[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:10

Skippy, pff, ok kan alleen maar van zulk mooi hooi dromen. Het hooi hier in de regio is echt vreselijk van kwaliteit. Dit jaar zal ik weer op zoek moeten naar een boer die deftige kwaliteit heeft en niet het soort dat ik eerst helemaal moet afsluiten voor ik het kan geven :n

Zij gaat niet aan de diarree van voordroog, voelt zich er normaal gezien ook beter op met haar stof en Schimmelallergie. Wat dus wel wilt zeggen dat het super moeilijk is om ze eten te geven :(

Ze krijgt nu pure haver om supplementen door te mengen. Haver was voor maagpatiënten veel beter dan graan, normaal leeft ze graan en melassevrij maar haver was the next best thing nu ik moet wachten om naar de verre winkel te gaan waar ik mijn voer haal. Ze doet er niet moeilijk over. Ze is nu wel een bom van energie, maar dat terzijde :')

Wendy, pfff ja, het is wel echt erg := we blijven duimen voor je duts! Hopelijk niks te erg.

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:27

Stal_Fiore, heel veel plezier met je trip! Superleuk lijkt me dat om te doen, alleen dat vele in de auto zitten lijkt me niets :) Wel een mooie route denk ik!

Kirania, wat vervelend dat gedoe met het eten. Zou het niet helpen je hooi nat te voeren? Wij hadden ook een fjord met hooi allergie en die kreeg al zijn hooi doorweekt. Ging gewoon een uur een kruiwagen in, waterspuit erop en lekker laten weken, uitdruipen en voeren maar. Hoe is het met haar vandaag?

Skippy01, goed geoefend dus. Ik ben zelf niet zo goed in longeren en vind het dus ook echt niet leuk om te doen. Het lijkt me wel een goede oefen tool om te gebruiken. En niemand zegt dat je geen tikkertje meer mag doen als je volwassen bent!

Wendy, al iets over Cayenne gehoord?

Rox was gister aan het draken, ik wilde wandelen maar Rox wilde dribbelen, ik kan best wat geduld op brengen maar ik kan er toch echt gefrustreerd van raken dat ze dan ineens niet meer normaal mee kan lopen. We doen dit al 4 maanden minstens 2 keer per week zonder problemen. Dat is echt omdat ze weggaat van het terrein waar haar kudde staat denk ik, want op het terrein is er niets aan de hand.

Ik zag dat ze gister toch een klein stukje verbrand neusje had, heb vandaag een uv netje mee maar nu schijnt de zon ook al de hele ochtend. Heb al een weidegenootje gevraagd als ze er overdag is om haar even wat zonnebrand op de neus te smeren maar ik ben bang voor een verbrande neus aan het einde van de dag. Zielig! Gister eerste half uurtje met graasmasker gestaan, ze was woest. Maar ze stond op een gegeven moment toch wel wat gras te eten. Vandaag weer na het rijden uurtje om, dan wil ik eigenlijk vrijdagavond voor de nacht om laten aangezien ik er zaterdagochtend weer ben. Zaterdag ook weer een nachtje en dan wellicht 24/7. Ik denk dat ik dan doordeweeks masker om laat en weekend af. In het weekend heb ik genoeg tijd om extra met haar te bewegen of haar tijdje op een paddock te zetten. Het gaat tot nu toe heel goed eigenlijk, maar zolang het gras lang staat zou ik het fijn vinden als ze iets gematigder kan eten. Als het gras dan wat korter is mag ze wel weer zonder of gedeeltelijk zonder. Volgend jaar mag ze iets slanker de wei op, dan is het minder erg als ze iets dikker wordt.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:32

Lijkt me lastig als het zo lastig is om goed ruwvoer te krijgen. Bij ons gelukkig geen last van :)

Haha, Rox vervelend, dat is haflingereigen. En dan het liefst als je zelf sowieso al wat minder geduld hebt :')
Ik ben wat dat betreft ook wel blij dat Kayenne niet het gras op gaat, geen gekkigheid, geen dikke buiken, geen vet, geen onrustige darmen.

Ik heb nog niets gehoord maar wacht het wel af, ben zelf ook druk op het werk met gekke telefoontjes en wat semi spoedgevallen nu..

