ja is het ook alleen ik hou het toch bij de blond haf hahaha als ik ooit genoeg geld heb hahaha dan wil ik wel graag en fries ofzo
Tezzy
Geplaatst: 14-10-09 11:51
hihi Ik twijfel tussen Fjord en Haf.. Maar friezen zijn ook echt geweldig!!!
Op de manege rijd ik ook bijna alleen maar op Hafjes en Fjorden... Soms eens een ander paard... maar niet vaak
jSophiaF
Geplaatst: 14-10-09 12:05
Mijn Baco-tje is of een :
Bij het "rodblakk", roodvaal, is de lichaamskleur vaal roodgeel, en komt ook voor in verschillende tinten van licht tot donker. In sommige gevallen is het moeilijk verschil te zien tussen bruin of roodvaal. Bij de roodvale is de midtstol en halefjaer rood of roodbruin van kleur, donkerder van kleur dan de lichaamskleur, maar nooit zwart. Manen en staart zijn meestal vrij licht en bij de lichtere types roodvaal zijn deze vaak geheel wit. Als veulen zijn de hoeven van deze paarden vaak wit, maar de hoeven worden vaak donkerder als de paarden ouder worden.
of een :
"Gulblakk",geelvaal, is de minst voorkomende fjordenpaardenkleur. Het is een variatie van de roodvale kleur, die veroorzaakt wordt door dezelfde verdunnende factor als bij het Ulsblakk. De kleur van het lichaam is hierbij roomkleurig , "midtstol", aalstreep en "halefjaer" zijn een donkerder tint roomwit. Voorlok, manen en staart kunnen geheel wit zijn en bij zulke dieren kan de aalstreep onduidelijk te zien zijn.
Ik vind zijn lichaamskleur niet echt roodvaal. Terwijl zijn aalstraap, heel licht rood is, meer roze. Donna en Wahida daarin tegen vind ik wel de lichaamskleur roodvaal hebben.
Kortom Baco is gewoon zeer apart, maar nee het is geen Haffie met Fjordencoupe, of een Fjord met een Haffiecoupe, het is echt een rasechte Fjord.
Ik zal eens vragen als ik me vriendin spreek tot welke kleurslag hij behoort.
Muppet en Joopie, binnen kort eventjes afspreken over hoe en wat voor de 31ste ... en dan ook gelijk voor de fotoshoots ... van elkaars paarden. Raar he ik krijg die van mij nooit leuk op de foto, hahaha
Ik ga hier weer wat doen, moet om 14:45 weg naar Utrecht, bedrijfsfeestje ( landelijk komen de afdelingen bijelkaar ) En heb nog wel wat werk liggen alleen komt er vandaag bar weining uit me handen.
Nope, hahahahaha jawel hoor, een collega blijft zitten. En jouw cp ( contact persoon ) gaat niet mee. Dus tot 15:00 uur kan je haar volop lastig vallen.
valt ook onder ruw voer zag ik idd is dat goed voor ze wil alcazan geen bixs voeren want aangezien ie nu nog niet veel doet maar wel wat bij voeren doe nu pavo koeken maar is ook niet alles