[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

romyloverrr

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:46

zooo herkenbaar.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:50

Ach naja, door die mok wil ik zn benen zo droog mogelijk houden dus ik rij ff niet tot t genezen is(zal hopelijk niet lang meer duren, de korsten trekken al weg en t is allemaal dicht) dus ik heb vandaag heerlijk tot 1 uur in mn nest gelegen :')
En de rest van de middag ga ik mn kamer maar verder opruimen.. Ben gisteravond al 3uur bezig geweest en het ergste is gedaan, maar nu moet ik mijn kast nog uitmesten :')
Hopelijk passen mijn kleren dan wel eindelijk IN de kast in plaats van overal verspreid op hoopjes _O-

Vanavond maar weer naar stal dan, mok behandelen en uitgebreid poetsen aangezien ik iedere dag echt zó veel haar van m af haal(jat denk ik even de furminator van mn moeder >:D ). Als alles goed is gaan ze over een maand/anderhalve maand de weides weer op! Zo fijn!

Je zadel zit trouwens nog steeds goddelijk <3

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:03

gelukkig :D
hier gisteren mijn pony het bosttuig omgehangen, een soort grote lus gemaakt.
ikzelf de skeelers aan en een rondje van 7 kilometer gemaakt.
lekker in galop de berg op, superleuk gewoon!
Ik zal vandaag een foto maken als ik het aan het doen ben met mijn poown.

Sting eens flink laten weten wie de baas is.
meneer wil mij er steeds vandoorvliegen op een punt waar de eigenaar altijd galopeerd.
Na 5 keer die berg op had ik hem eindelijk fijn aan de teugel de berg op aan het galoperen *\o/*

Met ische gaat het steeds beter.
Nu zijn we druk aan het werk met de galop/stap overgangen en de vliegende galopswissels.
de vliegende wissels lukken al, maar met galop/stap vid ik het erg moeilijk het moment te bepalen dat ze nét goed terugkomt zodat ze nét niet vanzelf in draf springt en ze nét niet nog een pasje draaft omdat ze neit genoeg op achter was.
Dat gaan we morgen nog eens oefenen.

Fijn dat het zadel nog bevalt.
Ik hoop van de ene kant dat hij bij jou kan blijven, dan heb jij je droomzadel.
maar van de andere kant ook dat ik die superfijne massimo zelf kan gaan gebruiken :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:21

Cool met dat skeeleren!

Mn pa vroeg trouwens gister aan mij of ik wist wie er van zn paard was gevallen hier? :')
Er was schijnbaar een meisje van een lichte pony(wss haflinger) gevallen die wat flinker was, had schijnbaar lange blonde haren. Mja aangezien jij maar een spriet bent kon jij dat niet zijn dacht ik :P

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:09

Hee een naamgenootje! :D Welkom! Niels is een leuke! :j

Heb een topic gemaakt.. [RIJ-ITP] Jolina (haflinger) at Work
Ben benieuwd wat de reacties gaan worden := Als het iets wordt tenminste..

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:26

Leuk topic! Jij hebt haar ook nog niet zo lang las ik, ook je eerste paardje?

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:35

Nee, heb "vruuuger" een haflinger gehad. Heb 5,5 jaar geleden een New Forest kruising gekocht, omdat de klik echt helemaal weg was tussen ons, heb ik hem afgelopen november verkocht. Precies een maand later heb ik Jolina gekocht :)
Ze stond nog geen kilometer van onze stal af! Dus dacht; ach ga maar is kijken, wie weet! Want eigenlijk was de bedoeling om te wachten tot na de winter. Pas in het voorjaar kijken voor een nieuw paardje.
Toen ik Jolina zag was ik gelijk verkocht! Paar x gaan rijden en toen gekocht! Heb er echt totaal geen spijt van!

Is Niels wel jou eerste paardje?

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:45

Welkom Sanne! Leuke Haflinger heb je. :D
Tamara, wat ontzettend jammer van je buitenrit! Abby heeft het me ook weleens geflikt, dus ik snap hoe je je voelde! :/
Ontzettend leuke foto's, Sanne! Ziet er goed uit met Jolina! :D
Deborah, aah wat gaaf zeg! Vind het wel dapper dat je het durft, zou het zelf veel te risicovol vinden, maar lijkt me wel erg leuk. :j

Gister had ik dus wedstrijd, was een Haflingerwedstrijd. Ontzettend leuk om al die Haflingers te zien, maar maaaan wat was het druk! :oo En dan Haflingers zelf ook. Ik altijd maar denken: "ooh die Haflingers zijn zo braaf, zo rustig en geduldig." Maar dat vooroordeel heb ik maar weggenomen... Het liep uit, maar desondanks toch maar om half 12 Abby van de trailer gaan halen. Stalgenoot was ook mee en zij was even aan het rondstappen met Abby over het terrein terwijl ik mijn jasje aandeed enzo. Ondertussen ging mijn moeder spullen binnenleggen, want je kon daar heel mooi opzadelen.
Abby stampt daar binnen als een tank (wat zijn de meeste Haflingertjes iel tegenwoordig...), maar is zoooo rustig. Helemaal trots enzo. Lekker opgezadeld en nog even geborsteld en toen nog even gewacht tot de bak rustiger was. Er zijn namelijk 3 bakken: 1 20x60 waar M, Z, Mennen, Vaardigheid en Springen ingehouden werd, 1 20x40 bak voor de B en L proeven en 1 iets kleinere voor inrijden.
Dat inrijden vond ik écht een groot drama. Er waren zo'n 6 ruiters en 2 aanspanningen. Heb ook écht niet lekker kunnen inrijden waardoor we slecht de proef ingingen en de proef slecht reden. 177 punten, valt mee, maar had van te voren veel hoger gehoopt.
Verder was het heel leuk, maar het inrijden moet ik veel meer lef krijgen. Volgend jaar doen we misschien aangespannen mee. :D Lijkt me erg gaaf.

