horsii schreef:Peeps is verzekerd en ik betaal 31 euro per maand, ze heeft een uitgebreide ziektekostenverzekering en is tot 1750,- verzekerd.
Bij hippozorg.
Betaal 20% zelf met een minimum van 50,-
Om in de verzekering opgenomen te worden komt er zo iemand lang van de zverzekering en dan moet je longeren op het harde, benen optillen en een stukje draven.
Dit moest ik teminste.
Donna en Wahida zijn ook verzekerd bij Hippozorg.
( een nadeel vind ik, dat het verzekeringsjaar niet gelijk is aan het kalenderjaar, maar per ingaande van de verzekering )
Donna heb ik alleen klinisch laten keuren, hier is nooit iemand van de verzekering voor langs gekomen. Wel voro Wahida, omdat ik voor haar geen veulenverzekering wou, maar ook volledige , uitgebreidde ziektekosten en doodverzekering en voor het zelfde bedrag als Donna, toen kwam er wel iemand kijken naar haar, maar heeft haar op een afstand bekeken en de navelbreuk niet opgemerkt, dus als ze er ooit aan geopereerd moet worden, krijg ik dat ook vergoed min me 20% eigen risico.
Let wel, dat niet alle medicatie vergoed wordt, net als bij ons. Dus als je een totaal rekening krijgt van bv 800 euro, mag en kan je er niet van uit gaan dat je zelf maar 20% hoeft te betalen, maar dat dat wel meer kan zijn.
Wel een super voordeel, na het insturen van je rekening met behandelformulier <- ingevuld door je dierenarts, heb je meestal binnen een week ongeveer het geld op je rekening staan.
Dit jaar heb ik totaal iets meer dan 500 euro zelf betaald, zonder op te geven aan de verzekering, dit ivmde grote rekening die ik gekregen heb na de operatie en aangezien mijn verzekering in november is ingegaan, vond ik het riscio te groot als de elders in het jaar iets groots zou gaan krijgen waardoor ik een mega rekening zou ontvangen die ik niet kan indienen.
Het is het overwegen waard Jody, maar ik ben er van overtuigt dan Wenner wel door de buigproeven komt met de juiste training. Ik weet evt. ook nog wel iemand voor je , die veel aan de lange lijnen doet, kan ook weer opstapje zijn voor het tuigwerk later. Dus geef maar een gil als je zijn nummer wilt hebben, hij komy de 13e bij ons op stal