Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:25

ja op deze foto is het helemaal duidelijk, t is en blijft een haf (niet dat die dik moeten zijn natuurlijk:P) maar hij is echt te schraal

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 17:47

Zazalover schreef:
ja op deze foto is het helemaal duidelijk, t is en blijft een haf (niet dat die dik moeten zijn natuurlijk:P) maar hij is echt te schraal

ja en omdat hij bijna geen vet meer heeft gaat zijn huid losser zitten en verdwijnen nu zelfs zijn spieren. Ik moet het echt even afwachten van de DA. Kijk als hij nu erg rustig zou zijn en geen eetlust zou hebben is het een ander verhaal zegt ze. Ze zegt dat ik me nu nog even niet druk mag maken (wat ik dus wel doe). Maar omdat hij zo levendig is moet ik even afwachten wat deze energy booster en de wormenkuur morgen gaat doen. Ook omdat hij net verhuisd is kan het even zijn dat hij daardoor extra is afgevallen. Ik ben wel heel blij dat we verhuisd zijn.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:59

Hoi Marga en Azkaban
Ik vind Azkaban helemaal niet mager als het nog erger word dan zou ik ingrijpen maar als er een klein gleufje tussen zit betekent het dat ie mooi op gewicht is.
Als ie helemaal door loopt is ie te zwaar.
Die van mijn heeft pricies het zelfde!! ik heb er toen ook een DA bij gehad en die zij dat ie nu mooi op gewicht is, alleen wel uitkijken dat ie niet onder gewicht komt dus wel op dit houden en niet veder.

En inderdaad wormen kunnen er ook mee te maken hebben dus dat zou ik ook eerst gaan doen.

Ik hoop dat het veder goed komt.
----

VEDER IEDEREEN VAN HARTE WELCOM HIER OP HET HAFLINGER DAGBOEK!!

----

Jodie en Delano

Tjongen Tjongen wat is het toch ook een boefje he.
Hij heeft een hele trukke doos vol zitten.
Is het ene niet meer leuk dan doen we wel weer het ander.
Hij heeft nu weer iets nieuws zodra ik hem aanspoor (middendraf bijvoorbeeld) of ga doorzitten dan denkt ie OOOOOW GALOP.
Dus volgens mijn zijn we meer aan het galoperen dan echt lekker rijden.
Maar ja hij is en blijft jong dus ja kan het hem niet kwalijk nemen, kan hem natuurlijk alleeen maar aanpakken.

Nou ja dat was het dan wel weer.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 18:07

@ Jodie: misschien stom maar aansporen doe je niet met beide benen als je in draf zit en naar de middendraf wil. Je doet dan om en om met je been aansporen, dus rechts links etc. niet tegelijk en op de maat van het paard dus als zijn schouder achter is spoor je met alleen dat been aan en zo dus om en om. Misschien bedoel je dat ook wel maar ik heb het pas geleerd en het werkt echt super, ze moeten het verschil weten tussen aansporen (beide benen tegelijk) en verruimen, versnellen in dezelfde gang (om en om dus).

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:37

k ga vandaag denk niet, ben 1 bonk verdriet

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 19:39

Zazalover schreef:

HEY WAT IS ER AAN DE HAND MEIS?????

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:44

Sjemira schreef:
Zazalover schreef:

HEY WAT IS ER AAN DE HAND MEIS?????

k pb je wel even

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:55

Hoi nieuwelingen! :D

Vanessa & Xanto
--------------------------
Vandaag was zo een slechte wandeling :o Hij beet in mijn kap van mijn jas constant!
En hij bleef draven langs me of hij trok me mee en de bladeren op grond zijn zo nat.
Hij wou gwn terug naar zijn vriendinnetje op de wei. Hij heeft het nog nooit zo fel gehad als vandaag.
dan maakte ik hem los in de weide en was hij de hele tijd op en af aan lopen met de paarden.
Hij had zoveel energie! Ben benieuwd hoe het morgen gaat gaan :P

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 21:46

Ik ben ook nieuw! Hopelijk weet ik snel wie-wie is!

Ik heb pas een Haflinger en ik ben er helemaal verliefd op! Het is een broertje van Manchester, genaamd Nashville! Zijn moeder is Tirana (waar mijn vriedinnetje Suzanne op rijdt) en zijn vader is Natif. Het klikt echt HEELLL erg goed. Ik mag gelijk ik de M1 starten maar voorlopig genieten we van alles! Het is elke dag een feesje om op hem te rijden!

Mijn zus heeft al eeuwen een Haflinger, Stallion Beau V. Stallion van de Edelweiss.

Ik ga ook op jullie allemaal reageren hoor! Super leuk!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 09:59

Hoi!!

