Faitherr schreef:April heeft een spier in haar rechterschouder die ontzettend gevoelig is voor overbelasting, hier loopt ze soms dan ook kreupel op, dan valt ze op rechtsvoor, is nu sinds ik magnesium voer en bovendien de fysio die haar regelmatig even na loopt gelukkig al weer een hele tijd geleden. Maar wij strekken op advies van de fysio ook altijd even na het rijden, hoofd beide kanten op richting de schoft en richting de hak, hoofd tussen de benen, en de benen zelf even recht vooruit, naar links en naar rechts strekken. Dit lijkt een heel stuk te helpen en bovendien voel ik meteen als ze een keer stijver is dan anders.
Bij Doortje is dat linksvoor... máár de oorzaak zit niet linksvoor. Haar linkerachterbeen is haar stuwende been, daardoor gooit ze vanaf dat been het gewicht naar voren. In plaats van linksvoor veel losser te maken, proberen wij linksachter vooral dragender te maken. Héél héél héél veel schijnovergangen en zijgangen. Laat dat been maar leren dragen
Je zou kunnen proberen of dat bij April ook helpt
Ik heb zaterdag weer met mijn trainer gewerkt aan met Doortje naar buiten. Inmiddels zonder trainster die ernaast liep, maar met een oortje op afstand. Zondag nog eens zelf overgedaan. Ging super! Heerlijk relaxed, stappen en draven. Ik ben trots!
(Ja, we zijn errug roze. Nee dat was niet gepland. Ik had thuis een roze vest aangetrokken en bedacht me op stal ineens dat het al wel warm was en er waarschijnlijk wel vliegjes zouden zitten, en onze vliegendeken is euhm, nou ja, ROZE dus...
Ik lijk wel héél erg penny zo
)