[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:27

Haha same here, geen school/stage meer en ik heb nu zo'n 15-20 uur per week, maar ga voor nog meer vragen zodat ik lekker door kan sparen en een eigen zadel en zadelkast kan kopen. Dat geld heb ik op zich wel, maar dat is nu mijn spaargeld voor als er wat gebeurt met Andor. Dus dat wil ik niet uitgeven.
En ze zeggen altijd: de eerste 3 maanden zijn het zwaarst, nou die 3 maanden heb ik nu achter de rug. Wat gaat dat snel hey.. 6 november heb ik hem gekocht en we zijn nou al bijna 4 maanden verder.. Jeetje.. <3
Hoefsmid moet wel deze maand ook nog komen, al is dat wel de laatste keer voordat er weer ijzers onder komen denk ik.

Polkiej_x

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:30

Denk ik ook.... zomer is op komst :D hoop ik

ik ga ff fotos uppen haha :)

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:33

Heb vandaag met een vriendin en de paardjes gewandeld. Eerst moest ze niets van Jelle hebben, we moesten oppassen dat hij geen klappen ontving.. maar vandaag was het liefde van beide kanten.
(lees: zij was pers en Jelle kroop er bijna bovenop :') )

Hierbij een foto van het kersverse koppeltje <3
Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:34

Hier gaan ze hopelijk over een maand, anderhalve maand de wei op, dus ja dan is het bijna zomer *\o/*
En als hij de wei op gaat gaan ze ijzers er ook onder want dan ga ik meer buitenrijden enz, dus dan heb ik die wel nodig. Van 1x in de week slijten zn hoeven niet maar van 3 keer per week bijv. wel xd

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:36

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

haha oke, dat waren ze weer :o

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:36

Noa het is trouwens wel een leuk beestje om te zien! Maar dat geen-rem-verhaal komt me bekend voor.. eng he :n
Fijn dat je nog eens mag, maar dan op een lieve poown

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:37

Leuke foto's hierboven!
Word jaloers van die manen :~

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:39

SuperAssie schreef:
Hier gaan ze hopelijk over een maand, anderhalve maand de wei op, dus ja dan is het bijna zomer *\o/*
En als hij de wei op gaat gaan ze ijzers er ook onder want dan ga ik meer buitenrijden enz, dus dan heb ik die wel nodig. Van 1x in de week slijten zn hoeven niet maar van 3 keer per week bijv. wel xd

Herken het...doordat de bak slechter is/was, ben ik veel na buiten gegaan, wandelen & sinds afgelopen week ook onder het zadel. :D
en idd dan slijten de hoeven heel erg snel, morgen eens overleggen met de hoefsmid of dit normaal gesleten is na 8 weken ja of nee..
want liever geen ijzers als dat niet nodig is *\o/*

Morgen komt de fysio ook, dus moet mijn trainingsschema afwachten denk ik :j

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:41

oepsieeee sorry noa! ik vergeet volgens mij helemaal te reageren op je verhaal over je buiten rit op die leuke bonte powney!
wat een super service dat je nog een keertje gratis mag, gelukkig had je genoeg ervaring om alles uit te zitten en dat paard toch de baas kon! een ander iemand had er bij de eerste beste keer al afgelegen denk ik!!! dus heel knap! ik hoop dat je woensdag lekker kunt gaan genieten!!! veel plezier alvast :D

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:42

stvieee schreef:
Leuke foto's hierboven!

Bedoel je angels manen? :o

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:44

Polkiej_x schreef:
SuperAssie schreef:

Herken het...doordat de bak slechter is/was, ben ik veel na buiten gegaan, wandelen & sinds afgelopen week ook onder het zadel. :D
en idd dan slijten de hoeven heel erg snel, morgen eens overleggen met de hoefsmid of dit normaal gesleten is na 8 weken ja of nee..
want liever geen ijzers als dat niet nodig is *\o/*

Morgen komt de fysio ook, dus moet mijn trainingsschema afwachten denk ik :j

Andor's hoeven zijn niet de beste helaas, bij de vorige smid lagen de ijzers er meestal na 4 a 5 weken onderuit. Nu wil ik graag een andere smid proberen(die dan ook wel 25 euro duurder is rondom) en kijken of het aan de ijzers/smid lag. Zo niet, dan toch die andere maar weer xd
En aangezien de bodem hier buiten niet geweldig is(veel weg/grind enz) is het makkelijker als hij dan
's zomers op ijzers komt. In de winter rij ik normaal niet zo veel buiten, nu met die exteem zachte winter(hier is het nog geen -5 geweest en geen vlokje sneeuw gezien) ben ik wel erg veel buiten geweest maar valt het nog mee qua hoeven. Zijn niet extreem gebrokkeld of gesleten tot nu toe.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:47

Polkiej_x schreef:
stvieee schreef:
Leuke foto's hierboven!

Bedoel je angels manen? :o

:j ruil graag met je. Haha
Jelle heeft helaas zomereczeem.. super jammer

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:49

Ja angels hoeven brokkelen nu wel wat hoor, maar die staat ook in de modder op de wei...
hier ook niet slecht geweest, en ook geen sneeuw in brabant :)
voor mij hoeft dat ook niet meer te komen!!!!
ik wandel met angel vaak over de weg blokje om of over de weg en deel bos, bos is op 700 meter dus valt mee. weg ernaar toe heeft niet echt mooie bermen om in te lopen dusja....

