Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

crazyshar

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:01

Haha zijn stamboek naam is arnou van het zeegat, de rest zou ik van de werk moeten opzoeken

Dank je hihi ben o ook heel blij met hem, maar dat is iedereen hier denk ik wel met zijn haffjes.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:02

De vader van Balou is atlantis ;-)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:04

Ha dat was het dank je!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 19:56

timokyana schreef:
De vader van Balou is atlantis ;-)

Mij niet bekend, maar dat is het belangrijkste niet. Veel belangrijker is dat je blij bent met hem. Leuk beestje.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 20:02

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 08:05

Hoi nieuweling, welkom hier! Je mag gerust actief meepraten hoor, anders lopen we straks nog leeg met al onze studenten die het momenteel veel te druk hebben (natuurlijk vergeten we ook jullie niet!).
Knap Hafje heb je ook!

Hey Jodie, lang geleden, zo te lezen gaat alles goed met jou! Wat heb jij aan je heup trouwens? Ik loop daar nu ook al een maand of drie mee :(

Hoop dat ik voor de rest niemand vergeet?

Lore en Formera

Na ongeveer twee weken rust zijn ik en Formera er zaterdag weer ingevlogen. Had een longeerhulp gekocht en wou die dus uitproberen. Formera vond de longeerhulp heel fijn, dat merkte ik aan haar. Heb haar ongeveer 45min gelongeerd en dan was ze echt doodop. Ik ook trouwens :)
Tijdens het naar huis stappen daarna ben ik door mijn knie gedaan waardoor ik dus sinds dan weinig kan. Kan wel stappen en heel voorzichtig hurken maar voor de rest zit er niet veel in, tot daar het idee om terug op te bouwen dus :(

Omdat ik mij toch niet wou laten kennen ben ik zondag opnieuw naar Formera gegaan om te proberen of ik kon rijden. En gek genoeg kon ik opstappen zonder pijn (met een duwtje aan mijn achterwerk van mijn lieve zus en een stoel). Rijden ging maar deed soms ineens heftig pijn en ook Formera was wel moe en stijf dus zijn gaan wandelen. En wat was ze braaf <3 Waren helemaal alleen op pad en voor gisteren had ze twee weken of langer stil gestaan.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 09:42

Ai, door je knie gegaan? Verkeerde beweging gemaakt of.......? Kan je rijden met zo'n knie dan? Pas maar op, zal best zeer doen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 10:03

Ben niet echt gevallen of zo, was gewoon naar huis aan het stappen en op 2m van mijn deur kreeg ik ineens pijnscheut in mijn knie en die plooide zo wat verkeerd en sindsdien doet hij bij gekke bewegingen pijn, bv. bij het opstaan vanop een wc :o
Moet vanmiddag toch naar de fysio dus zal het daar is vragen.
Rijden lukte nog wel redelijk, maar ja wandelen is zitten en sturen, heb ook maar korte stukjes gedraafd maar had tijdens rijden weinig pijn. Benieuwd hoe dit weer afloopt!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 11:24

@Jodie:Oei, wat vervelend van je heupproblemen, is het van tijdelijke aard, of zal je er altijd last van blijven houden?
Grondwerklessen zijn leuk, doe ik ook regelmatig met Harry. Je vroeg iets over dikke vachten en dekens, Harry is een echte teddy beer en heeft helemaal geen deken op.
@Crazyshar: Welkom! Leuk Haflinger heb je. Ik heb Harry sinds eind maart, ook nog niet zo heel lang dus. Goed dat je zo aan je balans werkt, zou ik ook meer moeten doen.
Lore: Auwtjs!! Succes straks bij de fysio! Fijn dat de longeerhulp zijn werk deed.

Sabrina en Harry
Onrustige tijden bij ons. Daarom ook niet zo actief geweest hier.
Heel druk met het werk en besluiten maken rondom Harry.
Ik ben namelijk tot de ontdekking gekomen dat ik eigenlijk toch niet zo blij was met Harry zijn huisvesting.
Maar vond dit erg moeilijk omdat ik het goed kan vinden met de landeigenaresse.
Mijn kleine irritaties steeds besproken, of geprobeerd te bespreken, maar helaas kwam er geen verandering.
En als ik dan terug denk, is het eigenlijk vanaf het begin zo geweest, alleen zat ik op een roze wolk doordat ik voor het eerst een eigen paard had.
Maar goed, met iemand lief vinden kom je ook niets verder, ik moet naar Harry kijken. En Harry verdient meer dan dat ik hem nu kan bieden.
Dus moeilijk besluit genomen, ik ga Harry verhuizen.
Harry is vatbaar voor verandering en voelt nu al mijn onrust. Dus direct hulp gezocht bij mijn grondwerk instructrice en die gaat me begeleiden hierbij.
Vind het ontzettend moeilijk om hem na ruim 8 maanden alweer te gaan verplaatsen, maar hoop dat ik een goede beslissing maak en het voor Harry uiteindelijk beter is.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 12:46

