[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xLaus_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:43

en dan nog houdt hij flink ruimte over. Ja
tis ook omdat hij het graag wilt hoor Ja
spring niet vaak hoog, vaak maar ong 80/90 cm voor de techniek Ja

Zaterdag gaan we ons eerste rondje L springen Ja (nog wel eerst HC om te kijken hoe hij het op vreemd terrein doet)

mloezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:44

Hey, ik meld me ook aan
Ik ben Marloes ik ben 12 jaar en ik woon in Vries ( Drenthe )
IK heb een haflinger merrie karin. Ze kent nog eigenlijk niks. Vorig jaar heb ik haar zelf beleerd maar omdat ik maar een keer in de week kon rijden ging dat dus ook niet echt snel. Het gaat nu steeds beter en ze loopt ook al aan de teugel

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MYRMUFUN.jpg
dit is karin

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:48

leuk Lachen
welkom marloes !!
leuke haflinger is het Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:14

Welkom!
Jim schijnt ook goed te kunnen springen. Ik ben een watje, dus heb het nog niet geprobeerd. Nagelbijten / Gniffelen

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:23

haha gewoon keer rustig proberen met balkjes lopen Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:30

Dat rustig is al een punt. Haha!
Maar misschien dat ik dat binnenkort wel doe ter afwisseling. Heb het met longeren al eens gedaan en dat was wel leuk. Hij had er geen moeite mee in ieder geval Haha!

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:30

hey hey wil mij ook aanmelden

ben doranka ben 18 jaar
heb een haflinger merrie van 4.5 jaar
ze heet Farah oet de Broekstreek
en is een stradivari x amadeus
rij voornamelijk dressuur en ben nu ook begonnen met springen
maar buitenrijden zit er ook veel in
@ den Bosch
Afbeelding

Afbeelding

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:35

hmm vind dr persoonlijk niet zo..
vind haar te sjiek Knipoog

wel een schattig koppie Haha!
Welkom en veel plezier hier en met je paardje natuurlijk Tong uitsteken

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:36

Amanda schreef:
Dat rustig is al een punt. Haha!
Maar misschien dat ik dat binnenkort wel doe ter afwisseling. Heb het met longeren al eens gedaan en dat was wel leuk. Hij had er geen moeite mee in ieder geval Haha!

O haha Huilen van het lachen

das mooi Haha!
Das al een begin Lachen
En vrijspringen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:43

Vrijspringen heb je bij ons niet echt de ruimte voor Scheve mond
Heb het wel gedaan, 30 cm. Maar hoger kan echt niet vanwege de ruimte.

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:46

O oke, dat is wel jammer...

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 09:53

Afbeelding Lachen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:02

GOedemorgen!

Ben gister naar Marco Borsato geweest, errug gaaf.
Zal zo is bij de paarden gaan kijken, moet de stal gaan verven heb ik gehoord dus ik ga maar beginnen aan het schuren denk ik..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:05

Gefeliciteerd dapnik!

Welkom Doranka & Marloes!

Vandaag ben ik ook vrij, eigenlijk heb ik wel school, maar er rijden geen treinen van en naar Rotterdam door stroomstoring. Ik was bijna op de fiets naar station gegaan, maar gelukkig was mn broertje eerder naar school en had hij al voor niets staan wachten. Scheelde mij toch weer een half uur fietsen!
Nou had ik maar een uurtje stagebegeleiding, maar ik dacht daarna nog wel ff naar tentenkamp te kunnen! Dat is twee haltes verder van mn school.. maar helaas!

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:50

welkom iedereen!!!
zoo alles weer bijgelezen!!
@ misshaffer, ja ik vond de rossner montreal er gewoon mooi uit zien, mijn vriendin rijdt op een KN en dat is ook wel errug mooi en fijn rijden!!
Er is zoveel keus, ik blijf gewoon lekker door sparen!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:05

@Hinke, ik zal het verhaal van mijn merrie vanaf mei 2008 even in het kort vertellen ... ( probeer het kort te houden)

Hoe het allemaal begon :
Ik wou al heel lang een veulen van haar, alleen manlief zag dat niet zo zitten, tot dat we op 11 mei in Rijpweteringen op oefen cros waren en Donna helemaal verliefd en moedergedrag vertoonde naar een veulentje.
Toen zag mijn man dat Donna een goede moeder zou zijn en dat Donna ook echt behoefte had aan een eigen baby.

Een week later hebben we haar laten scannen, om zeker te zijn dat er niks mis zou zijn met de baarmoeder, aangezien me merrie al 12 is en nog nooit een veulen heeft gehad.. Alles was goed en ze was goed hengstig , volgens de dierenarts.

Dus gelijk sperma besteld, dinsdag, donderdag en vrijdag geinsemineerd en op zondag was het eitje weg. 3 weken wachten, helaas tijdens het scannen was er nergens een vrucht te vinden en ze was weer hengstig, waarop ik besloten heb om haar naar de hengstenhouder in Peize te brengen. Op 14 juni heb ik haar weg gebracht, waar ze 7 weken en 1 dag gestaan heeft ( is erg lang hoor om zo lang je paard niet te zien )
Op vrijdag 1 augustus kreeg ik een verlossend telefoontje , me merrie is drachtig en we hebben haar de zondag erop opgehaald. Zoals ( denk ik ) iedere paardeneigenaar,heb ik me merrie geheel nagekeken, ze zat wat onder bijtwondjes, en haar benen waren niet dik of warm en ze liep ook niet kreupel.

