[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 15:57

Margriet, wist helemaal niet dat Rossner stopte met zadels maken hahaha. Maar fijn zadel inderdaad. De zadelmaker gaat er vanavond naar kijken.
Lenexa, wat ligt Roxy daar lekker! Fijn dat ze zo braaf was met de dravers om haar heen.
Xjesliess, ja daar kan je rijden! Mag niet helemaal, maar wij proberen wel om de boel netjes achter te laten en er niet heen te gaan tijdens piekuren. Balen van de hagelbui! Leuk dat je een buitenrijmaatje hebt.
Faitherr, lekker dat je haar zo dichtbij hebt staan! En fijn dat je de clubbak kunt gebruiken. 10-15 minuten valt mee hoor! Ik stapte iets langer naar de bak waar ik les had (betere bodem, 20x60 ipv 13x40), maar meestal ging ik ook al draven en galopperen. Met Monroe wil ik daar ook uiteindelijk gaan rijden, maar zo ver zijn we nog niet!
Skippy01, wat leuk dat Doortje echt kan voetballen!

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:00

Hier trouwens weinig gedaan de laatste paar dagen vanwege het absolute rotweer. Ik wil zo graag naar buiten met onze kleine dikke als handpaard, maar aangezien we moeten werken aan de schuilstal komt daar niet veel van in huis :')

Gisteren wel een oude bekende teruggezien na maanden! De haflinger waar de mijne een goede 2j bij stond. De boer vraagt nog af en toe of ik hem kan komen bekappen, dan doet hij iets voor mij in ruil met de tractor of iets dergelijks. Dus ik heb nog iets tegoed van hem *D Altijd handig, die connecties. Ook zeer handig voor hem, volgens mij zelfs handiger, want Nastral heeft al menig smid gebeten/getrapt/bijna vertrappeld/etc. en ik heb hem opnieuw beleerd toen mijn merrie bij hem stond, dus ik ken hem gewoon. Ik was wel erg trots, hij kent gewoon ál zijn grondwerk nog perfect! *\o/* Toch een heel blij momentje. Voorhand wijken, achterhand wijken, wijken op de cirkel, vertrekken en stoppen op de cirkel, van hand veranderen door gewoon touw te wisselen van hand(ze doen dan echt zo'n schattig half-levade huppeltje)... En dat met een oud stalhalster en een random lang touw dat ik ergens daar vond, want ik was mijn halster + touw vergeten. Dus het zit echt gewoon nog in zijn hoofdje :) Het is wel nog steeds een prutser, altijd dingen in z'n mond steken... Ik ben ervan overtuigd dat zijn moeder hem als een giraf gebaard heeft, want die heeft toch een tik gehad hoor :') Loopt recht richting bomen als hij aan het stappen is. Zit constant met zijn hoofd in dromenland ondanks dus wel alle hulpen te kennen _O- Loopt ook een beetje als een eendje met zijn voorhoeven.

Wel jammer, hij heeft twee meisjes die maar heeeeeel af en toe komen rijden, en dan enkel binnen. Hij was zo graag buiten, dus dat vond ik persoonlijk wel stom om te horen :n Hij is ook moddervet :') Mijn merrie en shet zijn er niets bij... En... Ze hebben z'n voorpluk recht afgeknipt := Dat was de eerste verzorgster die ik voorstelde aan hem denk ik. Ze geloofde me niet toen ik zei dat hij perfect kon zien met zijn mooie lange voorpluk :')

Wel jammer, de twee meisjes die hem verzorgen komen amper, zei hij me :( Geen wonder dat hij zo graag wilde werken... Ze moeten niets betalen, mogen alles met hem, maar ja, wie wilt er nu een dikke, grote haflinger helpen afvallen en gezond blijven... :?
Afbeelding

Dit is de knappe (ietwat domme) man _O-

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 16:52

Kirania schreef:
@faitherr, ach, zolang ze happy zijn is alles goed he :D Ze ziet er ook echt een heethoofdje uit. Dat schaapjes groomen verstond ik ook niet haha, want ze haat sociaal zijn met paarden over het algemeen :') en oef, daar kan ik inkomen van de tractor. Wel leuk dat je het zo dan toch een beetje kan oefenen! Wat een prachtige peesbeschermers zeg, ik ben helemaal weg van Lemieux. Fingers crossed dat ze toch nog lang ietwat wit blijven. Qua maat is het hier sowieso full, als ik maat pony ernaast hou lijkt het alsof het shetlandermaat is :') oftewel L. En gewoon rijden tussen die buitjes door! Het was hier soms echt storm tussen het zonnige weer, helemaal gek! Gigantische hagelbollen :') Ga je schuilen, kijk je terug buiten... Alsof er niets gebeurd is.