@jodie: leuk dat je ook weer eens komt buurten. nelleke heeft geen deken en is een echte teddy. heb mijn wollen zweetdeken te koop gezet omdat ik hem dus niet gebruik. sneeuw was ewr heel snel en ook weer heel erg snel weg. balen van je heup. is er wat aan te doen. verder wel fijn dat het bij jullie goed gaat.
@crazystar: ten eerste welkom en leuke haflinger.
@lore: knie is balen. kan lang duren. ben van het voorjaar door mijn knie gegaan en merk dat ik met hele lange ritten er nog last van heb. jij was toch ook degene die laatst met de rug zat toch? beterschap.
@sabrina:wanneer ga je over naar nieuw plekje? hopen dat je het dan wel naar je zin hebt.
@sandrina: hoe was je ritje zaterdag?

kim en nelleke
hier was dit weekend weer niks te beleven. gisteren waren er de hele tijd buien, en had m`n hele schouderpartij vastzitten. gaat nu alweer beter hoor. zijn maar naar roermond gereden naar intratuin en andere winkels. mijn dochter op de foto gezet met sneeuwuil. was erg mooi. `savonds niks meer gedaan. kijken of ik deze week weer een keer ga rijden of even aan de longe. wel weer kijken voor vorm van beweging. zou jullie nog op de hoogte houden van rijden viertal. dit gaat nu donderdag dus weer niet door. ze hebben het verplaatst naar de zaterdag. kunnen ze voor de eerste keer oefenen met muziek en zondag hebben ze de uitvoering. ben zelf ook erg benieuwd. kan er zaterdag niet bij zijn. de proef zelf ziet er wel leuk uit. hou jullie op de hoogte.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:00

Beterschap iedereen met ruggen knieën die niet mee willen werken en zeer doen.
Kim; mijn ritje was een beetje teleurstellend; niet helemaal zoals ik me heb voorgesteld, maar miss heb ik te hoge verwachting? Had afspraak met iemand en dat werd telkens anders zonder dat ik ervan wist. Maar ik mag niet zeuren; Uiteindelijk ben ik wel naar buiten geweest; heb een uurtje gereden/gezeten. Fralla was braaf.
Sabrina; verstandig als je gaat verkassen; soms kom je er niet uit met een ander. Die irritaties gaan schuren als een zandkorrel in een schelpje. Komt vaak niet goed, want je denkt over bep. dingen anders. Weet je al waar je naar toe gaat?

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:24

@Kim: Heerlijk Nelleke ook zo een teddy beer :-). Nou het gaat me vooral om de huisvesting van Harry verbeterd. Ik kan aankomend weekend al over, dus dat ga ik ook doen.
@Sandrina: Jammer dat je ritje van zaterdag een beetje tegenviel. Hoge verwachting of niet, is toch altijd beetje een domper als het anders verloopt dan je had verwacht of zou willen.
Ja ik heb een nieuw plekje gevonden. Loop er al een tijdje mee, maar ben door een vriendin een keer bij die andere stalling geweest. Ben twee weken aan het wikken en wegen geweest, en nu dan toch de knoop doorgehakt. De ideale stalling is onbetaalbaar, dus heb wat concessies moeten doen, maar denk dat de nieuwe plek beter is voor Harry. Mijn instructrice heeft mijn verhaal aangehoord en voor zover zij objectief kan zijn denkt ook zij dat Harry daar beter op zijn plek zal zijn.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:42

hiii meiden,
achja zoals beloofd zal ik af en toe even iets van me laten horen.
veder heel weinig tijd,, mocht je Delano zijn leven een beetje willen volgen dan kan dat via facebook. (jodie van der Lingen)!!
ik hou ook op die manier met Marga contact super leuk!!

Mijn heupprobleem speelt al 3 jaar, maar ze zijn er nu sinds 1 maand achter wat het is.
Het zijn peesplaten die te strak zitten waardoor die dus op mij heupbotten drukken.
Zit nu 2/3x in de week bij te fysio, en heb een prik gehad die 2 maanden de pijn tegen MOET gaan.

