Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Altijd handig, die connecties. Ook zeer handig voor hem, volgens mij zelfs handiger, want Nastral heeft al menig smid gebeten/getrapt/bijna vertrappeld/etc. en ik heb hem opnieuw beleerd toen mijn merrie bij hem stond, dus ik ken hem gewoon. Ik was wel erg trots, hij kent gewoon ál zijn grondwerk nog perfect!
Toch een heel blij momentje. Voorhand wijken, achterhand wijken, wijken op de cirkel, vertrekken en stoppen op de cirkel, van hand veranderen door gewoon touw te wisselen van hand(ze doen dan echt zo'n schattig half-levade huppeltje)... En dat met een oud stalhalster en een random lang touw dat ik ergens daar vond, want ik was mijn halster + touw vergeten. Dus het zit echt gewoon nog in zijn hoofdje
Het is wel nog steeds een prutser, altijd dingen in z'n mond steken... Ik ben ervan overtuigd dat zijn moeder hem als een giraf gebaard heeft, want die heeft toch een tik gehad hoor
Loopt recht richting bomen als hij aan het stappen is. Zit constant met zijn hoofd in dromenland ondanks dus wel alle hulpen te kennen
Loopt ook een beetje als een eendje met zijn voorhoeven.
Hij is ook moddervet
Mijn merrie en shet zijn er niets bij... En... Ze hebben z'n voorpluk recht afgeknipt
Dat was de eerste verzorgster die ik voorstelde aan hem denk ik. Ze geloofde me niet toen ik zei dat hij perfect kon zien met zijn mooie lange voorpluk
Geen wonder dat hij zo graag wilde werken... Ze moeten niets betalen, mogen alles met hem, maar ja, wie wilt er nu een dikke, grote haflinger helpen afvallen en gezond blijven...

Kirania schreef:@faitherr, ach, zolang ze happy zijn is alles goed heZe ziet er ook echt een heethoofdje uit. Dat schaapjes groomen verstond ik ook niet haha, want ze haat sociaal zijn met paarden over het algemeen
en oef, daar kan ik inkomen van de tractor. Wel leuk dat je het zo dan toch een beetje kan oefenen! Wat een prachtige peesbeschermers zeg, ik ben helemaal weg van Lemieux. Fingers crossed dat ze toch nog lang ietwat wit blijven. Qua maat is het hier sowieso full, als ik maat pony ernaast hou lijkt het alsof het shetlandermaat is
oftewel L. En gewoon rijden tussen die buitjes door! Het was hier soms echt storm tussen het zonnige weer, helemaal gek! Gigantische hagelbollen
Ga je schuilen, kijk je terug buiten... Alsof er niets gebeurd is.
.
.
Ik geef je groot gelijk, daar zou ik ook meteen voor gevallen zijn als een blok
Ik vind echt dat je hun karakter in hun ogen kan zien! Lana ziet er imo heel kalm en zacht uit, soms wat judgy en testing bitch face. Maar het is zo'n gekke merrie
die kan echt van 0 naar 200 gaan
Ik heb voor hem destijds zoekertjes gepost maar het voelde alsof ik een baby'tje van me moest afgeven omdat ik hem zoveel geleerd had, dus als er al dat 'ik ga enkel kunstjes doen en ben bang van buitenritten!' volk komt stond ik snel op de rem
Dus dan maar opgegeven.
Maar daarna ook weer wat pompen met ademen. Logisch als je keel zeer doet. Geen reden tot paniek aldus DA. Morgen even afwachten en desnoods komt ze dan weer langs.
Nou dat is natuurlijk nooit vervelend om te horen! Ik ga dus lekker op Mn roze wolkje weer ecen slapen, precies wat ik nodig had nadat ze zo’n lange periode niet te genieten was in het rijden. Nu heb ik ook weer zin om morgen of een ander moment weer op te stappen en aan de slag te gaan!
Kirania schreef:Ik ben ervan overtuigd dat zijn moeder hem als een giraf gebaard heeft, want die heeft toch een tik gehad hoorLoopt recht richting bomen als hij aan het stappen is. Zit constant met zijn hoofd in dromenland ondanks dus wel alle hulpen te kennen
Loopt ook een beetje als een eendje met zijn voorhoeven.
)

Vind het echt heel leuk om alle foto's van jullie mooie haffies te zien
Was nogal bezig met mijn eerste haflinger zoals ik destijds ook schreef. Aankomst ging goed, alleen ze is nu ineens wel erg hengstig door de koppeling in de kudde met een wel heel knappe ruin (heel laat gecastreerd ook). Daardoor 'miept' ze wel flink soms als ik haar even 'verkeerd' aanraak of hoeven uit wil krabben. Moet nog echt wennen aan merriegedrag

Skippy01 schreef:@faitherr, check, goed dat je het uitlegt dan inderdaad. Veel mensen zie ik een paard zo van voor naar achteren rijden ipv andersom, en als ze dan loslaten van voor, komt dat paard daarna nóóit meer rond. En dan begrijp ik dat paard heel erg goed, want ik zou me óók niet graag in een houding laten dwingen
Maar idd, op het plaatje ziet April er fijn uit, jij mag zelf iets meer mee nog (mij is geleerd gewicht 80% op je bovenbenen te hebben en 20% op je billen en dan kun je fijner recht blijven, ook in het doorzitten, omdat je dan een beetje 'zittend lichtrijdt' zogezegd)
Voetballen kun je ze voor desensibiliseren hoor! Het is niet meer of minder dan een 'ding' dat rolt als het waait... windstille dag uitzoeken en gewoon gezellig met de bal in de bak gaan staan. Meestal wint de nieuwsgierigheid het. En anders een stoer paard erbij zetten die sowieso wel zal willen kijken
). Dat piepen en dergelijk moet je wel op letten, ze mag best haar grenzen wel aangeven maar absoluut nooit agressief of gevaarlijk worden naar jou toe, als jij iets wilt gebeurd het. Merries hebben er nog wel eens een handje van om anders heerlijk de baas te gaan spelen.
Ze is ook best dominant. Van moeders kant geërfd. 

Wil hem eigenlijk ook, maar wil Mon een beeeeeeeetje stoer houden.

maar dat is ook deels van der moeder en denk van nassau weg.. die was ook altijd wat drukker als ik m zag op shows ed..