[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:25

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:02

ziet er al leuk uit hoor voor zo'n eerste keer :P als je nou nog iets meer als een zoutzak gaat zitten ben je een echt cowgirl ;)

Avalon wou nog ff een dagje wachten met het vekennen van de grote boze wereld.. al een echt eigenwijze hengst := hij vertikte het om z'n stal uit te komen.. moeders en de anderen stonden al halverwege de schuur en nogsteeds wou hij er niet uit.. ook niet met een beetje hulp.. gevolg.. Nora en Avalon nog een dagje stal gehad.. morgen wordt het nog mooier weer dus dan misschien toch maar beetje extra zetje helpen :+

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 23:04

Hallo allemaal!

Heb vandaag weer een geweldige dag gehad. Ben vanmorgen naar de hengstenshow hier op de nieuwe heuvel geweest, het was weer geweldig!!! Maurus, als ik dat paard zie krijg ik spontaan de kriebels! Vind het zo'n geweldig mooi paard, met zulke bewegingen!! En Welt Hit ook gezien natuurlijk, ook een geweldig paard! Alleen maar geweldige paarden gezien:P

Daarna heb ik gemend (niet zelf) was ook erg gezellig!
Daarna Eef opgetuigd (wat vinden jullie trouwens van de naam 'jet set'?) en na een poosje sleep erachter gedaan (dat ding was echt zwaar) en meneer gaf geen kick! Hij vond de strengen langs zijn benen prima, alles!!! Ik heb zeg maar gewoon een geweldig paard! Morgen ga ik tuig kopen, en dan gaat het feest echt beginnen!!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:48

Nala26 schreef:
Hallo!

Ik dacht laat ik me ook eens melden hier.....
eerst maar effe voorstellen dan!
Ik ben Andrea, 28 jaar woon ik Almere en werk bij Delta Lloyd Bank op de afd. Hypotheken Beheer. ( nouja momenteel wegens ziekte in de ziektewet)

Ik heb een haflingermerrie Pascalle van bijna 4, zij staat in Zeewolde.

Ik met Pasje...afgelopen winter ( was mooie winterdag!)
Afbeelding

heey jij woond vlak in de buurd van mij dan!! :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 07:57

Mara's veulen was gistere zooo actief!!! (L) Echt helemaal leuk! Schoppen dat he dee joh! Heb zeker een kwartier staan voelen en er tegen staan praten. Dan schopte het weer :p

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:04

Peelie schreef:
Nala26 schreef:
Hallo!

Ik dacht laat ik me ook eens melden hier.....
eerst maar effe voorstellen dan!
Ik ben Andrea, 28 jaar woon ik Almere en werk bij Delta Lloyd Bank op de afd. Hypotheken Beheer. ( nouja momenteel wegens ziekte in de ziektewet)

Ik heb een haflingermerrie Pascalle van bijna 4, zij staat in Zeewolde.

Ik met Pasje...afgelopen winter ( was mooie winterdag!)
Afbeelding

heey jij woond vlak in de buurd van mij dan!! :P

Das inderdaad niet zo ver nee!

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:08

Peelie schreef:
Mara's veulen was gistere zooo actief!!! (L) Echt helemaal leuk! Schoppen dat he dee joh! Heb zeker een kwartier staan voelen en er tegen staan praten. Dan schopte het weer :p

Van welke hengst is ze drachtig?

( sorry heb niet het hele topic doorgelezen...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:50

ik schrok even bij t lezen van die quote!! dacht ff dat ie al geboren was hahah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:51

silfie35 schreef:
Hallo allemaal!

Heb vandaag weer een geweldige dag gehad. Ben vanmorgen naar de hengstenshow hier op de nieuwe heuvel geweest, het was weer geweldig!!! Maurus, als ik dat paard zie krijg ik spontaan de kriebels! Vind het zo'n geweldig mooi paard, met zulke bewegingen!! En Welt Hit ook gezien natuurlijk, ook een geweldig paard! Alleen maar geweldige paarden gezien:P

Daarna heb ik gemend (niet zelf) was ook erg gezellig!
Daarna Eef opgetuigd (wat vinden jullie trouwens van de naam 'jet set'?) en na een poosje sleep erachter gedaan (dat ding was echt zwaar) en meneer gaf geen kick! Hij vond de strengen langs zijn benen prima, alles!!! Ik heb zeg maar gewoon een geweldig paard! Morgen ga ik tuig kopen, en dan gaat het feest echt beginnen!!!

ik ook geweest! heb alleen de trekpaarden gezien hahaha en voltige en marijke folmer enz met die jurken...
toen gingen we weer :P was afgeloopt! heerlijk weer, lekker dak dr af van de jeep!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 10:39

Ja geweldig!!! Heb altijd weer zin om naar die show te gaan..... vind het alleen af en toe een beetje jammer hoe hard ze met die beesten omgaan aan de hand, verpest af en toe het mooie beeld een beetje, maar voor de rest een super evenement!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:19

@Nala26: leuke haf :D
@Vief: jij hebt echt wel een veelzijdige haf he, ziet er super uit :D

En Zyta is nu bijna 2 weken (opnieuw) onder het zadel *\o/*

En het gaat niet altijd even goed -O-

Ze wordt nu 5x per week 20min gereden maar ze reageert absoluut niet op het been. We stappen 5min aan de hand in en 5min onder het zadel, dan 15min stap en draf met véél oefeningen maar die 15min verlopen echt heel zwaar. De ruiter die ermee rijdt zit op M2 niveau en weet dus wat ze doet maar m'n paard is dus echt wel héél lui. Zyta luisterd helemaal niet naar het been en we proberen het op te vangen door haar iets bij te tikken voor we haar zien terugvallen, maar het helpt niet veel en we willen er geen spoor aanzetten.

