Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:50

Jeetje man wat balen :(:)

Hopelijk komt er eens schot in de zaak :\

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:56

S_uus schreef:
Vind het er normaal uitzien hoor.
Foto's te groot, ik vind het zo irritant van bokt maar goed.

Je hebt net 1 wp minder als ik haha grappig lopen we ongeveer gelijk op.
Alleen haf wedstrijden begin ik niet aan.
we stonden toevallig met de parade naast elkaar toch?

Ja klopt, achteraf kwam ik/we daarachter haha!
Ik vind de regiowedstrijden van de DAH altijd wel leuk. Ik heb ook geen startpas dus heb verder ook niet heel veel keus :+

Ik vind Asra echt een superpony! Loopt altijd zo heerlijk door zijn lijf op de foto's.

Wij lopen wederom tegen het wijken aan waar mevrouw even geen zin meer in heeft... * zucht *

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:57

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UZYWP7Y3.jpg

Dit was de eerste keer dat ik er op zat..
Vind dat ik er erg raar op zit, maar jaren met een dressuurzadel gereden en moet nog erg wennen aan Floor dr zadel. Ook wordt ze hier met stang gereden, iets wat ik niet ga doorzetten in de bak.

Heb ook ruzie met de afmetingen hahaha.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:05

Paulusjuh schreef:
S_uus schreef:
Vind het er normaal uitzien hoor.
Foto's te groot, ik vind het zo irritant van bokt maar goed.

Je hebt net 1 wp minder als ik haha grappig lopen we ongeveer gelijk op.
Alleen haf wedstrijden begin ik niet aan.
we stonden toevallig met de parade naast elkaar toch?

Ja klopt, achteraf kwam ik/we daarachter haha!
Ik vind de regiowedstrijden van de DAH altijd wel leuk. Ik heb ook geen startpas dus heb verder ook niet heel veel keus :+

Ik vind Asra echt een superpony! Loopt altijd zo heerlijk door zijn lijf op de foto's.

Wij lopen wederom tegen het wijken aan waar mevrouw even geen zin meer in heeft... * zucht *

Hee Thnx! :D !
Hij is ook echt een superpony maar dat vind iedereen over zijn/haar eigen paard/pony haha

Ik vind ze elke keer ver weg, en ik heb wel startpas dus start gewoon tussen de paarden :')

Dat wijken is hier ook een puntje maar Annemiek mn instructrice kan me er goed mee helpen.
Ze doet het een beetje op Barbara haar manier dus wel blij mee.

FloortjeChar, ziet er indd wat gek uit maar waarom word er met stang gereden? :\

FloortjeChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:08

Omdat dit de eerste keer was dat ik t paard reed, en we vlak na de foto de weg op gingen. De eigenaresse wilde graag dat ik met stang reed.. Ik ga deze trend niet doorzetten, ze reageerd goed op zit en stem dus er komt een iets (lees behoorlijk) vriendelijker bitje!! :)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:09

Ja drijven doe je met je kuit :Y) Maar toch zie je vele mensen die te lang zijn voorover vallen, been naar achteren steken. Ontzettend zonde van je houding, en hier door wordt het plaatje in mijn ogen verpest door een te lange ruiter.

@Paulusjuh; Dit kan nog prima, paard is ook wel een stevig paardje waardoor het beeld al weer heel anders is.
@Floortjechar; dit bedoel ik met voor het oog niet passen. Het zal allemaal best wel kunnen, en het paard kan het best dragen. Maar in mijn ogen is dit geen ideaal plaatje.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:17

ELpatcho schreef:
Ja drijven doe je met je kuit :Y) Maar toch zie je vele mensen die te lang zijn voorover vallen, been naar achteren steken. Ontzettend zonde van je houding, en hier door wordt het plaatje in mijn ogen verpest door een te lange ruiter.

@Paulusjuh; Dit kan nog prima, paard is ook wel een stevig paardje waardoor het beeld al weer heel anders is.
@Floortjechar; dit bedoel ik met voor het oog niet passen. Het zal allemaal best wel kunnen, en het paard kan het best dragen. Maar in mijn ogen is dit geen ideaal plaatje.

Oké hiermee ben ik het wel met je eens.
Denk dat het ook weer komt omdat ie erg compact is.

Hmm Asra is op kuitdruk ingereden door mij en zo rijd ik hem nog.
Maar rij ook andere paarden en ik merk echt dat zij niet op kuitdruk zijn indd , ik snap je punt *ping*

Floor, ah op die manier :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 15:45

FloortjeChar schreef:
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UZYWP7Y3.jpg

Dit was de eerste keer dat ik er op zat..
Vind dat ik er erg raar op zit, maar jaren met een dressuurzadel gereden en moet nog erg wennen aan Floor dr zadel. Ook wordt ze hier met stang gereden, iets wat ik niet ga doorzetten in de bak.

Heb ook ruzie met de afmetingen hahaha.

De foto vertekend idd iets.. :) Ik vind je voor t nette plaatje wel wat te lang, want je beugels kunnen zelfs ook nog een gaatje langer voor t plaatje.. Maar als jij je vertrouwd voelt moet je het vooral doen.
En idd, die stang er uit en een lekker zacht bitje er in..

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:21

Ik ben idd ook 1.80. En lot is maar 1.38. Gelukkig lekker breed dus het kan wel. Daar stap ik af en toe zelf op, ze wordt gereden door een meisje van 1.60.

