Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

normann_love

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:43

nog even een vraagje, het komt bij mij soms nog wel eens voor dat ik een dagje niks met mn paarden heb gedaan door tijd tekort of slecht weer. moet je dan ook wat neerzetten of niet? :)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:44

Je moet helemaal niets :) Behalve het een beetje gezellig houden en met respect met elkaar omgaan...
Edit: en als je een dagboekverhaaltje plaatst, steeds jouw naam en die van je paard erboven bv.

Lore en Formera

Gisterenavond niet bij Formera geweest, ben nl. de banken aan het aflopen voor een lening! Vanavond ga ik wel proberen gaan, stalletje uitmesten en eens longeren of even rijden als het niet regent. morgen alweer naar de bank, zucht :)

Voila, daarmee heb ik 2in1, mijn verhaal gedaan en jouw uitleg gegeven!
Laatst bijgewerkt door Ympi op 18-12-12 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:46

oke dankje :D

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 18:58

Sharon en lou

Vandaag lekker geknuffeld, morgen wet eens rijden, vrijdag komt de zadel fitter eert dus hopelijk weer wat vooruitgang.
Wilde niet aan winterstop doen maar het begint er hoe langer hoe met op te lijken # zucht#

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:00

@Lore: Je maakt me wel een beetje nieuwsgierig met je geheimzinnigheid ;-). Ik hoop dat het iets erg leuks is voor je!
En op jacht naar een lening, succes!! Leuk rondje heb je gelopen met Formera.
Bedankt voor je lieve reactie. Ga straks even je jaaroverzicht bekijken.
@Sandrina: Wat stoer van je! Ik hoop dat het weer een beetje mee zit en je een lekker ritje kunt maken zondag!
@Annemarie: Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie zo lekker aan het werk zijn. Heb je een doel of streven waar je naar toe wil werken?
@Kim: Hier ook regen en somber weer, jammer hè?! Veel plezier bij aquazumba, hoop dat je schouder morgen beter is. Hihi kan me voorstellen dat Nelleke het helemaal niet zo erg vind even niets te moeten.
@Marylize: Welkom!

Sabrina en Harry
Vanmiddag even heen geweest. Heb hem even uit het land gehaald. Klein rondje gewandeld. Harry was erg nat en vies, niet ideaal om te gaan rijden.
Heb hem even ingefluisterd dat hij zaterdag gaat verhuizen.
Mijn verhuisplan, voor zo ver mogelijk en nodig gemaakt. Zodat zaterdag alles zo rustig mogelijk verloopt voor beiden.
Nu eindelijk een avond geen verplichtingen, dus ik plof mooi op de bank!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:29

@_sab_ dankje :)

marylize en normann:

normann heeft een kleine blessure, dus heb ik al een poos niet gereden. het gaat nu al weer heel goed met hem. ik wil graag weer beginnen met hem weer op te pakken maar door weer omstandigheden en slechte bak gaat dat nu nog niet. over 2 weken gaat normann verhuizen dus wil ik hem weer op gaan pakken. het is ook erg vervelend omdat waar normann nu staat het een half uur reistijd is. dus heb ik daardoor ook niet heel veel tijd voor hem, dus dat is ook een reden om te verhuizen. gelukkig is het dan zelfs nog geeen 5 minuten fietsen is. dus zal ik weer veel meer tijd hebben. als we op zijn nieuwe plekje staan. :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:33

Sabrina, als je het goede doet van je paardje dan mag dat ook eens gezegd worden! Ik ben van de positieve dingen :) Hier ook rustig op de bank vanavond, ben heel moe! En lastig, arm vriendje!Is trouwens iets positief hoor, ik PB je even.

Jullie verhuis zal vast goed gaan!

Jodie ik heb je op FB toegevoegd, was het deze middag vergeten...

Moest er nog iemand via FB willen contact houden, via PB geef ik mijn naam dan wel door.

