[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:29

Hiervoor stond ik volpension, en daar stond mijn paard ook echt vies. Ik mest nu zelf uit en gooi er 2 plakjes stro bij en ze staat er goed schoon bij, en dik in het stro. Volgens mij kreeg ze op de vorige stal geen tot amper stro per dag.

Ik werk trouwens op mijn huidige stal dus ik betaal maar voor 2 paarden ;)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:33

Nou hij staat er normaal gesproken echt goed bij, hij is vrij netjes(poept alleen aan de zijkant of achterkant tegen de muren, plast wel overal maar dat valt wel mee met door elkaar draaien. Zoals ik al zei worden ze ook netjes opgestrooid dus ik mag niet klagen haha

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:50

Ooh gelukkig maar! Neduah is echt een viespeuk..iedere dag gaat zijn stal leeg. De merries zijn wel schoon :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 00:52

Haha grappig toch dat sommige paarden heel netjes zijn en de andere weer echte viezeriken! :=

Ik zit er aan te denken om 1x per week op de manege een les mee te pakken! Rij nu eigenlijk altijd maar alleen.. Mis echt de gezelligheid en mensen/paarden om mij heen!

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 07:55

Welkom Christa!
Naar mijn idee zijn sommige stallen wel duur, maar ik sta/woon in een van de goedkoopste regio's van Nederland.

Hier kost het 155, zelf mesten, voeren wordt 2x per dag gedaan, buitenbak van 20x60, 2 paddocks, heel veel land om op te staan, naast de dijk waar je prima op kunt rijden en waar waarschijnlijk een ruiterpad op komt, binnenbak op loopafstand voor 5 per keer.
Er zijn wel maneges waar je voor ongeveer 175 kunt staan. Die hebben dan 2 binnenbakken, maar dat is dan weer te ver om te fietsen. Vind het prima zo. :D

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:20

Sluit me aan bij jastiehorse met stalling :)
Alles zit erbij bij dat bedrag maar moet dan zelf stal /wei mesten.
& bos op 700 meter.

Sanne idd wel jammer, ik mis het ook soms... Met polka ging ik met hele groepen t bos in en clubles,bij ons op stal rijden er niet veel, ieder na deel z'n voordeel... Angel word gek als er paarden bij komen dus kan eerst nu m'n controle oefenen en Vd zomer kan dat vast wel haha :) ach de tijd zal het uitwijzen he :)
Wie weet komt er wel iemand op stal bij jullie Sanne waarmee het goed klikt ook?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:38

JastieHorse schreef:
Bedankt!!

Ik zag dat jullie het over stallen hadden..ik sta op een stal waar ik 210 euro p.p. betaal en daar zit bij, 3 keer per dag kuil, stro, biks en buiten/binnen zetten. Mesten moet ik zelf doen. Ik heb een rijbak van 20 bij 60 met fijne bodem. Is helaas wel snel nat..maar gelukkig geen modderachtige zooi. Ik sta hier prima naar mijn zin ondanks de natte bak, de paarden krijgen goed ruwvoer en komen heel het jaar door buiten wat voor mij het belangrijkste is. Een stal met binnenbak is in deze regio toch wel rond de 300-400 euro. Mij te duur met 3 paarden :D

Hoi welkom, en ik ven nieuwschierig waar je staat.
Je komt uit mijn regio.
Ik betaal 320 voor mijn stal maar heb een overdekte buitenbak van 20 x40 en beschikking over 4 paards stapmolen en een losgooi paddock van 15 x15 mtr en in de zomer weidegang en super uitrijmogelijkheden.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:38

Ik sta in hazerswoude dorp. Heb trouwens ook een stapmolen en een longeerring. Fijnste vind ik toch echt de porties ruwvoer, daar word niet op bezuinigt. Op vorige stallen was dat vaak wel zo.

Polkiej, dat is lekker zeg zo'n bos om de hoek! Dat is dan wel weer wat ik mis..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:47

Hier ook niet echt een bos. Dat is toch al gauw 10-20 minuten rijden door het dorp over grote wegen en de bosjes zijn niet je van het xd

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:06

JastieHorse welkom!

ik heb het best luxe voor mij kost het niks en het wordt allemaal gedaan :o
ben ook heel blij mee waar ik sta, niet dat ik het erg zou vinden om te mesten enz.
ze hebben een grote weide en er is een ruime buitenbak, die alleen wel zwaar is zomers.
veder een manege op 15 min loop afstand waar ik elke week les heb dressuur en springen, en helaas zijn er geen leuke buitenrit plekken

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:13

Superassie: ik wil wel nog eens mee om foto's te maken?

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:05

Nou ik zal mij dan ook gelijk maar even voorstellen :).

