[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:52

Ivana2004 schreef:
zojaa. dat is even pech hebben met je haf Freya!
volgens mij heeft de pony van mijn vriendin dat ook zo`n 5 jaar geleden gehad. dat zelfde botje linksvoor. en hij doet het nog steeds!! alleen springen ze niet meer met m! en iedere dag fanatiek rijden zit er ook niet meer in! maar hij is al 20 dus dan mag dat wel!! succes ermee, hopen dat alles goed gaat met je veulen!!

Alleen heeft die van mij er niet 1 gebroken maar alle 2 in een been, Heb weer een speciaal geval.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:52

Het kwam me zo bekend voor op een foto!
Wij staan er nu sinds maart 2008 vandaar!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:55

Mijn merrie werd toen niet gevoerd en ben daar toen na het niet verbeterde weg gegaan. Ik had het wel naar me zin, maar me merrie niet. ( heb in totaal op 8 stallen gestaan, met waar ik nu sta mee gerekend ) Me merrie moet het naar dr zin hebben, zoniet dan ben ik weg.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:03

Jaa dat is ook wel het belangrijkste.
De vorige eigenaar heeft deze stal voor ons geregeld. Ik hoorde namelijk op 15-3 dat ze 16-3 naar een andere pony gingen kijken. Dus ik had van de een op andere dag ineens Boy gekocht. Ik wist wel dat het eraan zat te komen maar goed, zo snel had ik niet verwacht.

Boy heeft het goed naar zn zin.. Ik sta nog op een wachtlijst voor een stal bij mij in het dorp, dat is echt het meest praktische (50 meter van huis). Vroeger heeft hij daar eerder gestaan. Alleen er is nauwelijks verloop.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:08

Dat is wel het belangrijkste!
Jim heeft het ook onwijs naar zijn zin.
Zelfs zo erg dat-ie nijdig wordt als ik 'm bij zijn vrienden vandaan haal. Bloos!

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:09

Freya, zo dat is dubbele pech!!
ik hoop echt voor je dat het allemaal goed opknapt!!

ik ga even een middagje werken!! daaaag allemaal!!

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:38

zo ik heb mijn werk dag er weer opzitten! het weer zit niet erg mee vandaag Boos! straks maar even in de bak hobbelen ookal vinden wij daar beiden geen ene bal aan haha! buiten heeft mijn paard een race knopje en in de bak is hij niet vooruit te branden maarja! het is niet altijd feest haha Knipoog

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:56

Ik ken dat, dat deed die van mij ook, in de bak zeer sloom en buiten lekker racen, hahaha , lekker trainen voor de ponyrennen ( waar ik altijd de oudste ben, hahahaha )

Sas_Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:04

Leuke haf OohafoO!! Lekker stevig Haha!
Ben net weer terug van mijn haf, heb dr vandaag voor de 4de keer op gezeten en zelfs los door de bak gestapt en gedraaft Haha!!!! Hij pakt het echt super goed op. Springen doet Abel trouwens ook graag, heb het al een paar keer aan de longe gedaan en ook balkjes draven gaat goed. Misschien wordt het in de toekomst ook wel een springpony Knipoog

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:12

Vraagje hee.!!

ik heb nu me punten voor het M2. ga dit ook zo snel mogelijk starten. alleen nu komt het punt. hij is de 2de proef helemaal leeg.! thuis kan ik een uur fanatiek dressuuren en hij is niet eens leeg. op wedstrijd de 2de proef stopt hij, nu geef ik hem tussendoor drinken en een sinasappel (staat echt voor gek vin ik zelf) mr dan is hij neit zo leeg en ingevallen. want voer me nu suf om het beetje aan de maat te houden! hij is gewoon netjes ontwormt en rij hem nu ook mr 3á4 x in de week ongeveer. en dan zit daar ook meestal wel buitenritje bij.

hebben meer mensen hiet last van? en wat doe je eraan??

Luanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:14

Goedenmiddag! Haha! Vandaag heerlijk vrij van school. Dus was ook best laat wakker Bloos!.
Even kort bijgelezen:
Pauk schreef:
GOedemorgen!

Ben gister naar Marco Borsato geweest, errug gaaf.
Zal zo is bij de paarden gaan kijken, moet de stal gaan verven heb ik gehoord dus ik ga maar beginnen aan het schuren denk ik..

Marco lijkt me zooo gaaf! Misschien volgende week erheen. *LOL*

@Freya: Wat heftig! Hopelijk komt het allemaal goed, dat het smijten goed verloopt!