Marylize (wat een moeilijke naam trouwens!), jammer dat Normann geblesseerd is! En ook jij gaat verhuizen, vind je dat ook zo spannend? Jullie nieuwe plekje klinkt leuk!

Onze bak is dus nog steeds perfect berijdbaar, gelijk 's zomers, zal eens foto maken voor jullie!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:36

Marylize&Normann: welkom.
Ik doe moment helemaal niks met Knollie; weet er toch elke dag een stukje uit te persen _O-
Ik dacht dat ik een kusje kreeg van Fralla, maar het waren haar tandjes. Ze schrok van wat ze deed en trok gauw haar hoofd naar achteren. De dondersteen; ze weet het wel.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:38

_sab_ schreef:
@Lore: Je maakt me wel een beetje nieuwsgierig met je geheimzinnigheid ;-). Ik hoop dat het iets erg leuks is voor je!
En op jacht naar een lening, succes!! Leuk rondje heb je gelopen met Formera.
Bedankt voor je lieve reactie. Ga straks even je jaaroverzicht bekijken.
@Sandrina: Wat stoer van je! Ik hoop dat het weer een beetje mee zit en je een lekker ritje kunt maken zondag!
@Annemarie: Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie zo lekker aan het werk zijn. Heb je een doel of streven waar je naar toe wil werken?
@Kim: Hier ook regen en somber weer, jammer hè?! Veel plezier bij aquazumba, hoop dat je schouder morgen beter is. Hihi kan me voorstellen dat Nelleke het helemaal niet zo erg vind even niets te moeten.
@Marylize: Welkom!

Sabrina en Harry
Vanmiddag even heen geweest. Heb hem even uit het land gehaald. Klein rondje gewandeld. Harry was erg nat en vies, niet ideaal om te gaan rijden.
Heb hem even ingefluisterd dat hij zaterdag gaat verhuizen.
Mijn verhuisplan, voor zo ver mogelijk en nodig gemaakt. Zodat zaterdag alles zo rustig mogelijk verloopt voor beiden.
Nu eindelijk een avond geen verplichtingen, dus ik plof mooi op de bank!

Haha, oeps, nu weet iedereen het wel, bedankt voor het berichtje Sabrina!
Laatst bijgewerkt door Ympi op 18-12-12 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:44

@ympi ja hé veel mensen hebben er moeite mee. ja gelukkig is het al vele beter. ik denk dat ik al snel hem weer op kan pakken :) ja gelukkig ga ik verhuizen want het was er erg onhandig allemaal waar ik sta ( geen elektriciteit, geen waterkraan, verre afstand enz.) dus behoorlijk veel redenen om te verhuizen. ik vind het idd erg spannend om te verhuizen met mijn paarden, vooral omdat het de eerste keer is dat we verhuizen.

@sandrina dankje :)

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 19:56

@Marylize: Spannend, jullie verhuizen dus ook binnenkort! Hoop verhuizingen, Harry en ik, Angel en Maureen. Hoop voor ons allen op een soepele verhuizing en veel plezier op de nieuwe plekjes!
Hoop dat Normann ook snel weer helemaal de oude is.
@Sandrina: Oei wat een dondersteentje kan Fralla toch zijn!
@Lore: Heerlijke die positiviteit! Ik hou der van!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:54

@_sab_ ja idd zijn er veel verhuizingen dan :) ja hoop dat ook heel erg, want het is natuurlijk maar de vraag of je het daar wel naar je zin zult hebben. en natuurlijk is het weer erg wennen voor de paardjes als ze weer op een nieuw plekje komen te staan! hoop het ook voor allemaal dat het goed verloopt.
ja gelukkig gaat het erg goed op dit moment met normann :)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:29

tuurlijk meiden, jullie mogen me toevoegen.
ik post op facebook regelmatig iets over Delano.
dus kunnen julllie zijn leventje toch eeen beetje bijhouden.