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:39

Lenexa, normaal krijgt ze inderdaad gewoon natgespoten hooi, maar dat hooi is op en de meeste leveranciers hebben of rothooi of geen hooi :( en aangezien ze binnenkort toch de weide op gaat (zondag) was de overstap gemakkelijker gemaakt met voordroog. Maar ja, blijkt dus van niet als je schimmel hebt in dat superdure hooi :') Nu ze uit het nieuwe pak krijgt dat veel beter ruikt geen echte krampen meer gezien.

Ze moet nu wel even aan de haver (enige gezonde graan dat ze mag met die maagzweren, haar normale voer is op en ik kan niet veel met die zak op dit moment) en ze is niet akkoord. Vijf seconden bakje neer, en mevrouw had het al omgesmeten en was het goede eruit aan het eten op de grond. De restjes er nog handmatig moeten insteken, want dure supplementen erin :+ Ze was niet gediend van dit "basic" eten. Mevrouw wilt graan en melassevrij en dan nog liefst van merken als agrobs, st hippolyt en marstall. Mevrouw weigert belgisch en hollands eten :Y) Toevallig zitten die winkels hier vrij ver, dus dat is een tripje voor zaterdag.

Wendy, inderdaad, hopelijk deze zomer beter!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:44

@Kirania, maar als het zó peperduur hooi is én slecht, kun je dan niet beter 'uitwijken' naar een ruwvoermix even? eventueel gemengd met het voordrooghooi dat je nu hebt?
Ieder merk heeft inmiddels wel zo'n mix, van duur tot goedkoop.

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:06

Ah, maar nu ik nieuwe zakken ben gaan halen ervan in een andere winkel heeft ze geen probleem meer ermee... dus het ligt echt specifiek aan de zakken die de aveve verkopen :=
En inderdaad, ruwvoermixen vind ik ook handig, maar die zitten erg ver voor ons, dus da's een "zaterdagtrip" :') aveve heeft er van eigen merk, maar avevevoer is brol en raak ik nog niet aan met een stok :P Jopack vind ik dan weer erg goed (als het niet uit de aveve komt, blijkbaar...)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:08

Kirania schreef:
Ah, maar nu ik nieuwe zakken ben gaan halen ervan in een andere winkel heeft ze geen probleem meer ermee... dus het ligt echt specifiek aan de zakken die de aveve verkopen :=
En inderdaad, ruwvoermixen vind ik ook handig, maar die zitten erg ver voor ons, dus da's een "zaterdagtrip" :') aveve heeft er van eigen merk, maar avevevoer is brol en raak ik nog niet aan met een stok :P Jopack vind ik dan weer erg goed (als het niet uit de aveve komt, blijkbaar...)


Ik ben geloof ik verwend, met 5 fouragehandelaren in een straal van 15 kilometer :\

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:22

Wow, ik wil ook! :9 Hier is de korste de lokale winkel met uitsluitend graanvoer en dan + jopack die op 3 km afstand ligt, dan de aveves op 15 km oid met hun eigen merk en hartog (vol en vol melasse) en de dichtsbijzijnden met andere merken zitten rond de 20 km tot 35 km ver :P

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:46

Ik heb inderdaad ook genoeg in de buurt zitten, maar rijd meestal naar degene waar ik altijd al kom, rijd ik toch vaak langs ivm werk :))

Hier nog niets gehoord, ja wel van stalgenoot dat ze slobber niet wou omdat ze te druk was met haar hooi :+
En dat ze wel wat suffig keek. Zal dus nog wel koorts hebben.. We wachten maar weer verder..

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 13:52

Pfff, al dat wachten is het ergste he -O-

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 14:24

Ja echt wel. Vooral omdat ik dus op mijn werk zit. Maar na vandaag 3 dagen vrij dus dan kan ik wel weer meer naar stal mocht t nodig zijn. Hoop van niet en gewoon lekker 1 x daags. Zelf ook even beetje bijslapen nog...

