Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:12

Zazalover:
Dankje, We zijn onderling B gestart.

Rijden geen officiele wedstrijden, maar 1x per jaar wel de onderlinge wedstrijd bij ons op stal (wel met officiele Jury)
Ga met hem denk ik ook niet meer officieel starten.

Met zijn vorige verzorgster heeft hij vroeger wel wedstrijden gereden, maar hun reden toen bijna nooit winst en zijn in de B dan ook gestopt.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:33

Lore en Formera

Hoihoi!

Vandaag weer gaan rijden. Gaat alsmaar beter (heb haar nu 8 dagen) en heb ondertussen ook fotootjes om te delen.

Foto's zijn van de eerste keer dat ik er thuis mee reed (had er bij haar vorige baasje wel al even mee gereden, maar dat is toch heel anders) dus is zeker niet super, moest haar nog leren kennen.

Een drafje...
Afbeelding
Of zeg maar een draf, want de eerste dagen ging ze lekker snel, nu ik ze beter ken en vooral meer vertrouw loopt ze veel meer ontspannen :D

En een galopje...
Afbeelding

Daarna hebben zowel mijn mama als papa er nog even opgezeten en met mij erbij rondgestapt, daarvan geen foto's online :P

Doorheen de week ging het dus alsmaar beter en vandaag heeft ons mama er zelfs even mee gedraafd! Wat een brave poowny <3

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 20:11

@Lore: hey dat ziet er goed uit en heel ontspannen, je hebt een mooie haf met een mooi gewicht, probeer haar zo te houden.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:21

@ Sjemira: Bedankt, ze krijgt echt bijna geen eten, voel me altijd schuldig maar ja, is voor haar eigen bestwil denk ik dan :oo
Bij ons thuis is echt iedereen eraan verkocht, 't is echt een superlief en trouw paardje! <3

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 00:34

Marga & Azkaban:
===========
Zondag ben ik niet naar stal geweest, voelde me niet goed. Vandaag wel naar stal en ja Azkaban was heel blij om mij te zien en ik vond echt dat ie een klein beetje aan gekomen is, hij had niet meer zo'n opgetrokken buik. Wat erg leuk was toen ik hem in de bak los liet ging hij keihard galoperen en showend draven en briezen, hij had het erg naar zijn zin en was lekker fris, ik hoefde maar een schrikbeweging te maken en meneer was al weg. Heerlijk is dat om te zien. We hebben ook heerlijk gepoetst lekker buiten in het zonnetje. Al met al een toppie middagje met Azzie.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:45

Julie en Soc:

ik ben een weekendje weg geweest, dus een vriendin van me heeft voor Soc gezorgd. Gister weer naar hem toegeweest en lekker gewandeld. Daarna gepoetst en gekroelt... Had em toch wel gemist!

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:18

op dit moment is het wandelen met maxi en haar laten uitziekken.
hoop dat ik snel weer wat met haar kan gaan doen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:29

Ik ga ook weer proberen mee te posten hier :)

Vandaag nog niet geweest dus dat komt vanavond pas.

Gister 29-11-2011.
Marlissa en Pé Pé.
------------------------
Zondag niet naar Peep geweest druk geweest met werk, verjaardag en vervolgens een dood zieke hond.
Maar ach ze staat dag en nacht buiten heel het jaar door dus hoef me geen zorgen te maken.
Gister avond naar peep geweest en was de bedoeling om te gaan longeren. Hadden haar weer opgepakt en ze liep onwijs lekker, niet meer gevoelig. Ze staat nu in een hit actief stal, heel ht jaar door buiten en ze loopt dus veel meer en haar hoeven slijten sneller. Maar helaas al vrij snel zag ik dat ze echt niet lekker liep, ondanks dat kon ze nog wel een vriendje weg jagen bij het biksstation :P Ze maakt haar pas niet af, zet haar achter hoeven dus niet goed genoeg neer. Lijkt alsof ze op haar tenen loopt en ze zwikten door beide achter kogels heen met stappen. Vanavond weer kijken hoe het met haar gaat. Dus alleen maar even gepoetst en geknuffeld en weer terug egzet.
-----------------------------------

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 23:25

Marga & Azkaban:
============
heeeeeeeeeeeeeeee heeeeeeeeeeee eindelijk weer op Azzie gezeten na weken. eerst gelongeerd, gestapt en een heel klein drafje gedaan. Voelde goed, wel onwennig. Daarna lekker zijn staart gewassen.

En ja hij is heerlijk aan t aankomen, gelukkig hij ziet er nu goed uit.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:18

gelukkig dat ie er weer goed uitziet marga!!!

vandaag eigenlijk les, maar mn ouders moeten naar school dus geen vervoer en het weer werkt ook niet mee!

zaterdag heb ik de 2e selectie!!!!!!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:58

Harmanda en Heidi

Dinsdag Heidi aan haar halster gelongeerd. Heb haar uitgelachen. Ze doet bijna nooit gek maar nou een paar x haar hoofd tussen haar benen en achteruit trappen. Aantal keren weg spurten. Erg leuk.

Woensdag gereden
Eerst weer het boefje uithangen. Op een duur merkte ik van mezelf dat ik te gefrustreerd werd. Even een poosje gestapt en tot rust komen. Daarna nog ff flink gewerkt toen ging het wel lekker. Nog wel erg schikkerig. Lag dus merendeel aan mezelf.

