Zal vanaf hier ook weer meelezen/schrijven, al die pagina’s terug is wel erg veel
Mijn lieve jongen vandeweek weer uitgebreid gewassen en de voetjes en baard geschoren. Hij loopt sins een aantal maanden voor de wagen en geniet hier zo onwijs van

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Wat een knappe Haf heb je. Wat is zijn afstamming? Leuk dat hij voor de wagen staat! Rijd je ook op hem?
Hij deed het echt heel braaf gelukkig.
Net een hengst zo. 

.

Mooie oplossing als het voor jullie beide beter is om aangespannen te lopen! Rijd je alleen buiten?

xtamarak schreef:Peerappel, gaaf zo zonder aftekening! Komt hun mooie hoofdje heel anders uit.
Tot nu toe alleen buiten gereden maar hebben ook een binnenbak tot onze beschikking voor als het van de winter te slecht weer is.![]()
xxxmh Gefeliciteerd met je 2e plaats! Leuk om de verandering van 2 jaar te zien, je hebt hem/haar netjes aan het lopen. Volgens mij een grote haflinger of lijkt dat maar zo?
.

Het voelt zo stom nu, durf niet echt foto's posten.
) en je merkt per direct hoe dik ze zijn. Ze gebruikt haar lichaam heel erg goed nu, maar auw, als ik iemand erop zet kan ik wel door de grond zakken van schaamte
Die dikke buik, die beentjes die eruitzien alsof ze te lang in de was gesteken heeft op te hoge temperatuur...

Het is echt lastig ja, vooral omdat haar bespiering ook niet correct is op het moment. Ik vind nergens een dressuurinstructie voor onder de 45 euro per les, dat wordt me echt even te veel...
25-35 is zo het gangbare hier.
Het beste stond ze wanneer ze 24/7 op de weide stond en iedere dag 40 km deed, maar ja, nu werk ik en studeer ik 
werkt longeren (evt. met bijzet) voor haar niet om de bespiering wat beter te krijgen?
dat wordt goed door trainen en afvallen. Ook is hij wel 135,2 cm groot, best wel klein voor een haflinger denk ik

Bijna 100 kg meer dan de jouwe terwijl hij maar 11 cm groter is.

. Maar wel een vader met een bus en een stal trailer die je voor 20 euro kan huren. Eerst maar weer eens trailer laden oefenen want ik heb zo een vermoeden dat ze daar nu een mening over heeft..
Dat weegt ze nu niet meer maar ben wel benieuwd hoeveel dan wel.
Ik werk enkel deze week nog zoveel, en ga zoveel mogelijk beiden proberen te longeren voor een halfuurtje per paard. En 20 euro voor 45 minuten! Ik ben jaloers! Hier vind je dat al helemaal niet meer
Iedereen is hardcore bezig met jumping. Inderdaad trouwens, Endurancepaarden staan lekker fit!
Pollen- en stofallergie is verschrikkelijk.
Wat goed dat de buitenrit zo goed ging! Soms lijkt me het ook echt een opgave om ze er geen wedstrijdje van te laten maken.
Faitherr schreef:zo, ik ga ook maar weer even bij lezen hahah, ben net begonnen met mijn nieuwe opleiding dus drukdrukdruk.
Ik zag wat voorbij komen over gewicht, ik vond de haffies op de foto's nog meevallen, maar het blijft belangrijk om er op te letten, zeker bij de haffies. Omdat ik mijn haffie energie bij wilde voeren maar ze gaat jeuken van zetmeel/suiker krijgt ze nu bietenpulp met olie, allebei dikmakers dus, maar het valt me heel erg mee hoe erg het aanzet, ze was gelukkig al niet te zwaar, maar heb in de vakantie erg onregelmatig gereden ivm met niet thuis etc en ik vind haar nogsteeds er goed uitzien! Dus dat is een opluchting.
.
.