Ik ben Natascha, 23 jaar en heb 2 eigen paarden.
Mijn ene paard is Fiorano, Fiorano is een 5 jarige fjordenruin. Fio is al vanaf dat hij in de buik zat bij zijn moeder van mij. En dan de gene waar het hier om gaat natuurlijk ;). Mijn (bijna, in april) 5 jarige haflinger ruin Aiden (V. Allacher). Aiden is al vanaf 6 maanden bij mij. Ik heb beide paarden zelf zadelmak gemaakt en doorgereden. Met Aiden ben ik nu lekker aan het trainen om te kunnen starten in de dressuur. Fiorano gaat volgende week mee naar eerste crossles en 16 maart de eerste oefencross.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(De fjord rechts is mijn Merrie Blondie, ik heb haar 13 juni 2013 in moeten laten slapen ;( )

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:13

Ik las hier over pension stallen.
Ik sta volpension voor 180 euro. Wormenkuur zit bij het stalgeld in en alle paarden worden tegelijk ontwormt. Paarden komen elke dag buiten ook in de winter (van 9 tot 4). Wij hebben een grote dressuurbak (buiten) met verlichting. Wij hebben een grote springbak (buiten) zonder verlichting helaas. Een kleine binnenbak waar je een beetje kunt rijden maar in elk geval wat longeren. Ruime boxen, kantine met koffie en thee, goede kwaliteit ruwvoer. En we zitten 5 minuten van het bos af, waar je flink kunt rijden! Geweldige stal :).

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:28

Tass welkom. Wat een leuke paardjes heb je! En je stalling klinkt perfect, en geen geld ook!!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 15:37

Dank je wel :D

Geweldig he!
De binnenbak wordt zoals het er nu uitziet ook nog groter gemaakt, dan wordt de stal wel iets duurder maar nog steeds "goedkoop".

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:33

Welkom Natascha! Klinkt inderdaad als een fijne stal! :j

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:49

Klinkt als een hele fijne stal! :j
Welkom ook, Natascha! Vind de namen van jouw paarden ook erg leuk, vooral Aiden hahahah (beyond: two souls, weet niet of je het kent?)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:08

Omdat mijn broertje nu mijn pony gaat rijden (eindelijk durft hij weer goed nadat mijn welsh een loopje met hem heeft genomen := )
Heb ik hem een setje beloofd.

En het is erg moeilijk om iets moois te vinden zijn eisen:

hoofdstel:
- luxe uitstraling
- geen bling bling
- smalle riempjes
- licht onderlegd
- zacht onderlegd
- bruin

Uiteindelijk toch gevonden (en ik vind hem ook prachtig)
http://www.bokt.nl/markt/ad/235197/mooi ... stel-nieuw

Nu heeft hij dit dekje gezien:
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... range?N=30
En wil hij persee dít dekje of een dekje in exact deze kleur.

ook wenst hij nog ''halve balletjes'' (=springschoenen) die bijpassend zijn, bijpassende beugelblokjes én een nieuwe cap. :D

(als iemand een dekje weet in exact die scapa kleur hoor ik het graag, ik heb geen geldboompje helaas)

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 17:23

Dank jullie wel :D.

PeerAppel: Nee ik ken het denk ik niet. Toen wij Aiden net kregen wilde we eigenlijk zijn naam veranderen :+. Maar de fokker heeft ons overgehaald het zo te laten.
Fiorano mocht ik zelf een naam geven, dat is dus Fiorano geworden :).

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:23

Welkom Christa en Natascha!

Jeetje wat zijn jullie stallen voor mijn gevoel duur := Ik betaal 160 voor twee pony's dus zo'n 80 per pony. Prijs is incl buitenbak, binnenbak, springmateriaal en kuil. Je moet wel zelf mesten en buiten/binnen zetten maar die van mij staan 24/7 binnen, gebruik alleen hun stal om op te zadelen. Komt ook nog stro bij maar dat zijn twee baaltjes per maand omdat ze altijd buiten staan. Ideaal :D 10 minuutjes fietsen en de paarden hebben t er super! Mijn moeder zeurt vaak al dat ze dit duur vind maar ik ga haar dit maar eens laten lezen _O- Het is trouwens wel een biologische varkensboer die ook stallen verhuurt, dus t ruikt er verschrikkelijk naar varken, maar als dat t is :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:28

Oooh, wauw! Dat klinkt wel heeel fijn! Hoe groot is de binnenbak?
Ik sta ook gewoon bij een boer hoor, kippenboer met een zoon die kalveren opfokt (voor de slacht, tja.) Hij heeft sinds deze week 5 jonge kalfjes en ze zijn zooo schattig <3 Vorig jaar had hij er 3 en hielp ik nog weleens met de fles geven, hahaha. Vervolgens was het altijd zo dat als ik kwam dat ik volledig afgelebberd werd.
Ik vind het erg leuke namen, Natascha! :D

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 18:30

Jaa biggetjes zijn ook zo schattig! Uhmm geen idee eigenlijk, normale manege bak :)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:28

Jolina staat op pensionstal van mijn schoonvader die tevens een varkensboer is, dan wel niet biologisch maar wel met een ster van de dierenbescherming en we gaan nu voor de tweede ster! ;)
Ook veel leuke biggetjes en varkentjes!
Hij heeft een varkensstal waar 200 zeugen in kunnen maar er zitten er maar 30 in haha dus kun je nagaan wat een ruimte ze hebben!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:02

Ik sta bij een koeienboer, dus ruikt ook wel een lekker :').
Maar wordt super voor ze gezorgd, ze zijn happy en ik ben happy :D

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:03

Trouwens! Jolina is gaaf zeg! Even in je profiel gekeken :)