Nog een fotootje, niet geweldig enzo. Verkeerd drafmoment, maar even een kleine indicatie van hoe we eruit zagen.
Afbeelding

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:02

Het was echt super leuk! Op de terug weg ben ik los gaan rijden!!! :D
We hebben flinke stukken gedraafd! Angel vind het zooooo geweldig, ze word een crosser straks pffff ze gooide met der hoofd van harder en harder en harder!!!

Afbeelding

Even zo snel de rest bij lezen :)

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:04

Oh jeetje ik ben sleeeecht in dingen bijhouden... Ik ga zo even teruglezen :')

svb16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:41

Gaaf zo lekker snel door het bos crossen

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:47

SuperAssie schreef:
Cool met dat skeeleren!

Mn pa vroeg trouwens gister aan mij of ik wist wie er van zn paard was gevallen hier? :')
Er was schijnbaar een meisje van een lichte pony(wss haflinger) gevallen die wat flinker was, had schijnbaar lange blonde haren. Mja aangezien jij maar een spriet bent kon jij dat niet zijn dacht ik :P

wahaha _O-
dat was julie (vriendin van mij) met Sting :=

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:04

Pfff.. soms zie ik t echt niet meer zitten om te gaan rijden.
Jelle wordt alsmaar brutaler tijdens buitenritten. Als er een ander paard bij is gaat het nog enigszins, maar als ik alleen ga is het echt te gevaarlijk. Sta echt op t punt om 'm een keer met stang te rijden, maar ben zo bang dat je daar niet meer vanaf komt. Aangezien ik zag dat dit bij vele herkenbaar is.... hoe doen jullie dit?? ;(

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:34

Ik wil een nieuwe ava en ik vind GIF's vet gaaf.
Zal ik deze doen? :D

Afbeelding

Ilona, wat fijn dat het zo goed ging met Angel! Kun jij deze zomer lekker door de bossen hobbelen. :D
Stvieee, wat jammer van Jelle zeg! Ik heb helaas geen tips, sorry.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:39

Stevie misschien iemand met de fiets erlangs mee laten gaan? En zo gaan oefenen?

Ja is leuk Pernille! :j

Ilona heeft lekker buiten gereden!! Super :D

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:42

Ja echt vervelend :(
Als ik afstap en er langs loop doet die t perfect. Sjokt braaf als een pony van 20 langs me en zal me absoluut niet voorbij lopen of mee sleuren... maar er op is echt drama

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:46

Jullie gaan snel! Welkom Sanne, leuke haf heb je!
Ja die is leuk Pernille! Jammer dat je wedstrijd wat minder ging
Leuk buitengereden Ilona!

Vandaag Jens ook weer gereden zonder zadel, hij was weer super braaf <3

Zal de volgende keer wat uitgebreider reageren, moet nu aan mijn huiswerk :evaw:

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:49

Hee niks over pony's van 20 he! :+ Ga je altijd alleen of met een groepje? Misschien dat eerst proberen en dan met steeds minder mensen/paarden? En iemand die meeloopt/fietst. Heeft mij altijd heel veel geholpen en sindsdien kunnen we met z'n tweetjes gewoon op pad (kon eigenlijk altijd al, maar vond ik veel te eng)
Fijn dat Jens braaf was, Noa! :D

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:17

Haha nee hoor. Doe mij maar Jelle in de 20jaar-versie ipv stoute puberjelle :Y)
Het gekke is dat ik vorig jaar dagelijks alleen buitenritten maakte en er niets aan de hand was

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:18

je hebt ook van die gevallen die 23 zijn en nog steeds niet rustig geworden zijn :n
*wijst naar mijn pony die nu rustig te eten staat*

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:19

oja, dadelijk komt dat meisje dat gevallen is op de weg zich hier ook melden :D
Ze rijd part-time mijn verzorghaflinger (kan hem niet elke dag rijden ivm meer paarden die ik moet rijden)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:21

Het is een vooroordeel dat pony's van 20 niet gek kunnen doen en makke lammetjes zijn. Geloof me. Nog 2 jaar erbij en ze zijn nog erger. Abby heeft echt een mega karakter die ik eindelijk, na bijna 2 jaar, een beetje doorheb. Zij is niet meer te stoppen op buitenrit en gaat het liefst de hele buitenrit lang in haar eigen dribbelgang. Ze lijkt heel braaf enzo, maar kan echt strontvervelend zijn en sinds binnenkort heeft ze zelfs het bokknopje gevonden (ze moet eindelijk een beetje echt aan het werk en daar is ze het niet altijd mee eens)
Zij heeft nog steeds de oude trouwe Haflingerstreken, als je die even los laat staan en niet omkijkt staat zij al met de neus in de voerbak en als je er dan aankomt gaat ze nog wegrennen ook. :oo
Dus nee, niet alle 20-jarige pony's/paarden/Haflingers zijn makke lammetjes. :+

edit: Bind haar voor de kar en je hebt gegarandeerd nog meer plezier! +:)+

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 21:28

inderdaad.
hier is mijn madam 21 :=

KuhguinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:27

romyloverrr schreef:
Ze rijd part-time mijn verzorghaflinger (kan hem niet elke dag rijden ivm meer paarden die ik moet rijden)

Ik meld me :o

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:32

Kuhguin schreef:
romyloverrr schreef:

Ik meld me :o

Welkom :')
Sorry het wat mijn fout van het melden dat je gevallen was, mijn vader kwam daar gister mee hihi
Troost je, ik ben laatst ook gevallen, was Deborah nog bij ook, mooi showtje was dat _O-