Dus voor de toekomst nog niet heel veel zekerheid, maarja alles even een stapje terug.
En hoop dat ik er 100% van af kom.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:48

Sabrina: Ja beetje een domper, beetje maar. Heb ik een droge ochtend voor laten gaan. Eenmaal opgezadeld gaat het regenen :(:)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:11

@Jodie: jeej meid wat een domper!! Maar vast een fijn idee dat je nu weet wat het is! Mooi dat het met jou en Delano ondanks alles nog steeds goed gaat!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:14

Niet teveel twijfelen Sabrina, je doet het goede voor je paardje dus na dat kleine beetje verhuisstress kan het alleen maar beter gaan! Je mag trots op jezelf zijn dat je de beslissing maakt!

Ik zit met alles Kim :) mijn fysio lacht altijd met mij als ik weer eens een pijnlijk gezicht trek "wat doet NU WEER pijn?", gisteren was het ineens mijn rug terug, kon ik niet meer rechtop gaan staan... Zucht! Maar verder ben ik wel gezond hoor :x

Lastig die regen daar bij jullie trouwens, wel leuk dat je je dochter mooi op de foto hebt! En vervelend van je schouder :(:)

Ritje tegengevallen Sandrina? Jammer! Je moet proberen genieten eh!

Mag ik je deze middag op Facebook toevoegen Jodie? Is geen slecht idee :)
Jij sukkelt al erg lang met je heup zo te horen. Ik hoop voor jou dat het nu weer kan genezen, nu ze weten wat het is, dat ze je ermee kunnen helpen!

Ik ga met mijn fysio stoppen en voorlopig ook geen onderzoeken voor mij om bepaalde redenen (lekker geheimzinnig :o ) en wie weet geneest het vanzelf wel :j Altijd hoop houden :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:34

Oie oei wat een pijntjes bij bijna allemaal. Houd je goed in deze koude, natte weeromstandigheden; heeft dat invloed? Houd je taai net als jullie paardjes!
Zondag wil ik mijn ritje 'overdoen' maar dan ECHT HELEMAAL ALLEEN!

Mits het niet regent, heb een pesthekel aan regen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:47

OOk van mij weer een teken van leven. Alles gaat hier prima. Storm en ik zijn lekker aan werk en het gaat echt goed op het moment. Binnenkort ben ik er wat uitgebreider. Zit nu op mijn werk namelijk.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 08:55

Ik heb gewoon reuma dus bij mij heeft het o.a. wel met kou en regen (en lompigheid) te maken, maar als ik me goed kleed gaat het allemaal wel hoor :)
Ik zal duimen voor zon zondag, je gaat dat goed doen!
Ik ben vorige zondag gaan wandelen, helemaal alleen!
Afbeelding
Heb het rode wegje gewandeld en ben zo een drie kwartier weg geweest!
Juist op het lange rechte stuk onderaan (langs een drukke baan, we liepen op het fietspad) was ze druk en liep ze te huppelen. Voor de rest een fijne rit gehad. Tegen dat we thuis kwamen begon het te druppelen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 09:05

Nog vergeten: ik heb een jaaroverzichtje gemaakt (zie onderschrift).

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 15:00

hier weer regen. dus weer niks mee te beginnen. snak naar het droge weer. vanavond ga ik aquazumba, dus dan hoop ik dan mijn schouders morgen helemaal over zijn. of dat mee ga doen of banene ga zwemmen weet ik nog niet. maar wat ik wel weet is dat ik ga. nelleke vind het allemaal prima. lekker niks doen. maar ik hoop zondag tog nog even te gaan rijden.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:02

is het goed dat ik ook af en toe mee post? :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:09

Natuurlijk wel :) stel jezelf even voor, dan weten we ook wie je bent!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:35

okee :)

ik ben normann_love, mijn echte naam is marylize (spreek uit: mirielieze :P )
ik ben 15 jaar oud en heb een haflinger genaamd normann je spreekt uit normen :D normen is 11 jaar oud en word het meest dressuurmatig gereden maar rijden natuurlijk ook veel buiten en af en toe springen we ook eens. :D ook heb ik nog een shetlander x welsh. die heet rocky. als je nog iets wilt weten vraag het gerust! :) ik doe er wel even een foto bij.

normann:
Afbeelding

(sorry even mijn hoofd weggedaan omdat ik er nog al stom op stond :+ )

rocky: is geen haflinger maar toch even zomaar een foto erbij :)

Afbeelding

nou ja ik hoop dat jullie genoeg van mij weten! :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 16:37

Leuk! Welkom!