SUPERMICK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:27

Wig_love schreef:
Vraagje hee.!!

ik heb nu me punten voor het M2. ga dit ook zo snel mogelijk starten. alleen nu komt het punt. hij is de 2de proef helemaal leeg.! thuis kan ik een uur fanatiek dressuuren en hij is niet eens leeg. op wedstrijd de 2de proef stopt hij, nu geef ik hem tussendoor drinken en een sinasappel (staat echt voor gek vin ik zelf) mr dan is hij neit zo leeg en ingevallen. want voer me nu suf om het beetje aan de maat te houden! hij is gewoon netjes ontwormt en rij hem nu ook mr 3á4 x in de week ongeveer. en dan zit daar ook meestal wel buitenritje bij.

hebben meer mensen hiet last van? en wat doe je eraan??

Daar heb ik nou ook last van.De 1 e proef gaat nog net, is al minder dan thuis, maar de 2e dan kakt ie echt in en sonder zweep in de M valt het dan niet mee..Iemand nog tips?

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 15:18

OohafoO schreef:
Ben trouwens benieuwd wat jullie van mijn haf vinden?

leuk beestje Lachen

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:08

Boy was vroeger ook leeg in de tweede proef..
Tussen de proeven in alleen stappen, en vlak voor je weer de ring in moest even oppakken, maarja dat kan natuurlijk niet altijd met starttijden.

Ik ben vandaag heel trots op mn poownie Lovers Had even een combi van springen en dresuur gemaakt.
En hij deed het gewoon super goed vandaag, lekker licht in mn hand enzo.. Alleen meneer heeft wel besloten zn benen niet meer op te tillen voor een sprongetje van 40cm. Hij wordt ook alleen voorwaarts met springen als hij er echt aan moet werken.. Nouja prima!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:23

Nou, lekker de lucht in dan toch joopiexx? Knipoog

Dapnik gefeli!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:26

Jaa, alleen ben ik niet meer zo een held!
Ik moet echt regelmatig springen wil ik het een beetje durven zeg maar!
Vroeger sprong ik elke week maar daarna een jaar of 6 helemaal niet..

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:04

@joopiexx

het heeft bij mij 2 jaar geduurt voordat ik weer mee durfte te
springen op de manege, maar met veel gedult en vertrouwen in mij instructie is het allemaal weer goed gekomen en spring ik ook een klein beetje met mijn hafje

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:40

farahtjuh schreef:
hey hey wil mij ook aanmelden

ben doranka ben 18 jaar
heb een haflinger merrie van 4.5 jaar
ze heet Farah oet de Broekstreek
en is een stradivari x amadeus
rij voornamelijk dressuur en ben nu ook begonnen met springen
maar buitenrijden zit er ook veel in
@ den Bosch
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind het een erg knap dier, komt aardig in de richting van de haffies waar mijn hart harder van gaat kloppen Pling Inderdaad een luxer type deze, maar daar houd ik persoonlijk wel van Ja

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:53

Die stradivari merrie vind ik ook leuk! Alleen jammer van het vele wit, dat zie je meer bij stradivari nakomelingen of niet?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:54

Sas_Abel
Dank je wel. Whaha ja hij is indd stevig en breed Tong uitsteken
Whahah

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 17:59

Hallo,

Ik zie net dat er een haflingerklets topic is, en sinds de opening van dit topic is er al flink gekletst!
Ik zal mezelf even voorstellen: Ik ben Carola, bijna 24 jaar en heb al 11 jaar dezelfde haflinger merrie genaamd Brenda van de werkhoeve. De afstamming is: Madjar X Magister X Star. Officieel zat er een belgisch stamboek papier bij, maar ik heb haar laten overschrijven naar de KVTH. Ook heeft ze 3 veulens gehad, waarvan er 1 kort na de geboorte is overleden. ( het waren overigens alle 3 hengstjes )

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:01

gats wat een weer mensen Boos!, hele dag stage tussen de peerden, toen naar mijn eigen peerd, stal was al gedaan, heb zo'n vaag vermoeden door wie Knipoog Heel lief vrouwtje bij ons op stal, even voer klaargezet, balou een wortel en met tegenzin, en tegenwind naar huis.

Zal zo eens rustig doorlezen Vork

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:15

balen daph Ach gut
Welkom Carola Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:19

Doei!

Welkom voor de nieuwe mensen.. Lachen

Wat een verhaal Freya.. Heftig zeg.. Ach gut

Springen.. Leuk!
Ik denk dat ik Shania binnenkort eens vrij laat springen.. Ja Denk dat ze dat wel leuk vind.

Vandaag gewerkt, deze keer eens geen koopavond! Clown
Twas lekker druk vandaag! Heb lekker gewerkt, deze drukke tijd die nu komt is echt heerlijk vind ik altijd..
Zo even wat eten en dan naar de paardjes.. Even Shan rondslingeren en Amy beetje stappen.. Lachen

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:24

fijn dat je lekker gewerkt hebt Lachen