[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KuhguinJarig

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:38

haha, geen probleem ;)
Heb ik gehoord :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:53

welkom julie :D
stel je anders even voor :D

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:23

hahahha je filmpje _O-
mh.. voel me al wat beter! Was eventjes bang dat jullie allemaal van die poeslieve haffies hadden en ik als enigste een eigenwijze en (soms) stoute haflinger }> :D

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:33

Oh geweldig al die Haflinger streken!
Ik zeg eens besmet met het virus altijd besmet met t virus! :) wil nooit meer anders eigenlijk (althans weet nooit wat er op m'n pad komt! Angel kwam ook zomaar in n vingerknip).

Heb ook echt genoten van m'n bosrit!
Er ging een wereld voor haar open, paarden kwamen we tegen tja die wilde ze knuffelen *zucht* gek paard,angel en haar sociaal gedrag soms haha!

Polka was 22 en dat was geweldig!
Dat was me n crosser!! & leeftijd zegt niks hoor dames, vaak kreeg ik na m'n hoofd gegooid Eeey! Jy met je gek niet in gereden paard kijk uit! Ze steigerde n bokte en racede door t bos zo geweldig vond ze het! (Angel zelfde verhaal oren erop en gas vond ze, al leek mij dat nog even geen goed plan!! Ze gooide met der hoofd en stampte toen ze even stil moest gaan staan maar ik wil rennen baas zei ze hahah :) ) genieten mmmm

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:37

stvieee schreef:
hahahha je filmpje _O-
mh.. voel me al wat beter! Was eventjes bang dat jullie allemaal van die poeslieve haffies hadden en ik als enigste een eigenwijze en (soms) stoute haflinger }> :D

Oh welnee hoor! Kom angel maar ontmoeten... Ahummmm die heeft haar streken heeeel erg! De kleine puber! En soms gevaarlijk ook!
Vandaag mest opa lief zoals elke week de wei en normaal ook stal omdat hij t leuk vind met angel te zijn! Hij zegt: ze daagt me uit om te spelen en gaat d'r tandjes laten zien (flemen!)en komt kussen hahah
Angel denkt als ik al mijn kunstjes laat zien krijg ik vast iets lekkers! Ze buigt en geeft pas etc zonder te vragen als ze aandacht wil en iets lekkers hahaha :o

Oke... Ik heb n raar paard hahaha

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:40

Die van mij kan sinds kort nee schudden en staat ook te pas en te onpas te schudden als hij zn zin niet krijgt of als hij aandacht wil :')
Van mij mag hij één kunstje misbruiken, en dat is dan het neeschudden. Dat is tenminste nog ongevaarlijk, beter dat dan dat hij constant loopt te stampen en te trappen oid..

En ik heb zéker geen poeslieve haf xd heb je mn update over mn buitenrit van gister niet gezien? Je word er niet vrolijk van als je paard zich doodleuk 2x voor een auto gooit en dan volledig over de zeik gaat omdat ie dat nodig vind..

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:50

Dat filmpje := Wat een pony haha _O-

Ik heb juist wel een hele brave haf! Totdat er eten in beeld komt. Heel leuk als je aan het rijden bent en schoonpaps gaat de paarden voeren. Dan blijft ze hinniken en dribbelen :=

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:51

Zo een heb ik er ook. Kan niks meer beginnen als hij de brokkenkar en de hooikar hoort..
Zelfs als ik in de buitenbak bezig bent heeft hij dan nog geen tijd voor mij.