Jaa happy is ze zeker! Hahaha grappig dat je aan haar uiterlijk ziet dat ze een streskipje is, haar uiterlijk is wel echt waar ik voor viel dus ben benieuwd of dat een teken is :+ .
Lemieux vind ik zelf ook geweldig, ik heb er sinds kort een dekje van, en ik heb wel 20 dekjes maar toch pak ik elke keer weer die, echt geweldige kwaliteit en pasvorm! Grappig dat die haflinger maten dan toch nog zo verschillen, full is bij haar echt te groot. Vandaag een ander paar beenbeschermers binnengekomen, die kwamen op marktplaats voorbij voor een mooi prijsje, dus ik dacht dan koop ik die ook meteen, ze zijn zwart dus dan kan ik die omdoen bij nat weer etc zodat de witte inderdaad zo lang mogelijk wit blijven. Hopelijk kan ik de witte een beetje bijhouden met een sopje.
Het weer was inderdaad heel gek, echt super harde hagel idd en daarna leek het weer een prachtige dag!

Peerappel, jaa zeker fijn, ik volg daar dan ook een wekelijkse les, elke maandagavond, voornamelijk omdat ze eerst heel moeilijk was met andere paarden en ik haar daaraan wilde laten wennen. Jaa als het nog wat verder is kun je idd ook al wat draven en galopperen, dat is ook allemaal geen ramp!

Kirania
jaa het weer werkt niet mee he, vervelend!
Heel handig zulke connecties, daar heb je wat aan!
Gaaf zeg dat hij al het grondwerk nog kent!! Daar heb je goed werk aan verricht dan! Hahaha een beetje een sukkeltje haha.
Ahh vervelend om te moeten horen dat hij niet kan doen wat hij leuk vind, dan voel je je zo machteloos!
Hahahahah zijn voorpluk, wat sneu hahah wel heel grappig. sneu dat die meisjes zo weinig komen, hier in het dorp zouden er meerdere moorden plaats vinden tussen de penny meisjes denk ik voor zo'n pony.
Gister weer meisjes aan de deur, of ik een verzorger zocht :o .

edit. deze foto teruggevonden die bij Aprils verkoop advertentie stond, op deze precieze foto werd ik verliefd en vielen mijn mooie zwarte grote sportpaard dromen in duigen hahaha.
Afbeelding
hier was ze nog wel echt een Dikkie

Kirania

Berichten: 1636
Geregistreerd: 19-06-11
Woonplaats: In de bebouwde kom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:02

Wauw, wat een aansprekende foto! <3 Ik geef je groot gelijk, daar zou ik ook meteen voor gevallen zijn als een blok _O- Ik vind echt dat je hun karakter in hun ogen kan zien! Lana ziet er imo heel kalm en zacht uit, soms wat judgy en testing bitch face. Maar het is zo'n gekke merrie :') die kan echt van 0 naar 200 gaan
Het is idd wel erg jammer van die meisjes, ik had er zelf ook een hoop moorden voor gepleegd denk ik. De eigenaar zelf is ook geen socializer dus die hoopt gewoon dat ze komen aankloppen, maar ja, van wie is het paard middenin de velden _O- Ik heb voor hem destijds zoekertjes gepost maar het voelde alsof ik een baby'tje van me moest afgeven omdat ik hem zoveel geleerd had, dus als er al dat 'ik ga enkel kunstjes doen en ben bang van buitenritten!' volk komt stond ik snel op de rem :') Dus dan maar opgegeven.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 17:40

Jaa je ziet inderdaad vaak een hoop in de ogen! Leuk zeg zo'n merrie. Ik moet zeggen dat ik stiekem ook wel een beetje merrie fan wordt, ik was altijd redelijk neutraal, had in mijn zoektocht naar een eigen paard een lichte voorkeur voor een ruin omdat het makkelijker is over het algemeen, en het weidemaatje is ook een ruin. Maar ben toch wel heel blij met mijn merrie hihi, discussies zijn er veel maar als ze voor je werken dan krijg je wel de volle 200%.
Hahah jaa vroeger wilde ik ook elk paard wat ik tegenkwam wel verzorgen hoor, al was het enkel knuffelen en poetsen, als ik er maar in de buurt kon zijn. Vervelend dat je dan zelf niet meer invloed hebt.

mierkuhh

Berichten: 141
Geregistreerd: 17-06-07
Woonplaats: Lage-Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:07

Faitherr, avaron heeft idd precies hetzelfde met het dreigen, vond dat aan het begin heel lastig maar heb er, naar mijn idee, goed op ingespeeld door er een spelletje van te maken. Hij zal ook nooit gevaarlijk worden gelukkig.

