mando krijgt ook zyn winterlokken.... Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Soms wil ik dat echt kunnen uitzetten, maar ik ben al zo vaak met haar door de medische molen geweest dat ik zoiets heb van ja, er MOET altijd en eeuwig iets kleins mis zijn. Kan niet anders
Daar werken we aan. Krijgt ze ook regelmatig osteo visites voor.
Kirania schreef:Hier vandaag enkel even tijd gehad om te longeren en weer bezorgd elk misstapje te bestuderenSoms wil ik dat echt kunnen uitzetten, maar ik ben al zo vaak met haar door de medische molen geweest dat ik zoiets heb van ja, er MOET altijd en eeuwig iets kleins mis zijn. Kan niet anders
![]()
Zodus. Een kleine 'longeer' (lees: vetjes erg traag verbranden) video. Met de longe gaat ook, maar ik heb het liefst dat ze het zelf een beetje kan uitzoeken voor nu, voor als ze nog wat pijn over heeft van haar HB.
[ Video ]
En ja, ze heeft nooit een superruime draf gehadDaar werken we aan. Krijgt ze ook regelmatig osteo visites voor.
Over het algemeen liep ze wel iets korter vandaag, en haar flanken stonden weer wat opgetrokken. Buikpijn dus... Ik ga het even aankijken of het van de gist komt. Ze eet het wel erg graag, moet ik zeggen.
[ [url=m/RXFU9Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zo zie je goed hoe donker ze is! Nochtans een echte palomino in de zomer
mooie haf hoor! Lenexa schreef:Skippy, ik reed wel eens op een Fjord die dat ook heel leuk vond. Hadden we met balken een vierkant in de bak en dan moesten we daar inrijden en dan halthouden. Het was nogal een drammer dus dat was nog best lastig. Tot hij het door had, dan kon je in volle galop dat vierkant in en als je dan ook maar terug ging zitten stond hij stil. Misschien wil Doortje later wel gewoon western paard worden, je weet nooit wat haar ambities zijn.
Kirania, ja ze heeft zeker in de wintervacht delen witte vacht. Dat begin je nu al te zien, sowieso heeft ze veel witte haren in haar vacht. Zal even een foto daarvan opzoeken:
[ [url=m/zItd1u.jpg]Afbeelding[/url] ]
Op deze zie je nog beter dat haar buik zo goed als wil blijft, deze foto is van vorige week dus dat wordt alleen nog erger naar mate die vacht langer wordt:
[ [url=m/aPIxP4.jpg]Afbeelding[/url] ]
En inderdaad, dat kreupel kijken is echt een dingetje. Al was ze wel echt licht HB een maand terug nu, ze ging zo sloom over wegen. Asfalt en steentjes waren uit den boze, zelfs met hoefschoenen. Strompelen deed ze... en ja, toen opeens vier hoefzweren die geploft zijn dan. Ik kreeg een zenuwinzinking ofzo
Over bekken roteren en gewicht op de achterhand gesproken, soms wou ik dat ze een beetje weg had van mijn shet. Meneer heeft zichzelf leren steigeren en was gisteren zo enthousiast mee aan het deken dat hij spontaan in levade ging zitten. Gekke, slimme pony.

(tot ik stil sta, dan stopt zij ook, kauwt ze af en gaan de oortjes weer in chill modus)

Hier is liberty ook een hit, maar neemt Lana het héél serieus en als je stilstaat staat ze stokstijfstil met haar oren naar voor naar mijn handen te staren. Ik zou zomaar eens een cue kunnen geven
Mogelijk ga ik eens kijken naar Karlslund of Heather Moffett, die heb ik al wel als advies gekregen voor haar - maar ook startrekk zou ik wel willen proberen bijvoorbeeld; ik ben wel van boomloos of flexibele boom. Barefoot beviel ons niet en hidalgo kwam ze van het achterbeen af.
Het lijkt wel dat meerderen toch niet zo fan blijken van barefoot. Ik was ook enorm van boomloos of leren bomen, maar er zijn hier in de regio wenig zadelpassers die zoiets aan willen meten, dus dan maar op safe gespeeld en een tekna dressuur gekocht. Bevalt tot nu heel erg goed, en heb hem laten aanpassen met ringen achteraan. 

Hij heeft zo'n jong gezichtje voor een paard van 12. Ziet er haast 3 uit
.
Ps - Een van dezer dagen ga ik terug eens voorbij de gemeente, zou ik die foto mogen tonen als "goed" voorbeeld voor ruiterpaden? Ik stuur regelmatig mails over de erbarmelijke staat van onze paden, maar er is er eentje die echt de spuigaten aan het uitlopen is, en dat is een officieel ruiterpad. Het was zelfs zo erg dat toen ik langsging een koppel me een dierenmishandelaar noemde omdat ik dat pad nam. Moet je daar even zitten uitleggen dat dat zowat ons enige ruiterpad is en dat ik het normaalgezien ook ontwijk...
Hilarisch gewoon
Net een ezeltje!
Gewone, vlotte stap, je hoort zelfs goed dat ze wat zooldiepte opgebouwd heeft in recente bekappingen. Ze was er wel niet zo van gediend om naar huis te gaan, net zoals haar kleine wederhelft. Probleem was wel dat Wakko een beetje de etter uithing en op een gegeven moment was ze dat beu en heeft ze dan maar meteen haar bitch face opgezet zodra hij in haar mening wat te veel naar voren kwam. Dan loop je langs een paar wandelaars met hun honden en lachen die zich rot omdat je tegen je paarden zit te mopperen van "Stop met kibbelen" "Lana, alstublieft zeg" "Lana je laat hem met rust" "Wakko als je niet snel hier bent stap ik af he"

.

Hier zijn het de pony's die zich niet super voelen, eind 20 graden en hier staan ze dan al bijna in volle winterpels... Lange lijnen zijn ook echt heel leuk, doe je dat buiten dan ook?
Ik weet dat veel regio's het hier nog erger hebben, maar ik moet echt zeggen dat Vlaanderen niet bepaald the best is voor ruitertoerisme... alleen met ijzers inclusief zooltjes, dan
Ik krijg al een inzinking als ik een dag iets niet kan doen met mijn shet of haflinger. Wat voor Paddock Paradise heb je? Ze zien er alvast heel schattig uit!
Hij was ook erg vriendelijk en deze keer was onze shet gewoon rustig met het spuitje. Sinds de vorige DA is geweest was hij echt heel stressy, nu was het veel gemoedelijker dankzij de DA. Lana ook even laten checken vanwege haar hoefzweren/wondes in haar hielballen en ze heeft er gelukkig niets aan overgehouden.
Had ze niet aangedaan omdat ze zichzelf dus betrapt vanvoor dusja... stomme rubber.

wendy1987 schreef:Da's wel slechte staat vd paden.
Wel tof zo'n paddock paradise!!
Ik doe lange lijnen in de bak.
Net heerlijk gereden met der![]()
[ [url=m/kGffdo.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/otsHTf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gUYqDz.jpg]Afbeelding[/url] ]