Morgen hoefsmid even bellen hoeven worden nu echt te lang. Ze begint ook te struikelen.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:19

Hallo allemaal is weer een tijdje geleden mijn laatste post.
--

Jodie en Delano

gaat super met hem.
we zijn lekker aan het trainen samen.

veder niet zo veel te vertellen.

Wel is mijn vraag:
Heeft hier iemand de 3 in 1 peesbeschermer voor zijn haflinger.
Zoja, bevalt het?

:D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:52

mandje schreef:
Harmanda en Heidi

Dinsdag Heidi aan haar halster gelongeerd. Heb haar uitgelachen. Ze doet bijna nooit gek maar nou een paar x haar hoofd tussen haar benen en achteruit trappen. Aantal keren weg spurten. Erg leuk.

Woensdag gereden
Eerst weer het boefje uithangen. Op een duur merkte ik van mezelf dat ik te gefrustreerd werd. Even een poosje gestapt en tot rust komen. Daarna nog ff flink gewerkt toen ging het wel lekker. Nog wel erg schikkerig. Lag dus merendeel aan mezelf.

Morgen hoefsmid even bellen hoeven worden nu echt te lang. Ze begint ook te struikelen.

Je mag wel wat aan mijn haffie geven :+
Die zijn te kort.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 17:55

Marlissa en Pé Pé

Peepsie lekker uit de kudde gehaald en wezen poetsen. Manen uit de vlechten gehaald en lekker los laten hangen. Ook nog een kwartiertje gelongeerd, wat ze super goed deed. Op zachte ondergrond loopt ze goed alleen op het harde niet. Haar hoeven slijten onwijs snel(hit actief stal) en zijn nog niet gewend om sneller te groeien.
Longe
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DDT38BKU.jpg

Hoefjes
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PLTENM6M.jpg

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:28

Zo ben ik weer :-)

Met Storm gaat alles prima. Niet veel bijzonders te melden eigenlijk. Geen nieuws is goed nieuws haha. Ben net even leuk bezig geweest. Dus voor de geinteresseerden:
[EJL-ITP] Heerlijk jaar met Storm

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:51

Marga en Azkaban:
=============
Vandaag heeft mijn lesgeefster Azkaban voor mij gereden en heb ik de laatste 10 min. nog gereden, we zijn weer aan het opbouwen. Azzie was in het begin heel schrikachtig en ging er nog ff van tussen met mijn lesgeefster en alleen omdat ik mijn camera uit de auto pakte en de deur dicht deed, vreemde vogel af en toe die azzie.

Hieronder een filmpje van Azzie en mij van vandaag tijdens de les.

http://youtu.be/yrGQ_aVcL7Y

Ben benieuwd wat jullie vinden, azzie is weer lekker op gewicht.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:56

@ Annemarie:

Deze is het geworden van Azkaban in het groot, maar dan ook nog in zwart / wit.

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:57

Heel mooi Marga!!

Die van mij gaat aan de muur in mijn slaapkamer komen, die is nog kaal.

Azzie ziet er goed uit. Jullie doen het netjes hoor.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 13:06

gaaf zeg, zo die foto!
ik heb dr ook een op mn kamer int groot
nu omkleden en dan zometeen selectie!!!! brr spannend
laat jullie vanaaf weten wat we gedaan hebben!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 14:21

Zazalover schreef:
gaaf zeg, zo die foto!
ik heb dr ook een op mn kamer int groot
nu omkleden en dan zometeen selectie!!!! brr spannend
laat jullie vanaaf weten wat we gedaan hebben!

Heel veel succes vandaag.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:10

dankje marga!!!

ben weer terug
ging veel beter dan de 1e selectie maar vond t nog niet geweldig gaan
ze was wat gespannen en sterk maar toch beloond met 184 punten en aardig wat 7ens

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:12

Wat fijn dat het veel beter ging, en veel oefenen en ervaring op doen dan komen jullie er wel.

Peeps en Marlissa

Het idee was om te longeren met pessoa maar de longeerbak was net bezet en geen zin om te wachten in dat rot weer. En gezien peepsie toch dag en nacht buiten loopt is een dagje niet longeren ook geen ramp. Lekker getut en gepoetst en haar manen weer in vlechten gedaan en toen mocht ze de kudde weer in. :)
Afbeelding

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:15

ja, ervaring op doen is het hem vooral, ze gedraagt zich op ander terein vaak zo anders, want thuis (gaat heel arrogant klinken dit :o ) loopt ze echt vaak de sterren van de hemel, dan zit ik er zo trots op
maar zal wel een combinatie zijn, andere omgeving, veel te zien en ik ben natuurlijk ook niet helemaal rustig, heb altijd wel iets zenuwen, gelukkig nooit zo heel erg

peeps heeft t dr goed of niet?!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:31

Peeps heeft het reuze naar haar zin.
Alleen zijn haar hoeven niet gewend zoveel km's af te leggen(zo'n 10 km per dag) en op het harde te slijten. Dus ze loopt nu wel wat gevoelig/kort maar daar moeten ze aan wennen. Hoeven zijn nu iets kort Verder is ze super vrolijk.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 18:42

Zazalover schreef:
dankje marga!!!

ben weer terug
ging veel beter dan de 1e selectie maar vond t nog niet geweldig gaan
ze was wat gespannen en sterk maar toch beloond met 184 punten en aardig wat 7ens

Dat is toch goed, heb je weer winst gereden, L1 toch?