Peerappel, haha ik rij normaal altijd met cap en laarzen (oké die niet altijd als ik impulsief op stap), cap af was echt voor de foto, durf oprecht niet zonder op te stappen hahaha. En wat heeft jouw haf een sprekend koppie zeg!

Kiriana, 650 kilo is niet niks hahah, avaron is een redelijk ranke haflinger van zichzelf (vind ik wel jammer soms, hou echt van stevige haflingers), dus die zal nooit heel zwaar worden (hoop ik, of hij moet dit weideseizoen ineens flink groeien hahaha)

Ik heb in de weekenden een verzorgster voor avaron, omdat ik hem graag zo veel mogelijk laat bewegen en ik merk dat hij erg positief reageert op werken met anderen, houdt zijn hoofd beter gefocust. Hij had dunne ontlasting, dus doei witte staart, gelukkig vandaag even kunnen wassen en wat balkjes gedraafd en een klein kruisje laten springen aan de hand, ondanks zijn slechte inschattingsvermogen ging het gelukkig prima haha

Een van jullie vroeg om dressuurpraktijken, kan zo geen foto vinden met mezelf erop, maar wel met een vriendinnetje van me erop!(in spijkerbroek ook oeps)

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 19:25

Ik hou jullie echt even niet bij.. Maar hier ook even iets slechter, gekopieerd uit volg topic:

Hier slechter nieuws. Kayenne gister al wat matter dan normaal. Suffiger, maar niet suf suf zeg maar. Eten wat slechter maar ze at nog wel.

Vanmorgen werd ik gebeld door stalhoudster. Dat ze echt bijna niet at. Dus gevraagd of zij in de gaten kon houden en erbij kon zijn als ze de DA had gebeld. Dat kon gelukkig (ik werk zelf op een gezelsschapsdierenpraktijk, en ben daar vandaag en morgen dus niet in gelegenheid om langs stal te gaan helaas)

Ze had 39,5 en iets verscherpte ademhaling. Ook gevoelig op der keel. Pijnstiller gehad en morgen opnieuw temperaturen. Ze at daarstraks wel weer kreeg ik van stalgenoot :) Maar daarna ook weer wat pompen met ademen. Logisch als je keel zeer doet. Geen reden tot paniek aldus DA. Morgen even afwachten en desnoods komt ze dan weer langs.

Best naar dat ik nu zelf niet kan gaan maar ze is gelukkig in goede handen op deze stal en fijne stalgenoten die meekijken en foto's appen :))

Nu afwachten en hopelijk komt ze er snel weer bovenop. Misschien een kou-tje gevat afgelopen week door 't slechtere weer ?
Januari vorig jaar had ze ook ineens koorts en niet eten, toen pijnstilling en AB gehad en toen na 3a4 dagen was ze er weer.. Hopelijk nu ook gewoon weer... Fingers crossed!

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:58

Oh balen Wendy, hopelijk inderdaad even een koutje en is ze er snel weer bovenop. Helemaal naar dat je dan zelf niet even kan vertroetelen hé. Fijn dat ze in ieder geval weer eet, dan voelt ze zich op dat moment in ieder geval iets beter. Als ze ook niet eten zijn ze helemaal zielig :(

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:40

Jaa dat dreigen is niet leuk mierkuhh, maar zo te horen los je het inderdaad goed op! Dressuur ziet er super netjes uit!

Wat naar Wendy!! Vooral dat je er zelf niet heen kan, dat lijkt me ongelofelijk naar. Wel super dat je stalhoudster zo goed meedenkt! Hopen dat het idd allemaal meevalt en het met een paar daagjes weer over is! Beterschap aan Kayenne! :+:

