Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Monica_86 schreef:Zoals bij Amber.... soms heb ik gewoon het idee dat ie bijna geen adem meer krijgt door normale neusriem, paar maand geleden hebk mexicaan van iemand van de manege aangehad bij em en hij liep heel veel ontspanner en neusgaten waren normaal. Dan vind ik dat ik een goede reden heb om een mexicaan te gebruiken (al doe ik dat (nog) niet)
lotteluvah schreef:Wie zegt dat dat paard zo wel ontspannen is?
Een paard zou van natuure in die omstandigheden blijven vechten. Met of zonder hulpteugel.
Straks loopt dat paard zelfs door de mexicaan heen en dan?
Scherper bitje erin, extra hulpteugel eraan?
Babsie_Flash schreef:
lotteluvah schreef:Monica_86 schreef:Jahwel maar als je altijd op je paard rijd en gevecht hebt en nooit es normaal kan rijden
en door een mexicaan (of wat dan ook) kan je ontspannen en rustig rijden, EN HET PAARD LOOPT ONTSPANNEN en je zit het paard er niet mee in de weg. Vind ik het voor haar een goede manier
En als het nou zou zijn dat het paard gaat lopen om onder de druk van het getrek uit te komen?
Babsie_Flash schreef:
lotteluvah schreef:Babsie_Flash schreef:
kwijl je al?
Monica_86 schreef:lotteluvah schreef:Wie zegt dat dat paard zo wel ontspannen is?
Een paard zou van natuure in die omstandigheden blijven vechten. Met of zonder hulpteugel.
Straks loopt dat paard zelfs door de mexicaan heen en dan?
Scherper bitje erin, extra hulpteugel eraan?
Jij kent haar paard toch niet??
Zij kent haar paard het beste en als zij zegt dat dat het beste is voor haar paard en haar paard er super op loopt, dan is dat haar keuze
xLariss schreef:Mwah, ik zou het niet weten. Het is met combineusriem van; Pallie ziet hindernis, rent er op af, larissa geeft ophouding want ze moet rustiger, pallie rent door, larissa geeft 2 ophoudingen achter elkaar, pallie gaat harder rennen, hindernis komt dichter bij, larissa trekt want ze ziet dat ze niet uit komt, pallie gooit mond open, larissa vind het eng, pallie komt niet uit en neemt een noodsprong, larissa vlieegt en PLOFT neer op het zadel. (soms vliegt ze met pallie en al door de hindernis)
Met mexicaan; Pallie ziet hindernis, rent er op af, larissa geeft ophouding want ze moet rustiger, pallie rent door, larissa geeft nog een ophouding, pallie gaat rustiger, galoppeerd rustig op de hindernis af en Springt, Larissa zit nog
lotteluvah schreef:Als je die post leest vind ik het alles behalve verantwoordelijk hoe z ebezig is, sorry larissa.
Ik krijg heel sterk het idee dat ze niet eens weet hoe scherp die neusriem in werkt.
Je kan het ook anders oplossen inplaats van allerlei bellemeringsmateriaal eraan te hangen.
xLariss schreef:Mwah, ik zou het niet weten. Het is met combineusriem van; Pallie ziet hindernis, rent er op af, larissa geeft ophouding want ze moet rustiger, pallie rent door, larissa geeft 2 ophoudingen achter elkaar, pallie gaat harder rennen, hindernis komt dichter bij, larissa trekt want ze ziet dat ze niet uit komt, pallie gooit mond open, larissa vind het eng, pallie komt niet uit en neemt een noodsprong, larissa vlieegt en PLOFT neer op het zadel. (soms vliegt ze met pallie en al door de hindernis)
Met mexicaan; Pallie ziet hindernis, rent er op af, larissa geeft ophouding want ze moet rustiger, pallie rent door, larissa geeft nog een ophouding, pallie gaat rustiger, galoppeerd rustig op de hindernis af en Springt, Larissa zit nog
lotteluvah schreef:xLariss schreef:Mwah, ik zou het niet weten. Het is met combineusriem van; Pallie ziet hindernis, rent er op af, larissa geeft ophouding want ze moet rustiger, pallie rent door, larissa geeft 2 ophoudingen achter elkaar, pallie gaat harder rennen, hindernis komt dichter bij, larissa trekt want ze ziet dat ze niet uit komt, pallie gooit mond open, larissa vind het eng, pallie komt niet uit en neemt een noodsprong, larissa vlieegt en PLOFT neer op het zadel. (soms vliegt ze met pallie en al door de hindernis)
Dat zou lotte ook doen ja als ik zo met mijn handen bezig was. Daarom rij ik om mijn zit en stem.
Babsie_Flash schreef:ook leuk!!!
Babs... setjes gek...
Monica_86 schreef:lotteluvah schreef:Als je die post leest vind ik het alles behalve verantwoordelijk hoe z ebezig is, sorry larissa.
Ik krijg heel sterk het idee dat ze niet eens weet hoe scherp die neusriem in werkt.
Je kan het ook anders oplossen inplaats van allerlei bellemeringsmateriaal eraan te hangen.
Ze rijd toch al met een mexicaan? en het gaat toch prima?
Hoeveel mensen rijden er hier op bokt wel niet met een mexicaan (indd net als bij laris vooral met springen of buitenritten)
xLariss schreef:Uhu, maar pallie is lotte niet
TjelleBieb schreef:xLariss schreef:Mwah, ik zou het niet weten. Het is met combineusriem van; Pallie ziet hindernis, rent er op af, larissa geeft ophouding want ze moet rustiger, pallie rent door, larissa geeft 2 ophoudingen achter elkaar, pallie gaat harder rennen, hindernis komt dichter bij, larissa trekt want ze ziet dat ze niet uit komt, pallie gooit mond open, larissa vind het eng, pallie komt niet uit en neemt een noodsprong, larissa vlieegt en PLOFT neer op het zadel. (soms vliegt ze met pallie en al door de hindernis)
En je kan niet een beter manier verzinnen?
Bijv. ipv getrek en gesjor haar op een mini-volte te zetten waardoor ze wel zachter moet, en dan weer op de hindernis, en als ze het weer doet, wéér op die volte.
Ze moet LEREN dat ze niet hard op de hindernis afmoet, ze moet TEGEN GEHOUDEN worden want, dan blijft ze het doen.
lotteluvah schreef:Monica_86 schreef:
Ze rijd toch al met een mexicaan? en het gaat toch prima?
Hoeveel mensen rijden er hier op bokt wel niet met een mexicaan (indd net als bij laris vooral met springen of buitenritten)
Veel en allemaal zonder goede reden.
Ik vind het niet prima nee. Omdat je het ook anders op kan lossen.
Babsie_Flash schreef:zeg relschoppers.. ik ben het wel met Viet eens hoor
Eerst je paard goed onder controle hebben, dan pas springen.. geen mexicaanse neusriem omdat je je paard niet kan houden!!
xLariss schreef:Uhu, maar dat gaat niet altijd in je springparcour, dan krijg je strafpunten. Met trainen ben ik ook heel erg bezig met dat oefenen. heb laatst ook het eerste half uur met mexicaan gereden en laatste 15 minuten geprobeerd met combi.
Want ik weet dat pallie het kan, maar ze gaat gewoon raar doen en dat vind ik eng, en zij lijkt dat leuk te vinden.