Iemand nog tips voor een paard dat niet aan het been reageerd? Voor mij is het niet al te erg, dan weet ik teminste dat ze niet gek zal doen als ik haar aan het uitstappen ben :D Maar ik vind het toch belangrijk dat ze het vanaf de eerste keer goed leert.

Hier even een foto van m'n maffe poon en bijrijdster :D Even niet op haar schoeisel letten, ze was zo slim haar rijlaarzen te vergeten bij de zadelmaker :D

Afbeelding

En hier een bewijsje dat ik langzaam maar zeker toch op mijn paard durf, ik hoop er nog 25kg af te krijgen voor volgende zomer (2010 dus), tegen dan zou Zyta volledig doorgereden zijn en zal ze ook niet teveel last hebben van mijn gewicht :D Wat is mijn rol in zyta haar training? Ik stap haar uit :D

Het was niet de bedoeling dat ik die dag uit ging stappen, daarvan mijn geweldige verfoutfit :D Het is voor mij al heel wat om deze foto op bokt te zetten, dus ben echt wel trots :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:21

Ja he chipieke ze kan echt alles :+:

over zyta (wat een mooie fotos!!)

Bijtikken!!! rijd een schijn-overgang (bijna naar stap, op het laatste moment weer wegrijden in draf) dus niet in stap laten vallen! en veel schakelen!! reageert ze niet, tik.

Consequent zijn is daarin de enige manier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:23

Armani toont nog steeds geen eczeem.. :\
terwijl vief zich helemaal kapotschuurt.....?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:34

Boy had toch laatst zo'n rare bult onder zn kin, nu zit er 1 bij zn borst. Waarschijnlijk gestoken door een insect maar ik zou niet weten wat, want zulke bulten heeft hij nog nooit gehad..

Ik ben vrij vandaag, dus ik ga mn bol even lekker pesten. Morgen krijgt hij achterijzers en dan kan k weer wat vaker naar buiten. Morgen is ook het laatste dagje van mn tijdelijke oppaspaard.. Wel jammer, ondanks zn drukke gedoe vind ik hem echt steeds leuker worden. Maar ik denk dat ik hem nog wel af en toe mag doen als ik dat vraag :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:37

@Vief: bedankt voor de tip! Wat Armani betreft, mijn Zyta schuurt ook nog steeds niet, is wel al gestoken op de buik voor de uiers. Bekijk het even, Zyta heeft het eigelijk het ergst aan haar buik, aan haar staart schuurt ze heel erg miniem en haar manen, enkel de onderste 20cm, wat hopelijk niets wordt nu ze een eczeemdeken opheeft :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:43

Armani schuurde manen en staart echt heeeel erg.. en nu niks :+ zometeen had hij gewoon 1 of andere schurft ofzo :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:43

Chipieke, leuke foto's van zyta trouwens!
Echt stoer dat je er toch op zit hoor!!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:40

morgen fotoshoot jeej

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:08

2de merrie veulen geboren *\o/* *\o/* *\o/* Van Tamella van het broek!!!

:9 dan maar hopen dat we weer het CK Kampioensveulen net zoals vorig jaar mogen hebben van tamella :)
heb foto's van bijde veulen vandaag gemaakt ..
ja ik zou ze zondag van het eerste veulen erop gooien maar was het helemaal vergeten
Maar in ieder geval 2 mooie veulens..
die van Milan (veulen van Neidhart) is echt heel groot :O
en die andere an Tamella heeft heel mooi hoofdje :)

noujah ik ga de foto's erop zetten :) zien jullie ze zometeen wel :)

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:15

Susyb schreef:
2de merrie veulen geboren *\o/* *\o/* *\o/* Van Tamella van het broek!!!

:9 dan maar hopen dat we weer het CK Kampioensveulen net zoals vorig jaar mogen hebben van tamella :)
heb foto's van bijde veulen vandaag gemaakt ..
ja ik zou ze zondag van het eerste veulen erop gooien maar was het helemaal vergeten
Maar in ieder geval 2 mooie veulens..
die van Milan (veulen van Neidhart) is echt heel groot :O
en die andere an Tamella heeft heel mooi hoofdje :)

noujah ik ga de foto's erop zetten :) zien jullie ze zometeen wel :)

he, jij rijd bij Jos v. Haperen toch?

leuk merrieveulen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:32

ZIEN ZIEN ZIEN!!!

Rose... ben jij gek... Ik zou gillen als het veulen er nu opeens wel uit rold! Dat zou veel te vroeg zijn... het mag minimaal 30 mei pas komen (anderhalve maand dus...) :D

Ik ben echt helemaal blij dat veulen schopt! helemaal leuk :D

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:33

Nala ;) ja inderdaad daar rij ik :P hahaha dankje wel :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:44

Afbeelding
Een mooie dikke buik :D

Afbeelding
Uiertje

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:18

Susyb schreef:
Nala ;) ja inderdaad daar rij ik :P hahaha dankje wel :)

Ik heb op de keuring toen foto van Milan en Merel gemaakt....
en ben ooit wezen kijken voor Arlando ( ruim 2 jaar geleden hoor!) maar uiteindelijk wilde ik toch liever een merrie