Monica_86 schreef:Babsie_Flash schreef:ook leuk!!!
Babs... setjes gek...
hahaha naja vind die andere roze die wij allebei hebben leuker dan deze
Ja, maar daar heb ik geen foto van

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Monica_86 schreef:Babsie_Flash schreef:ook leuk!!!
Babs... setjes gek...
hahaha naja vind die andere roze die wij allebei hebben leuker dan deze
xLariss schreef:Babsie_Flash schreef:zeg relschoppers.. ik ben het wel met Viet eens hoor
Eerst je paard goed onder controle hebben, dan pas springen.. geen mexicaanse neusriem omdat je je paard niet kan houden!!
maar waarom is een mexicaan dan zo zielig volgens jou?
xLariss schreef:Uhu, maar dat gaat niet altijd in je springparcour, dan krijg je strafpunten. Met trainen ben ik ook heel erg bezig met dat oefenen. heb laatst ook het eerste half uur met mexicaan gereden en laatste 15 minuten geprobeerd met combi.
Want ik weet dat pallie het kan, maar ze gaat gewoon raar doen en dat vind ik eng, en zij lijkt dat leuk te vinden.
NaSan schreef:Ik vind dat eerste setje wel gaaf. De tweede is wat 'gewoontjes'.
NaSan schreef:Ik vind dat eerste setje wel gaaf. De tweede is wat 'gewoontjes'.
Monica_86 schreef:NaSan schreef:Ik vind dat eerste setje wel gaaf. De tweede is wat 'gewoontjes'.
wie ben jij dan
Monica_86 schreef:NaSan schreef:Ik vind dat eerste setje wel gaaf. De tweede is wat 'gewoontjes'.
wie ben jij dan
xLariss schreef:Babsie_Flash schreef:zeg relschoppers.. ik ben het wel met Viet eens hoor
Eerst je paard goed onder controle hebben, dan pas springen.. geen mexicaanse neusriem omdat je je paard niet kan houden!!
lotteluvah schreef:xLariss schreef:
Ik lees hier nergens het woord zielig
TjelleBieb schreef:xLariss schreef:Uhu, maar dat gaat niet altijd in je springparcour, dan krijg je strafpunten. Met trainen ben ik ook heel erg bezig met dat oefenen. heb laatst ook het eerste half uur met mexicaan gereden en laatste 15 minuten geprobeerd met combi.
Want ik weet dat pallie het kan, maar ze gaat gewoon raar doen en dat vind ik eng, en zij lijkt dat leuk te vinden.
Waarom ga je al een wedstrijd rijden, als je je paard niet eens kan houden?
Straks is ze zo hard in d'r mond, en kan je d'r helemaal niet meer rijden.
xLariss schreef:Niet goed dan, het komt bij mij over dat ik een dierenbeul ben en dat het zielig is dat ik dr met mexicaan rij of met bijzets.
xLariss schreef:lotteluvah schreef:Ik lees hier nergens het woord zielig
Niet goed dan, het komt bij mij over dat ik een dierenbeul ben en dat het zielig is dat ik dr met mexicaan rij of met bijzets.
Ticcie schreef:Eum, even een vraagje voor degene die een konijn hebben of er ooit een hebben gehad:
Heeft er iemand zijn konijn (vrouwtje eiglijk) ooit op zijn voet gereden? Mijn konijn loerde al een hele avond op mijn voet toen ze hier rondliep, momenteel is ze erop aan 't rusten, maar daarvoor was ze erop aan 't rijden net zoals honden doen, nu trouwes net terug begonnen na het uitrusten..
Is dit normaal?
Jasia schreef:Ow het gaat over hulpteugels?
Ik vind alle hulpteugels "kunnen" mits ze goed gebruikt worden
Maar een mexicaan vind ik 10 × niks
Vooral omdat veel mensen denken dat het voor de sier is en ze hun paard er mee verkl*ten door nog steeds te trekken..
(dit gaat niet over Larissa, natuurlijk he)..
Ik zelf vind het fijner om eerst te kijken naar een rijtechnische oplossing of een "zachtere" oplossing.. Net als wat Dorien zegt, misschien een zachter bitje?
Anneloes loopt met een bit gespannen, drukt d'r rug weg, steigert en doet alles om van de druk af te komen.. Ik dacht dat ik NOOIT op haar zou kunnen rijden zónder bit, want ze is al niet fatsoenlijk (niet altijd natuurlijk) te rijden mét bit..
Máár toen probeerde ik het met een touwhalster en wat werd mijn steigerende pony?
Een paard dat ontspannen over de rug liep, alles deed wat gevraagd werd en gewoon rústig liep zonder te steigeren of te dribbelen..
Ik rijd ook buiten met een thiedemann hoor, dus heb niks tegen hulpteugels..
Mijn thiedemann hangt los en ik vraag me af of hij werktMaar hij zit eraan en dat is voor mijn gevoel al goed..
Dat is het misschien ook wel met de bijzetteugels van jou, Laris.. Ze hoeven niet eens strak te zitten om te "werken"..
Monica_86 schreef:Ik heb je berichtjes teruggelezen laris, denk dat je beter een ander bitje kunt proberen of ff niet springen, of alleen ff balkje neerleggen. En net zolang doorgaan totdat ze erin stap overheengaat. Kleine voltes rijden als ze hard gaat, zodat ze wel langzamer MOET
Naomi_Haffie schreef:jullie gaan hard zeg; foto's hb ik nog niet.. komen nog wel
; ,
en die ene ] ben ze'n naam vergeten [ die heeft vet mooie manen zeg
TjelleBieb schreef:Monica_86 schreef:Ik heb je berichtjes teruggelezen laris, denk dat je beter een ander bitje kunt proberen of ff niet springen, of alleen ff balkje neerleggen. En net zolang doorgaan totdat ze erin stap overheengaat. Kleine voltes rijden als ze hard gaat, zodat ze wel langzamer MOET
Moon heeft hem door.
Precies hetzelfde als wat ik net zei over die voltes.