwd hoe dat zal gaan.
Verder ging het erg goed tussen de hengsten.

Mijn vader heeft uiteraard foto's gemaakt, maar het duurd even voordat ik die heb (heb ze ook nog niet van mijn haflingerwedstrijd) hij is erg druk met zijn werk. Maar het gaat vast helemaal goed komen ;)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 09:19

Super dat de verhuizing van nash goed is gegaan :D
Hij zal het er prima naar zn zin hebben met al die jonge dingen!

SusaSuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:00

Wat fijn dat de verhuizing van Nash goed is gegaan! :D

Heb een boel bijgelezen maar niet echt veel voor mij om te reageren.. Opfok heb ik geen ervaring mee..

Hinke, puzzeltocht wat leuk zeg! Zal voor je duimen dat er 9 mensen uitvallen zodat jij mee kunt doen :P

Ik vanmorgen vroeg wakker, dacht ga ik Katja vast doen ben ik vanaaf een keer op tijd thuis. (moet om 1 uur werken) Toen bedacht ik dat ze nu lekker in de wei staat en laat ik haar daar maar lekker van genieten en ga ik toch vanavond. Dus maar ff in huis bezig, wasjes draaien, opruimen ed. Moet ook gebeuren :(
Hier nog mensen die komend weekend naar Vragender gaan?

Wel een gaaf filmpje gezien, ben erg benieuwd naar de rest, maar je hebt nog even de tijd voor het nieuwe topic ;)

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:28

fijn dat alles goed ging met de verhuizing

en Welkom Miranda

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:56

WE zijn thuis gekomen met een bruin dresuur zadel, bruin hoofdstel, bruin lerenhalster + touw, twee rijbroeken en een dekje. We maken dalijk van alles bij elkaar wel een foto en plaatsen die. Dit is het breedste zadel wat ze heeft (extra extra breeD) dus als deze niet past hebben we alleen nog als keuze de wintec xxl. Morgen gaan we passen heb zo stage dus.

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:58

Hey meiden..

Niet bijgelezen..
maar ben wel een woowie super ervaring rijker!!
Western rijden is hip :P Soms best snel/eng maargoed.. :=

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:28

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:28

Gothic_TeZZy schreef:
Hey meiden..

Niet bijgelezen..
maar ben wel een woowie super ervaring rijker!!
Western rijden is hip :P Soms best snel/eng maargoed.. :=

haha lijkt mij ook leuk:P