Taar daar integen is 1.52.5. Dat staat wat mooier!

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:26

Afbeelding
Dit ben ik op lot. Kan best toch?

Edit:
Afbeelding
Hier op taar trouwens.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:38

Ik heb nooit gezegd dat iets niet kan hoor! Begrijp me niet verkeerd. Het zijn sterke paardjes en die kunnen best wat hebben. Ik heb het alleen over het ideaal plaatje, het beeld. Het is ook een verschil of je een paard al hebt en je er eigenlijk iets te groot voor gegroeid bent of dat je er een gaat kopen. Want persoonlijk zou ik niet een paard kopen waarbij het allemaal net wat krap oogt. Niet alleen met de lengtes van paard en ruiter rekening houden, maar ook met het gewicht van een ruiter en de lengte van de rug van het paard bijvoorbeeld. Het zijn allemaal dingetjes waardoor de een beter op een bepaald paard past dan een ander.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:42

Oh zo bedoel ik het ook niet hoor! Maar ik met mijn 1.80 en lot met haar 1.38 klinkt altijd zo raar haha! Maar als je dan een beeld hebt vind ik het heel erg meevallen persoonlijk. En ik heb haar zoals jij ook zegt, gekocht toen ik veel jonger was.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:46

Zag trouwens nog een paar manen foto's. Daar past taar ook wel bij haha :D

Afbeelding

Welkom allemaal trouwens!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:48

Gelukkig dat we elkaar begrijpen! :) Want iedereen moet gewoon lekker doen waar die zich goed bij voelt!

Lot heeft zo te zien wel meer volume dan Taar ofniet? Bij Lot sluit je been netjes rondom het paard en bij Taar hangt het vanaf boven je enkels los. Kan natuurlijk moment opname zijn. Maar past beide prima.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:50

ELpatcho schreef:
Ik heb nooit gezegd dat iets niet kan hoor! Begrijp me niet verkeerd. Het zijn sterke paardjes en die kunnen best wat hebben. Ik heb het alleen over het ideaal plaatje, het beeld. Het is ook een verschil of je een paard al hebt en je er eigenlijk iets te groot voor gegroeid bent of dat je er een gaat kopen. Want persoonlijk zou ik niet een paard kopen waarbij het allemaal net wat krap oogt. Niet alleen met de lengtes van paard en ruiter rekening houden, maar ook met het gewicht van een ruiter en de lengte van de rug van het paard bijvoorbeeld. Het zijn allemaal dingetjes waardoor de een beter op een bepaald paard past dan een ander.

Precies, ben ik het mee eens.. :)

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:50

Klopt, lot is veel breder en steviger. Daar zit je op als een huis haha! Taar is groot en smal.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:52

Je zou niet zeggen dat Lot zo'n ukkie is daarom! :n Ze toont ondanks jou 1.80 echt groter!
Zeker als je de foto van jou en Tara er onder bekijkt, dan valt t helemaal niet op.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:03

Inderdaad, enige waarop je kunt zien dat Lot kleiner is, is dat jij er wel een eindje 'bovenuit torent' en dat is op Taar minder.
Maar als je vanaf je middel omlaag kijkt, zou je idd denken dat Taar kleiner is :j

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:17

@ Viet onze paarden hebben ongeveer de zelfde lengte manen :D Wat zien ze er dan luxe uit he?

Mijn merrie heeft bij de hengsten ingelopen dus misschien komt er over 1 jaar een baby liz... Jaja... Kruising liz/kwpner...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:26

Ik heb een stalgenoot gehad van ruim 1,90 met een haflingermerrie van ruim 1,50. Ze reden superleuk rond samen, maar op zijn coupons stond toch altijd iets over zijn lengte.. Hij wilde toch door in de wedstrijden en rijdt nu met een KWPN'er in het Z1.

Vind het bij jou ook niet helemaal niet storend Viet! Lot en Taar zien er goed uit, wat hebben ze een mooi paddockje samen trouwens! :D

Verder leuke foto's allemaal!

@nanette.. Foutje, bedankt? :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:32

nanette1 schreef:
@ Viet onze paarden hebben ongeveer de zelfde lengte manen :D Wat zien ze er dan luxe uit he?

Mijn merrie heeft bij de hengsten ingelopen dus misschien komt er over 1 jaar een baby liz... Jaja... Kruising liz/kwpner...

Serieus? :oo Nooh, daar zou ik echt (moest t zo zijn) niet blij mee wezen!

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:38

Neehee ben ook zeker niet blij.
Als ze drachtig blijkt dan is het natuurlijk gewoon welkom en dan ga ik er hoogst waarschijnlijk ook van genieten haar eerste en mijn eerste veulen! Maar ik hoop heel hard dat er niks is gebeurd...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:48

@ Viet: Jou deken is gaaf!

Het verschilt inderdaad heel erg per pony en bouw of het plaatje mooi is of niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:50

Pieter25 schreef:
xx_Lyzet schreef:
Ik ben 23 en heb met alle trots en liefde een knappe 4 jarige in de wei staan! <3 <3

Hey, das lang geleden :')

WTF?!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:06

S_uus schreef:
Meteen maar even een foto van het rijden, ik ben 1,75 Asra is 1,51
[ Afbeelding ]

Haha ik ben ook 1,75 en Madeira is ook 1,51 :D Maar op de ene foto zie ik er groter uit dan de andere...