[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Madeira_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 14:35

Nathalie, super meid! Gefeliciteerd!!! Wat een knapperd :+:

Gail, sorry ik kan je filmpje niet goed zien.

Rijden ging super :D ook even gegalopeerd, wat een heerlijk gevoel is dat! (Ze ging niet van de hoefslag af rennen ofzo, heeft ze een tijdje bij mij gedaan dus durfde ook niet zo goed meer te galoperen zonder mijn instructrice erbij). Toch gedaan, was maar 1 meisje in de bak die keurig rekening met mij hield. :)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:18

Halooo allemaal! :D
Ff hier een link, is een Haflingerforum, natuurlijk altijd leuk! :D Nu nog heel klein, 20 leden ofzo, maar als we nou allemaal lid worden... O:)
*Klik* voor het Haflingerforum!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 15:51

Goedemiddag!

Nathalie: wat een lekker ding! Leuk!!!

Madeira: wat goed, langzaamaan gaat het toch steeds beter!

Love_sanne: Er is toch al een haflingerforum?

Wij zijn met het 2span het bos in geweest, het was heerlijk en de paardjes fijn braaf!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:01

gefeliciteerd
goed zo paulien :p ( het mag trouwnes van de zomer :D)

net weer met bianca geweest voor dekken ze had eieren van 5 cm ik zij al het is pasen he bianca denkt mee
:p

Wapito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:51

Love_Sanne schreef:
Halooo allemaal! :D
Ff hier een link, is een Haflingerforum, natuurlijk altijd leuk! :D Nu nog heel klein, 20 leden ofzo, maar als we nou allemaal lid worden... O:)
*Klik* voor het Haflingerforum!

Love_Sanne als je een link plaats moet je wel de juiste adress geven want deze link gaat nergens heen dit is de juiste link naar het forum *Klik* voor het Haflingerforum!

Groetjes Louis

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:31

Oh haha :o
@Angela_: waar? Had gezocht O:) Dit was degene die ik kon vinden :P

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 19:53

Hallo :P
Ik had even een vraagje, misschien dat jullie me kunnen helpen.
Stalgenootje belde net op dat Arlando verse mest op aan het eten was van een ander paard.
Ze zei dat het vitaminegebrek is en dat ik dan elke dag een boterham met appelstroop moest geven...
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
En weten jullie hier iets voor wat ik bijv elke dag door zijn voer kan doen wat zijn vitamine op peil houdt?
Ik ben niet zo snel van de poedertjes ofzo, maar zou iets van lijnzaadolie o.i.d. helpen?
Overigens krijgt hij als hij 24/7 op het land gaat Pavokoeken, is dat dan wel voldoende?
Momenteel staat hij de halve dag buiten en krijgt hij dan dus gras, op stal krijgt hij dan als ik hem binnenzet een volle ruif hooi en een schep muesli.

Alvast bedankt +:)+

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:01

Arlando, ik heb een tijdje zeewier gevoerd, gewoo'n 1 zo'n emmertje en sindsdien doet hij het niet meer.

Nathalie, wat een ontzettend leuk, lief, knap en geweldiggg veulentje, ik ben ook verliefd :o

Paulien, fijn dat het tijden weer zo goed ging!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:21

ArlandoO schreef:
Stalgenootje belde net op dat Arlando verse mest op aan het eten was van een ander paard.
Ze zei dat het vitaminegebrek is en dat ik dan elke dag een boterham met appelstroop moest geven...
En weten jullie hier iets voor wat ik bijv elke dag door zijn voer kan doen wat zijn vitamine op peil houdt?
Ik ben niet zo snel van de poedertjes ofzo, maar zou iets van lijnzaadolie o.i.d. helpen?
Overigens krijgt hij als hij 24/7 op het land gaat Pavokoeken, is dat dan wel voldoende?
Momenteel staat hij de halve dag buiten en krijgt hij dan dus gras, op stal krijgt hij dan als ik hem binnenzet een volle ruif hooi en een schep muesli.

Je kan hem beter een suplement geven... Appelstroop zit alleen maar veel suiker in...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:43

in appelstroop zit ook heel veel ijzer!
maar of dat de oorzaak is van mest-eten??

