xLariss schreef:Maar ik snap niet wat er verkeerd is aan een mexicaan?
het werkt hééél scherp in op de neus..
En als je dan bedenkt dat een paard heel gevoelig is voor druk dan is het inderdaad zielig..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jasia schreef:Babs aanbid mij..?![]()
![]()
dlientjuh schreef:ja idd ik heb het op kunnen lossen door jive met een zacht bitje te rijden
maar je moet ook bedenken een ander bit is ook niet altijd de oplossing
Jasia schreef:xLariss schreef:Maar ik snap niet wat er verkeerd is aan een mexicaan?
En als je dan bedenkt dat een paard heel gevoelig is voor druk dan is het inderdaad zielig..
TjelleBieb schreef:Naomi_Haffie schreef:jullie gaan hard zeg; foto's hb ik nog niet.. komen nog wel
; ,
en die ene ] ben ze'n naam vergeten [ die heeft vet mooie manen zeg
Je bent een spastische mongoliër die verkracht turks aan het typen is?
lotteluvah schreef:Jasia schreef:
En als je bedenkt dat het eigenlijk niet nodig is omdat ze waarschijnlijk onder jouw druk uit wil komen is dat best sneu ja.
TjelleBieb schreef:Naomi_Haffie schreef:jullie gaan hard zeg; foto's hb ik nog niet.. komen nog wel
; ,
en die ene ] ben ze'n naam vergeten [ die heeft vet mooie manen zeg
Je bent een spastische mongoliër die verkracht turks aan het typen is?
Jasia schreef:Ben het met Tjel eens.. Eerst "thuis" goed rijden dán pas op wedstrijd..
Je zorgt toch ook eerst dat je in het kikkerbadje niet verdrinkt voor je in het diepe springt?
Kan je niet proberen om thuis wat hindernissen weg te zetten en daar tussen door te dressuren?
Pas als ze rustig is proberen richting hindernis te rijden, wordt ze wild? Weg van de hindernis verder met dressuur.. En dat telkens volhouden tot ze rustig en beheerst naar de hindernis toe loopt en dán pas mag ze springen..
Daar gaat tijd overheen, dagen, weken, maanden? Maar het is wel een beter op lossing dan een mexicaan!
Dat is een manier waarop je het voor altijd kan oplossen, een mexicaan is maar tijdelijk, ookal werkt hij nu zo super goed..
xLariss schreef:lotteluvah schreef:
En als je bedenkt dat het eigenlijk niet nodig is omdat ze waarschijnlijk onder jouw druk uit wil komen is dat best sneu ja.
jah, maar met die mexicaan hoef ik nu GEEN druk te zetten
xLariss schreef:jah, maar met die mexicaan hoef ik nu GEEN druk te zetten
TjelleBieb schreef:Jasia schreef:Ben het met Tjel eens.. Eerst "thuis" goed rijden dán pas op wedstrijd..
Je zorgt toch ook eerst dat je in het kikkerbadje niet verdrinkt voor je in het diepe springt?
Kan je niet proberen om thuis wat hindernissen weg te zetten en daar tussen door te dressuren?
Pas als ze rustig is proberen richting hindernis te rijden, wordt ze wild? Weg van de hindernis verder met dressuur.. En dat telkens volhouden tot ze rustig en beheerst naar de hindernis toe loopt en dán pas mag ze springen..
Daar gaat tijd overheen, dagen, weken, maanden? Maar het is wel een beter op lossing dan een mexicaan!
Dat is een manier waarop je het voor altijd kan oplossen, een mexicaan is maar tijdelijk, ookal werkt hij nu zo super goed..
NÚ werkt het nog goed ja.
Als je er op een gegeven moment mee blijft rijden, dan zal Pallie er ook aan 'wennen'(niet het goeie woord) en dan moet je straks iets harders verzinnen, en zo gaat het verhaal verder.
Totdat ze niet meer te berijden valt.
lotteluvah schreef:TjelleBieb schreef:Je bent een spastische mongoliër die verkracht turks aan het typen is?
Hallooo ze dtamt niet van mij af ja?
lotteluvah schreef:Jij weet ook niet hoe het met lotte en mij ging.
Een hulp teugel is iets om het paard te belemmeren in zijn doen. Want dan kan hij immers niet meer doen wat hij deed.
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen met een beetje geduld en een rustige hand elk paard rustig kan rijden. De mensen maken het paard.
dlientjuh schreef:nightwish - walking in the air