Vandaag weer een lesje gehad, ik verwachte er niet teveel van aangezien ze de laatste tijd dus veel dr neus eruit steekt in de draf, maar ze stapte zo lekker en meteen fijn nagevelijkheid, dus ik aandraven en ja hoor, gewoon perfect nagevelijk. Echt heerlijk gereden. Helaas heeft ze wel nog steeds dat zodra we even stap lange teugel tussendoor hebben gedaan dat ze niet meer fijn nagevelijk wordt. We oefenen dit ny dan veel tussendoor maar ik merk dat ik zelf wel gefrustreerd raak als ze dan heerlijk loopt en dan even de teugel lang en poef weg ontspanning. Klinkt dit bekend voor iemand?
Verder een hele hoop complimenten van mijn anders zo strenge instructeur met overal op en aanmerkingen op, hij vond dat ze fijn liep, goed reageerde, zich mooi droeg en dat ze een kleine bodybuilder aan het worden was :j Nou dat is natuurlijk nooit vervelend om te horen! Ik ga dus lekker op Mn roze wolkje weer ecen slapen, precies wat ik nodig had nadat ze zo’n lange periode niet te genieten was in het rijden. Nu heb ik ook weer zin om morgen of een ander moment weer op te stappen en aan de slag te gaan!

Hier een foto van voor de les:
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 07:08

Kirania schreef:
Ik ben ervan overtuigd dat zijn moeder hem als een giraf gebaard heeft, want die heeft toch een tik gehad hoor :') Loopt recht richting bomen als hij aan het stappen is. Zit constant met zijn hoofd in dromenland ondanks dus wel alle hulpen te kennen _O- Loopt ook een beetje als een eendje met zijn voorhoeven.


Haha, daar krijgen ze niks van hoor! Ik wéét namelijk dat Doortje zo geboren is (toevallig afgelopen week bij de fokker geweest, Doortje's moeder is blijven staan bij de bevalling ;) )

@Faitherr grappig hoe je karakter al zo van een foto kunt zien he? Ik wilde 2 jaar terug een 5-8-jarige merrie. Kwam thuis met Doortje. Nét 3. Waarom ga je dan ook in godsnaam kijken bij een driejarige zeiden mijn vriendinnen... Nou ja, de foto... Lekker half in de wintervacht nog, maar iets aan die oogopslag zei 'kom kijken', en toen ik er was legde ze haar hoofd tegen mijn schouder... Verkocht! :D
Afbeelding
Voor wat betreft je training Faitherr: nageven komt écht vanuit achter. Ik let niet eens op de voorkant en uiteindelijk komen ze vanzelf over de rug en komen hals en hoofd ook wel mee. Vergeet ook niet dat die korte halsjes er geen baat bij hebben om helemaal rond na te geven, dus let eens op of ze niet tóch 'nageeft' vanuit de rug en zacht in jouw hand is... Grote kans dat ze 'gewoon' niet de hoofd-halshouding wil aannemen die niet past bij haar type...

@Mierkuh, niks mis met rijden in jeans - is mijn standaard tenue. Ik word knettergek van rijbroeken. Zéker nu met al die siliconen en andere dwingende zitvlakken. Zit niet lekker. Dus ik rijd in jeans of leggings...

@Wendy1987 pfff, heel veel beterschap voor Kayenne!

Wij hadden gisteren weer voetbaltraining! :D
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:52

@skippy jaa super leuk dat je daar zoveel van kan aflezen inderdaad! Doortje heeft inderdaad een enorm zachte en nieuwsgierige blik in dr oogjes!

Ons nageven komt ook van achter, ik probeer voor zo min mogelijk te prutsen en ze loopt dan ook vanzelf nagevelijk, dus voornamelijk als ik rondstap terwijl ik aan het kletsen ben en alleen zorg dat ze lekker voorwaarts blijft dan gaat ze heerlijk uit zichzelf nagevelijk lopen. Ben ik uitgekletst en dan ineens een super netjes lopend paard hahah! Alleen de laatste tijd steekt ze dr neus echt eruit, dus niet gewoon een natuurlijke houding maar haar hoofd ecbt horizontaal. Dit doet ze enkel in de draf, zadel is nagekeken, fysio heeft haar nagelopen en niks te vinden. Nou is het alweer een stuk minder en denk ik dat het komt doordat ik een tijd mijn zadel te ver naar voren heb gelegd. Zodra ik hem weer meer naar achter ben gaan leggen begon ze langzaam weer fijner te worden namelijk.
Maar als ze haar hoofd zo uitstrekt probeer ik haar van achter idd goed te stimuleren maar dan ga ik voor ook wel wat zitten prutsen aangezien die houding absoluut niet bevorderlijk is voor de rug natuurlijk.
Ze loopt over het algemeen altijd wel ‘nagevelijk’ maar als ze echt lekker bezig is dan gaat ze (uit zichzelf) heel mooi diep en rond lopen en dan is ze ook echt compleet ontspannen. De fysio zegt dat ze dan prachtig haar rug opbolt dus daar werken we wel altijd naar toe, maar niet door aan de mond te zitten inderdaad