Nu is mijn merrie niet geheel goed te laden, ze vind het vreselijk om de trailer in de gaan, waarop ze ook nu weer dienst weigerde en ze trapte goed naar achteren, en kwam volledig op haar linkerachter been terecht. ( haar beide achterbenen kwamen boven haar kont uit, dan heb je een idee hoe hoog en hard het is gegaan )
Na goed 3 uur op de trailer gestaan te hebben, kwam ze met een oflifantspoot de trailer af. Niet warm en niet kreupel lopen. Na ander halve week gestapt te hebben ( overdag stond ze wel in de weide ), toch een afspraak gemaakt om een foto te laten maken, ook omdat er een bobbel aan de buitenkant van haar been zat, waar ik me zorgen overmaakte. En met de foto zijn we er dus achter gekomen dat ze beide griffelbenen gebroken heeft. Voor foto's zie topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=985615.
Eerst dachten we dat het zou komen door de klap die ze maakte tijdens het laden, dat ze dus met haar volle gewicht op haar linkerbeen was gekomen. Volgens een aantal mensen die al geruime tijd met paarden omgaan en ook me veearts, lijkt idt hoogst waarschijnlijk. We vermoede dat ze tijdens de laatste keer schouwen door de hengst ergens tegen aan geslagen heeft, de merries die dan net drachtig is, "kunnen" erg fel reageren.
Ik ben dus wel blij dat ze niet netjes in een keer de trailer in is gelopen, door die klap zijn de gebroken stukjes verschoven en is het zo aan het licht gekomen.

De hengstenhouder wil ik met dit verhaal niet in het zwarte daglicht zetten, want dit had ook thuis op stal kunnen gebeuren , of elders ... Want mijn merrie is verder heel netjes verzorgt alsof het zijn eigen merrie was.

Ik mag dus niet rijden, want als ze te zwaar in het werk gezet wordt, heb ik kans dat de afgebroken botjes nog meer gaan verschuiven en zo de pees beschadigen. Ik mag er eventueel half november zonder zadel op. Zolang het been niet dik wordt. Wat afgelopen maandag dus wel weer het geval was.

We stappen nu elke dag aan de hand, de ene dag langer dan de andere dag, omdat ze ook dagen er tussen heeft zitten, dat ze in het kampje smorgens haar been verdraait heeft en het zeer doet. Kan haar geen volledige boxrust geven, want na 2 dagen breekt ze de tent af.

Nou dit is het verhaal in de aardige korte versie …

Wij duimen nu dat ze niet te dik gaat worden en dat alles goed gaat verlopen met de dracht, de bevalling en de periode dat het veulen aan de voet loopt bij mams …

Ik heb nu eenmaal een maflinger en er gaat geen jaar voorbij dat we een jaar zonder problemen en tegenslagen hebben, we raken er inmiddels na 6 jaar wel aan gewent,hahaha

Alle reacties op dit verhaal zijn welkom, alleen geen reacties die de hengstenhouder zwart maken, want daar heb ik dit verhaal niet voor geplaatst, alleen om meer duidelijkheid te geven hoe het gebeurt zou kunnen zijn, want dit blijft altijd gissen, de enige die het weet is me merrie en aangezien ik geen Miss Ed heb kan ik het niet aan haar vragen.
En de vragen weg te nemen waarom mijn merrie in Peize heeft gestaan.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:19

Mijn hafje vind springen ook geweldig. Lachen
Hij wil alleen te voorwaarts afentoe.
Hier foto van haff
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Manen zijn op het moment weer aan het groeien. Moesten er af voor zijn zomerexzeem Boos!

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:22

Hallo, ik meld me ook! Ik ben Eline. Ben 14 jaar oud en heb 2 verzorghaffies. Blondy en Famke. Ze hebben een half jaar niet zo veel gelopen (dat zie je ook Haha! ) en sinds zaterdag rijd ik er op. Ik verzorg ze nu ongeveer een maandje.
Laatst bijgewerkt door E__line op 15-10-08 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:23

Mijn verzorgpony's vinden springen ook helemaal geweldig!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:25

Ben trouwens benieuwd wat jullie van mijn haf vinden?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:26

Ik heb nog nooit gesprongen met Madeira (maar ja heb haar nog niet eens 1 week) maar ik zou niet weten of ze dat leuk zou vinden en of ze dat kán. Moet ik is proberen Lachen

E__line

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:27

Super leuk! Alleen jammer van die manen! Mijn vorige verzorgpony (was ook een haf) had ook last van zomerexceem

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:29

Jeetje wat een verhaal Freya!

Wat ik me afvroeg toen ik in jou profiek keek, heb jij op stal Delfse hout gestaan?

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:34

zojaa. dat is even pech hebben met je haf Freya!
volgens mij heeft de pony van mijn vriendin dat ook zo`n 5 jaar geleden gehad. dat zelfde botje linksvoor. en hij doet het nog steeds!! alleen springen ze niet meer met m! en iedere dag fanatiek rijden zit er ook niet meer in! maar hij is al 20 dus dan mag dat wel!! succes ermee, hopen dat alles goed gaat met je veulen!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:51

joopiexx schreef:
Jeetje wat een verhaal Freya!

Wat ik me afvroeg toen ik in jou profiek keek, heb jij op stal Delfse hout gestaan?

Klopt, ik heb daar gestaan van juli 2003 t/m eind december 2003.