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:57

Nog steeds niet beter. Stalgenoot vond der juist wat slechter. Maar bij mij laat ze dat niet zien. Want: ' heyyy baas! Gaan we wat doen of krijg ik eten??? ' :roll:

Dierenarts vond der ook nog niet goed dus komen morgen weer. Dan kan ik er wel bijzijn. Misschien ook maar bloed trekken.. blijft pijnlijk op die keel. Hoesten, alhoewel dat niet heel veel meer is. Maar wel nog steeds echte koorts...

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:14

Balen Wendy, heerst er niets op stal of in de buurt waarvan je nog kan denken dat is het wellicht?

Ik heb zojuist gereden, ze was super braaf en deed het heel goed. Ben benieuwd wat de instructeur zaterdag zegt. Neusje klein beetje verbrand, maar viel gelukkig heel erg mee. Ze heeft nu een netje aan haar halster die over de neus valt, daar zat ze de hele tijd mee te friemelen. Hoe gek ik gister van haar werd, vandaag was ze voorbeeldig. Vandaag met m'n nieuwe Anky dekje gereden, helaas geen foto maar stond heel mooi. Ik heb die zwarte met blauwe water drop gekocht. Leek wel een iets dikker dekje dan de andere die ik heb. Of is het toch die grasbuik :D

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:16

Fijn dat ze zo lekker ging!!

Nee verder geen andere met klachten. Behalve dan t jonge dier direct achter haar. Ik vermoed dat t daarvan heeft. Maar kayenne der buurman(die dus ook dat paard achter zich heeft) heeft nergens last van nu iig..

Morgen maar kijken.. en overleggen of ik niet oraal medicijnen kan geven. Scheelt ook weer in kosten als ze toch niets anders kunnen dan pijnstilling en antibioticum..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 23:07

sorry niet alles bij gelezen, dat doe ik morgen even!
Ontzettend naar dat het nog niet beter gaat zeg Wendy, weet je nou enigszins wat het is? Last van de keel dus, van het strothoofd? En alleen dat? dus een koutje of speelt er ook nog iets anders mee?

Vandaag mijn eerste examen gehad en meteen de spannendste, wiskunde, maar hij ging relatief goed! Als ik een beetje redelijk heb nagekeken voor mezelf (Antwoorden staan 1 uur na het examen op internet) dan kom ik uit op een 7 ongeveer, maar dat is nog een beetje afhankelijk van de n-term en waarschijnlijk dat ik ook wel wat te tolerant heb nagekeken haha, maar ik kan iniedergeval wel uit gaan van een voldoende dus dat is fijn!
Was rond half 8 thuis dus wilde nog even gaan rijden, maar ik zag al het busje staan van de mensen van de schapen dus ik was al bang dat die zouden komen, maar hoopte er net voor weg te kunnen zijn, maar net toen ik mn zadel wilde pakken hoorde ik ze dus toen heb ik April maar losgeklikt waarop ze samen met dr weidemaatje heel hard naar achterin de weide is gesjeesd, ze staan nu aan de andere kant naast de wei zeg maar, echt heel fijn, not. Ik heb achterin de. weide nog even wat grondwerk gedaan, dus dat ze allert was op mij ook al zijn de schaapjes eng, achteruit als ik dat vroeg, zijwaarts, Spaanse pas etc. Toen ze goed luisterde en op mij gefocussed was weer losgeklikt en het maar opgegeven ahah. Ze stonden wel gelukkig te eten zag ik net dus dat scheelt, wel hierachter nog een waterbak neergezet voor t geval ze toch niet voorin durven eten.

Morgen ga ik wel proberen om te rijden oid maar ik moet nog maar even kijken hoe ik dat doe, we moeten er nu namelijk wel heel dicht langs, en opzadelen in de stal zal ook wel niet gaan.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:09

@wendy jeetje het zit niet echt mee he... hopelijk kunnen ze iets vinden!
Toen mijn vorige paard luchtweginfecties op de voorste en achterste luchtwegen had na een paar verhuizingen in korte tijd (van opfoklocatie naar trainingsstal, waar ik hem kocht en bij mij wegens niet geaccepteerd worden in de eerste kudde en echt kreupel gemept worden na een week weer verhuisd), hebben we hem op het hele riedeltje gehad: sputolysin, ventipulmin, de standaard dingen...
Wat uiteindelijk hielp: secreta pro max. Is op kruidenbasis en na diverse kuren met zware medicatie begonnen ze vanuit de dierenarts over prednison. Ik háát prednison, mijn oma is ervan in coma geraakt een paar keer, dus ik wilde eerst ál het andere geprobeerd hebben en ben zo bij secreta pro max uitgekomen. Na een week was hij zo goed als schoon op zijn luchtwegen.