Hier vind ik haar bijvoorbeeld heel fijn, ik zit een beetje ver naar achter want ik probeerde door te zitten maar haar houding hier voelt heel fijn. Afbeelding

Oeps wel een heel lang verhaal geworden.
Super schattig dat voetballen! Ik wilde het ook aanleren maar april is te bang voor de bal hahah

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 09:01

@faitherr, check, goed dat je het uitlegt dan inderdaad. Veel mensen zie ik een paard zo van voor naar achteren rijden ipv andersom, en als ze dan loslaten van voor, komt dat paard daarna nóóit meer rond. En dan begrijp ik dat paard heel erg goed, want ik zou me óók niet graag in een houding laten dwingen :D
Maar idd, op het plaatje ziet April er fijn uit, jij mag zelf iets meer mee nog (mij is geleerd gewicht 80% op je bovenbenen te hebben en 20% op je billen en dan kun je fijner recht blijven, ook in het doorzitten, omdat je dan een beetje 'zittend lichtrijdt' zogezegd)

Voetballen kun je ze voor desensibiliseren hoor! Het is niet meer of minder dan een 'ding' dat rolt als het waait... windstille dag uitzoeken en gewoon gezellig met de bal in de bak gaan staan. Meestal wint de nieuwsgierigheid het. En anders een stoer paard erbij zetten die sowieso wel zal willen kijken :)

Lenexa

Berichten: 613
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 10:26

Zo nu ook weer even bijgelezen.
Stal_Fiore, hoe gaat het met die plekjes op der neus?

Kirania, wat leuk om een oude bekende tegen te komen en ook om te zien dat hij zoveel nog weet. Heeft het toch indruk gemaakt wat jullie allemaal samen gedaan hebben. Jammer om dan te zien dat er nu zo weinig met hem gedaan wordt.

Faitherr, fijn weer een goede les! Complimenten zijn altijd fijn om te horen, ik wordt altijd helemaal trots als mensen leuke dingen over ons of over Roxy zeggen. Zal ze denken dat jullie klaar zijn na lange teugel? Ik rijd met Roxy vaak met lange teugel, onze oefening is juist lang en laag omdat ze haar rug beter moet gaan gebruiken. Vaak gaat ze dan vanzelf nageeflijk lopen. Het verschil is bij Roxy super goed te voelen. En een seconde erna loopt ze ook weer lekker met hoofd omhoog en snuit naar voren.
Ach work in progress :)

Skippy01, wat leuk dat voetballen. Ik denk dat wij dit binnenkort ook gaan doen. Een van Roxy der weigenootjes is ook nog jong en in voor spelen. Haar baasje zei gister dat ze ook grote een bal gaan regelen dus dan kunnen we kijken hoe ze het vinden. Rox vind de jolly bal niet zo bijzonder, ze zwaait er een keer mee en is er dan klaar mee.

Ik heb gister met Roxy gewandeld, ik wilde met haar richting het park met ruiterpaden. Maar om daar te komen moet je een tijdelijke brug over, zo een met drijvende delen op het water. Ze vond de schapen die er naast stonden interessanter dan die hele brug. Makkie dus. We liepen alleen vast bij de sluis naast het wildrooster. Er lag poep in, no way dat Roxy in poep gaat staan dus ze liep tot daar en niet verder. En dat was jammer genoeg niet ver genoeg voor het hek dicht te doen dus na 3 pogingen heb ik het opgegeven. Wilde er ook geen ding van maken, ze ging tot die poep super netjes erin. Volgende wandeling opnieuw proberen en de poep even wegschoppen.

Ik ben helaas al mijn verkoop foto's kwijt van Roxy vanwege een telefoon die nat geworden was en niet meer aanging. Ik heb nog wel een foto dat ik er voor het eerst op zit, beugels veelste lang, super zenuwachtig maar wel 2 blije hoofden.
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:01

Van achteren naar voor rijden doe ik ook altijd idd. Ik pak haar voor wel altijd wat erbij, zodat ze die bovenlijn erbij moet pakken en die niet laat verslappen. Vind ze nooit zo leuk, want moeilijk en zwaar aldus de merrie :')

Net een apje gekregen dat haar temperatuur 37 was en ze weer beter at. Fingers crossed dat dat zo blijft nu.. Vanavond even lekker wandelen in de binnenbak, staat nu binnen omdat het ook kou-tje kan zijn, dus liever binnen dan buiten nu..