Mja, Vreetlingers he :+

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 00:51

Haha had nog iets leuks mee gemaakt vanmiddag.
Er kwamen vandaag mensen kijken voor de pensionstalling. En ik was even bij Jolina om haar nieuwe halster in de kast te leggen toen die mensen er dus waren. Was een klein meisje van een jaar of 7? bij. Zegt ze over Jolina: "Kijk mama, deze Fjord heeft lange manen, gek he!!". Moeder lachen, ik lachen :=

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:21

SuperAssie schreef:
Die van mij kan sinds kort nee schudden en staat ook te pas en te onpas te schudden als hij zn zin niet krijgt of als hij aandacht wil :')
Van mij mag hij één kunstje misbruiken, en dat is dan het neeschudden. Dat is tenminste nog ongevaarlijk, beter dat dan dat hij constant loopt te stampen en te trappen oid..

En ik heb zéker geen poeslieve haf xd heb je mn update over mn buitenrit van gister niet gezien? Je word er niet vrolijk van als je paard zich doodleuk 2x voor een auto gooit en dan volledig over de zeik gaat omdat ie dat nodig vind..

Uhm jaaaa die heb ik zeker gelezen! Daarom.. Angel is ook zo hoor :) in sommige buien spring ze bijna zo op een auto, en ze is nergens bang van. Ja van een blaadje dat kraakt of een vogeltje uit een boom... Gister kwam er een hele groep kippen uit de bosjes, angel op de rem, & kijkt Wtf is dit... Lala mevrouw loopt door op de terug weg kwamen Ze weer, ze kijkt niet op of om!

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:25

_Sanne schreef:
Dat filmpje := Wat een pony haha _O-

Ik heb juist wel een hele brave haf! Totdat er eten in beeld komt. Heel leuk als je aan het rijden bent en schoonpaps gaat de paarden voeren. Dan blijft ze hinniken en dribbelen :=

Leuk! Hebben ze van de papa s kant denk ik!! Hier staat het zusje van Joliena, als de staleigenaar aan komt met hooi of ik... Dan gaat ze al dribbelen naast de ingang van de wei, en roepen! Toen ik haar reed,en ze kregen brok op stal deed ze dat ook hah.. En hoofd gooien!
Angel heeft er totaal geen erg in, die is niet zon eter.. Als die klaar is met rijden of longeren krijgt ze "brokjes" maar volgens mij weet ze dat wel of niet, maar schooit er nooit om! Als ze in stal komt duikt ze ook niet gelijk in haar voerbak eerder na haar waterbak!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:36

Ik vroeg me trouwens af, is er iemand van jullie die zn Haf bitloos rijd?
Ik merk dat Andor wat onrustig is de laatste tijd met zijn hoofd en dat hij het bit niet meer zo makkelijk accepteert(hij pakt het wel netjes aan enz, maar tijdens het rijden neemt hij mijn hand niet meer zo goed aan en loopt door me heen, pakt het bit vast etc) wat hij nooit gedaan heeft. Tandarts wil ik sowieso binnekort laten komen, maar ik bedacht me dat ik misschien ook wel eens bitloos kon proberen. Alleen rijd bij ons op stal niemand bitloos, en om nou 6 bitloze optomingen te kopen heb ik én het geld niet voor en dat wil ik ook niet. Ik wil het eerst eens proberen en als het bevalt er dan misschien wel eentje aanschaffen..

Het enige dat ik heb ik een touwhalster waar teugels aankunnen, maar daar wil ik liever niet meteen mee beginnen omdat dat toch een hele omschakeling is.
Zat zelf te denken aan een sidepull, kin- of kaakgekruist hoofdstel..
Iemand ervaring hiermee?

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:48

svb16, Welkom!!
PeerAppel, jammer dat wat minder ging, het was vorige jaar ook zo druk.
Polkiej_x fijn dat het ook goed ging los
stvieee, vervelend dat die zo doet, ik kan helaas ook niet alleen naar buiten ze ziet vanalles !