Ja met me heup zit ik al een tijd te klooien,, nu hopen op verbetering.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:12

Marylize en normann:

net terug van normann :) eerst even uitgemest want wat hadden ze er weer een bende van gemaakt :+ daarna normann heeerlijk gepoetst en geknuffeld :D en nog even gestapt met hem. daarna ze lekker gevoerd en weer naar huis gegaan, dus dat was het weer voor de paardjes vandaag :P

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:14

Sharon en lou

Vandaag best fijn gereden, zit te klooien met zadel, dus hoop dat vrijdag en hoop duidelijk wordt.
Weer een hoop geleerd van elkaar en genoten.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:44

Zo nu eerst even een dagboekverslag van Annemarie en Storm;

Inmiddels is het al aardig wat weken geleden dat ik uitgebreid heb gepost, maar echt bijzondere dingen zijn er niet gebeurt eigenlijk. Storm en ik zijn gewoon lekker aan het oefenen en ik moet zeggen dat het oefenen zijn vruchten begint af te werpen. Hij loopt echt prima op het moment. Ook bij mijn nieuwe verzorgster gaat het prima. Meisje is nog maar 13 maar rijdt lekker met hem weg. Heeft dressuurmatig nog veel te leren, maar daar is Storm erg geschikt voor. Verder vindt ze het heerlijk om lekker met hem te tutten en zijn staart uit de klit te borstelen en mijn kast op te ruimen :+ . Prima hoor, want die staart en kast zijn mijn ding niet haha.
Storm staat nu ook zonder ijzers. Heb het toch maar gegokt om het de wintermaanden zonder te proberen. Rij op het moment ook niet veel buiten dus dat moet volgens en de smid wel lukken. Dus nu mag het wel gaan sneeuwen, want de vorige lag hier alleen maar een laag prut die vervolgens voor allemaal plassen water zorgde.
De bouw op de nieuwe manege gaat als het weer mee zit binnenkort weer verder. Er komen nog eens 40 stallen bij, de binnenbak gaat gebouwd worden en 1 van de paddocks wordt overkapt. Mocht dan bijken dat het door de extra klanten te druk druk wordt in de bakken dan komt er nog een overkapte bak bij. Als de binnenbak staat enz, kan er waarschijnlijk ook KNHS gestart gaan worden dus wie weet vraag ik dan wel een startkaart aan. Ben natuurlijk niet voor niets zo hard aan trainen haha.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:19

@ ann: he leuk weer even wat te horen. zie dat je het druk genoeg hebt. en wat fijn dat het met je bijrijdster goed gaat.
@sharon en marylize: welkom en veel plezier hier zoals de meeste hier hoop ik.
@sabrina: succes zaterdag met je verhuizing. hoop dat het allemaal goed gaat.

kim en nelleke
heb eindelijk nelleke gisteren na drie weken weer eens wat beweging gegeven. heb haar even aan de longe gehad. ze deed het erg netjes, maar had wel een beetje de kolder in de kop. steeds weer even met haar hoofd slaan uit gekheid. na 10 min. was dit bijna over. heb haar van te voren eens flink geborsteld en stuk van de staart geknipt. ze zag eruit als een varken. dik de droge modder op haar rug. staart was wat aan de lange kant. na het longeren lekker de stal in en wij weer naar huis.
ben bij de aquazumba banene gaan zwemmen en dat heeft mijn schouders heeel goed gedaan. heb er nog amper last van. vanmiddag doen we niets, want die muts van ons komt na school naar hius omdat opa en oma kerstborrel hebben. hopelijk zondag wel een klein ritje.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 15:22

@kim dankje :)

marylize en normann:

vandaag helaas te weinig tijd voor om wat te gaan doen met normann, dus heb ik maar snel even uitgemest, gelukkig hadden ze het vandaag wat schoner gehouden!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:08

Even snel zonder op de rest te reageren, dat doe ik wel als ik tijd het trouwens :)