@faitherr succes met de examens!

Hier de volgende uit de serie 'working equitation' (of TREC, of Western Trail): het 'hek'.
Poging één dacht ze "wát gaan we doen, nee hoor!".
Poging twee ging best ok, wat onzeker, maar dat mag met iets nieuws.
Poging drie, vier en vijf waren echt top! Ik kon de voerschep van de staander pakken, indraaien met de voorhand, achterhand opzij zetten, achterwaarts gaan, voerschep terug zetten. Toen ben ik ook afgestapt. Dit stelt fysiek niets voor, maar mentaal is het echt een opgave. Ze was er ook best moe van. Maar wel een fijne stap vooruit gemaakt weer :D
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:19

Kan je met april niet meer oefenen op het niet eng vinden van schapen? Vervelend dat ze er zo op reageert!!

Tof zo met dat hek. Met shanti ook wel eens gedaan. Die deed dat wel braaf. Kayenne is nu nog niet zo makkelijk want dan denkt ze dat ik zweep pak :') en dan gaat ze staan dribbelen en doen.

Secreta pro. Is dat vrij verkrijgbaar? Ik ga t eens opzoeken.
Ze heeft echt last van der keel. Idd op plek strottenhoofd. Hoop gewoon op kou gevat ivm weer vorige week. Was natuurlijk ineens weer kloteweer...

Maar dat hoesten zit me niet lekker.. wil niet een paard wat blijft hoesten straks..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 07:33

@wendy1987 is inderdaad vrij verkrijgbaar, oa bij DocHorse, MedHorses, Agradi, Dierapotheker.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:16

Dankjewel Skippy!
Gaaf dat Working Equitation! Leuk dat ze het zo goed oppakt!

Wendy, ik wil het opzich wel oefenen maar weet niet zo goed hoe, deze schapen staan er altijd even rond deze tijd van t jaar maar verder zijn er geen schapen te vinden hier in de buurt, ik heb momenteel helaas ook niet veel tijd om het te oefenen. Ik ga zometeen even met dr naar de bak als het lukt en wil er dan ook wel even langs lopen om haar te laten kijken.
Ze staan sinds een paar uur nu zo dat de paarden ze kunnen zien, en ik moet zeggen dat ik ze nu rustiger vind lijken dan toen ze ze niet konden zien, dus dat is al vooruitgang. Ik ben benieuwd wat ze zo doet als ik erlangs ga.

Donderdag ochtend toen de schaapjes er nog niet stonden wilde ik dr voordat ik mn examens in ging nog even snel een knuffel geven en toen lagen ze weer te snoezen met zn 2tjes, super lief. Zo bijzonder toch elke keer om er dan gewoon bij te kunnen gaan zitten etc.
(ze was niet op dr charmantst :o )
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:00

Ik kan mijn eigen bericht niet meer bijwerken, maar de beenbeschermers zijn binnen!!!Afbeelding
(Let niet op de lelijk dichtgemaakte klittebandjes, paard stond niet stil)
En we hebben de schapen getrotseerd, en toen we terugkwamen van het rijden ben ik er nog een aantal keer met dr langsgelopen en toen was ze totaaaal niet gestrest ofzo, ze keek er uiteindelijk amper naar. Maar volgens mij deed het haar veel goed dat ze wegliepen als ze in de buurt kwam. Dus dat is geslaagd! Ze staat nu een stuk relaxter in de wei. Morgen weer even oefenen.