Annemarie meld zich hier ook maar weer eens. Tjonge heb echt te druk af en toe en ben ook nog ziek geweest, maar voel me weer helemaal fit nu :-). Met Storm gaat alles prima. Staat op de dag lekker een paar uurtjes buiten en s'avonds mag meneer nog lekker aan het werk. Hij lijkt zelfs iets af te gaan vallen nu. Hij blijft onder het zadel nog steeds prima zijn best doen en geniet iedere dag van hem.

Welkom aan iedereen die nieuwe is hier!! Altijd leuk om de dagboekverslagen te lezen.

@Marga, ik vind hem inderdaad ook erg schraal. Zal niet zeggen mager maar hij moet niet smaller gaan worden. Denk ook dat hij van de vitamines en wormenkuur wel zal gaan opknappen! Je bent wel goed met hem bezig hoor met rijden enz. Mooie stalling hoor waar je nu staat. Hopen dat het jullie daar goed blijft bevallen.

@Zazalover, wat is er meis, dat je je zo verdrietig voelt. Voel je je al wat beter vandaag?

Las ook nog iets over vrijheidsdressuur. Daar ben ik met Storm ook ooit eens mee begonnen en hij vindt het erg leuk en pakt de dingen ook wel goed op. Maar meneer wordt zo'n ongelofelijke drammer op de beloning. Wat ik ook geprobeerd heb niets hielp en hij werd er strontvervelend van. Kortom ik doe denk ik iets verkeerd en ben er daardoor mee opgehouden. Ooit wil ik nog eens een les gaan nemen in hoe ik dat drammen kan afleren.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 11:05

astridastrid schreef:
Ik ben ook nieuw! Hopelijk weet ik snel wie-wie is!

Ik heb pas een Haflinger en ik ben er helemaal verliefd op! Het is een broertje van Manchester, genaamd Nashville! Zijn moeder is Tirana (waar mijn vriedinnetje Suzanne op rijdt) en zijn vader is Natif. Het klikt echt HEELLL erg goed. Ik mag gelijk ik de M1 starten maar voorlopig genieten we van alles! Het is elke dag een feesje om op hem te rijden!

Mijn zus heeft al eeuwen een Haflinger, Stallion Beau V. Stallion van de Edelweiss.

Ik ga ook op jullie allemaal reageren hoor! Super leuk!

Marga:
Welkom, hihi ja wie wie is dat hebben we opgelost om bij je post je naam te zetten en als het over het dagboek gaat je eigen naam en je paard zijn naam.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 11:09

@ Vanessa, ja en gisteren waaide het hard. Azkaban was ook heel druk.

Marga en Azkaban:
============
vrijdag: Mijn lesgeefster kwam omdat ik nog steeds zelf niet kan rijden heeft zij azzie gereden, ik wilde hem eerst niet laten rijden omdat hij nu zo schraal is maar meneer was zo druk dat ze hem toch maar even gereden heeft, veel gestapt en een beetje gedraafd. Meneer was super moeilijk met opzadelen en opstappen daarna had hij wel een voldaan gevoel want hij was daarna weer rustig en mocht lekker op de wei.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 12:36

Elise en Sunny
--------------
Vannochtend vroeg naar stal gegaan om meneer de viespeuk eventjes een schoene staart en manen te geven. De shampoo van de Kruidvat is echt een wondermiddel!
Daarna Sunny los voor de stal gezet met een berg kuil, volgens mij moest hij beetje plassen want hij liep tot 3x toe door de stallen opzoek naar een lege stal (ik was de stal aan het uitmesten) Toen ik klaar was keek hij mij echt aan met een zielig koppie, enjahoor in de stal gelijk zijn schone bedje weer vies maken :p
meestal gaat eten boven alles, maar voor hoge nood laat hij zijn eten wel liggen xD

Vanavond wedstrijd dus vanmiddag weer lekker naar stal! maar nu eerst naar me andere verzorgpaardje een 2,5jarige lipizzaner hengst! (is alleen niks van te merken xD)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:42

Mariska en Maron

Met maron gaat het voor mijn gevoel weer wat beter. Is zelf vandaag nog niet gaan liggen.
De parafine is er nu aan het uitkomen al zei de dierenarts dat daar 24 uur voor stond. Maar vanmorgen na alle mest te hebben weggehaald lag er ineens een berg dunne mest.
Jammer genoeg kom ik maar weinig zand tegen in de mest. Of het zat er niet in of het wil er niet uit. Kan allebei. Maron is nog niet zo fit dat hij echt iets wil doen. Als ik hem aan het halster een rondje achter mij aan laat lopen gaat dat niet van harte. Oren naar achteren en staat hij liever stil. Alleen voor eten gaan de oren naar voren en zit er een beetje tempo in hem.
Toch zien we wel vooruitgang gelukkig.
Vanmiddag naar de rijvereniging , kunnen we vanaf de kant naar de les kijken.
En even bijkletsen ;)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:06

Sjemira schreef:
@ Jodie: misschien stom maar aansporen doe je niet met beide benen als je in draf zit en naar de middendraf wil. Je doet dan om en om met je been aansporen, dus rechts links etc. niet tegelijk en op de maat van het paard dus als zijn schouder achter is spoor je met alleen dat been aan en zo dus om en om. Misschien bedoel je dat ook wel maar ik heb het pas geleerd en het werkt echt super, ze moeten het verschil weten tussen aansporen (beide benen tegelijk) en verruimen, versnellen in dezelfde gang (om en om dus).