StillAngel

Berichten: 6167
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:22

Zo, jullie gaan hard zeg! Zal het vanaf nu weer netjes bijhouden en meeschrijven :o Vind het echt heel leuk om alle foto's van jullie mooie haffies te zien <3 Was nogal bezig met mijn eerste haflinger zoals ik destijds ook schreef. Aankomst ging goed, alleen ze is nu ineens wel erg hengstig door de koppeling in de kudde met een wel heel knappe ruin (heel laat gecastreerd ook). Daardoor 'miept' ze wel flink soms als ik haar even 'verkeerd' aanraak of hoeven uit wil krabben. Moet nog echt wennen aan merriegedrag :o


Afbeelding

Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:09

Skippy01 schreef:
@faitherr, check, goed dat je het uitlegt dan inderdaad. Veel mensen zie ik een paard zo van voor naar achteren rijden ipv andersom, en als ze dan loslaten van voor, komt dat paard daarna nóóit meer rond. En dan begrijp ik dat paard heel erg goed, want ik zou me óók niet graag in een houding laten dwingen :D
Maar idd, op het plaatje ziet April er fijn uit, jij mag zelf iets meer mee nog (mij is geleerd gewicht 80% op je bovenbenen te hebben en 20% op je billen en dan kun je fijner recht blijven, ook in het doorzitten, omdat je dan een beetje 'zittend lichtrijdt' zogezegd)

Voetballen kun je ze voor desensibiliseren hoor! Het is niet meer of minder dan een 'ding' dat rolt als het waait... windstille dag uitzoeken en gewoon gezellig met de bal in de bak gaan staan. Meestal wint de nieuwsgierigheid het. En anders een stoer paard erbij zetten die sowieso wel zal willen kijken :)

Jaa mij is inderdaad hetzelfde geleerd over gewichtverdeling, alleen ik ben niet zo'n pro in de middendraf uitzitten dus ik was eventjes aan het oefenen maar ga dan toch al gauw achterover hangen, maar hier werken we zeker aan!

Voetballen moeten we inderdaad maar eens mee aan de slag!

Hahaha jaa Lenexa, complimenten zijn altijd leuk, op een of andere manier ben je inderdaad vaak nog trotser op een compliment over je paard dan op een compliment naar jezelf hahah.
Ik rijd april vaak ook wel met een lange teugel, ze kan enorm goed stofzuigen in alle gangen en laat zich dan ook opzich wel fijn oppakken, sinds ik dit doe is de bovenlijn bij april inderdaad enorm snel ontwikkeld, maar na even stappen lange teugel word ze gewoon niet meer zo fijn als daarvoor, het zou best kunnen dat ze denkt dat we klaar zijn maar ik oefen nu al een tijdje met gewoon elke 10 minuten even mn teugels lang en stappen maar echt verbetering komt er niet in.
Hahahah wat erg, geen probleem bruggetjes etc maar mest, ab so luut niet, ieuw hahaha. Goed aangepakt in iedergeval! Volgende keer beter!

ahh vervelend zeg alle foto's kwijt! De foto die je hebt is wel heel schattig!

Fijn dat kayenne beter lijkt te worden Wendy! Hopelijk was het eventjes een off-day

Hahaha het gaat zeker hard momenteel StillAngel! O-ohh een merrie hahah, geloof me, je went er snel genoeg aan (daar zorgen ze wel voor :Y) ). Dat piepen en dergelijk moet je wel op letten, ze mag best haar grenzen wel aangeven maar absoluut nooit agressief of gevaarlijk worden naar jou toe, als jij iets wilt gebeurd het. Merries hebben er nog wel eens een handje van om anders heerlijk de baas te gaan spelen.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:24

Piepen doet kayenne ook wel eens. Maar die kan ook snuffelen en vervolgens uithalen inclusief hengstenbrul.. Dus die heeft gewoon wat teveel testosteron denk ik :') Ze is ook best dominant. Van moeders kant geërfd.

straks eindelijk die kant op.. Ben benieuwd hoe ze is..
Heb nog een leuk filmpje van afgelopen zondag. Hoe ze altijd hinnikt als ik aankom :+:


PeerAppel

Berichten: 3944
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:46

Kirania, leuk beestje! Jammer dat de verzorgmeiden er niet zo heel veel mee doen.
Faitherr, oh een groepsles? Altijd leerzaam! Zou ik eigenlijk ook wel willen om Monroe tzt te laten wennen aan de aanwezigheid van meerdere paarden in de bak. Mooi koppie! Snap wel dat je daarvoor viel.
Mierkuhh, dacht al dat het een momentopname was!
Wendy, he wat naar van Kayenne! :(:)
Faitherr, fijn dat ze zo nageeflijk was tijdens de les! Ik vind jou LM dekje ook echt <3 Wil hem eigenlijk ook, maar wil Mon een beeeeeeeetje stoer houden. :')
Skippy01, ik snap de blik die je in Doortjes ogen zag! Heel puppy, maar ook wel vertrouwen.
Lenexa, wat leuk dat jij ook wandelt met Roxy! Doe je dat voor de lol of is het als voorbereiding voor het buitenrijden. Dat ze niet door de poep liep snap ik wel eigenlijk. :')
Wendy, fijn dat er verbetering is in de temperatuur!
Stillangel, hahaha fijn zulk merriegedrag! Dat roze touwhalster staat haar goed!
Wendy, wat lief dat hinnikje!

Ik heb Monroe gekocht omdat ik hem al kende, dus van zicht ipv een foto. Een jaar voordat ik hem kocht kwam hij te staan bij een vriendin en toen ik hem zag vond ik hem al érg leuk. Had altijd al iets met Haflingers, maar ik zei al: "Dit is zeker een hele leuke". Zij appte mij toen ook dat hij te koop kwam en heb toen direct na dat appje actie ondernomen. :j

Stal_Fiore

Berichten: 9398
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 19:38

Lenexa, stoere Rox dat ze niks om de draver gaf. Ik vind haar mooie volle billen wel knap.
Wat een diva die Roxy, niet in de poep willen staan. Haha.
Plekjes bij myrtle gaan goed. Lief dat je er naar vraagt.

Lies, mooooooie foto’s! Gaaf hoor!

Faither, zo op de foto te zien, zie ik niet bizar dik haar hoor. Is ook gek weer; warm-koud-warm-koud.
Knappe april op de foto!
Wat een heerlijk gevoel zo’n les!!

Skippy, het zou idd van een plantje kunnen zijn. Het geneest nu iig goed en komt niks bij gelukkig.
Wat gaaf dat Doortje het voetballen zo leuk vindt. Mijn oude pony beet de ballen altijd stuk haha.

Peerappel, wat is jouw echte naam? Haha jij weet zo knap mijn naam...

Stillangel, echte merrie dus. Hahah. Of dat ooit went...

Kirania, knappe haf ook. Zonde dat er zo weinig met hem gedaan wordt. Herkende jouw haffie en hij elkaar nog?

Mierkuh, ziet er goed uit zeg. Wat een spieren!

Wendy, arme Kayenne! Hopelijk voelt ze zich snel weer goed. Sterkte! Fingers crossed hier.
Schattig dat ze je zo begroet. Myrt doet dat ook. Zo lief! Dan smelt je hart.




Ik had gisteren weer les. Mn instructrice was helemaal enthousiast. We zijn bezig met van achteren naar voren rijden. Aandacht voor haar achterbeen zodat ze meer in balans is. Jeetje wat ging ze zich gaaf dragen!! Kwam voor mooi omhoog, zo’n kicken gevoel voor het eerst.
Instructrice riep steeds “kijk dan!! Het lijkt wel een hengst”.

Hier een fotootje van Myrt van een jaar terug, toen ik haar net had. En eentje van gisteravond.


Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:10

Die krijgt en mooie hals!!

Hier toch weer 40.5.. dus da gebeld en die komt er zo aan. Had vandaag nog 2 keer contact gehad met stal. Hij wist meer dan ik over mijn paard. Heel fijn! Nu dus even afwachten..

Stal_Fiore

Berichten: 9398
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:01

Pfff morgen van 13.00 tot 20.00 na Mn werk een herhalings training BHV, zo geen zin! Wil gewoon lekker naar Mn paardje.
Vanaf donderdag ben ik anderhalve week weg en moet ik Myrt dus missen. Vind ik altijd moeilijk.

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:11

Aah dat is niet leuk! Had ik vorige week idd. Kon ik ook bijna niet naar kayenne.. gelukkig is ze wel in goede handen. Dat blijkt nu maar weer.

Bhv lijkt me ook maar saai. Ooit ook gedaan. Is nu alweer lang verlopen :+


Ff kopie uit volg topic anders zoveel tikken:
Ging vanavond toch niet goed. Toen ik er was had ze 40.5. Da gebeld en die zei dat die dan odd toch langs zou komen. Had vandaag al 2 keer contact gehad en wist meer over der dan ik vandaag dus dat was wel heel fijn!!