We hebben weer eens zonder zadel gereden, is al lang geleden en normaal blijft dat dan bij wat rondhobbelen maar vandaag goed aan het werk gezet en ze liep tot mijn verbazing best fijn! Zelfs in de draf weer wat ontspanning. Alleen de kaak mag nog wat losser naar mijn zin. Maar toch heel tevreden!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(Sorry voor de slechte kwaliteit zijn stills van een filmpje)

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 17:26

Ziet er goed uit!! Hier de dierenarts net gehad. Nu voor de laatste keer gespoten. Ze moet t in principe zelf doen nu. Ze was fitter en minder pijnlijk. Blijft wel hoesten maar hij is niet bang dat dit chronisch wordt omdat t echt voorin op larynx zit. Die is geïrriteerd en daarom bij eten hoesten. Ook met slikken heeft ze last.

Temp was nu 39.5 maar verder op t hoesten na zie je een paard staan wat super vrolijk is als ik er ben en graag aandacht en eten wil.. haflinger dus weer..

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:28

Hoe is jullie weekend geweest allen?

Wendy, Kayenne weer wat opgeknapt?

Faitherr, komende week weer examens? April al over de schapen angst heen?
Beschermers nog wit?

Skippy01, wat leuk Working Equition. Toevallig was er vandaag een clinicdag bij ons op stal, zag er erg leuk uit. Ik denk dat ik dat ook een keer ga proberen, de eigenaar van Roxy haar vriendin doet dat dus met haar paarden dus wellicht kunnen Rox en ik een keer met haar meedoen

Zaterdag les gehad, het ging oke. Ze leek een beetje vast te zitten en kreeg het er niet echt uitgereden. Instructeur heeft ook wat rek oefeningen met haar gedaan maar het hielp niet zo. Ze werd op het einde rechtsom zelfs opstandig en ineens weer een heel stuk schever. Dus we zijn gestopt, ze gaf duidelijk aan dat het even niet lukte. Vandaag haalde ik haar van de wei met een wond(je) op haar flank, stukje boven het achterbeen. Gemene trap gehad denk ik. Wondje was al helemaal ingedroogd. Vond haar wat stijf lopen in het begin, dus we hebben lekker in de zon gewandeld om de spieren een beetje los te maken. Ze had niet echt ergens last van wat het laatste stuk buiten wandelen werd weer dribbelen. Ze kan sinds ze op de wei staat ineens wel een heel stuk lastiger netjes buiten mee lopen, maar wel alleen als we het erf af gaan. Donderdag gaan we poging doen tot buitenrit, stapritje want dat is al spannend zat ;(

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:25

jaa het viel even stil hier,
Hoe is kayenne nu Wendy?

Lenexa, jaa ik heb nog 5 examens nu, de 21e heb ik de laatste dus ik ben druk druk druk. Ik kijk zo ongelofelijk uit naar de lange vakantie daarna!

Hmm vervelend dat ze zaterdag zo stijf was! Wel goed teken dat ze losser werd van het wandelen, na zo'n trap zou ik ook wel even stijf zijn. Lastig dat ze moeilijker mee loopt buiten, is dat omdat ze graag terug de weide in wilt?
Is ze lastig met buitenritjes ja? Waar uit zich dat in dan?
April heeft een spier in haar rechterschouder die ontzettend gevoelig is voor overbelasting, hier loopt ze soms dan ook kreupel op, dan valt ze op rechtsvoor, is nu sinds ik magnesium voer en bovendien de fysio die haar regelmatig even na loopt gelukkig al weer een hele tijd geleden. Maar wij strekken op advies van de fysio ook altijd even na het rijden, hoofd beide kanten op richting de schoft en richting de hak, hoofd tussen de benen, en de benen zelf even recht vooruit, naar links en naar rechts strekken. Dit lijkt een heel stuk te helpen en bovendien voel ik meteen als ze een keer stijver is dan anders.

Wij hebben gister weer eens gelongeerd, met balkjes. Aan de longeerlijn vind ze dat toch altijd maar vreemd, maar zodra ze het weer doorheeft is ze niet meer te stoppen hahah, ze was super fijn aan mijn stem, ik hoefde enkel galop te zeggen en dan sprong ze al aan, heerlijk!