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:03

Nathalie wat een mooi veulen gefeliciteerd

ben vandaag naar Hyporama's Tentenkamp pasen 2009 geweest heb leuke dingen gekocht
een halster + 3 touwen
Anky dekje oxblood met Mystique's naam erop geborduurd
tube ledergel
en een fleece deken
Nu heb ik een vraagje de fleece deken heeft alleen een voorsluiting blijft hij dan wel goed liggen er zitten wel bevestigings dingen voor een staartkoord maar die zit er niet aan :?
Laatst bijgewerkt door Mystique04 op 13-04-09 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:05

Die kan je volgensmij gewoon kopen in een grote ruitersportwinkel ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:07

ik doe altijd een elastische dekensingel erom, bilriemen zou ik trouwens zelf maken, scheelt je een hoop kosten.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:08

Dat kan ook :P

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:08

ik bedoelde een staartkoord

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:09

Die kan je ook gewoon maken, misschien zelfs gewoon een strotouwtje :o

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:09

dan gewoon een touwtje eraan knuppen

edit: géén strotoutje dit gaan snijden/branden ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:10

Aan mijn zweetdeken zit ook geen staartkoord, maar ik doe er ook altijd een elastische dekensingel om.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:20

Nathalie83 schreef:
:n Ze waren om 4u wezen kijken.. en niks te zien of te merken.. en om 6u gingen ze weer en toen stond deze man al te wiebelen in de stal.. maar hij was er zeker nog niet lang want hij had nog helemaal natte krulletjes vacht en viel af en toe nog om.. Heb het dan niet kunnen zien maar ben wel super blij :+

Oh dus er was helemaal niemand bij? Wel fijn dat het goed is gegaan allemaal ;) Het is wel echt een schatje. Wat heeft de eigenaar voor plannen met hem?

@mystique: is het een zweetdeken? Een zweetdeken hou je toch maar een half uurtje ofzo om, dus dan maakt het denk ik niet zo uit dat het niet heel stevig vast zit. Veel zweetdekens hebben alleen een voorsluiting.

Bleh heb de halve dag gewerkt en ben nu echt moe :Z Wil nu nog ff naar stal om ankie te longeren. Is het raar als ik om half elf nog aan het longeren ben? :+

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:22

ArlandoO schreef:

Ik weet niet of het vergelijkbaar is, maar honden doen dat ook wel eens. En daar werd eerst ook van gezegd dat het een vitamine gebrek was. Maar dat blijkt nu toch weer niet zo te zijn :P Wat krijgt je haflinger per dag te eten?

En tsjah het is wel een beetje vies natuurlijk maar als het niet schadelijk voor je paard is zou ik me niet zo druk maken.

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:28

hij krijgt overdag onbeperkt gras, en s avonds hooi +1 schep muesli...
dit krijgt ie al ruim 2 jaar zo en nog nooit eerder last gehad eigenlijk.
Bedankt voor de tips.
Ik ga idd even informeren over een suplement.

Mystique04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:30

ja de fleece deken is een zweetdeken kun je die ook nog ergens anders voor gebruiken dan?

Nala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:31

Hallo!

Ik dacht laat ik me ook eens melden hier.....
eerst maar effe voorstellen dan!
Ik ben Andrea, 28 jaar woon ik Almere en werk bij Delta Lloyd Bank op de afd. Hypotheken Beheer. ( nouja momenteel wegens ziekte in de ziektewet)

Ik heb een haflingermerrie Pascalle van bijna 4, zij staat in Zeewolde.

Ik met Pasje...afgelopen winter ( was mooie winterdag!)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:45

hoi mensen!
@ gail: heb de mooie foto's gezien van je pa!! ff snel snel gekeken want moest weer weg maar zxag wel dat ze erg mooi waren!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 22:12

Hinke schreef:
Nathalie83 schreef:
:n Ze waren om 4u wezen kijken.. en niks te zien of te merken.. en om 6u gingen ze weer en toen stond deze man al te wiebelen in de stal.. maar hij was er zeker nog niet lang want hij had nog helemaal natte krulletjes vacht en viel af en toe nog om.. Heb het dan niet kunnen zien maar ben wel super blij :+

Oh dus er was helemaal niemand bij? Wel fijn dat het goed is gegaan allemaal ;) Het is wel echt een schatje. Wat heeft de eigenaar voor plannen met hem?

Eerst zien hoe hij uitgroeid, en naar de keuring, en dan maar verder zien :+