[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:11

Nathalie83 schreef:
silfie35 schreef:
Hallo allemaal!

Ben net weer even bij eef geweest, heb voor de eerste keer gelongeerd, en het ging super, ze liep gewoon een rustig drafje enzo echt geweldig, en daarna heb ik hem even lekker afgespoten, en weer in de wei!

En dat doe je allemaal vanuit een rolstoel?? _/-\o_ _/-\o_ Ik heb echt respect voor je!! dat je je door je handicap niet laat weerhouden met de paarden om te gaan.. Net als Paulien, zij is bijna blind.. heb ik ook veel respect voor!! Keep on the good work!! +:)+

Ja!

Ik zeg altijd maar zo: haal eruit wat erin zit.....

En denk niet aan de dingen die je niet kunt, maar geniet juist van wat je WEL kunt!

Nathalie83

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:35

Ow jeeeemig.. volgens mij gaat het hier zometeen echt kneiterhard onweren... Het is echt nog veeel te warm buiten.. en het is ook benauwd geworden...

Ik denk ook dat mensen zonder handicap hun kunnen niet genoeg warderen, en alles veel teveel vanzelfsprekend vinden.. Ik bezef het juist wel, des te meer respect heb ik voor jullie dat jullie ook de dingen doen waaraan lotgenoten nog een voorbeeld aan zouden kunnen hebben :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:37

silfie35, ben het helemaal met je eens! :j

Nathalie, zoals je onderschrift zegt.. paard doet er niet toe hoe jij eruit ziet, als je maar een goed persoon bent :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:40

Madeira_ schreef:
paard doet er niet toe hoe jij eruit ziet, als je maar een goed persoon bent :)

Er is wijze taal gesproken.. _/-\o_
Ben ik het helemaal mee eens..

Ik heb mn paardendagje er weer opzitten, nog 5 dagen dan komen die mensen weer thuis.. Opzich wel lekker want ja het is toch wel raar het paard van een ander terwijl hun op vakantie zijn.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:41

:j Idd Daarom ben ik ook zo gek op paarden (dieren).. Die verwachten en willen niet vanalles van ons.. Als we maar goed voor hun zijn :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:45

Ja, en als we een dagje niet zo goed zijn door wat dan ook dan laten ze dat ook weten..

Als ik een slecht humeur heb dan ga ik bijv al niet meer rijden, omdat ik weet dat Boy dan toch gaat klieren en ik onredelijk ben. Maar als ik bijv. verdrietig ben dan maakt zo'n vieze slobber snuit in mn gezicht toch mn dag weer een beetje goed :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:55

Poosje terug is de moeder van een vriendin heel plotseling overleden.. Levera is totaal geen knuffelpaard maar ze bleef stok stijf stil staan totdat ik klaar was met knuffelen. en toen ik op de grond ging zitten bij haar in de stal, stond ze met haar hoofd naar beneden bij me.. dat heeft me echt zooo goed gedaan.. ik zal dat ook echt nooit vergeten..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:28

Het is zo lekker dat je op sommige momenten even zo tot rust kan komen zonder te moeten praten.. Mensen gaan je altijd allerlei goedbedoelde vragen stellen, terwijl ik soms echt even de stilte nodig heb om zelf na te kunnen denken of gewoon even niets te hoeven..

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 22:34

Even een vraagje:

Bij mijn drachtige Haflingermerrie hing een paar dagen geleden een harsdopje aan een speen. Nu vandaag 'kneep' een stalgenoot in een speen en toen spoot(!!) de (beetje doorzichtige) melk eruit!

Nu mijn vraag: hoe ver voor de bevalling kan bovenstaande gebeuren??

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:14

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:17

@kriebel, daar kan ik helaas niet op antwoorden...

Pff open ik vanmiddag even in een gefrustreerde bui een topic over m'n kat, dat ze me soms echt gek maakt, krijg ik ineens van 2 mensen zomaar de commentaar dat ik dan maar een andere thuis moet zoeken, eentje waar ze wél liefde hebben voor de kat :oo

Echt hé, op bokt zitten echt mensen die blijkbaar niet denken aan mensen hun gevoelens... De mensen in dit topic hier weten waarschijnlijk wel dat ik sinds kort weet dat ik allergisch ben aan paarden en katten. Als ik mijn kat niet graag zag had ik ze toch niet in huis genomen, toch :'( Precies of ik sta voor mijn plezier vol uitslag over m'n lichaam. Echt he, hoe sommigen durven reageren gaat er voor mij soms écht over.

Oef, opgelucht :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:23

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:25

achja, soms nemen mensen dingen heel letterlijk terwijl je het heel niet zo bedoeld..
Maar ik heb je topic ff gelezen, maar wel balen dat je kat zo snottert! Voor jou vervelend maar voor je kat natuurlijk ook..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:26

@joopiexx: kun je je inbeelden hoe mijn kat zich moet voelen? Een hele dag niets anders doen dan niezen en haar eigen snot oppeuzelen, want dat doet ze dus ook 1 keer op de 2! Heb er zo mee te doen dat ik er gewoon gek van wordt! Het is als een paard dat ziek is ook niet kunnen helpen, gewoon om te rotten dus.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 23:32

Jaaa en het is helemaal vervelend dat niets echt helpt, bedoel als antibiotica zou werken moest het toch wegblijven daarna.. Ik hoop dat je kat snel opknapt!

