Faitherr schreef:[
Nahh zeker niet makkelijk, ze moet inderdaad flink doorzetten, zeker met de in-uitjes hadden we er echt flink moeite mee!
Ahh heerlijk zeg zo’n galoptraining! dat zou ik ook wel graag doen maar ik heb hier nergens echt een stuk grond waar dat zou kunnen, alleen onder de dijk hier maar dat zijn steeds maar korte stukken en de grond vind ik te ongelijk om echt te gaan.
Zet je haar dan bij met longeren?
Ja herkenbaar inderdaad dan!
Grond op de akker is ook niet heel gelijk, maar nu er nog stoppels van de rogge op staan is de bodem wel goed te rijden.
Nee, ik zet haar niet bij. Ik geloof niet in hulpteugels. Met wat extra moeite en tijd zodat ze zélf spieren kunnen bouwen, is het ook niet nodig. Doortje liep in het begin écht wel sterren te kijken, maar inmiddels loopt ze keurig met oortjes op schofthoogte, over de rug, buikspieren er mooi bij... En met een ontspanning en ongedwongenheid die ik nóóit had kunnen bereiken met bijzetteugels. En hoe lang duurt het nou helemaal: ik kreeg haar toen ze drie was, lekker uit balans en heel smal. Dan verwacht ik dus nog niks. Toen ze vier werd zijn we het werk gaan opvoeren en daarmee ook het longeerwerk. Een paar maanden later wist ze hoe balans werkte en dat het fijner is om geen sterren te kijken