Vandaag weer een springles gereden na een super lange tijd, en ze ging me toch een partij lekker! Wel iets van 4x er bijna naast gelegen door een oxer die doodeng bleef, gewoon een weigering zit ik wel uit maar als ze na het weigeren besluit toch te springen kom ik toch wel heel moeilijk mee in mijn dressuurzadel hahah, maar ze werd echt super enthousiast en had er echt lol in! Het parcourtje stond redelijk hoog ook! tussen de 80 en de 90 cm, terwijl ik 1 a 2 week terug pas ons record springen weer had verhoogd naar 85 voor het eerst ahahah, maar ze sprong het eigenlijk met gemak, beetje jammer dat ik niet helemaal mee kwam :Y) . Dus ik moet nog heel even doorsparen maar dan komt er zeker een springzadeltje! Morgen hebben we weer dressuurles dus ik ben benieuwd!

De beenbeschermers zijn nog wit trouwens! Heb ze nog niet om durven doen :o , met longeren had ik alleen ff snel beenbeschermers voor om gedaan en met de springles had ik peeskappen om, dus morgen met de dressuurles worden ze ingewijd :+ .
Schapenangst is nog redelijk aanwezig, ben er nu wel een aantal keer langsgelopen maar blijft spannend, ze staan al wel een stuk rustiger in de weide gelukkig.

Nog een still uit een filmpje van vandaag:
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:03

Faitherr schreef:
April heeft een spier in haar rechterschouder die ontzettend gevoelig is voor overbelasting, hier loopt ze soms dan ook kreupel op, dan valt ze op rechtsvoor, is nu sinds ik magnesium voer en bovendien de fysio die haar regelmatig even na loopt gelukkig al weer een hele tijd geleden. Maar wij strekken op advies van de fysio ook altijd even na het rijden, hoofd beide kanten op richting de schoft en richting de hak, hoofd tussen de benen, en de benen zelf even recht vooruit, naar links en naar rechts strekken. Dit lijkt een heel stuk te helpen en bovendien voel ik meteen als ze een keer stijver is dan anders.


Bij Doortje is dat linksvoor... máár de oorzaak zit niet linksvoor. Haar linkerachterbeen is haar stuwende been, daardoor gooit ze vanaf dat been het gewicht naar voren. In plaats van linksvoor veel losser te maken, proberen wij linksachter vooral dragender te maken. Héél héél héél veel schijnovergangen en zijgangen. Laat dat been maar leren dragen :) Je zou kunnen proberen of dat bij April ook helpt :D

Ik heb zaterdag weer met mijn trainer gewerkt aan met Doortje naar buiten. Inmiddels zonder trainster die ernaast liep, maar met een oortje op afstand. Zondag nog eens zelf overgedaan. Ging super! Heerlijk relaxed, stappen en draven. Ik ben trots!
(Ja, we zijn errug roze. Nee dat was niet gepland. Ik had thuis een roze vest aangetrokken en bedacht me op stal ineens dat het al wel warm was en er waarschijnlijk wel vliegjes zouden zitten, en onze vliegendeken is euhm, nou ja, ROZE dus... :Y) Ik lijk wel héél erg penny zo :') )

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 07:07

Leuk een actie foto!
Goed weekend dus gehad met April, fijn dat ze in ieder geval kan eten en drinken in de buurt van de schapen.

Dat stretchen deed ik ook elke dag, maar nu ze op de wei staat inderdaad niet meer. Ik voer alleen wat vitaminebrok bij, dat geef ik sinds deze week ook met magnesium. Maar ik gebruikte die brokjes om haar te laten stretchen, die heb ik nu alleen nodig om de magnesium in te voeren. Maar dat stretchen is wel een goede dat moet ik denk gewoon blijven doen.
Ik heb op Rox nog nooit echt buiten gereden behalve paar keer stukje uitstappen op de dijk. Ik denk dat ze het prima doet, ze is namelijk gewoon heel braaf. Alleen nu het wandelen met vlagen zo beroerd gaat vind ik het vooral wat spannend. Als we met wandelen maar ver genoeg lopen gaat het weer goed, dus ik heb goede hoop!
Succes met je examens!

Wat lekker met Doortje naar buiten, jullie zien er leuk uit samen. Ik hou van roze! Het lekkere buiten weer komt eraan dus fijn als dat nu goed gaat!