SuperAssie, ik heb er geen ervaring mee, wil het ook graag proberen. maar heb ook alleen een touwhalster en ik zie me al helemaal gaan :+

ik heb gisteren hele dag in bed gelegen ben zo verkouden!
gelukkig voel ik me nu al weer beter, moet ook want heb vanavond clubles en morgen prive les en zaterdag wedstrijd :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:52

Na even de wiki bekeken te hebben ga ik denk ik OF voor een sidepull OF voor een kingekruist hoofdstel. Dat kaakgekruiste ziet me er te ingewikkeld uit :')
Nu nog iemand vinden die zo'n ding heeft dat ik kan lenen of een goedkoop tweedehandsje :P

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:54

mij lijkt die kingekruist ook het fijnst

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:12

Ik heb kaakgekruist. Even plaatje zoeken.
Afbeelding

Het is de FRA Dietsj, als je nou dichterbij woonde had je hem mogen lenen. Voor ons werkt het namelijk niet optimaal. ;)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:45

Ik heb mijn haf bitloos ingereden met een halster-hoofdstel :)

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:32

Oh Jens heeft ook van die haflinger streken, ondeugend monster dat het soms is :')

Jens rijd ik niet bitloos, nog nooit gedaan ook. Hij is nog te onervaren daarvoor. Kan je dus geen advies geven.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:45

Bitloos was het niet voor ons en boomloos ook niet eigenlijk. :')
In de bak was ze vreselijk vervelend met dat hoofdstel en op buitenrit hoefde ik het niet eens te proberen. Ze liep er dwars doorheen. En verder schoof dat boomloze zadel gigantisch dus die is ook de deur uitgevlogen. :D

Ik hoop deze week eindelijk mijn ponystartkaart aan te kunnen vragen! Is nu geregeld, vanochtend KNHS gebeld en KNHS en mijn vereniging hebben het samen opgelost. Op 29 maart staat een wedstrijd gepland bij mijn vereniging, heb er heel veel zin in! Al helemaal omdat ik hoor dat je in de oude 20x40 bak je proefje rijdt en in de enorme nieuwe 20x60 (of iets groter) in mag rijden. Ook zit er zo'n 15 minuten tussen 2 deelnemers omdat je dus 2 proeven achterelkaar rijdt. Dat is zo'n perfecte situatie voor mij. Schiet altijd een beetje in de stress met veel ruiters in 1 bak. :o
Helemaal zin in dus!
Ojaa, morgen hebben we een jarigeee! Abby wordt morgen 22 jaar! *\o/*

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:12

Haha :')

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en bitloos gaan rijden!
Ik heb een touwhalster met twee lussen onderaan, dus daar teugels aangemaakt, gewone hoofdstel er eerst even onder, maar ik zat steeds te worstelen met twee teugels dus die heb ik er snel afgehaald _O-
Toen even fijn gereden met t touwhalster. Ging niet vlekkeloos, sturen is bijzonder irritant met dat ding dus ik ga op zoek naar een leuk goedkoop sidepull of kingekruist hoofdstel :)

Was voor ons de eerste keer! Heb zelf wel vaker bitloos gereden maar weet niet of hij het in het verleden ooit gedaan heeft :)

Afbeelding

Dus mocht iemand een leuk hoofdstelletje weten(sidepull of kingekruist) maat Full voor minder dan 50 euro incl verzenden, dan hoor ik het graag >:D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:35

Ohoh die eerste <3
Cognac, *dies*

Ik twijfel nog steeds heel erg tussen sidepull en kingekruist. Qua sturen lijkt het me ongeveer hetzelfde denk ik, alleen zitten bij de sidepull de teugels aan de neusriem en bij de kingekruiste dan niet uiteraard. Hmm

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:08

Kingekruist is scherper volgens mij?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:11

ik vind sidepull fijner :j

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:13

Ohh nu kan ik niet meer kiezen :')
Deborah, is sidepull echt zoveel fijner?

Lijkt mij dan wel dat de drukverdeling dan duidelijker is voor het paard of niet? Omdat ik las dat bij kingekruist de druk van de linkerteugel op de rechterwang word gegeven. Hmm moeilijk.. Wil natuurlijk ook weer geen miskoop doen..