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:50

Noa; wel erg leuke pony die bonte! Jammer dat hij alleen zo deed! Beetje raar ook dat ze zo'n pony aan jou geven!

Stevie; Fijn he, dat werken! Kan je lekker sparen! :j Toen ik nog thuis woonde, spaarde ik elke maand 1000 euro. Nu ik samen woon spaar ik zo'n 500/600 euro per maand.
Moet ook wel, hoop binnenkort toch wel een keer te trouwen en over een tijdje gaan wij toch mijn vriend zijn ouderlijk huis kopen. Geen idee wat voor hypotheek we krijgen, maar als ik toch een aardige spaarrekening heb, scheelt het toch wel wat! :D

Ilona; Mooooii! Wat een knappert is ze toch!! <3

Ben wel een beetje zenuwachtig voor morgen := Ben zo benieuwd hoe Jolina reageert op de manege! Haha

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:51

stvieee schreef:
:j ruil graag met je. Haha
Jelle heeft helaas zomereczeem.. super jammer

Oh wat erg... Angel heeft vorige winter ook echt haar manen kapot geschuurd in stal _/-\o_
moet zeggen ze zijn nu aardig terug op lengte aan het komen! door het goede weer blijven ze ook hard groeien!! zelf bij haar schoft had ze in september stekels, nu wel 15 cm manen alweer...

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:53

_Sanne schreef:
Noa; wel erg leuke pony die bonte! Jammer dat hij alleen zo deed! Beetje raar ook dat ze zo'n pony aan jou geven!

Stevie; Fijn he, dat werken! Kan je lekker sparen! :j Toen ik nog thuis woonde, spaarde ik elke maand 1000 euro. Nu ik samen woon spaar ik zo'n 500/600 euro per maand.
Moet ook wel, hoop binnenkort toch wel een keer te trouwen en over een tijdje gaan wij toch mijn vriend zijn ouderlijk huis kopen. Geen idee wat voor hypotheek we krijgen, maar als ik toch een aardige spaarrekening heb, scheelt het toch wel wat! :D

Ben wel een beetje zenuwachtig voor morgen := Ben zo benieuwd hoe Jolina reageert op de manege! Haha

Klinkt echt super leuk sanne!!!
Maar zoveel sparen?? hoe krijg je dat voor elkaar? heb je zon goeie baan?
ik ben aan angel al zon 300 euro per maand wel kwijt vaak incl lessen enzo!
& dan komt auto er nog bij + de benzine!
Ahh snap dat je zenuwachtig bent! maar komt goed toch? :D
Laatst bijgewerkt door Polkiej_x op 24-02-14 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:55

Potverdikke Sanne, wat maak jij mooie foto's!! Heb eventjes je profiel + website bekeken :o

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:58

Wauw, Ik spaar deze maand wel een hele 50 tot 100 euro :')
Maargoed, dat is al beter als de afgelopen 4 maanden waar ik telkens wat van de spaarrekening moest snoepen om rond te komen..

Ik les nu ook tijdelijk niet omdat ik zo weinig kan sparen, maar we komen dr wel weer :)

Andor heeft ook niet zoveel manen, en die heeft geneens exceem :')
Soms vind ik mezelf(en hem haha) toch wel zielig hoor xd

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:04

Ook met jullie ruilen we graag van pruik. Haha
Zal eens een foto zoeken van Jelle zn huidige "manen"

_Sanne

Kwam er vandaag achter dat Peter Jan Rens in mijn dorp woont (ja, waar ik 23 jaar heb gewoond dan..)

_Sanne

stvieee schreef:
Potverdikke Sanne, wat maak jij mooie foto's!! Heb eventjes je profiel + website bekeken :o

Dankje :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:05

_Sanne schreef:
Kwam er vandaag achter dat Peter Jan Rens in mijn dorp woont (ja, waar ik 23 jaar heb gewoond dan..)

Wie..? :o

Nordsvensk

Ik kan er alleen maar van dromen om zo ruim te zitten... Arme student :')

Leuk koppel met jelle!
Leuke foto's van Angel <3

_Sanne

Polkiej_x schreef:
_Sanne schreef:

Klinkt echt super leuk sanne!!!
Maar zoveel sparen?? hoe krijg je dat voor elkaar? heb je zon goeie baan?
ik ben aan angel al zon 300 euro per maand wel kwijt vaak incl lessen enzo!
& dan komt auto er nog bij + de benzine!
Ahh snap dat je zenuwachtig bent! maar komt goed toch? :D

Jawel komt goed :D Weer een ervaring rijker he haha.

Ik ben filiaalmanager en ben 25 dus dat scheelt al veel he ;) Zit niet meer aan het minimum loon

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:06

SuperAssie schreef:
_Sanne schreef:

Wie..? :o

Peter Jan Rens!! Meneer kaktus! Haha
En van "vroeger" de show Geef nooit op!
http://www.youtube.com/watch?v=DF24aANumas