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:17

Art Of Color is wel leuk...
Of Attention mss...
Addiction??
Voor je toekomstig veulen,he!! :D

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:12

Ik heb mijn merrie 2 maanden geleden gekocht zonder dat ik wist dat ze drachtig was. Toen ik haar 3 weken had, is heeft ze 2 weken op een trainingsstal gestaan. Aan het einde van die weken kwam ik haar weer halen en toen zeiden ze dat er nog wel eens een veulen in kon zitten.
Dus de dierenarts gebeld en die heeft haar opgevoeld en schatte haar 4/5 tot 7 maanden. Maar daar hadden velen hun twijfels al over omdat ze een enorme buik en grote uiers heeft.

Een stalgenoot heeft het overigens nagevraagd aan een fokker waar ze stage heeft gelopen. Die zei dat de melkproductie bij merries die al veulens hebben gehad een maand van te voren kan starten. Hmmm...4/5 tot 7 maanden??

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:23

Hmm ik ben volgens mij beetje ziek.. Om de 3 tot 4 uur buikloop, buikkrampen, erg misselijk/geen eetlust. Jakkes ;(

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:48

Goedemorgen
Madeira beterschap :(:) ziek zijn is helemaal niks met dit lekkere weer!

Gaat er nog iemand wat leuks doen het weekend..??

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 12:19

ik heb vandaag een paard vrij dagje bijrijderster gaat rijden dus even lekker een dag voor mezelf moet zeggen verveel me de paasei nu haha ;) zo maar eens opruimen enz dan boodschappen doen en even maskertje halen enz! eens even lekker aan mezelf denken! ook wel eens weer nodig is lang geleden dat ik echt de tijd voor mezelf heb genomen! vriendje vrienden en paardje gaan altijd voor! en nu vandaag even lekker alleen ikke ikke ikke ikke lekker ego klinkt dat

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:22

Goedemiddag dames & heer zo te lezen ;)
Van mijn kant af ook veel respect voor jullie 2 +:)+

Het ging hier gisterenavond onweren :\ en ik ben daar zoooo bang voor..
Pff.. gelukkig bleef het bij wat flitsen.

Vandaag weer geoefend met Arlando aan de longe, ging suppppergoed :D
Aanstaande les moet ik een schrikparcours met hem lopen, en de week daarop moet ie door een waterbak. (hij is als de dood voor plassen etc.)
Ben erg benieuwd.

IS het bij jullie ook zulk heeeeeerlijk weer?! :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:33

Themba schreef:
ik heb vandaag een paard vrij dagje bijrijderster gaat rijden dus even lekker een dag voor mezelf moet zeggen verveel me de paasei nu haha ;) zo maar eens opruimen enz dan boodschappen doen en even maskertje halen enz! eens even lekker aan mezelf denken! ook wel eens weer nodig is lang geleden dat ik echt de tijd voor mezelf heb genomen! vriendje vrienden en paardje gaan altijd voor! en nu vandaag even lekker alleen ikke ikke ikke ikke lekker ego klinkt dat

En hoe is je dagje bevallen?

Paulien, beterschap! Heb je nog wel een klein beetje van dit mooie weer kunnen genieten?

Arlando, leuk dat je les zo goed ging! Wij hadden hier geen onweer gister geloof ik >;)

Ik ben vanmorgen met mn ouders naar Scheveningen geweest, en toen brak lekker het zonnetje door. Daarna lekker Boy in het zonnetje gezet, die had een verlof dat haha! Even paardjes gemest en toen nog even lekker in de tuin gezeten.
Ohja en ik ben ook om 8.00 vanmorgen gaan skaten :+

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:40

mijn dagje liep wat anders haha ga wel zo even mijn haar vervelen goud blond ben erg benieuwd haha... toen even vriendin uit de brand helpen want der vriend is jarig dinsdag en ze wist niet wat te halen dus even op naar arnhem de big city haha ;) en nu zo lekker even eten haar verven enz.. best lekker even niks moeten haha

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:45

heeeej allemaal

ben er ook weer ff wat en lekker weer he mag wel zo blijven
vandaag wel ff en flinke bui regen gehad maar daarna scheen de zon weer

vandaag en gisteren ook weer ff na de paardjes geweest lekker gelongeert weet iemand mischien hoe ik biebje kan leren dat je terug gaat na stap ze luisterd na alle dingen als ik zeg draf doet ze dat maar ze kent alleen maar het woordje ho maar ja dan staat ze ook echt stil weet iemand mischien hoe je dat het beste kan leren

en hoe bouw je het beste conditie op bij je paard rij en longeer afwisselend maar na ff draven aan de longeer gaan die neus gaten helemaal wijd en hoor je haar echt adem halen enzo nu twijfel ik zelf of het echt conditie is of echt wat anders

paar maanden terug stond ze vaker stil dat wel

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:47

Zijn er hier nog mensen naar de hengstenshow van de Kymmelshof geweest?
Ik wel :D
En, ik heb foto's......