Toen hij er een uur later was had ze 40.9!! Verder zelfde symptomen als gister. Hij vroeg of ik nog weg was geweest met der. Ja een maand terug 1 dag maar verder niet. Op stal bij ons wel vaak wisselingen ivm ook handelsstal.
Hij wist t niet zo goed maar omdat ze t verder vandaag qua temperatuur wel goed gedaan had nu weer pijnstilling gespoten. Maar omdat ze zo hoog zat nu ook antibiotica erbij.
Donderdag komt hij weer spuiten en dan afhankelijk van hoe het gaat zaterdag weer.
Voor nu in de gaten houden dat ze niet gaat staan zweten en temperaturen zo nu en dan. In avond zal ze sowieso iets op gaan lopen zegt hij.

Spannend dus.

Ze is wel blij als ik er ben. Ze lag toen ik aankwam(doet ze wel vaker als ik in avond kom dat ze lekker ligt) maar zodra ze me hoorde en zag stond ze op. Elke keer als ik even kwam kijken toen ik moest wachten kwam ze ook direct naar de deur. Met mesten lekker vervelend ondanks haar koorts. Ze eet alleen echt slecht.. Ze eet wel iets maar te weinig zeg maar..

Voor nu dus afwachten..

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:20

Wendy, ahh wat lief dat hinniken! Bij ons horen de paarden het als de achterdeur open gaat, dus als ik s'ochtends voor school aan mn ontbijt zit en mijn vader al richting werk gaat en dus de deur uit loopt hoor ik alweer een hoop geschreeuw hahaha. Heerlijk zo'n begroeting.
Die hengstenbrul gepaard met een rondvliegend been klinkt mij ook wel heel bekend hahah, en dominant is April ook bijzonder extreem! Soms kan ze echt heel vervelend zijn tegen haar (bijzonder onderdanige) weidegenootje (ruin), als ze hengstig is dan geven we de ruin op een andere plek nog een hoopje hooi want dan kan hij niet in de buurt komen. En ze vliegt m dan ook echt achterna. Terwijl haar vader inderdaad juist wat chiller is in zijn karakter voor zover ik weet, wie is de mama van Kayenne?
Vervelend dat ze weer koorts heeft! Is er al meer duidelijk?

Stal_fiore, jaa het is ook niet echt heel dik maar dikker dan de zomervacht naar mijn idee.
Wauw wat een verschil tussen de foto's! Heerlijk zo'n gespierde hals.

PeerAppel, jaa groepsles, maandags rijden we die mee en donderdags hebben we priveles bij aprils fysiotherapeut, ik vind het zelf heerlijk werken zo, ze is gewend aan andere paarden en ik krijg genoeg begeleiding etc.
Hahaha jaa ik ben echt super verliefd op dat Lemieux dekje inderdaad, en hij is nog wel 2e hands, kwam hem op marktplaats tegen voor 30 euro, deal gesloten voor 30 euro incl verzenden, en hij is nog gloednieuw. Echt super super blij mee! Kleur staat prachtig bij haflingers. Maar hahaha is misschien niet heel goed voor het ego van Monroe hahaha.


wij doen ook even mee aan hals foto's, dit is van januari 2018
Afbeelding

en dit oktober 2018 gok ik
Afbeelding

en ik weet niet of ik dit al eerder hier heb gedeeld maar ik heb April op 8 sept 2017 gekocht en op 10 sept hebben we een fotoshoot gedaan, en nou wil ik elk jaar op diezelfde plek een fotoshoot doen, dus sept 2018 rond 12 sept hebben we weer een fotoshoot gedaan en al die foto's ben ik helemaal verliefd op. Eentje heb ik ook op canvas in mijn kamer hangen.
Maar op deze foto vind ik haar hals zo gaaf eruit komen.
Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6994
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:27

Kayenne haar moeder was shanti. Vader van shanti nassau. Mv naro. Kayenne zelf is van winser-g.
Verder heel makkelijk maar naar andere paarden een bitch :+ maar dat is ook deels van der moeder en denk van nassau weg.. die was ook altijd wat drukker als ik m zag op shows ed..

Net boven je een update gegeven :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 22:35

hmm oke, aprils moeder kan ik geen info over geven, vader is idd ook winser, ze is naar andere paarden inderdaad een bitch en aan de hand op-zich makkelijk maar gewoon een heethoofd.

Spannend hoor, waar denkt de dierenarts dan aan in combinatie met het weg geweest zijn, droes of iets dergelijk? Fijn dat ze wel steun lijkt te hebben aan jou bijzijn, dan voel je je altijd toch wat behulpzamer of iets naar je paard toe. Ik duim voor jullie!