--
@sjemira: inderdaad dat weet je goed maar dat doe ik ook. maar zodra ik ga doorzitten of me been er een beetje aanhoud dan denk hij
'OOOW GALOP' het is ook echt uitproberen en laten zien dat ie nog echt jong is.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:07

Zazalover schreef:

--

Wat is er meis?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 19:08

@ Mariska Zo dan schik je inderdaad zeg. Hopen dat er gauw verbetering in zit met Maron.

Leuk dat er nog nieuwe mensen bijkomen :D Altijd leuk om dagboek verhalen te lezen.

Harmanda en Heidi:
Van de week aantal keren gelongeerd en losgegooid. Ik was een hele week aan het werk dus niet zoveel tijd en energie meer over. Vandaag (zaterdag) gereden. Om 5 uur zat ik erop. Nou had men handen vol aan haar. Moest buiten rijden, binnen waren nog lessen bezig. Het waaide nogal en het werd al donker. Ze schrok om de haverklap. wou niet lopen waar ik haar wou laten lopen. Door mijn been heenlopen steun zoeken aan de bakrand. Dus ben maar in het gedeelte gaan rijden waar geen bakletters enzo staan.
Ze bleef maar schrikken. Uiteindelijk na een tijd rijden ging het even wat beter toen ben ik maar gestopt.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:49

Annemarie en Storm:

Storm was een boefje vandaag....was erg braaf met rijden en ineens was een meisje die in de hoek stond heel eng....kijk maar _O- . Noodstopje vanuit draf om vervolgens naar rechts te vliegen, maar dat staat niet op de foto haha.
Afbeelding

Verder heeft hij redelijk netjes zijn best gedaan en vanmiddag heeft hij lekker buiten op het weitje gestaan.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 22:22

hahaha die storm, ja het stormde ook nog he hahaha.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 22:29

Dat beest van mij spoort gewoon niet af en toe. Dit is gewoon 1 van trucs om onder het werk uit te komen haha.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 00:24

Faringo schreef:
Dat beest van mij spoort gewoon niet af en toe. Dit is gewoon 1 van trucs om onder het werk uit te komen haha.

hahaha ja komt me bekend voor hoor.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:12

Citaat:
Las ook nog iets over vrijheidsdressuur. Daar ben ik met Storm ook ooit eens mee begonnen en hij vindt het erg leuk en pakt de dingen ook wel goed op. Maar meneer wordt zo'n ongelofelijke drammer op de beloning. Wat ik ook geprobeerd heb niets hielp en hij werd er strontvervelend van. Kortom ik doe denk ik iets verkeerd en ben er daardoor mee opgehouden. Ooit wil ik nog eens een les gaan nemen in hoe ik dat drammen kan afleren.

Sandra heeft precies hetzelfde met de beloningen ze heeft al een keer mijn zak waar de worteltjes inzatten stuk getrokken

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 15:42

Elise & Sunny
-------------

Gisteren avond had ik wedstrijd dus om kwart over 5 op stal om te vlechten enzo. Had een hele lieve Groom, die voor mij de staart heeft gedaan en uiteindelijk al begonnen was met de manen toen ik terug kwam van het omkleden. Ze heeft hem flink strak gevlochten want voor het eerst bleef de vlecht zitten <3
Daarna warm rijden, de grote paddock (net iets kleiner dan een kleine bak) was zo zwaar dat ik daar alleen een paar overgangetjes heb gereden en voor de rest op gehoorzaamheid heb geoefend. Daarna eventjes in de buitenbaan losgedraafd, maar al snel naar het kleine stukje voor de wedstrijd baan gegaan, daar nog even geoegend en was tevreden.
De proeven gingen lekker! Alleen ging het verruimen niet zo goed en sprong hij 1x verkeerd aan.
Na de eerste proef was hij echt al moe, dus tussendoor niks meer gedaan alleen maar gestapt.

S'avonds om 10 uur kreeg ik de punten! Was met me kleine oude hafje tussen de paarden nog 2x 5e geworden én 2x winst! 182 en 184 punten :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:07

nette punten, wat ben je gestart?

horisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:08

heei
ik heb eeen haffiiii van 14 jaar iis een poepie

vandaag weer naar haar toe ze is weer is vies