Lore en Formera
Vandaag had ik een namiddagje verlof, ben met collega's gaan eten en tegen half 4 was ik bij Formera. Ik heb haar gelongeerd vandaag, ging goed had ik de indruk, waren wel nat en koud want het regende en het is brrr buiten!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 16:45

marylize en normann:

vandaag alleen weer uitgemest en gevoerd natuurlijk maar voor derest niks met paardjes gedaan. ik ben het van plan weer op te gaan pakken als we op ons nieuwe plekje staan :) dus ja heb nu vanaf vanmiddag heerlijk vakantie, dus ja in de tweede week van de vakantie gaan we dan eindlijk verhuizen :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 19:45

Annemarie en Storm

Gisteren zat ik echt in twijfel om te gaan rijden. Voelde me moe en het was natuurlijk vreselijk vies weer en koud. Stalgenootje van me had privéles dus hebben we samen besloten om die les met zijn 2en te rijden. Moet zeggen dat hij lekker liep vooral omdat ik zelf 3 dagen niet had gereden. Veel overgangen gereden waarbij hij ontspannen en laag moest blijven. Vindt Storm moeilijk maar ik ook. Wil dan net alles even te mooi doen waardoor ik juist net te veel spanning heb waardoor hij er juist weer uit komt. Uiteindelijk een paar heerlijk draf/galop/draf overgangen gereden waarbij erg netjes bleef. Maandag weer eens een groepsles mee rijden en dan dinsdag weer een privélesje. Ben goed bezig haha.
Storm had gisteren ook nog een neem stalgenootjes in maling actie (mijn eigen schuld). Na het rijden had ik hem zijn zweetdeken om gedaan en muesli gegeven en ben ik zelf in de kantine een patatje gaan eten. Had ik dus blijkbaar zijn staldeur niet goed dicht gedaan. Tja moet je bij Storm niet doen want dan gaat ie op pad. Kwam ik terug om dekens te wisselen zegt stalgenootje 'je paard was ontsnapt'. Was ie dus in een stal gaan staan aan de overkant. Die stal is van zijn oom die aan het rijden was. Ze lijken behoorlijk veel op elkaar. Hij stond dus prinsheerlijk in die stal naar buiten naar de les te kijken en niemand had wat door, want iedereen dacht dat het Sam was haha. Moest echt lachen toen ik het hoorde. Echt typisch Storm

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 20:05

@faringo wat leuk dat het zo goed gaat met jou en je paardje :) whaha zou ook typisch iets voor mijn shetlander zijn.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 21:09

Haha leuke storm! Hier ok vaak paard op de gang

Sharon en lou,

Vandaag zadel fitter geweest, alles eet op orde een nieuwe bom erin, wet wat lucht erbij
dus we kunnen weer flink aan de slag haha.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 14:18

@ann: wat een streek van storm. wel leuk toch.
@marilyze: de stallen uitmesten heb ik donderdag gedaan. het is een grote bagger bij ons in de wei. daarom maar even de rotzooi uit de stal voor de stal neer gekiept. ook dat vanuit de inloopstal. dan kunnen we weer zonder blubber lopen.
@sharon : fijn dat je zadel weer in orde is. wel niet die bom erin zetten :D . dan gaat de lucht erweer uit.

gisteren zoals ik al zei heb ik ook de stallen gedaan. maar van een schone haflinger is niet meer te spreken. men wat is die smerig. ook de shetten zien er niet uit. zoals het er nu uit ziet gaat het morgen ook niks worden met rijden. ze melden 90% kans op regen. dus dan maar hopen na de kerst.
zo ga mijn lieslaarzen maar eens aan doen en weer baggeren in de wei. kan bijna gaan rijden met zwemvliezen.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 15:58

@kinel okee, ja bij ons is het ook een mega bagger! echt niet meer leuk gewoon, maar ja daar komt over 2 weken hopelijk verandering in :)

marylize en normann:
net terug van de paarden, het was heel slecht weer dus kon helemaal niks met ze doen dus maar uitgemest en wat was normann toch weer slim (uhum) gaat normann met 1 been in de kruiwagen staan en gooit hij zo die volle kruiwagen om haha kon ik weer opnieuw beginnen :+